Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  145 19721
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hvorfor er det ingen som stopper sånne maktsyke mennesker? Kan ikke skjønne hvorfor hele verden skal godta det en/noen få personer prøver gjennomføre, syyykt!!!!
Vis hele sitatet...
Oi, enda ett bevis på at myndighetene styrer din egen frihet!

Fritt land? Fri verden? Oh hell no
Fremtiden ser meget lys ut... ACTA må stoppes.

Btw http://www.youtube.com/watch?v=-tD1y...0vrR21tYjXcVby
Anonymous i Polen gjør motstand mot underskrivningen av ACTA avtalen 26 Januar 2012: Polish government websites face apparent attack by Internet group Anonymous

Bak kulissene: http://hack.pl/ og Awaria strony sejm.gov.pl nie zaczęła się od DDoS
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Fy faen hva i helvete? Skal vi norske følge amerikansk lov? men vi bor jo i norge! WTF HVA I HELVETE ER DET SOM SKJER? FITTEHØL skal vi virkelig følge amerikansk lov? vi bor i norge og ikke amerika
Blir så jævla irritert på de jævla maktsyke folka
Vis hele sitatet...
Som jeg har sagt før, SOPA kommer mest sansyligvis ikke til Norge, men vil påvirke oss fordi mange sider er hostet og eies av amerikanske folk. Type Youtube.
Dette er en lov som vil skade hele verdens befolkning. Ikke nok med at de kan stenge sider som de vil, men jeg ser for meg at de også skal kunne styre informasjonen som står på disse sidene...? Jeg kan ikke tro annet enn at det blir voldsomme opprør og demonstrasjoner hvis dette fortsetter. Internett er så og si det eneste stedet vi har igjen hvor vi kan være anonym. Hvis det noen gang har fantes en demonstrasjon jeg støtter, så er det denne. Men jeg kan selvfølgelig ta feil, jeg har ikke sittet meg så godt inn i situasjonen enda. Er det mange nok motstandere verden over til at det kan gå an å "demonstrere" dette lovforslaget vekk?


Sitat av Erlendman Vis innlegg
Som jeg har sagt før, SOPA kommer mest sansyligvis ikke til Norge, men vil påvirke oss fordi mange sider er hostet og eies av amerikanske folk. Type Youtube.
Vis hele sitatet...
Var ikke megaupload.com hostet på New Zealand?
Sitat av Sprengt Vis innlegg
Oi, enda ett bevis på at myndighetene styrer din egen frihet!

Fritt land? Fri verden? Oh hell no
Vis hele sitatet...
Aldri sagt dette er nytt, jeg skjønner bare ikke at folket lar det skjer. Jeg som enkeltperson får ikke gjort noe med det, men fy faen jeg skulle ønske jeg kunne!
Cookie Monstah ^_^
Kanke Norge vedta en sånnen "anti-SOPA" lov da? som seff gjelder for resten av verden, siden USA kan gjøre det? =)
Sist endret av lordstian; 23. januar 2012 kl. 11:45.
Det at Irland kommer med en SOPA lignende lov bryr jeg med lite om. Problemet med SOPA i USA var at det ikke bare ville ramme amerikanere, men alle som brukte internett. SOPA går jo på å stenge ned servere som musikkbransjen mener bryter med opphavsretten. EU har avsagt en dom som hindrer EU land å vedta en lignende lov som SOPA. Så om Irland faktisk kan vedta denne loven er jeg veldig usikker på.
Og hvor mange servere som er bassert i Irland er det som brukes av folk flest? Dette er et problem kun for de som bor i Irland og ingen andre.

Her er en god film fra youtube som forklarer hva acta er for noe:

http://www.youtube.com/watch?feature...v=bAkpsRLESWk#!

Og her en enda en link som forteller deg hva du kan gjore for å stoppe ACTA.

http://www.laquadrature.net/wiki/How...t_against_ACTA
Sist endret av sixfeetunder; 23. januar 2012 kl. 14:54.
Sosietær maniker
Serveren til de som skal behandle saken i neste fase, EUs Development Committee, sliter temmelig hardt

Likte det jeg leste på laquadrature.net:

"In a few weeks/months, a large campaign to call all Members of the European Parliament will take place when ACTA reaches the plenary."
Her er en liste over hvem dere kan kontakte for å stoppe ACTA. 3 av dem er fra Sverige, så det vil gjøre ting enklere.

http://www.laquadrature.net/wiki/MEPs_DEVE

1).Åsa WESTLUND (substitute) Sweden SD Tel Bxl.: +32 2 28 45 586
Tel Bxl.: +32 2 28 47 586
Tel Str.: +33 3 88 175 586
Tel Str.: +33 3 88 177 586
Fax Bxl.: +32 2 28 49 586
Fax Str.: +33 3 88 179 586
asa.westlund(at)europarl.europa.eu Brussels: ASP 14G310
LOW T07091

2).

Alf SVENSSON Sweden PPE Tel Bxl.: +32 2 28 45 291
Tel Bxl.: +32 2 28 47 291
Tel Str.: +33 3 88 175 291
Tel Str.: +33 3 88 177 291
Fax Bxl.: +32 2 28 49 291
Fax Str.: +33 3 88 179 291
alf.svensson(at)europarl.europa.eu Brussels: ASP 03F151
LOW T09052

3).

Isabella LÖVIN (substitute) Sweden Verts/ALE Tel Bxl.: +32 2 28 45 394
Tel Bxl.: +32 2 28 47 394
Tel Str.: +33 3 88 175 394
Tel Str.: +33 3 88 177 394
Fax Bxl.: +32 2 28 49 394
Fax Str.: +33 3 88 179 394
isabella.loevin(at)europarl.europa.eu

Det er DEVE som må høre fra oss først. (The EU Parliament “development” committee). De holder sin første debatt om ACTA i morgen.

Her en et flott eksempel på hva du kan si når du ringer:

Example phone call

Here is an example phone call, to give you an idea of how such a conversation may go.

It is not intended to be directly reused as such, only to provide a guide, an example.
Remember, spontaneity is always better…

YOU: Hello, I would like to talk to Mrs/Mr MEP, please.

Assistant: Mrs/Mr MEP is not available, I am her/his assistant. Can I help you?"

YOU: I am MyName, calling from MyCountry, I am very much concerned by the ACTA agreement and DEVE's draft opinion about it.

Assistant: I see. We had calls before. I have no time.

YOU: But it is very important! The whole ACTA negotiations circumvented the democratic process and could radically alter the Internet and citizens' freedoms.

Assistant: Don't worry. The text is not as bad as you've heard, everything will be fine.

YOU: An analysis by the Commission itself shows that current versions go beyond the EU acquis, that ACTA cannot be accepted as it stands. The
ACTA agreement lets the Commission negotiate on civil and criminal sanctions. It is not just a trade agreement. The DEVE committee must show its commitment to protecting EU citizens and include all the crucial problems of ACTA in its report. Mrs/Mr MEP should help shape the DEVE report to present this information against ACTA."

Assistant: "I'll tell Mrs/Mr MEP."

YOU: "Thank you very much for listening to me. If you wish, I can send you reference documents. I'll call you again shortly to know what he/she thought. Have a good day."

Du finner mer om dette her:http://www.laquadrature.net/wiki/How...nst_ACTA:_DEVE
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Vis hele sitatet...
har slike online-underskriftskampanjer noen gang hatt noen effekt?
Sitat av etse Vis innlegg
har slike online-underskriftskampanjer noen gang hatt noen effekt?
Vis hele sitatet...
Tja... vi kan kanskje prøve å boykotte alle produkter fra produsenter som støtter SOPA/PIPA/ACTA?

App som scanner strekkoder og forteller deg om produktet du har scannet er fra en produsent som støtter SOPA/PIPA: http://www.youtube.com/watch?v=F48zre--PHo
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
har slike online-underskriftskampanjer noen gang hatt noen effekt?
Vis hele sitatet...
Godt spørsmål. Jeg tviler på at slike online underskriftskampanjer noensinne har vært den eneste grunnen til at en sak har tatt en vending. Type "Du kan ikke bli president, jeg vet at du jukset. Bare se! Jeg har samlet ørten000 000 underskrifter!" også slå i bordet med iPad eller noe ???

[tese]
Derimot gjør slike underskrifter mye med dem som faktisk skriver under på saken, de føler dem har tatt et standpunkt i kampen. Dermed vil "normale" folk (les: ikke journalister, politikere, generaler etc) når dem blir møtt i diskusjoner, gjerne ta opp kampen mer aggressivt enn dem ville uten å ha signert en underskriftskampanje. Dette kan ha hatt en domino effekt. Mange underskrifter, flere som tar opp diskusjonen. Dermed blir saken varmere og viktigere på dagsordenen, dette presset kan være den avgjørende faktoren til at en bestemt sak tar en spesifikk retning.
[/tese]

Om du ser på slike underskriftkampanjer som en del av det store, da, ja, de har utrettet mye. Om du ser på dem som et avgjørende virkemiddel, da er dem bare sløsing av tid. Om du bor i Egypt, og ikke demonstrerer, ville fremdeles Mubarak falt av tronen. Om ingen demonstrerte ville revolusjonen aldri funnet sted.
Så hele målet er bare og tjene penger som de liksom ikke har fra før av...
House panel approves ISP snooping bill HR 1981

The U.S. House Judiciary Committee approved a bill Thursday that would require Internet service providers to keep a record of their customers' web activity for 12 months.
Vis hele sitatet...
Frihet er ikke fritt.
Musikkindustriens internasjonale interesseorganisasjon IFPI har nå kommet med en liste over tiltak og restriksjoner som må gjøres for å stoppe piratkopiering.

Disse er:

1) Et system som pålegger nettleverandørene å sende advarsler til fildelere. Advarslene skal være gradert i alvorlighetsgrad, og skal ende opp med frakobling fra nettet om ikke advarslene blir tatt til følge. (Tilsvarer Frankrikes HADOPI-lov)

2) Blokkering av nettsteder. Blokkering betyr ikke det samme som fjerning eller, stenging, men er et effektivt middel likevel. Dette fordi nettsteder som ikke er synlige for det store publikum ikke er noe problem lenger. (samsvarer med SOPA)

3) Søkemotorene pålegges å fjerne eller nedprioritere søkeresultater som lenker til nettsteder, tjenester eller enkeltfiler som bryter opphavsretten. Dersom ulovlige nettsteder kommer opp, merkes disse tydelig med «ulovlig».

4) Politiet må pålegge VISA, MasterCard og andre kredittkortselskaper å avslutte kundeforholdet med nettsteder og selskaper som bryter opphavsretten. (Dette gjorde Mastercard og PayPal med Wikileaks på frivillig basis - under henvisning til at nettstedet drev ulovlig virksomhet).

5) Forbud mot annonsering. Annonsører straffes for å bruke penger på nettsteder som bryter, medvirker til å bryte eller burde ha forstått at de bryter opphavsretten.

6) Mobiloperatører pålegges samme restriksjoner som bredbåndsleverandørene. De må blokkere for fildelingssteder og andre steder på nettet som bryter opphavsretten.

7) Søksmålene mot store nettsteder og tjenester må fortsette. Her henvises det til Limewire, som platebransjen klarte å stoppe ved å gå rettens vei. Resultatet ble ifølge IPFI at fildelingen i USA gikk ned fra 16 til 9 prosent.
Vis hele sitatet...
Det tok jammen meg ikke lang tid får de prøvde seg på nytt. De tok ikke hintet første gang. Kan ikke hele bransjen snart gå til grunne?
Jeg støtter det noen sa på et annet forum. Alle må rett og slett har en black out month der ingen kjøper noe som helst of musikk, film eller serier.

Kilde:

http://arstechnica.com/tech-policy/n...-sopa-plus.ars

http://www.itavisen.no/888036/plateb...Bsopa-pluss%BB
Jeg lurer på om noen av disse lovene, eller "avtalene" som de liker å kalle det kan bli gjennomført uten at det blir skikkelig bråk. Historien har vel vist mange nok ganger før at flertallet alltid seirer til slutt, hvorfor er politikerne/businesseliten så trangsynte?

Det værste er jo at myndighetene i mange land har undertegnet dette uten noen som helst avstemning

Noen demonstrasjoner i Polen:

http://www.youtube.com/watch?v=a_DYXVhh6fE
http://www.youtube.com/watch?v=jrdNK...ature=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=sdBXrj7qEyQ

Dette er vel en planlagt demonstrasjon i Sverige:

http://www.facebook.com/events/332489143440319/

skal bli spennende å se hvordan dette utarter seg...

edit:

ser ut som anonymous fortsetter å hacke polske myndighets nettsider

cbs.policja.pl er fortsatt nede

polske politikere har på seg anonymous masker i protest mot ACTA



shit just got real
Sosietær maniker
Det er dessverre ikke gitt, hverken at flertallet seirer eller at flertallet forstår alvoret.
Sitat av SleekMinister Vis innlegg
Det er dessverre ikke gitt, hverken at flertallet seirer eller at flertallet forstår alvoret.
Vis hele sitatet...
Ikke helt... Ifølge denne oversikten: http://whovotesforacta.eu/main_page/votes.html

Er 2 representanter fra Storbritania, en fra Irland, en fra Belgia og en fra Østerrike er imot ACTA.

De resterende representantene har man ikke data på, enda.

All kontaktinformasjon på hver eneste representant i hvert land som er involvert i ACTA, står i den oversikten.

Jeg vil anbefale freaks i EU-land som vurderer ACTA om å kontakte sine representanter og fortelle dem at de ikke vil være alene om å være imot ACTA.

Sverige, Danmark og Finland f.eks. er på den lista.
Sist endret av Turbolego; 30. januar 2012 kl. 01:05.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Ikke helt... Ifølge denne oversikten: http://whovotesforacta.eu/main_page/votes.html

Er 2 representanter fra Storbritania, en fra Irland, en fra Belgia og en fra Østerrike er imot ACTA.

De resterende representantene har man ikke data på, enda.

All kontaktinformasjon på hver eneste representant i hvert land som er involvert i ACTA, står i den oversikten.

Jeg vil anbefale freaks i EU-land som vurderer ACTA om å kontakte sine representanter og fortelle dem at de ikke vil være alene om å være imot ACTA.

Sverige, Danmark og Finland f.eks. er på den lista.
Vis hele sitatet...

Så Acta blir ikke vedtatt i norge? ( selv om det vil påvirke oss uansett )
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Så Acta blir ikke vedtatt i norge? ( selv om det vil påvirke oss uansett )
Vis hele sitatet...
Gjennom EØS-avtalen kan vi få beskjed av EU om å innføre ACTA gjennom et direktiv (på samme måte som med Datalagringsdirektivet). Men vi får ikke lov å være med å bestemme og stemme over avgjørelsen da vi ikke er medlemmer av EU.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
Gjennom EØS-avtalen kan vi få beskjed av EU om å innføre ACTA gjennom et direktiv (på samme måte som med Datalagringsdirektivet). Men vi får ikke lov å være med å bestemme og stemme over avgjørelsen da vi ikke er medlemmer av EU.
Vis hele sitatet...
Vi har vel vetorett om EU skulle prøve å dytte det på oss, men sjansen for at den blir brukt er vel ikke så stor, så glad som Norge er i EU-direktiver.
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Vi har vel vetorett om EU skulle prøve å dytte det på oss, men sjansen for at den blir brukt er vel ikke så stor, så glad som Norge er i EU-direktiver.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer - og om ACTA går gjennom i EU må folk mobilisere seg å klare å overtale statsrådene her i Norge til å faktisk bruke denne Veto-retten. Den ble ikke brukt når DLD kom, så vi må lage enda mere liv - slik at de ser at folket virkelig ikke ønsker dette.
The Nerdrager
Er litt trist at saken som SOPA ble oppblåst som faen, og nå driver dem å pusher på med flere lovforslag som er rundt det samme. Skal si dette er en ekstremt god taktikk fra deres side, da de mest "ekstreme" blir offer for PR horing, da de i skyggene pusher på andre lovforslag som ikke er like seriøse.

Meget genialt, selv om jeg er imot det.
Well played Copyright Industry!
Operation Boycott - http://youtu.be/GF2WXmdSxJo

Stopp ACTA!
har ikke lest hele tråden, men ser det er folk som skriver "om ACTA går igjennom i EU", den er signert i EU, forrige uke eller lignende, sto på wired, gjelder ikke i norge, ennå.
Det stemmer:

"Representatives from the European Union and 22 member states -- including the UK, Austria, Belgium, Bulgaria, Czech Republic, Denmark, Finland, France, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxemburg, Malta, Poland, Portugal, Romania, Slovenia, Spain and Sweden -- attended a ceremony at Japan's Ministry of Foreign Affairs. The five remaining member states -- Cyprus, Germany, Estonia Netherlands and Slovakia, are expected to sign up soon.

The EU now joins other signatories Australia, Canada, Japan, South Korea, Morocco, New Zealand, Singapore and the US, who signed up to the treaty in October 2011."


Ref: http://www.wired.co.uk/news/archive/...gns-up-to-acta

FBI planlegger avansert overvåking av sosiale medier

Her sier de blant annet at de vil at den skal samle informasjon fra «åpne kilder», og ha muligheten til å:

Ha en automatisert søk-funksjon som går gjennom og analyserer alt innholdet fra sosiale medier som Facebook og Twitter.
Gi brukerne mulighet til å opprette nye søkeord og -begreper.
Ha muligheten for å identifisere forskjellige typer trusler, vise disse på et kart og via fargekoder klassifisere og prioritere dem.
Kunne plassere en mengde lokale og internasjonale terrordata på et kart.
Oversette meldinger i utenlandske språk i sanntid til Engelsk.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.aftenposten.no/digital/ny...l#.TyOJlGDxRZ0
For ikke lenge siden fikk jeg denne eposten. Den er litt lang, men jeg har skrevet det viktigste med tykk skrift.
Gå inn på siden og skriv under på undeskriftskampanjen slik at vi kan stoppe ACTA i EU parlamentet.

Amazing! Over a million signers and the lead Parliamentarian on ACTA has resigned. Now's the time to pile on the pressure and bury the treaty --

Dear friends,

Last week, 3 million of us beat back America's attack on our Internet! -- but there is an even bigger threat out there, and our global movement for freedom online is perfectly poised to kill it for good.

ACTA -- a global treaty -- could allow corporations to censor the Internet. Negotiated in secret by a small number of rich countries and corporate powers, it would set up a shadowy new anti-counterfeiting body to allow private interests to police everything that we do online and impose massive penalties -- even prison sentences -- against people they say have harmed their business.

Europe is deciding right now whether to sign ACTA -- and without them, this global attack on Internet freedom will collapse. We know they have opposed ACTA before, but some members of Parliament are wavering -- let's give them the push they need to reject the treaty. Sign the petition -- we'll do a spectacular delivery in Brussels when we reach 2,000,000 signatures.

It's outrageous -- governments of four-fifths of the world’s people were excluded from the Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) negotiations and unelected bureaucrats have worked closely with corporate lobbyists to craft new rules and a dangerously powerful enforcement regime. ACTA would initially cover the US, EU and 9 other countries, then be rolled out across the world. But if we can get the EU to say no now, the treaty will lose momentum and could stall for good.

The oppressively strict regulations could mean people everywhere are punished for simple acts such as sharing a newspaper article or uploading a video of a party where copyrighted music is played. Sold as a trade agreement to protect copyrights, ACTA could also ban lifesaving generic drugs and threaten local farmers' access to the seeds they need. And, amazingly, the ACTA committee will have carte blanche to change its own rules and sanctions with no democratic scrutiny.

Big corporate interests are pushing hard for this, but the EU Parliament stands in the way. Let's send a loud call to Parliamentarians to face down the lobbies and stand firm for Internet freedom. Sign now and send to everyone you know:

http://www.avaaz.org/en/stop_acta/?vl



Last week, we saw the strength of our collective power when millions of us joined forces to stop the US from passing an Internet censorship law that would have struck at the heart of the Internet. We also showed the world how powerful our voices can be. Let's raise them again to tackle this new threat.

With hope and determination,

the rest of the Avaaz team
Vis hele sitatet...
Sist endret av sixfeetunder; 1. februar 2012 kl. 01:59.
▼ ... noen uker senere ... ▼
SIGNERT?!

Vet ikke om dette er sant eller ei, men høres ikke bra ut.
Ridder av 1. klasse
Det første jeg tenker, er sikkerheten for dålig ifm pirat kopiering? Er det for lett å kopiere en DVD, Blueray, mp3 osv?

La oss si at jeg lager en CD og selger den i alle platebutikker, er det da alle andre sin feil at de klarer å kopiere den?
Eller er det plateselskapet sin feil, siden de ikke har sikkret CD'en godt nok mot kopiering? Greit nok at pirat kopiering ikke er lov, men er det ulovlig å vær smart også då? I den forstand at noen finner ut hvordan de kan kopiere det som er på CD'en?

En annen ting, dette med "internet" og "cyberspace". Du kan jo se på det som et jævla stort lokalt nettverk. Hvis noen skal fucke med det vi i dag kjenner som "internet", er det ikke bare å legge opp et parallellt nettverk då? f.eks hvis jeg har en server med masse porno, torrent og freak.no. Så starter jeg mitt eget "ISP" firma og leverer fiber til hele verden, med hjelp av noen folk med for mye penger. Da er jo problemet løs?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Mchjort: å sikre noko mot piratkopiering er ein utopi! Grunnen er enkelt og greit at det er ingen prinsipiell skilnad mellom det å spele av ein film og å kopiere den.

Det er her eg meiner bransjen bommer så grovt. Å spy på med kopisikring fører bare til at piratkopien vinner på alle punkt - og ikkje bare pris. Musikkbransjen er i ferd med å forstå det, og du får kjøpt DRM-fri musikk.

DRM har aldri hindra kopiering, og kan aldri gjere det så lenge datamaskiner lar deg køyre sjølvvalgt programvare med fulle rettigheiter. Det bransjen her ser ut til å prøve på er å omgå tekniske problemer med forretningsmodellen sin...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har lest det meste som står her og har blitt litt forvirra. Det er noen punkter jeg helt vil få svar på:
1. Er ikke ACTA en "avtale" som likner veldig mye på SOPA og PIPA. Gjør ikke det at EU-land ikke har lov til å innføre ACTA takket være deres egen lov...

Det er ihvertfall slik jeg forstod det jeg har lest her på forumet. Jeg har ikke tittet så mye på lenkene, men jeg synes det er ganske merkelig at EU går imot sine egne lover.

2. jeg har heller ikke helt forstått hvordan ACTA/SOPA/PIPA kan stenge nettsteder som kommer fra land som ikke har liknende lover og regler.

3. HVORDAN KAN FOLK VÆRE SKUTTE NOK I HODET TIL Å I DET HELE TATT VURDERE EN SLIK SENSUR PÅ VERDENS NYTTIGSTE OG VIKTIGSTE VERKTØY!!

Jeg skjønner hva Kina holder på med, de vil jo bare unngå opprør og å beholde makten(selv om jeg ikke støtter det de holder på med), men det ACTA/SOPA/PIPA gjør er jo å gi regjeringer enevelde på hva som skal være lov på nettet. Og hvis det som stod i mailen som sixfeetunder fikk er sant så kan de også endre sine egne regler uten et demokratisk valg.

Det vil si at dette ene lovforslaget går imot to punkter som ikke bare står i Norges grunnlov men også i FNs verdenserklæring om menneskerettigheter artikkel 19:
Enhver har rett til menings- og ytringsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å hevde meninger uten innblanding og til å søke, motta og meddele opplysninger og ideer gjennom ethvert meddelelsesmiddel og uten hensyn til landegrenser.
Vis hele sitatet...
Sitat av R4obban Vis innlegg
Jeg skjønner hva Kina holder på med, de vil jo bare unngå opprør og å beholde makten(selv om jeg ikke støtter det de holder på med)
Vis hele sitatet...
USA + EU

Hvor er det initiativene kommer fra?
Vil norge påvirkes? eller gir norge F*** i pirat kopiering som de altid gjør? vis fks "erik" har lasta ned noe spill eller filmer kan da usa få utlevert ifra norge, erik til USA?? siden norge og USA er så gode venner? Vil det i heletatt påvirke norge? eller trenger de i norge og ikke bekymre seg? vi er liksom over 5 millioner mennesker i norge og over 3 milioner mennesker i norge laster ned torrents
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Vil norge påvirkes? eller gir norge F*** i pirat kopiering som de altid gjør? vis fks "erik" har lasta ned noe spill eller filmer kan da usa få utlevert ifra norge, erik til USA?? siden norge og USA er så gode venner? Vil det i heletatt påvirke norge? eller trenger de i norge og ikke bekymre seg? vi er liksom over 5 millioner mennesker i norge og over 3 milioner mennesker i norge laster ned torrents
Vis hele sitatet...
Erik trenger ikke bekymre seg, da Norge ikke utleverer egne statsborgere.
Sitat av etse Vis innlegg
Dette stemmer - og om ACTA går gjennom i EU må folk mobilisere seg å klare å overtale statsrådene her i Norge til å faktisk bruke denne Veto-retten. Den ble ikke brukt når DLD kom, så vi må lage enda mere liv - slik at de ser at folket virkelig ikke ønsker dette.
Vis hele sitatet...
Synes det er bare komisk hvordan norske politikere skyver dette "problemet" med veto forran seg. Som du sier så var det svært problematisk å gjøre dette når det kom til DLD. Men straks post-direktivet kom fikk pipen en annen lyd. Da var det helt uproblematisk å legge ned veto, de ville naturligvis ikke miste sitt monpol på post under 50 gram.

– Den gang EØS-avtalen ble vedtatt, var det med veldig klare forsikringer om at Norge kunne legge ned veto. Men hver eneste gang det kommer en sak der et veto er aktuelt, for eksempel med tjenestedirektivet, får vi høre at reservasjonsretten ikke kan brukes. Dersom det også er umulig å bruke den mot postdirektivet, vil det si at det ikke finnes en reservasjonsrett. Da er hele avtalen en stor politisk svindel, sa Lysbakken til Dagsavisen i 2009.

Jeg synes dette er lengst er politisk svindel. Håper politikerne motbeviser meg på dette punktet å hører på det norske, og europeiske folk i denne saken.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Err.... Nå har de begynt å blokkere sider på Google. http://bildr.no/view/1165269

Begynner å bli j*vlig lei av at de lager de samme lovene gang på gang i "ny drakt".
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå kan det vise seg at ACTA er helt død. Parlamentet i Nederland har stemt over ACTA og kommet frem til at de ikke kommer til å innføre det. For at ACTA skal kunne komme i effekt i EU må alle landene i EU stemme ja til det. Dermed vil EU mest sansynlig ikke kunne greie å innføre ACTA om de så ville.

Men det stopper ikke der. I Nederland har de også stemt for å aldri innføre en ACTA lik lov noen gang. Dermed blir det forhåpentligvis vanskelig for EU å komme opp med en ACTA v2.
Igjen viser Nederland at de verdsetter frihet.

Har også tatt med en link som viser hva som egentlig ble stemt over: On 29 May 2012, a majority of the Dutch parliament voted for three resolutions in the fight against ACTA. In short, the parliament requested the Dutch government to make the final decision to not sign or ratify ACTA (resolutions 1 and 2 below) and not to sign any new treaties similar to ACTA and to adapt its copyright policy to the internet (resolution 3 below).

Source: http://www.rt.com/news/dutch-parliam...ects-acta-518/

Source: https://www.bof.nl/2012/05/29/transl...-against-acta/
Sitat av sixfeetunder Vis innlegg
Nå kan det vise seg at ACTA er helt død. Parlamentet i Nederland har stemt over ACTA og kommet frem til at de ikke kommer til å innføre det. For at ACTA skal kunne komme i effekt i EU må alle landene i EU stemme ja til det. Dermed vil EU mest sansynlig ikke kunne greie å innføre ACTA om de så ville.

Men det stopper ikke der. I Nederland har de også stemt for å aldri innføre en ACTA lik lov noen gang. Dermed blir det forhåpentligvis vanskelig for EU å komme opp med en ACTA v2.
Igjen viser Nederland at de verdsetter frihet.

Har også tatt med en link som viser hva som egentlig ble stemt over: On 29 May 2012, a majority of the Dutch parliament voted for three resolutions in the fight against ACTA. In short, the parliament requested the Dutch government to make the final decision to not sign or ratify ACTA (resolutions 1 and 2 below) and not to sign any new treaties similar to ACTA and to adapt its copyright policy to the internet (resolution 3 below).

Source: http://www.rt.com/news/dutch-parliam...ects-acta-518/

Source: https://www.bof.nl/2012/05/29/transl...-against-acta/
Vis hele sitatet...
Noen som kan verifisere det denne kisen sier?

Sitat av ShelLuser
They agreed on some motions to reject it, but they are /not/ fully rejecting it just yet. In fact; right now the government awaits the result of the EU court which is currently investigating if ACTA violates basic rights for the EU citizens.
Once those results are in, only then will the government (which isn't even officially active; we're awaiting new elections) decide on its stance with regards to ACTA.
Its that reason why many politicians have called this action "Totally irrelevant" (quote from Maxime Verhagen, minister of economic affairs).
So we haven't said no yet. In fact; I wouldn't be one bit surprised if we'll simply let Brussel (EU) handle all this. That way our own politicians don't have to take any responsibility. Which of course is very preferable right before the elections are coming up.
Unfortunately our government has absolutely no problems by embedding (and enforcing) European law if that somehow suits them. Doesn't even matter if such a particular law goes right against local rulings or even makes the lives of us Dutch harder. "Sorry, that's the EU law".
(Of course when it doesn't really suit them they also have no problems /rejecting/ an EU law because... Well, for whatever reason they come up with at that time (not making this up, this has happened several times in the last years)).
As such; don't get your hopes up yet.
Vis hele sitatet...
Fant étt svar:

Sitat av imanidiot
Uhmm, the motion the parliament excepted IS to outright reject the ACTA agreement. This motion basically states: "no matter what the EU court says, we are going to reject it." And a large majority of the parties accepted it. (So finally they are atleast doing SOMETHING sensible)
I'm very curious where you got that quote from Verhagen though, I can't find a single reference to it anywhere. (And even if he did say it, just shows him as the EU lapdog he is)
Vis hele sitatet...
Kilde: NETHERLANDS JUMPS OFF ACTA TRAIN

Det kan se ut som Nederland sier nei, men hva om USA setter inn sanksjoner mot Nederland?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
På grunn av en klage vi har mottatt, regulert under USDigital Millennium Copyright Act, har vi fjernet 11 søketreff fra denne siden. For flere detaljerkan du lese klagen fra DMCAsom gjorde at vi fjernet disse treffene på ChillingEffects.org.

Det kom opp når jeg søkte på en UFC stream. Noen som vet hva som gar skjedd? Er det google som har gjort det frivillig?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av strikkball Vis innlegg
På grunn av en klage vi har mottatt, regulert under USDigital Millennium Copyright Act, har vi fjernet 11 søketreff fra denne siden. For flere detaljerkan du lese klagen fra DMCAsom gjorde at vi fjernet disse treffene på ChillingEffects.org.

Det kom opp når jeg søkte på en UFC stream. Noen som vet hva som gar skjedd? Er det google som har gjort det frivillig?
Vis hele sitatet...
Helt standard prosedyre. I USA må private aktører fjerne innhold når andre private aktører ber om det. Eventuelt ender det i en tragikomisk advokatorgie.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.chillingeffects.org/dmca512/notice.cgi

Der ligger en "liten" liste på hvilke adresser som er fjernet fra google.
Men jeg kikket litt på noen av de, og det er jo en del som får hjelp til å fjerne bilder av seg selv o.l fra google sine databaser. Og det er jo ganske bra!