Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 15708
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg synes det er relevant om han har en lederstilling. Jeg tror jeg kunne tenkt at jeg ikke lager mer styr for mannen enn nødvendig, men hvis han igjen skal inn i en rolle der han kan gjøre reell skade så måtte jeg tatt grep. Ikke for rettferdighet, men av hensyn til organisasjonen og de rundt ham. Ikke minst hvis jeg skulle sitte i det styret selv, så måtte jeg sagt fra om at jeg ikke har tillit til og kan sitte under han som leder. Gir det ingen mening?

Uavhengig av hva hennes motiv var så burde han være helt uaktuell for det vervet, det er pinlig at det må et nytt varsel til for at de skal fatte at mannen ikke har tillit.
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt, men her er det snakk om mye mer enn bare tillit, jeg ser noen sier at de ikke ville sendt døtrene sine på AP tilstelninger, mens andre snakker om at det var personer man visste man ikke måtte være i nærheten av om de drakk.
Og da handler jo plutselig om å varsle for å unngå at andre havner i lignende situasjoner i tillegg til en oppreisning for seg selv.

At han ikke kan gjøre skade så lenge han ikke er i en lederstilling blir litt for tynt, men kanskje det bare er meg.
@*pi

Men det også det som er poenget mitt, utover denne spesifikke saken. Er det greit om han får det? Eller er det bare feil om han får være det, men det er et arbeiderparti-problem og ikke relevant utover dem?

Jeg ser at det er veldig lite produktive spørsmål, jeg bare stemmer ikke AP og er ikke så interessert i saken utover konsekvensene det har/kan ha "på stor skala" — også er jeg ikke helt med akkurat nå fordi star trek tng er på andre skjermen.

Veldig gode poenger du har om hva denne saken spesifikt handler om, forresten. Det belyste et perpektiv jeg ikke har veklagt noe særlig når jeg har tenkt på det.

"Hvem er kollegaene mine? Åja, han som har masse varsler mot seg og kompisene hans ja... Jo, dette varslet blir nok tatt alvorlig og sett på med forståelsesfulle øyne. Er det NOEN som bare må ha et positivt og foreståelsesfullt forhold til varslere som anklager noen for seksuell-trakassering så må det jo være Giske og kompisene hans"
Sist endret av Snurretass; 28. august 2020 kl. 23:24.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg ser poenget ditt, men her er det snakk om mye mer enn bare tillit, jeg ser noen sier at de ikke ville sendt døtrene sine på AP tilstelninger, mens andre snakker om at det var personer man visste man ikke måtte være i nærheten av om de drakk.
Og da handler jo plutselig om å varsle for å unngå at andre havner i lignende situasjoner i tillegg til en oppreisning for seg selv.

At han ikke kan gjøre skade så lenge han ikke er i en lederstilling blir litt for tynt, men kanskje det bare er meg.
Vis hele sitatet...
Med skade i den sammenhengen tenkte jeg på organisasjonen. Han skal være i den ledelsen som skal rydde opp i en ukultur han selv er en del av. Det er ingen tvil om at han er skadelig for partiet, de har mistet flere gode folk uttalt på grunn av dette og sikkert mange flere ikke-uttalt. At representanter for ukulturen får styre skuta videre vil gjøre det fortsatt vanskelig for nye unge som opplever det samme. For det første fordi han åpenbart ikke skjønner problemet og dermed neppe er rett person til å gjøre noe med det, men uansett fordi han har ødelagt troverdigheten og tilliten sin på det området.

Sitat av Snurretass Vis innlegg
@*pi

Men det også det som er poenget mitt, utover denne spesifikke saken. Er det greit om han får det? Eller er det bare feil om han får være det, men det er et arbeiderparti-problem og ikke relevant utover dem?
Vis hele sitatet...
Nå datt jeg litt av på hva du spør om. Om det er et AP-problem eller et generelt problem om Giske fikk bli leder? Definitivt et AP-problem, men også en del av et samfunnsproblem. Metoo tok problemet med seksuell trakassering opp fra de enkelte problemsakene og viste det som det sanfunns- og kulturproblemet det er. Dette ville vært et ganske kraftig signal om oppvåkningen ikke stakk så veldig dypt i maktstrukturene.

Jeg stemmer forsåvidt heller ikke AP.


"Hvem er kollegaene mine? Åja, han som har masse varsler mot seg og kompisene hans ja... Jo, dette varslet blir nok tatt alvorlig og sett på med forståelsesfulle øyne. Er det NOEN som bare må ha et positivt og foreståelsesfullt forhold til varslere som anklager noen for seksuell-trakassering så må det jo være Giske og kompisene hans"
Vis hele sitatet...
Ja, ikke sant? Mange arbeidsplasser og organisasjoner der dette er et gyldig ressonnement når du vurderer å varsle.
Sist endret av *pi; 29. august 2020 kl. 00:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, jeg tenker mere på om det er et genrelt problem om han får fortsette i politikken på noen som helst måte, med noen verv eller hva det måtte være.

Det er en del av meg som sliter litt med det å nekte et individ å delta i politikken, hvis om han/hun skulle stemmes frem eller havne der på annet hvis. Fordi utover Giske som leder i Trønderlag, så føles det som en sak hvor en underliggende debatt er om hvorvidt perverse menn, og da også andre avvikere, skal kunne være folkevalgte.

På grunn det så føles den delen av meg som vil nekte Giske, Søviknes, Leirstein, osv. både som en fornuftig og rasjonell del, men også potensielt en totalitær en.

Men det er bare det jeg leser inn i det, og føler. Sorry as, det er også litt fredag :P
Sist endret av Snurretass; 29. august 2020 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Snurretass Vis innlegg
Det er en del av meg som sliter litt med det å nekte et individ å delta i politikken, hvis om han/hun skulle stemmes frem eller havne der på annet hvis. Fordi utover Giske som leder i Trønderlag, så føles det som en sak hvor en underliggende debatt er om hvorvidt perverse menn, og da også andre avvikere, skal kunne være folkevalgte.

På grunn det så føles den delen av meg som vil nekte Giske, Søviknes, Leirstein, osv. både som en fornuftig og rasjonell del, men også potensielt en totalitær en.

Men det er bare det jeg leser inn i det, og føler. Sorry as, det er også litt fredag :P
Vis hele sitatet...
Giske er jo ikke pervers, han er ikke noen avviker. Det er ingen implisitt egenskap ved ham som person som gjør at han ikke kan være politiker. Men han har en lang historie med å misbruke makten sin, og da er spørsmålet om det bør belønnes med fortsatt makt. Om det er sånn vi vil at det skal fungere.
Sist endret av *pi; 29. august 2020 kl. 00:39.
Sitat av *pi Vis innlegg
Giske er jo ikke pervers, han er ikke noen avviker. Det er ingen implisitt egenskap ved ham som person som gjør at han ikke kan være politiker. Men han har en lang historie med å misbruke makten sin, og da er spørsmålet om det bør belønnes med fortsatt makt. Om det er sånn vi vil at det skal fungere.
Vis hele sitatet...
Godt oppsummert og ordelagt, og et klokt perspektiv. Den kjøper jeg
Sist endret av Snurretass; 29. august 2020 kl. 00:48.
En rolle som Giske representerer eller burde representere, burde helt klart innebære å unngå situasjoner som er blitt presentert for han. Slesk, pervers eller bare uskyldig dansing med fulle jenter... Det blir feil, sånn er det bare. Familiemann, offentlig tryne som skal være med å styre landet og den pakken der. Om AP godtar Giske så aksepterer de samtidig verdiene som Giske har satt. Det er nå min mening etter en natt uten søvn. Det ville overraske meg om ikke et voksent antall av intelligente mennesker som kan stemme ikke er enig her. Min tillit til AP har falt fordervelig etter noens ide på fylla var igjen å inkludere Giske.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er vell egentlig ikke det som er problemet her.
Det som Giske har gjort skjer på hver eneste fest.
Som regel er det ingen som henger seg opp i det.

Offentlige personer derimot holdes til en annen standard.
Særlig folk i posisjoner hvor man bestemmer over andre (politikere)
At de blir det kan man jo være enig eller uenig i, men det bør ikke komme
som en overaskelese.
Vis hele sitatet...

Nei. Har selv sett Giske i aksjon på fest i Trøndelag og den oppførselen ser man ikke på hver eneste fest.

Han oppførte seg som ett hensynsløst svin.

Dengang visste jeg kkke hvem han var men spurte venner om han var en slags overgriper. De sa han var politiker og jeg bare ....??..
BRAND ∞ STRONG
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Nei. Har selv sett Giske i aksjon på fest i Trøndelag og den oppførselen ser man ikke på hver eneste fest.

Han oppførte seg som ett hensynsløst svin.

Dengang visste jeg kkke hvem han var men spurte venner om han var en slags overgriper. De sa han var politiker og jeg bare ....??..
Vis hele sitatet...
Overdrev litt for å vise hvor vanlig det er.
Innlegget jeg svarte på ville ha det til at damer som ikke godtar Giske oppførsel er pingler.
Det syns jeg ikke de burde, men jeg tenker at de i stor grad gjør det.
Masete sjekking er ikke veldig uvanlig.
Hvor ofte hører du damer lage et stort nr av det?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Overdrev litt for å vise hvor vanlig det er.
Innlegget jeg svarte på ville ha det til at damer som ikke godtar Giske oppførsel er pingler.
Det syns jeg ikke de burde, men jeg tenker at de i stor grad gjør det.
Masete sjekking er ikke veldig uvanlig.
Hvor ofte hører du damer lage et stort nr av det?
Vis hele sitatet...
Det er noe ganske fundamentalt forskjellig med masete sjekking fra fulletruls på byen og fra lederen din på en jobbfest, eller en politisk samling. Du kan ikke sammenligne det.

Man kommer stort sett utelukkende dårlig ut av å lage noe nummer av sånne ting, og det er derfor man stort sett ikke gjør det. Man ler litt usikkert med, dysser det ned og håper alle har glemt det på mandag. Det er det som forventes.
Sist endret av *pi; 29. august 2020 kl. 15:02.
BRAND ∞ STRONG
Jeg sammenligner det ikke.
Jeg sier at damer ofte utsettes for den type oppførsel overalt
og at det som oftest ikke lager et nr ut av de

Og jeg skrev det som et et svar til en som mente at damer som skriker opp
over Giske type sjekking burde gro seg litt baller