Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 1738
Hei, skulle gjerne hatt noe feedback på låta jeg holder på med..

klikk å hør, trenger ikke laste ned.

http://soundcloud.com/user1834671/t-rst-dj-no-name

Navn på sangen hadde også vært fint å fått noen forslag på

Håper noen gidder å høre/gi tilbakemelding..

Takk
Den sangen der er helt basic, jeg husker jeg pleide å lage slike når jeg før i tia. Den beaten høres egentlig ut som noe du har funnet på youtube elns og bare fulgt guiden.

Du kan jo kalle sangen "Første sange jeg har laget ever by dj roy"
Llort!
Trådstarter
Takk for konstruktiv tilbakemelding.....

Høres ut som jeg har fulgt en guid på youtube?
Saklig du!

Melodien er laget av meg, om du har hørt en annen som ligner, så kan du legge ut en link her
Beaten høres helt forjævlig ut, tatt rett ut fra dance ejay.
Jeg syns sangen var drit nice. Veldig basic, ja, men hvis du har lagd disse melodien helt selv så syns jeg du har gjort en god jobb. Kicksa og snare passer ikke helt inn i sangen. Litt ekstra jobb der så finner du veldig mange bedre samples rundt omkring. Men ellers veldig bra melodi, fortsett sånn!
Llort!
Trådstarter
Okei, takk for konstruktivt svar Pewpew.
Skal prøve å se om jeg finner noe som passer !
Sist endret av soulgoodman; 15. mars 2011 kl. 01:08.
Dette ble veldig flatt og i lengden kjedelig. Bassen og den synhten du begynner med ble altfor overreksponert og noisy. Prøv å varier mer i låta. Du har et fengende og bra utgangspunkt for melodi, men du ødelegger det og gjør det kjedelig ved å loope det gjennom nesten hele låta.

Begynn på nytt. Ta lærdom og erfaring fra denne låta, og prøv/eksprimenter med andre ting, som f. eks. build-ups, varierte beats, dramaturgi, etc... Den låta kommer nok også til å suge, men fortsett sånn, og etterhvert vil du forhåpentligvis klare å lage noe verdig for deling, tatt sjangeren din til betraktning.
1. Skru ned lyd/effekt på det meste og start forfra - det er noe grusomt støy.
2. Ro ned bruk av NEXUS, det høres utrulig godt.
3. Moro at du bruker VEC, men til info bør du ta deg tid til å sjekke at samplene spilles riktig - splaaash
4. Låten er melodiøst kjedelig - lite variasjon og for mye av det samme, som for det meste ikke var noe i det heletatt.
5. For brå overganger - og du følger 4/4 som en nazi, det er ikke noe godt for ørene.

Hvis du ikke tar dette som konstruktiv kritikk er du ikke her for å få det og bør heller holde deg unna til du takler det.
# http://www.digoo.info/sprak/2010/082...v-kritikk.html
Llort!
Trådstarter
Takker for tilbakemeldinger, skal huskes på!

waf: takle konstruktiv kritikk? var jo det jeg ville ha når jeg lagde tråden, det er jo sånn man blir bedre
Sist endret av soulgoodman; 15. mars 2011 kl. 11:36. Grunn: leif
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
For det første... Det peaker ("klipper") noe jævli!
For det andre, beaten er utrolig amatørmessig. Du bruker "standard" samples, og få elementer som har noe i trance å gjøre.
"Basslinen" er så standard hands up/dance det kan bli. Samme gjelder melodien. Dette er enkelt og greit ingenting jeg forbinder med Trance, og jeg lurer svært på hva du definerer som Trance?
du brukte ganske kjedelige samples, last ned vengance essential clubsounds 1, 2 og 3
nexus er kjekk å ha, klarte ikke å høre om du brukte den eller ikke.

du må lære deg å mastre sampler og plugins også.

og til slutt, bruk flere synther og sampler samtidig, feks, 3 basser, med hver sin "melodi" og rytme.

http://www.youtube.com/watch?v=ilLGqR4HqGY
denne er utrolig bra laget, hør litt på hvordan han bygger opp sangen, hvertfall hvis du ønsker å lage ordentlig Trance (armin van buuren osv), ikke Techno eller Hard Trance (basshunter :P)
Veldig standard-isj, men bra om det er første sangen din!
Selv har jeg mekket denne med 3 års erfaring: http://www.youtube.com/watch?v=Gl8Qe...el_video_title
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=ilLGqR4HqGY
denne er utrolig bra laget, hør litt på hvordan han bygger opp sangen, hvertfall hvis du ønsker å lage ordentlig Trance (armin van buuren osv), ikke Techno eller Hard Trance (basshunter :P)
Vis hele sitatet...
Basshunter har ALDRI laget Hard Trance, dette er Hard Trance:
Dave 202 - Global Trance
Techno er heller ingen "dritt" sjanger, godt eksempel på Techno:
Umek - Gatex

Sorry, bare irriterer meg så grenseløst over folk som blander sjangrer.
Det Mr. Basshunter lager kan kategoriseres innunder Commercial Dance, eller "Hands Up", ingenting annet...

Sitat av EmilFabian Vis innlegg
Veldig standard-isj, men bra om det er første sangen din!
Selv har jeg mekket denne med 3 års erfaring: http://www.youtube.com/watch?v=Gl8Qe...el_video_title
Vis hele sitatet...
Beklager, men det var 3 år bortkastet...
Sitat av djxfade Vis innlegg
Basshunter har ALDRI laget Hard Trance, dette er Hard Trance:
Dave 202 - Global Trance
Techno er heller ingen "dritt" sjanger, godt eksempel på Techno:
Umek - Gatex

Sorry, bare irriterer meg så grenseløst over folk som blander sjangrer.
Det Mr. Basshunter lager kan kategoriseres innunder Commercial Dance, eller "Hands Up", ingenting annet...
Vis hele sitatet...
poenget mitt var jo nettopp at sangen jeg linket til IKKE var techno.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
poenget mitt var jo nettopp at sangen jeg linket til IKKE var techno.
Vis hele sitatet...
Siden du nevnte Basshunter i samme setningen som "Techno", så reagerte jeg bare litt du vet jo hvordan alle fjortisser kaller all elektronsik musikk for "Tækkno". Var bare redd du var en av dem.
er ikke det ass!

blir også irritert når feks above & beyond blir kalt techno, og electro-house blir til trance.. :P
Digget slutten fra 2.57 til slutten !!

Men begynnelsen var helt på tryne
Sitat av djxfade Vis innlegg
Siden du nevnte Basshunter i samme setningen som "Techno", så reagerte jeg bare litt du vet jo hvordan alle fjortisser kaller all elektronsik musikk for "Tækkno". Var bare redd du var en av dem.
Vis hele sitatet...
Og hva er det du prøver å oppnå med å rette på alle som tar feil av sjangerene?
Du irriterer deg over folk som ikke forstår sjangere innen dataelektronisk musikk - jeg irriterer meg over dere som konstant skal rette på dette bare for å vise at dere "vet bedre." Det fins nok mange andre måter å få folk til å forstå sjangerene som ikke innebærer å være spydig. Greit, rett gjerne på vedkommende som tar feil av sjanger, men den holdningen din gjør meg kvalm mtp formålet bak kommentaren.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Og hva er det du prøver å oppnå med å rette på alle som tar feil av sjangerene?
Vis hele sitatet...
Prøver enkelt å greit å forklare at sjanger x ikke er det samme som sjanger y...

La oss si det på en annen måte. Om jeg hadde snakket med ett metallhode, og kalt Craddle of Filth for Blues eller Country, bare fordi begge to er under samme undersjanger, hadde dem reagert på det


Sitat av boblesaft Vis innlegg
Du irriterer deg over folk som ikke forstår sjangere innen dataelektronisk musikk - jeg irriterer meg over dere som konstant skal rette på dette bare for å vise at dere "vet bedre." Det fins nok mange andre måter å få folk til å forstå sjangerene som ikke innebærer å være spydig. Greit, rett gjerne på vedkommende som tar feil av sjanger, men den holdningen din gjør meg kvalm mtp formålet bak kommentaren.
Vis hele sitatet...
Du får nå mene hva du vil, aldri meningen å leke besserwisser Villle enkelt å greit bare oppklare at det som ble nevnt ikke vare riktig, problemer med det?
Sitat av djxfade Vis innlegg
Prøver enkelt å greit å forklare at sjanger x ikke er det samme som sjanger y...

La oss si det på en annen måte. Om jeg hadde snakket med ett metallhode, og kalt Craddle of Filth for Blues eller Country, bare fordi begge to er under samme undersjanger, hadde dem reagert på det

Du får nå mene hva du vil, aldri meningen å leke besserwisser Villle enkelt å greit bare oppklare at det som ble nevnt ikke vare riktig, problemer med det?
Vis hele sitatet...
Har ingen problemer med noen ting. Og nei, det irriterer ikke, men holdningen gjør.
I alle årene jeg har vært på nFF tar folk som regel feil hver gang av sjangere når de legger ut musikken sin. Noen sier i fra enkelt og greit, og noen er spydige. Hvilke av disse tror du hjelper minst samt sprer dårlig forumånd?
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Har ingen problemer med noen ting. Og nei, det irriterer ikke, men holdningen gjør.
I alle årene jeg har vært på nFF tar folk som regel feil hver gang av sjangere når de legger ut musikken sin. Noen sier i fra enkelt og greit, og noen er spydige. Hvilke av disse tror du hjelper minst samt sprer dårlig forumånd?
Vis hele sitatet...
Blir bare så irritert over folk som ikke har gjort litt research. Om du lager en låt og påstår det er sjanger xxx, så bør man jo faktisk undersøke om det kan kategoriseres under denne sjangeren før man påstår det. I dette tilfellet vil jeg jo påstå at trådstarter har gjort en stor bom mtp. sjanger
Llort!
Trådstarter
Bergensere irriterer meg

mye mulig en grunn for at jeg skrev Trance i "gåseøyne"
Okai...
Om dette er det første du lager i FL... Thumbs up!
Om du har en del erfaring med musikk vil jeg bare si at det meste som er sagt her stemmer nok.
Låten blir alt for kjedelig i lengden og når du følger 4/4 så inniF som du gjør blir det fysisk vondt.

Og pass på peaks.. gjør også vondt å høre på høy lyd i headsettet ^^
mitt tips: skru ned level på SAMTLIGE kanaler/generatorer. Det høres veldig godt at limiteren i masterkanalen jobber hardt

Beaten i begynnelsen er også forferdelig cheesy, dropp den
Sist endret av VivaLatrina; 15. mars 2011 kl. 17:39.
Llort!
Trådstarter
Er nok ikke den første sangen jeg har laget, holder på for gøy av og til.. Men hadde vært morro å fått til noe som var bra ettervært så takk for feedback, skal huskes på
Du skal ha ros for "artist" navnet ditt iallfall. Dj Tørst, sånn det skal være, kjør på!
ArbeidsledigProletar
Ærlig talt, gå på et kurs før du legger ut noe mer, er ikke mer å si, dette er nesten ikke musikk.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Bergensere irriterer meg

mye mulig en grunn for at jeg skrev Trance i "gåseøyne"
Vis hele sitatet...
Det må du få lov til, men vil påstå det hører til en annen tråd, da det ikke har relevans til hverken musikkproduksjon eller elektronika

Så om Bergensere plager deg, er det ingen som stopper deg fra å opprette en ny tråd om det lille venn
Llort!
Trådstarter
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Ærlig talt, gå på et kurs før du legger ut noe mer, er ikke mer å si, dette er nesten ikke musikk.
Vis hele sitatet...
Frøken blåst, legger ikke ut for at dere skal ha noe å høre på,
men for å få hjelp til å bli bedre..

kom noen hjelpsomme innlegg,
men også mye ubrukelig, men jeg er fornøyd, takk.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Frøken blåst, legger ikke ut for at dere skal ha noe å høre på,
men for å få hjelp til å bli bedre..

kom noen hjelpsomme innlegg,
men også mye ubrukelig, men jeg er fornøyd, takk.
Vis hele sitatet...
Men det er ikke vits i å legge det ut når du ikke engang kan det basiske. Da må du gå andre plasser, kurs eller skole er den areneaen du bør jobbe med dette på. Et forum som dette kan ikke hjelpe deg fra det nivået du ligger på forløpig.

Det er rimelig enkelt å lage en "hands up" melodi som du har her, loope den og pakke på en kick-snare.
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men det er ikke vits i å legge det ut når du ikke engang kan det basiske. Da må du gå andre plasser, kurs eller skole er den areneaen du bør jobbe med dette på. Et forum som dette kan ikke hjelpe deg fra det nivået du ligger på forløpig.

Det er rimelig enkelt å lage en "hands up" melodi som du har her, loope den og pakke på en kick-snare.
Vis hele sitatet...
Akkurat mitt poeng og!