Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3993
Hei, satt å titta litt rundt på nettet nå, og kom over Denne.
Ville bare høre deres meninger, og omfatninger om denne artikkelen?
Kan det være sant? Etter all denne forskningen på mennesker, og det ikke skal være mulig å bli veldig mye eldre enn 100 år.

Hva synes du?

http://www.allvoices.com/contributed...t-in-the-world
Sist endret av KakeFrans; 10. juni 2010 kl. 22:00.
Spørsmålet mitt er, kan de bevise at hun faktisk er 157 år gammel? Kan hende hun har gått ut av tellingen når hun rundet 100, for det er ikke tvil om at hun er gammel.
Sist endret av staM; 10. juni 2010 kl. 22:03.
usannsynlig
Forresten, det bilde er ikke av den 157år gamle damen, bildet er av Jeanne Calment som døde i 1997 :P 122 år gammel, så det var jo ikke dårlig det heller!
Er ikke den facebook greia alle fjortisene blant vennene mine melder seg inn i vel? :P
Trådstarter
Det vet jeg lite om Junior
Men det er jo lite sannsynelig da, burde hvertfall update bilde etter 35 år heh :P
Kan man ikke bare gjøre som man gjør med trær?
Telle ringene i musa hennes
Lurer på hvordan livsstil hun har hatt vis det er sant ..
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Men det er jo lite sannsynelig da, burde hvertfall update bilde etter 35 år heh :P
Vis hele sitatet...
Bildet er ikke av henne. Se lenger opp i tråden
Tror ikke dette er sant. Synes det er litt merkelig at en dame på 157 år bare "dukket opp"...eller at hun ikke har sagt ifra om alderen sin før? Og det at hun tilfeldigvis har kvittet seg med all ID (Visa Electron fra 1868) var litt klassisk..trur heller de har funnet verdens eldste Drama Queen.
Og i følge de som hevder dette, kan hun med sine 157 år kalle seg den eldste levende skapningen på jorden. Yeah right... Tror de må sjekke litt bakgrunnsinfo.
Sitat av ^ProXo^ Vis innlegg
Og det at hun tilfeldigvis har kvittet seg med all ID (Visa Electron fra 1868) var litt klassisk...
Vis hele sitatet...
Det er vel snakk om fødselssertifikater på papir. "ID" er ikke ensbetydende med bankkort vettu... Og bankkort i seg selv er ikke garanti på alderen din (de må jo sjekke den informasjonen andre plasser).

Hun hevder hun kvittet seg med opplysningene i 1966 i forbindelse med den faktiske massakren av kommunister. Noe som også kan forklare at hun holdt kjeft en god stund om at hun var den hun var.
Sist endret av Kinseek; 10. juni 2010 kl. 22:47.
Er enig med det folk skriver over! Hvorfor kan di ikke bevise at hun er så gammel ? Fødselsattest regner jeg med de fleste verden rundt har liggenes! Spør du meg så er dette kun for å få oppmerksomhet! Ikke tro på alt du leser,enkelt og greit!
Jeg har vurdert å gå ut lenge med min alder, jeg er hele 110 år gammel, men ser ut som om jeg bare er 18 år gammel. Dessverre har jeg brent alle ID'er og fødselsattest ble aldri skrevet ettersom jeg ble født uten at andre enn mamma og pappa visste det.

157 år? Tvilsomt, er nok bare PR-kåt som flere nevner her.
Sist endret av SemiColon; 10. juni 2010 kl. 22:52.
Sitat av Apl3x Vis innlegg
Fødselsattest regner jeg med de fleste verden rundt har liggenes! Spør du meg så er dette kun for å få oppmerksomhet! Ikke tro på alt du leser,enkelt og greit!
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Millioner av barn blir født uten å bli registert i et statlig organ. Britene begynte med dette i 1858, noen få tiår før denne personen hevder å ha blitt født. Jeg ville si det er derfor er mer sannsynlig at en person som ble født i Indonesia på denne tiden *ikke* hadde fødselssertifikat når hun ble født. Det er jo plenty av indonesere den dag i dag som ikke blir født på sykehus og ikke får sertifikat.

Skal vi være skeptisk folkens må vi være skeptisk til alle sider av argumentene. Jeg tviler enda på at påstanden stemmer, men vi kan ikke blankt avvise dem. Motargumentene sålangt holder ikke hold.

Sitat av SemiColon Vis innlegg
. Dessverre har jeg brent alle ID'er og fødselsattest ble aldri skrevet ettersom jeg ble født uten at andre enn mamma og pappa visste det.
Vis hele sitatet...
Som sagt; tror du alle barn på 1800-tallet ble født og umiddelbart imøtegått av en stat som skriver ut sertifikater? Verden er ikke slik alle plasser idag engang... Hun påstår også at hun forkastet opprinnelig ID for å unngå antikommunistiske massakrer - ikke urimelig hvis du leser litt historie om Indonesia.
Sist endret av Kinseek; 10. juni 2010 kl. 23:00.
Her kreves det litt mer bakgrunnsinformasjon før jeg lar meg overbevise i alle fall. Vi har i alle fall hatt mer enn en håndfull såkalte superhundreåringer som har fått bekreftet alderen sin. Interessant på Wikipedia, f.eks. Hvem vet, kanskje er det mulig for mennesker å overgå Jeanne Calment med over 30 år.

PS: Som vanlige gode innlegg, Kinseek.
Sist endret av Moreagain; 10. juni 2010 kl. 23:07.
Kapp av a et bein og tell ringene.
Tviler på at hun er 157 år. Tror heller hun er 130 eller noe i den duren. De fleste som er rundt hundre år begyner å glemme ting. I hennes tilfelle er det alderen.
Virker veldig mistenkelig, og at sånne "plutselig" skulle dukke opp er og veldig rart.

Men det er jo ingenting som sier at et menneske ikke kan bli eldre enn feks 130 år, vi har jo ikke noe i oss som gjør at vi automatisk dør etter en fylt alder.
Når 1 av 50 000 hundreåringer overlever til de blir 115, tror jeg sannsynligheter for en 157 år gammel dame er ikke-eksisterende.
Likevel blir det bare tullete å ikke holde muligheten for det åpen.

Som Henrik-Vanger sier, er det ingen automatikk i at mennesker dør på 100-årsdagen sin.
Sitat av Kinseek Vis innlegg
Det er vel snakk om fødselssertifikater på papir. "ID" er ikke ensbetydende med bankkort vettu...
Vis hele sitatet...
Hehe, nå skjønte jeg vel det...var en litt ironisk spøk fra min side, jeg trudde selvfølgelig ikke at dama hadde minibankkort på 1800-tallet
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Henrik-Vanger Vis innlegg
Men det er jo ingenting som sier at et menneske ikke kan bli eldre enn feks 130 år, vi har jo ikke noe i oss som gjør at vi automatisk dør etter en fylt alder.
Vis hele sitatet...
Har det ikke noe med at cellene slutter å reprodusere seg eller noe sånt, slik at organer "slites ut" og svikter?
Sitat av shalabais Vis innlegg
Når 1 av 50 000 hundreåringer overlever til de blir 115, tror jeg sannsynligheter for en 157 år gammel dame er ikke-eksisterende.
Vis hele sitatet...
Når verden består av 6 milliarder mennesker, og du bruker de tallene du postet, da er sjangsen ganske stor for at det finst mangen personer på 157 år.
Sitat av The Cleaner Vis innlegg
Når verden består av 6 milliarder mennesker, og du bruker de tallene du postet, da er sjangsen ganske stor for at det finst mangen personer på 157 år.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg på ingen måte sjekket opp og validert hans fakta, men jeg går utifra at du tolker hans innlegg i helt feil retning. Poenget her, er vel at kun én av femti tusen hundreåringer, blir 115 år. Med andre ord, av femti tusen personer som fyller hundre år, blir kun én av de (statistisk sett) 115 år. Og statistisk sett er det veldig få som blir hundre år.
Du kan ikke si noe om sjangsen for at det finnes mange personer på 157 år basert på de tallene. Det var et tall på de som ble minst 115 og sier ingen verdens ting om oddsen for å bli noe enda eldre enn 115.
Sist endret av Kinseek; 10. juni 2010 kl. 23:58.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Nå har jeg på ingen måte sjekket opp og validert hans fakta, men jeg går utifra at du tolker hans innlegg i helt feil retning. Poenget her, er vel at kun én av femti tusen hundreåringer, blir 115 år. Med andre ord, av femti tusen personer som fyller hundre år, blir kun én av de (statistisk sett) 115 år. Og statistisk sett er det veldig få som blir hundre år.
Vis hele sitatet...
Ja, det er som du sier. Kilden er forresten wikipedia sin side om superhundreåringer, linket til før i tråden.

Sitat av The Cleaner Vis innlegg
Når verden består av 6 milliarder mennesker, og du bruker de tallene du postet, da er sjangsen ganske stor for at det finst mangen personer på 157 år.
Vis hele sitatet...
I amerika var det visst 100 000 personer som fylte 100 år et eller annet år. Altså vil, i følge statistikken, to av disse fylle 115. Sannsynligheten for at disse fyller 120 vil være minimal, og 150 ikke-eksisterende. Tror du skal se over de tallene jeg postet en gang til.
Må være ille å kunne se barnebarna sine dø i en alder av 90 og du selv lever fortsatt : )
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Må være ille å kunne se barnebarna sine dø i en alder av 90 og du selv lever fortsatt : )
Vis hele sitatet...
Ifølge artikkelen har hun en levende adoptivdatter på 108..

Litt typisk at hun var adoptert da..
Trådstarter
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Ifølge artikkelen har hun en levende adoptivdatter på 108..

Litt typisk at hun var adoptert da..
Vis hele sitatet...
Ja satt å tenkte litt på den jeg og.
Mye som tyder til oppmerksomhetssyken?
Kan jo være at dama ble gal etter 90åra eller noe, har kanskje blitt litt over 100, og tror hun har levd i over 150 år da
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Ifølge artikkelen har hun en levende adoptivdatter på 108..

Litt typisk at hun var adoptert da..
Vis hele sitatet...
Altså var hun 49 år når adopterte denne "jenta".Finnes det ikke papirer som viser adopsjonen som fantes sted i 1902 da, eller er det for mye å spørre om? (bare sånn for å bekrefte historien hennes)
Sitat av etsi Vis innlegg
Kapp av a et bein og tell ringene.
Vis hele sitatet...
Alt er mye morsomere 2 gang.. hvertfall om du bytter ut musa med ett bein
Det der er jo en annen dame som døde i 1997 hun ble 122 år
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Alt er mye morsomere 2 gang.. hvertfall om du bytter ut musa med ett bein
Vis hele sitatet...
Hah, så faktisk ikke at du allerede hadde skrevet det.
Er jeg den eneste som reagerte på at i artikkelen sto det at hun så klart, hørte bra og var helt klar i hodet? Svært lite sannsynlig i og med at de fleste 80 åringer svikter på ett eller flere punkt her, men likevel lever hun i nesten 80 år til uten problemer.
litt urealistisk, men for alt vi vet, kan det sitte en 500 år gammel gubbe i et tempel og mediterer, langt oppi det tibetianske platået. satt på spissen, jeg vet, but who knows?
Leste en repotasje i Illustrert vitenskap eller national geographic om noen folk som levde i en dal i andesfjellene, hvor det visstnok var vanlig å bli over 130. Ingen hadde noe som helst form for beviser for sin alder, fordi kirkebøkene visstnok hadde blitt brent. Folkene i dalen jobbet med tobakksplantene på åkeren på dagen, som forøvrig allefolkene der var storforbrukere av, og hva de mente var grunnen til den høye gjennomsnittsalderen.

Sorry for dårlig tekst, fant ikke repotasjen på nett og det er mange år siden jeg leste det. Mulig hodet mitt holder meg for narr. :S
Sist endret av StewieGriffin; 13. juni 2010 kl. 00:10.