Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3367
Hva er beste tempen å bruke for å ikke miste virkestoffene i hasjen? Skal bruke Toro mix
Jeg kjører ca 150c varmluft og sjekker med tannpirker/gaffel for å se når den er ferdig. Gir meget godt resultat.

Pass på og la smøret stå lenge nok og på laveste varme. Anbefaler også tilsette kokkos-smør eller biter til smøret for mer fett. Samt en fin dose kanel i kake mixen for chill smak.
175 grader som anvist fungerer helt fint etter min erfaring. Har lest at man kan ha opptil 190 grader (375F) da selve browniesen ikke fullt så varm som det ovnen er.

Men det er veldig viktig å "dekarboksylisere" hasjen først. Enkelt og greit bare legg hasjen du skal blande i smøret på en rute folie, brett én gang og legg i ovnen på 110-120 grader i 25-30 min. Så tar du det ut og blander sammem med 100g smeltet smør og bruk dette i oppskriften.

Man gjør dette for å "aktivere" THC til "THC-A" og dermed får man utnyttet hasjen mest mulig

Edit: Det er THC-A som er i rå cannabis/hasj og man gjør det om til THC, ikke motsatt som jeg skrev først
Sist endret av Bluesky_; 21. februar 2019 kl. 21:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fikk lyst å lage selv når jeg så denne tråden. Tror dere det holder med 2g hasj opp i mixen? Hva bruker dere selv?
Meg og en kompis stekte etter oppskrift med 1,5g og merker det allerede 35min etter inntak
Bruker 15g og deler opp i ca 20 små stykker. Men jeg har høy toleranse.

Er du helgerøyker holder det fint med 3-5g i kaka. Jeg liker lage litt sterke kaker så har jeg en stund fremover isteden for å ha 6-8 større biter.
Takk for svar. Røyker ganske sjeldent og har derfor lav toleranse så tenker at jeg prøver med 2g først.
Sitat av Bjarneboy700 Vis innlegg
Takk for svar. Røyker ganske sjeldent og har derfor lav toleranse så tenker at jeg prøver med 2g først.
Vis hele sitatet...
Om du har lav toleranse bør du være forsiktig når du spiser for første gang. Prøve å få en halvveis håndterlig dosering på kaken så du vet hvor mye du får i deg. Det smeller mye hardere enn man tror de første gangene.

Har gitt kompiser som røyker noen helger her og der en sjokolade med 0.1g brunt og de ble grisefjerne

Jeg røyker tilnærmet daglig, men ikke så store mengder.
Jeg har gått for å spise 0.2, så kan jeg heller spise en til etter en time når jeg har sett an formen litt
Hasj + toro brownies = mongoskækk
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Viking85 Vis innlegg
Bruker 15g og deler opp i ca 20 små stykker. Men jeg har høy toleranse.

Er du helgerøyker holder det fint med 3-5g i kaka. Jeg liker lage litt sterke kaker så har jeg en stund fremover isteden for å ha 6-8 større biter.
Vis hele sitatet...
15g?

Med mindre du spiser over sånn 10 dager er du enten full i bull eller har ordnings som er piss.

3-5g i mat for en person? Hva slags greier er det du røyker?

Holder lenge med 2g god shit for en uerfaren type, trenger ikke mye mer for oss innrøykte gamlinger heller.
Meget høy toleranse så et stykke med 0.8g gir meg ok effekt med god hasj.

Som sagt baker jeg bare så sterk kake så jeg har liggende en stund.
Laget brownies i går og sovna av tidlig på kvelden for å si det sånn haha. Og ble veldig fornøyd med resultatet. Jeg brukte Viking85 sitt tips om kanel og det piffet virkelig smaken opp må jeg si Ble rimelig god og fjern i tillegg og da skal en vel ikke klage hehe

Forresten, er det noen som har prøvd å lage det med vaffeljern? Fikk litt lyst å prøve.
Sist endret av Bjarneboy700; 23. februar 2019 kl. 11:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rør ut i en skje med olje +lighter og bruk olja som du vil, jeg ville bare fulght toros anbefaling derifra.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det ikke veldig uhygienisk å spise hasj? Ser bare for meg alle hender som har tatt på det.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den stekes jo i ovnen så antar eventuelle bakterier drepes da.
Vet ikke om rådene son e kommet e rettet mot meg så fulgte min egen logiske sans under vaffeljernets hyrdestund med hasjbrownie oppskriften. Deida nå bare oppi vaffeljernet sånn en øse om gangen, og vet dere hva, det ble faktisk meget bra.. Kan ikke klage på resultatet, er veldig happy med det.

Brukte sånn 3.5g opp i miksen og vet dere hva, selv om jeg er møkkesteib så klarer jeg ikke å slutte å mønsje innpå. Såpass bra ble det at jeg snart har spist 7 vafler. Hoho ����
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Om du har lav toleranse bør du være forsiktig når du spiser for første gang. Prøve å få en halvveis håndterlig dosering på kaken så du vet hvor mye du får i deg. Det smeller mye hardere enn man tror de første gangene.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på den. Å spise cannabis er noe fullstendig annet enn å røyke dersom man spiser nok. Man føler seg relativt trippa i hodet, og man bør ikke legge noen store planer de neste timene da rusen kan vare en stund.

Og tålmodighet er også viktig. Noen ganger kjenner man det etter 20 min, men det kan også drøye til godt over en time før det skjer noe som helst.
Hadde helt glemt denne posten...haha. Kan fortelle at jeg spiste 1,5g på delings med en kompis. Var vel våken i 4 timer etter jeg spiste det og så sovna jeg bare... Har spist en del tidligere men kan fortelle at jeg aldri har vært skækk så lenge før. Var vel ikke helt over før etter rundt 40 timer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, er helt ny her og trenger hjelp til noe.
Skal lage brownies for første gang å sett etter oppskrifter, skal følge en helt vanlig brownies mix men er usikker på hva jeg skal gjøre før dette. Må jeg kjøle ned smørrblaningen etter jeg har laget den, eller kan den gå rett inn i kakelagingen? Og hvor lenge burde den stå å surre for å få best mulig effekt. Lurer også på om det er nødvendig å bruke vann eller om det går fint å kun bruke smør? Masse spørsmål her nå
Du skal uansett ha vann i browniemixen. La smør og vann småkoke i halvtime og bland mixen rett i kjelen før du setter i ovn
Må jeg kjøle ned smørrblaningen etter jeg har laget den, eller kan den gå rett inn i kakelagingen?
Vis hele sitatet...
Du kan fint helle den rett i.
Og hvor lenge burde den stå å surre for å få best mulig effekt.
Vis hele sitatet...
Minst en 30 minutter, gjerne en time+
Lurer også på om det er nødvendig å bruke vann eller om det går fint å kun bruke smør?
Vis hele sitatet...
Vannet er i med prosessen for å lage smøret for å ikke få for høy temperatur, høy temperatur ødelegger både smør og hasj. Du vil vel ha mest mulig effekt og minst mulig arbeid?
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Følg oppskriften som vanlig, putt hasj i smøret og la det varme seg i ca. 15-20 min (rør av og til), lag brownies.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg smeltet hasjen i smøret og lot det ikke koke i 30 minutter før jeg helte i blandingen og satte det i ovnen. Bare lot det løse seg ordentlig opp. Både jeg og andre ble svært steine.
Beregner ca 0,2-3 per pers jeg, blir godt fjern av det, er mange måter å lage til smøret men min metode er å smuldre ønsket mengde i ca 50 ml rapsolje som settes i ovnen på 140 grader i 30 min, rører rundt av og til for å få en jevn brun olje ��
Sist endret av freebird; 22. juni 2019 kl. 01:06.