Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4361
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå har jeg virkelig drete meg ut Har kjørt på litt for hardt i det siste, og i natt ble det nok litt for mye MDMA og speed, så endte vi opp med å røyke en feit en. Etter det vridde hodet mitt seg, og siden har jeg levd i mange forskjellige verdner, og jeg er usikker på hvilken som er ekte. Det er som om jeg ser meg selv og kompisen min på en film oppe i hodet mitt, og hver gang jeg kommer til et valg eller tanke jeg må avgjøre, starter det en ny film. Til tider ser jeg meg selv se på publikum som ser på meg spille den sketsjen jeg nå gjør. Er jeg skuespiller? Føler livet mitt bare er en TV serie, og huset mitt er et studio. Alt jeg sier og gjør er manus, og derfor føler jeg at alt jeg sier har jeg sagt 1000 ganger, og har blitt lei av å forklare for kompis, siden han glemmer det jo uansett neste gang livet mitt går tilbake i loop, og jeg starter på nytt. Sannheten er jo at jeg aldri før har sagt det, egentlig. Jeg får stadig nye «filmer» i hodet mitt av historier jeg forteller, som aldri har skjedd, og jeg har aldri hverken sett eller hørt det jeg selv påstår. Men, dette er jo bruddstykker av enten fortiden min, fremtiden min eller hvordan livet mitt egentlig er når jeg ikke er skuespiller på jobb. Jeg er derfor usikker på hvem jeg egentlig er. Ser meg som en eldre mann med hvitt hår og skjegg, kjekk for alderen, dress og mye penger. Meget vellykket mann. Hunden min er enten en proff fotballspiller som er gjesteskuespiller, eller en gjesteskuespiller som har rolle som proff fotballspiller. Hver gang jeg ser på kompisen min er han et helt nytt fjes, en ny skuespiller. Da bruker jeg litt tid på å greie å plassere han med navn, tittel, historie osv. Han har blitt kalt mange rare navn da, for å si det sånn

Jeg begynner å bli veldig lei og sliten av dette, for jeg har små øyeblikk på sekunder hvor hodet er helt klart, og jeg får et enormt sug i magen fordi jeg oppdager hvor fucka jeg er. Så faller jeg bare rett tilbake. Jeg funderer mye på alt jeg ser for meg, og diskuterer det høylytt med meg selv.

Kan dra frem en historie jeg la merke til; jeg satt her på sofaen som nå og så på modern family. Så dukket det opp en flashback/drøm hvor Phil kom på besøk hit dn ferie, og blandt annet fikset han varmtvannstanken min!! wtf... Denne fortalte jeg til kompisen min, som om det var helt 100% sant. Eneste jeg var usikker på var om jeg bor i New York, eller den lille bygda jeg «bor i» i TV serien min. Men jeg kjennet altså tydeligvis en stor TV-stjerne da

Føler det her er helt umulig å forklare, men jeg håper dere får et visst innblikk i hva som skjer i hodet mitt, og hvordan jeg kan komme meg ut av denne evigvarende loopen! Trodde aldri jeg kunne bli så fucked ass...

Tilleggsinfo; Bipolar 2, vært i ikke rusrelatert psykose tidligere, men da har det alltid vært paranoia, sammensvergelser, veldig aggresiv og voldelig, og har holdt på å skulle sprette opp «spioner» med kniv. Denne gangen har jeg ingenting av dette. Har tidligere vært flere ganger innlagt.

Svært lite erfaring med MDMA og røyk. Alltid holdt meg passiv, nettopp fordi jeg er redd for å havne i min «vanlige» psykose. Den gangen her har jeg altså vært idiot. Livet har vært veldig surt, og jeg har søkt trøst i rus. Har derfor ikke tatt antipsykotisk fordi jeg ville ha full opplevelse.
Jeg vet, helt idiotisk, føler meg så dum. Her er mye forhistorie som jeg ikke trenger å ta her.
Jeg ønsker heller ikke moralprekner eller råd om å holde meg unna osvosv i fremtiden da dette er noe jeg er fullstendig klar over. Jeg er egentlug kjent for å være veldig forsiktig og ha stor respekt for drugs, og det å kjøre så hardt er helt ulikt og nytt for meg... Vil legge til at å oppsøke helsevesenet er av kompliserte grunner helt uaktuell!

Idiotisk innlegg, kanskje uten sammenheng, I know. Men, dere som har kunnskap nok til å svare, vil jeg også anta er i stand til å se for seg og sette seg inn i hvordan hodet mitt (ikke) fungerer nå. Vil dette vare lenge nå som jeg ikke har tatt noe siden i natt? Er det noe jeg kan ta for å roe hodet? Jeg har røyk, speed, zyprexa, emma og magiske trøfler. Skjønner dog at siste to nevnte er uaktuelt? Kompis stakk nå. Bør jeg invitere en venn til å være med meg, eller bør jeg være alene? Jeg er normalt sett (ikke akkurat nå da) svært suicidal gjennom 10-12 år. Bruker også å ha meget syke fantasier og planlegginger av drøy tortur og drap av folk. Selvfølgelig ikke gjort det, men er det fare for at jeg kan gjøre det fordi jeg tror livet mitt er et manus, og at dette er en del av showet? For jeg gjentar jo til kompisen min at dette ikke er ekte, og at jeg kan si det jeg vil, for alt blir resath under loopen uansett

Nå må jeg bare slutte å skrive, griller hodet mitt i desperasjon for å forklare meg. Vær så snill, gi meg råd om du kan, jeg må tilbake til virkeligheten. Jeg er en jordnær, utad straight, ordinær ung mann med stor sosial status og veldig nær familien min! Nå må jeg nok stenge meg litt inne, for uansett hvor mye jeg anstrenger meg greier jeg ikke å holde kjeft og ikke si og gruble hardt på akkurat det som dukker opp i hodet mitt!! Kan ikke drite meg ut sånn nå... please help!!
Du har havnet i en psykose og må få behandling og hjelp. Slutt med all dop. Dra på trening 3 dager i uken, drikk vann og spis sunt i 6 måneder så blir du frisk.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av stratos891 Vis innlegg
Du har havnet i en psykose og må få behandling og hjelp. Slutt med all dop. Dra på trening 3 dager i uken, drikk vann og spis sunt i 6 måneder så blir du frisk.
Vis hele sitatet...
Å, herre min hatt, tar det SÅ lang tid? Lengste psykose tidligere er ca. 2,5 uker.
Vil også be de som svarer grunngi litt svarene, og gi meg et hint om erfaring/kompetanse. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på dere, men hodet er jo ikke helt rasjonelt og jeg stiller store spørsmål ved troverdigheten til det jeg ser/leser/opplever og sier.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei du. Jeg har erfaring med psykoser og det kan være en skremmende og tung opplevelse. Mitt tips til deg er å ta en pause fra rusmidler en stund eller slutte hvis du kan. De fleste vil nok komme med råd om å oppsøke psykiatri og slikt. Dette kan være nyttig hvis du har tanker selvmord/mord. Men jeg vil snakke ut om erfaring og det er at de medisinene jeg har fått av staten/psykiatri gjorde meg hjernedød følelseløs og deprimert/suicidal. Disse medisinene kan fungere bra som et brannsluknibgsapparat for psykosen men jeg anbefaler ikke å gå på den dritten lenge jeg snakker om cyprexa og risperdal og det møkket der. Mitt tips er enten å oppsøke et familiemedlem og innta cbd olje fordi det er antipsykotisk og naturlig.
Ring nærmeste akuttpsykiatriske avdeling (evt DPS) og fortell dem at du opplever en rusutløst psykose. De er vant til å behandle dette, og kommer til å behandle deg bra. De du treffer på telefonen der kan fortelle deg nøyaktig hva du skal gjøre - sannsynligvis må du legges inn for en kortere periode. Nøyaktig hvor lang tid behandlingen tar er ikke godt å si, men rusutløste psykoser tar vanligvis ikke lenger enn noen uker å behandle (helt avhengig av en rekke ting, selvsagt, men vanligvis). Både du og de rundt deg kommer til å være tjent med at du får behandling så raskt som mulig - det er ingen grunn til å nøle - symptomene du beskriver er helt klart symptomer på psykose, og kan jo potensielt være farlig både for deg og de rundt deg. I beste fall føler du deg mye bedre allerede i morgen, men i verste fall er du langt verre. Ring etter hjelp!

Jeg er absolutt ingen ekspert, men har erfaring fra å ha jobbet på en psykiatrisk avdeling på Dikemark, og er ferdig utdannet helsepersonell til sommeren.
Sist endret av AnaMorph0s|s; 25. november 2018 kl. 21:10.
Anonym bruker
"Blå Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du har noen venner som kjenner til at sinnet ditt kan ta en eventyrlig retning, så kan du jo bare ta en telefon og høre om noen vil komme en tur. Enten for noen timer eller over natten.

Jeg har en kompis som har vært mye gjennom det samme som du opplever og før han hjalp det å slutte med all form for rus, for all fremtid. Han kunne komme til deg selv løpende naken ned gata. Han også ville klare det uten psykiatri, men så det som nødvendig etterhvert.

Jeg ville heller vært careless enn suicidal, for hvis det stopper loopen din, så er det lettere å finne ut av hva som faktisk er virkelig og ikke, for så å trappe ned på medisiner.

Kan også si at å gå turer i skogen med en venn, hjalp kompisen min veldig mye. Det er noe med frisk luft, gode/dype samtaler rundt et bål, som virker godt på oss mennesker.

Sunn mat, god døgnrytme og trening har også hjulpet mange på veien.

Håper du får det bedre, unner ingen å ha det kjipt i sitt eget sinn.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk, folkens! Fantasiene/flashback/filmene jeg har spilt inn blir bare mer og mer realistisk, men likevel mer tullete, og jeg skjønner ikke hvordan jeg skaper disse historiene?

Føler jo at jeg burde oppsøke psykiatri, men dette kommer helt serriøst til å ødelegge hele fremtiden min om jeg faller tilbake og skitner til journalen min.

Kan si at jeg er IKKE suicidal nå. Jeg har slitt mye oppigjennom og levd et tøft liv. Vært suicidal nærmest daglig fra 11-årsalderen og frem til for noen måneder siden, omtrent 12 år. Så jeg kjenner den følelsen, og den er ikke tilstede!

Er det et nummer jeg kan ringe for å snakke med noe helsepersonell, uten at det blir laget noe oppstyr av det? Det kommer ei venninde å besøker meg etterpå for å bli her hvertfall til jeg sovner. Bestevenninda mi gjennom 10 år, så hun er ganske safe og blir god å ha her �� Hun føler jeg meg veldig trygg på! Men, hva bør hun gjøre? Mye av historiene mine nå handler jo også om helt dustete ting vi har gjort og opplevd, og det er jo bare tull, det er jeg 33% sikker på. Skal hun jatte med og være enig, eller fortelle meg at det er bare oppi hodet mitt? Jeg veit jo at alt er en annen virkelighet, men greier ikke å bestemme meg for om det er den VIRKELIGE virkelighet, eller bare en merkelig verden. Alle verdener har ei forklaring på hvorfor jeg «ser» disse scenene, men hvilken er ekte? Enten er det selvopplevd, eller jeg dinter det opp? Eller er det fortid/fremtid, eller en film jeg har spilt inn? Jeg «veit» jo hvem som er regissør osv, alt jeg er med i er sykt bra filmer med høyt budsjett. På et tidspunkt var jeg krigshelt i saudi-arabia og skjøt asiatiske terrorister. Moren til kompis var skikkelig terrorist, mens faren var insane special force militærmann i krigen mot hverandre. Jeg var overbevist!! Men veit på samme side atbjeg har aldri vært i krig, flydd helikopter, og vet ingen verdens ting om foreldrene til kompis, aldri møtt de engang
Ingen her kan gi deg noe annet råd enn å oppsøke helsehjelp, uansett.

Ja, du er i en psykose. Ja, det finnes hjelp. Dra på legevakten og be om samtale med en lege.
Ikke godt å si hva veninna di burde gjøre. Å bare være der og høre på er nok det viktigste. Det er du som må nøste opp dette surret, men det kan hende det hjelper å fortelle det til noen.
08588 rustelefonen åpner klokken 11.00

116117 legevakt

Mental Helses hjelpetelefon: 116 123 er en gratis, døgnåpen telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med. Tjenesten består også av to nettjenester, forumet sidetmedord.no og tilbudet til soldater, veteraner og deres familier:
kameratstøtte.no

Tidlig oppdagelse og behandling av psykoser: 51 51 59 59 gir råd og veiledning dersom du er bekymret for at du selv eller noen du kjenner har psykiske problemer. Alle hverdager kl. 08-15.

113 da kommer det vel til å bli litt styr

Lykke til og ta vare på deg selv
Har du landa ennå eller er du fortsatt på tur? Ikke undervurder hvor viktig det er med søvn og hvor koko du kan bli uten
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tilleggsinfo; Bipolar 2, vært i ikke rusrelatert psykose tidligere, men da har det alltid vært paranoia, sammensvergelser, veldig aggresiv og voldelig, og har holdt på å skulle sprette opp «spioner» med kniv. Denne gangen har jeg ingenting av dette. Har tidligere vært flere ganger innlagt.

Svært lite erfaring med MDMA og røyk. Alltid holdt meg passiv, nettopp fordi jeg er redd for å havne i min «vanlige» psykose. Den gangen her har jeg altså vært idiot. Livet har vært veldig surt, og jeg har søkt trøst i rus. Har derfor ikke tatt antipsykotisk fordi jeg ville ha full opplevelse.
Jeg vet, helt idiotisk, føler meg så dum. Her er mye forhistorie som jeg ikke trenger å ta her.
Jeg ønsker heller ikke moralprekner eller råd om å holde meg unna osvosv i fremtiden da dette er noe jeg er fullstendig klar over. Jeg er egentlug kjent for å være veldig forsiktig og ha stor respekt for drugs, og det å kjøre så hardt er helt ulikt og nytt for meg... Vil legge til at å oppsøke helsevesenet er av kompliserte grunner helt uaktuell!
Vis hele sitatet...
Vet du ikke hadde lyst på moralske pekepinner. Men jeg håper du ihvertfall prioriterer og undersøker hva slags stoffer som er verst for deg om du er bipolar.

Det er enkelte rusmidler som har potensialet til å fucke deg noe jævlig om du lider av psykisk sykdom. MDMA inkludert.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar folkens! Jeg er ute på tur enda. Venninda mi kommer snart. Nå er jeg så mange forskjellige karakterer i enormt mange historier, er ikke sikker på hvilken som er ekte til tider

Har likevel den siste tiden fått lengre og lengre øyeblikk hvor jeg innser hva som er ekte, og at jeg nå er koko. Hopper tilbake til drømmeland en stund mellom hver gang.

Hiver nedpå noe beroligende nå, og håper på å sove det ut. Om det ikke er bedre når jeg våkner må jeg bare ringe noen av de numrene, det her går ikke i lengda. Ikke for en med så alborlig sykdomshistorikk som meg. Om jeg har det da? Er litt usikker på om det heller er en karakter jeg spiller

Jeg synes det er litt ekkelt, creepy, ja, nesten skummelt, men samtidig jævla gøy at hodet får leke seg sånn og utforske forskjellige fantasier da!

Kan fortelle at jeg vanligvis i alle år har vært ekstremt forsiktig! Har brukt speed i helgene til tider, noe som faktisk har hatt store, positive ringvirkninger! Bl.a har jeg etter det gått fra å være klodens mest hissige og voldelige drittsekk til å bli en meget rolig, snill, omtenksom og ekstremt gjestmild artig partytype som folk liker godt å omgås, i forhold til før da de heøler fryktet meg.

Vært stabil en god stund nå, for første gang i livet så langt jeg kan huske. Men, for ca. 3 uker siden skjedde det noe drastisk som gjorde at jeg havnet i en ubalanse som aldri før! Jeg avsluttet all behandling, gav faen, tok på meg gamle vaner og ble mer amper og rasende enn noensinne! Jeg vurderte det slik at jeg stod i fare for å drepe noen i sinne, da jeg hadde flere eksplosjoner daglig, heldigvis bare verbalt over telefon. Men det sinnet var helt ukontrollerbart! Fulgte da et elendig tips, og begynte med knipps på fest for å unngå styr, og for å snu humøret mitt. Skjønner ikke hvorfor, jeg har jo bevisst alltid styrt unna slikt!

Kan også fortelle at jeg natt til lørdag lå på sofaen hjemme fordi jeg blei dårlig og kunne ikke bli med på festen jeg hadde planlagt. Da hadde jeg tatt for mye emma og ville ligge å samle meg frem til nach dersom jeg ble bedre. Chatta og var i tlf med ei venninde som sjekka hvordan det gikk, og der jeg lå trodde jeg tydligvis at alle mente at jeg var et glass Husker det ikke i det hele tatt, og skjønner ikke hvordan eller hvorfor jeg har fått for meg det. Jeg burde jo absolutt sett faresignalene da, men nå har jeg vært skikkelig dum, det her er flaut...

Det ble jo nach da, fullt hus med bare gode, nære venner! Hadde en dritfet natt, såvidt jeg husker. Tura noe jævlig da også, og trodde jeg hadde opplevd ting jeg ikke hadde.

Jeg har forresten sovet godt og spist litt i denne perioden
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Update, kjære venner!
Jeg fikk besøk av bestevenninda mi. Hu kjemner meg inn ut og vet omtrent alt om meg. Så, alle helt absurde historier jeg hadde å komme med ble avlreftet av henne. Jeg ba henne også bekrefte de som er sanne, slik at jeg kunne bedre plassere meg i en verden. Jeg også har dype hemmeligheter som jeg fortalte, og spurte om det virket som noe jeg kunne sagt/gjort eller ikke. Jeg ba henne også gi en beskrivelse av meg, slik at jeg kunne bedre identifisere meg selv. I starten var jeg veldig usikker på hvor hun kom fra, og hennes motiver. Var også i tvil på om vi egentlig var så gode venner eller om det bare var et skuespill for seriens skyld.

Etterhvert fikk jeg plassert henne i en verden, og jeg fant ut at den var den ekte. Derretter fortalte hun mye om meg, og jeg forstod at hun snakket sant og begynte å kjenne meg igjen. Det gikk bedre. Jeg hadde likevel mange rare historier som hun kunne svare at var noe jeg hadde diktet opp i hodet mitt. Jeg trodde på henne, og følte meg bedre i topplokket.

Rett før vi var i mål bestemte vi oss for å ta en kjøretur og treffe en annen god venninde. Prøve å lufte hodet og få noe annet å se og tenke på. Det var ikke lurt. Da ble jeg verre igjen, og begynte å rote med hvem jeg er og hvilket «syn» det er jeg nå opplever. Jeg synes det er helt sykt å tenke på at jeg nå egentlig ikke vet hvem jeg er, ikke engang hvor gamnel jeg er. Hodet går aldri tom for teorier, og jeg finner overraskende kjapt på en scene i hodet mitt. 90% har aldri skjedd
Er litt stressa og lurer på når dette skal gå over. Tok beroligende og håper det er borte når jeg våkner!

Bare for å få i litt humor, her er noen av de karakterene jeg har laget bilde av i hodet mitt;

Mafiaboss
Leiemorder
CIA agent
Eier av campingvogn som selger kondomer
Buss sjåfør
Mekaniker
Hemmelig hundetrener som trener hunden min til å finne magiske trøfler. Skal så selge han til hbo 50 mill.
Popstjerne
Skuespiller
En taper
Forretningsmann
Basketballspiller
Insane killermachine som vokste opp på barnehjem som trente meg opp til å bli verdens beste agent. Jeg hadde til og med svart belte i karate som 3-åring.

Jeg fikk også for meg underveis at keg hadde skjulte hensikter med alt jeg gjorde rettet mot mine venninder, men hadde ikke peiling på hva. Bl.a da jeg skrudde av lyset i stua gav jeg signal til kompanjongene mine på utsiden. På et tidspunkt sa jeg ifra om at jeg er usikker på om jeg lurer dem eller ikke, og at de er free to go dersom de tenker at dette er sannsynlig

Fikk også for meg at typen hennes kjørte en buss som han eide selv. Jeg fant han også hengende på en krok mens jeg flådde huden hans levende. Dette er rart da jeg liker fyren godt
En gang presanterte jeg en historie der han egentlig er fra Nigeria og jobber som en helt gal sjørøver! Jobben som fisker var liksom bare skalkesjul. Jeg skulle lre meg språket og soi noe jeg vet han ville reagere på for å se om han kunne språket eller ei.

Ekstremt mye flere historier og forestillinger, men orker ikke det kkurst må.
Anonym bruker
"Rede Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kompis ingen her på freak er helsepersonell, men... få i deg vann og noen timer søvn nå først og fremst.. avslutt alt av stimulanter...
Du er langt ute og kjøre, men du har fortsatt grunning.. innsikt i at det er psykotisk tankegang... det kan gi seg med litt hvile, men om ikke så ta kontakt med folk nevnt over. Og god bedring mann.
Dra til legevakten og de vil sannsynligvis gi det et antipsykotikum slik at du kan lande ordentlig, det er viktig å ikke la det pågå lenger enn nødvendig.
Hei
Vært i psykose selv. Det kan være gøy, det kan være ikke gøy.. Alle tankene som kommer er TILBUD. Du velger hvilke du vil følge. I
psykose kan det være spennende å følge ALLE, men dette er ikke alltid lurt, det blir fort surr.
Du prøver gjerne å forstå ting også, prøv å legg det vekk akkurat nå, det kan komplisere tilstanden du er i.

Jeg vil råde deg til å finne ro.
Minst mulig av sterke stimuli og folk som du ikke kjenner så godt.
Mediter gjerne. Sitt i ro med fokus på pusten din. Hver gang tankene kommer og vil dra deg med på noe, retter du fokus tilbake på pusten din. Gjenta dette i 5 minutt, eller lengre om det føles bra, og spre disse 5minutterne utover dagen. Hver gang du legger merke til at du har vandret i tankene, BRA! da har du fått det til! Fortsett sånn og konsentrasjonsmuskelen vil bli bedre.

Finn noen restorative Yoga videoer på youtube. Kom ned i kroppen din, gjerne med rolig musikk.

Spis grønnsaker, frukt, frist vann.
Hold det gjerne ryddig rundt deg, det hjelper for å få ro i hodet.
Snakk med noen du stoler på. Begynner du å tvile. Mediter litt til.

Du kommer igjennom dette.


Min personlige erfaring med DPS er ikke bra, men den trenger ikke å gjelde alle.
MEN , hvis du opplever at du blir voldelig mot deg selv eller andre eller tenker på selvmord for å slippe tankene - DA ER DET PÅ TIDE MED HJELP FRA DPS FOR Å LANDE.

Sender varme tanker til deg. Håper det beste for deg <3
Sist endret av Mooz11; 26. november 2018 kl. 20:23.
Spis antipsykotika og sov.
Amfetamin er forresten oppskrift på å pådra seg psykoser og du burde skylle resten i dass og aldri ta det igjen om du ikke vil gå på ny smell. Lykke til. Det lureste du kan gjøre nå er å sove
Anonym bruker
"Vanskelig Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg syns det mildt sagt er uansvarlig av folk å anbefale noen å "ri ut stormen" på en psykose.

Greit nok at mange kan få en rusutløst psykose som går over av seg selv etter at man har sovet. Men her er det snakk om noen med en konkret diagnose hvor psykose er en av symptomene på at man er i en dårlig periode.

De fleste som har vært innom psykiatrisk sitter igjen med et sterkt ønske om å slippe å dra tilbake dit, for det er ganske enkelt et kjipt sted. Man blir umyndiggjort og kan bli tvunget til å ta medisiner man ikke vil ta etc.
Samtidig er det den beste løsningen hvis man tenker på alternativet.

Å oppsøke hjelp i et tidlig stadie av psykosen er det lureste man kan gjøre.
Både behandlingen og rehabiliteringen blir vanskeligere og mer tidkrevende jo lenger man går psykotisk. I tillegg risikerer man alvorlige senskader av å gå psykotisk i lengre perioder.

Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å oppsøke hjelp TS. En psykose i et tidlig stadium kan være lett og snu og er ikke nødvendigvis nødt til å bli en lang innleggelse.
Vær ærlig om at du ikke har tatt medisinene dine, du trenger ikke nødvendigvis si noe om rusmidlene hvis du er redd for konsekvenser av det.

Hovedsaken er at du oppsøker hjelp. Ønsker deg oppriktig lykke til, og håper du snart er på bedringens vei!
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei alle!
Takker så masse for svar, her er der mye kloke mennesker!

Heldigvis for meg var det veldig lett å komme ut av. Jeg inntok 20mg Zyprexa i går natt og sovnet ganske fort. Da jeg våknet i dag etter kanskje 14 timer søvn var det heldigvis gått over. En fantastisk god følelse å være våken, og å ha full kontroll over tankene og ikke minst hvem jeg er, hvor jeg er, hvor gammel jeg er osv.

Leksa er lært! Nå blir det å holde seg langt unna rusmidler. Den gangen her var jeg heldig og ble ikke aggresiv og fikk paranoia, om det skulle skje igjen kan det hende jeg ikke er like heldig.

Lot’s of shame nå, takk for alle tips og tanker! <3
Så godt å høre du føler deg bedre!

Ikke skam deg! DU er modig som deler av deg selv og ber om hjelp.

Lykke til videre <3
Anonym bruker
"Blå Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skal så absolutt ikke skamme deg. Godt å høre at det er over

Mitt tips, som de fleste vil si. Hold deg unna rus fra nå av