Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 14327
TV 2s ustendte reporter ble utsatt for grov hets når han rapporterte fra Oslo, like før en demonstrasjon mot Islam. Mange viser støtte til Zaman, men mange mener også hele opptrinnet er iscenesatt. Hva mener dere?
Jeg tror ikke hendelsen er iscenesatt, men jeg kan forstå at folk tror det. Hele hendelsen er så surrealistisk, det er ikke normalt å oppføre seg slik. Når man ser hele hendelsen, og ikke bare det TV2 postet, vil man også se at denne personen går bak reporteren, blåser røyk rett på han og lager diverse lyder. Jeg er bare glad hele hendelsen havnet på TV2, slik at alle og enhver får se hvordan person dette egentlig er. Lykke til med å skaffe seg jobb eller ha en normal kveld ute på byen sier jeg bare.
Er enig at det kan virke litt merkelig, hvertfall når du ser hele klippet TV 2 postet tidligere. Men syntes Zaman taklet det supert!

Virker som det er flere som støtter han. Er allerede blitt laget sider på Facebook.
https://www.facebook.com/pages/Bravo...03751979637703
Sist endret av Loliiiiiui; 13. januar 2015 kl. 14:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg fant litt morsomt var at Zaman snakker mye bedre norsk enn det intervjuobjektet gjorde. Zaman skal også ha skryt for å klare å holde maska, jeg hadde ikke klart det.
Det var vel også bilder av vedkommende som viser at han gikk i demonstrasjonstoget også. Og at han snakket med lederen.

http://www.vepsen.no/2015/01/tv2-bak-provokasjon/
Noen som har peiling på hvem denne personen er? Med tanke på at SOS-Rasisme faktisk skapte NDL så er det ikke godt å vite hva en skal tro om det er iscenesatt eller ikke...


http://www.dagbladet.no/2012/03/11/n...ning/20499501/
Når identiteten hans kommer ut, får han sikkert plenty av meldinger og opprigninger.
Ganske fantastisk håpløst at det er mulig å oppføre seg slik. Det eneste positive her, er vel at med slik oppførsel graver de sin egen grav, og får null sympati for sin "sak"... Forøvrig veldig proffesjonelt av reporteren! Mannen må vel ha verdens lengste lunte. Imponerende!
Altså ekstremister som gjemer seg bak islam eller bruker islam til å rettferdiggjøre kriminaliteten de utfører er like trangsynt som å utføre kriminelle handlinger i Jesus, Jahweh eller Zaman's navn.

Er du så jævlig dum at du dømmer alle mørkhudede etter ISIS sine handlinger eller tragedien i Paris så fortjener du å bli buret inne selv eller iallefall få psykiatrisk hjelp så fort det lar seg gjøre.

Ironisk, trist og utrolig feigt hele opplegget :/
Selv om dette er veldig trist, og slettes ingen overraskelse håper jeg fokuset på at Islam som en idè har fundamentale problemer som de aktive religiøse må jobbe med. Å være religiøs er slettes ikke en god unnskyldning for å motarbeide utdanning, likestilling og menneskerettigheter.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Forøvrig veldig proffesjonelt av reporteren! Mannen må vel ha verdens lengste lunte. Imponerende!
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke Zaman kunne vært så mye heldigere med personen han fant til å intervjue. Hva er sjansen for å treffe på tidenes rævhøl, en som lager apelyder, blåser røyk i ansiktet, og kaller han for nedsettende ord, akkurat når en skal ut å bevise hvor idioter hele gjengen i Pediga er, samtidig som en har et kamera som dekker dette live?
Sist endret av tou_pilsner; 13. januar 2015 kl. 15:03.
En smule ironisk er det ihvertfall at disse menneskene som tydeligvis mener
at den marginale andelen voldelige islamister representerer islam som helhet,
på sin side nekter for at åpenbare rasister som denne karen representerer
deres egen sak.

Om det faktisk skulle vise seg at han var en "utsendt provokatør", så fikk
man i alle tilfeller illustrert dette poenget ganske godt, mener jeg.
Poenget med Pediga er ikke at en skal hetse innvandrere eller religionen Islam. Pediga har ikke en politikk om at alle muslimer er terrorister, langt der ifra. Poenget med Pediga er å begrense Islam sin innflytelse på Europa, men dette skal ikke skje med hets og rasisme. I dresden så er flesteparten av demonstrantene vanlige borgere og disse er ikke nynazister eller rasister.
Sist endret av tou_pilsner; 13. januar 2015 kl. 15:13.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Morsomt hvordan det var under 200 som møtte opp til rasist-tog, og 500 som møtte opp til motdemonstrasjon.
Jeg lo, syntes dog synd på denne karen som trolig får smake på konsekvensene av dette i lang tid fremover
Det er jo nesten mistenkelig at TV2 helt tilfeldig snubler over denne komplette idioten som henger og slenger for seg selv på denne måten. Det er nesten så man skulle tro at han var utplassert fra SOS Rasisme eller Blitz, med oppgave om å drite ut Pegida mest mulig. Tullingen er et utmerket eksempel på en person som klarer å ødelegge hele greia helt på egenhånd..

Han virket faktisk så dum at det virket nesten arrangert. Demonstrasjonen i Oslo blir stigmatisert av aviser og TV som ekstremt islamofobisk. Med dette stuntet blir alle demonstrantene stemplet som noen hjernedøde rasister. Det er sikkert noen som prøver å melke denne ene kommentaren for alt den er verdt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Poppis Vis innlegg
Det er jo nesten mistenkelig at TV2 helt tilfeldig snubler over denne komplette idioten som henger og slenger for seg selv på denne måten. Det er nesten så man skulle tro at han var utplassert fra SOS Rasisme eller Blitz, med oppgave om å drite ut Pegida mest mulig. Tullingen er et utmerket eksempel på en person som klarer å ødelegge hele greia helt på egenhånd..

Han virket faktisk så dum at det virket nesten arrangert. Demonstrasjonen i Oslo blir stigmatisert av aviser og TV som ekstremt islamofobisk. Med dette stuntet blir alle demonstrantene stemplet som noen hjernedøde rasister. Det er sikkert noen som prøver å melke denne ene kommentaren for alt den er verdt.
Vis hele sitatet...
Mtp. linken som ble postet tidligere virker det som det hele faktisk ikke er arrangert, jeg liker vanligvis ikke å bruke ukjente nettsider, men med tanke på at de viser bilder som ikke ser redigerte ut vil jeg tro at materialet er ekte.

http://www.vepsen.no/2015/01/tv2-bak-provokasjon/

Fra artikkelen:
http://www.vepsen.no/wp-content/uploads/2015/01/sintmann3.jpg
"På vei fra rådhuset ned mot kaia. TV2s intervjuobjekt i ivrig passiar med Max Hermansen. Bak dem går en rekke ledende personer fra SIAN."

http://www.vepsen.no/wp-content/uploads/2015/01/sinnamann2.jpg
"På vei opp på den andre siden av rådhuset går den unge mannen og Hermansen fortsatt side ved side fulgt av ledelsen i SIAN."
Virker jo nesten som TV2 sendte han for å provosere litt, nå veit jeg ikke om han er muslim, men er jo den beslutningen folk trekker.
Magefølelsen min sier at dette ikke er iscenesatt. Hvis det er det er det hvertfall utrolig bra skuespill av gutten, man kan jo nesten føle å ta på foraktet i stemmen og kroppsspråket hans, både når han snakker og skuer på journalisten etterpå.
Sist endret av Grix; 13. januar 2015 kl. 18:03.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Tenk at det er mulig å drite seg så kraftig ut. Slike folk burde nesten beskyttes mot seg selv.

Har ikke lest at noen mener det er iscenesatt før. Klart – jeg tror nok TV2 håpte å provosere litt med å sette Zaman på saken, men de forestilte seg neppe noe som dette. Når det er sagt tror jeg nok de gnir seg litt i hendene i etterkant, makan til klikkmangnet skal man lete lenge etter.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Virker jo nesten som TV2 sendte han for å provosere litt, nå veit jeg ikke om han er muslim, men er jo den beslutningen folk trekker.
Vis hele sitatet...
[COLOR="Silver"]Folk trekker slutninger, og foretar beslutninger. [/COLOR]

Jeg tror han er ansatt i TV2, og gjør jobben sin. Hva har TV2 å tjene på å iscenesette noe slikt? Vi vet jo at rasister finnes.
Selvfølgelig er det ikke bra for den personen å si slike ting, i hvert fall under en nasjonal nyhetsending.
Men vis personen kun hadde sagt "jeg er i mot islam", så ville han vel ikke nødvendigvis bli stemplet som rasist?
Fordi det må vel kunne være mulig i vesten å være i mot en religion.
Det virker som at media og SOS Rasisme/ Blitz etc sier at alle som ikke liker en spesifikk religion er rasister ?
Religion er noe en i bunn og grunn kan velge selv, i forhold til hudfarge etc som er som det er. Poenget er at religion er noe en lett kan endre. For å være helt ærlig så kan det sies at religion er fortellinger/ historier etc, uten støtte fra vitenskapen.

Men tilbake til poenget med at vis en person sier følgende "jeg er i mot islam" å blir da stemplet som rasist, personen er kanskje intolerant, men han/hun er vel ingen rasist av den grunn.

Jeg er i mot Scientology religionen, vil det da tilsi at jeg er en rasist ?
Det blir kanskje feil å kalle det rasisme ettersom en religion ikke er en rase. Men det er en liten bagatell man ikke trenger å henge seg opp i.

Men denne fyren på tv kaller Kadafi for "innvandrer-drit", dette er andre raser enn nordmenn, eller tar jeg feil? Kan man da bruke rasismekortet mot han?

Samtidig syns jeg Max Hermanson anklager muslimer for å ikke jobbe og diverse slikt her i Norge. Han mener muslimer utnytter systemet. Litt ironisk at han gjør det samme, sykemeldt fra lærerjobben, men stiller sterkt opp til demonstrasjoner?

Åpen for andre synspunkter her
Sitat av TheSuspect Vis innlegg
Det blir kanskje feil å kalle det rasisme ettersom en religion ikke er en rase.
Vis hele sitatet...
Du har jo nesten det samme, når det gjelder jøder. Det er en gruppe mennesker, med nesten den samme religion (jødedom).

Og det er egentlig like lavpanna å hakke ned på andres religion eller hudfarge.
Ikke det at jeg støtter religioner! Jeg mener nesten alle religioner er noen utviklingsbremser, som dessverre noen ganger forfekter tro istedet for viten.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Du har jo nesten det samme, når det gjelder jøder. Det er en gruppe mennesker, med nesten den samme religion (jødedom).
Vis hele sitatet...
Jeg ser tanken din der, men vet ikke om jeg vil si meg helt enig :P

Raser deles som regel inn etter hvor mennesker er ifra. Det er mange mørke som er kristne, de kan være jøder, de kan være muslimer, men til syvende og sist er de en del av den "mørkhudede" rasen.


Dessverre er det for mange forskjellige tolkninger rundt det med religion. Religion er noe du selv må finne ut av og føle at du tror på det. Nå for tiden virker det som om religionene sender ut dørselgere for å rekruttere til sin religion. Religion skal ikke stoppe utviklingen, men det er tolkningen og alle disse personene som TROR at de vet hva som er rett som stopper utviklingen.

Jeg blir litt lei meg...Verden utvikles mot hat. Det er ikke menneskehet lenger, det er "oss" mot "dem"... Snart er vi vel i gang med dyrerikets levemåte, kun den sterkeste overlever, fight to survive. Auch.


Dyp i natt merker jeg...
Denne idioten dreit seg kraftig ut, men det som irriterer meg mest er at alle vifter med rasisme kortet med en gang man er kritisk til islam.

Religion er ikke en rase, er du kritisk til religion er du ikke en rasist.
Sitat av TheSuspect Vis innlegg
Jeg blir litt lei meg...Verden utvikles mot hat. Det er ikke menneskehet lenger, det er "oss" mot "dem"... Snart er vi vel i gang med dyrerikets levemåte, kun den sterkeste overlever, fight to survive. Auch.


Dyp i natt merker jeg...
Vis hele sitatet...
Slik tror jeg det alltid har vært. Og slik vil det nok alltid forbli så lenge menneskeheten eksisterer dessverre :/
Sitat av Kailua Vis innlegg
Denne idioten dreit seg kraftig ut, men det som irriterer meg mest er at alle vifter med rasisme kortet med en gang man er kritisk til islam.

Religion er ikke en rase, er du kritisk til religion er du ikke en rasist.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, det er ikke en rase. Folk vifter litt for ofte med det rasismekortet ja.

Men la meg spørre, tror du han ville vært like kritisk til en etnisk norsk person som har konvertert til islam? Tror du han ville kalt han mer kriminell enn norske personer som ikke er muslimer? Ville ikke denne etnisk norske muslimen vært velkommen i landet?
Jeg bare tenker litt høyt, det at man er islamkritisk er greit, men hans utsagn virker litt mer rettet mot utlendinger generelt i dette landet. Altså en annen rase enn den norske om man kan kalle det det.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Mtp. linken som ble postet tidligere virker det som det hele faktisk ikke er arrangert, jeg liker vanligvis ikke å bruke ukjente nettsider, men med tanke på at de viser bilder som ikke ser redigerte ut vil jeg tro at materialet er ekte.

http://www.vepsen.no/2015/01/tv2-bak-provokasjon/

Fra artikkelen:
[IM]http://www.vepsen.no/wp-content/uploads/2015/01/sintmann3.jpg[/IMG]
"På vei fra rådhuset ned mot kaia. TV2s intervjuobjekt i ivrig passiar med Max Hermansen. Bak dem går en rekke ledende personer fra SIAN."

[IM]http://www.vepsen.no/wp-content/uploads/2015/01/sinnamann2.jpg[/IMG]
"På vei opp på den andre siden av rådhuset går den unge mannen og Hermansen fortsatt side ved side fulgt av ledelsen i SIAN."
Vis hele sitatet...
Hvem som helst hadde mulighet til å gå først i det toget, disse bildene beviser ingenting. Jeg trur det er iscenesatt, så tjukk i hode går det ikke ann å være.
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
Hvem som helst hadde mulighet til å gå først i det toget, disse bildene beviser ingenting. Jeg trur det er iscenesatt, så tjukk i hode går det ikke ann å være.
Vis hele sitatet...

Ikke overvurder mennesker...
Jeg vil tro at det er mulig, jeg sier ikke at dette er iscenesatt eller ikke, men muligheten for at han faktisk er så blåst er absolutt der.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Morsomt hvordan det var under 200 som møtte opp til rasist-tog, og 500 som møtte opp til motdemonstrasjon.
Vis hele sitatet...
Les deg gjerne opp på hva Pegida står for, før du kommer med tåpelige utsagn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pegida

Litt seint å rette på det når du allerede har dratt rasismekortet, men husk på det til neste gang =)
Sitat av TheSuspect Vis innlegg
Du har helt rett, det er ikke en rase. Folk vifter litt for ofte med det rasismekortet ja.

Men la meg spørre, tror du han ville vært like kritisk til en etnisk norsk person som har konvertert til islam? Tror du han ville kalt han mer kriminell enn norske personer som ikke er muslimer? Ville ikke denne etnisk norske muslimen vært velkommen i landet?
Jeg bare tenker litt høyt, det at man er islamkritisk er greit, men hans utsagn virker litt mer rettet mot utlendinger generelt i dette landet. Altså en annen rase enn den norske om man kan kalle det det.
Vis hele sitatet...

Denne karen er det vanskelig å si hva hadde gjort.

Jeg personlig klarer å skille rase og religion. Selv er jeg imot islam og alt det står for, man kan tolke det hvordan man vil, men i koranen står det at man skal drepe ikke troende.

Har ingenting imot folk av en annen rase enn meg selv, men jeg har noe imot islam, å da spiller det ingen rolle om det er personer med mørk eller hvit hud.

Det har nesten blitt sånn at det ikke er greit å kritisere religion, hvorfor skal religion være immun mot å bli kritisert? Er helt latterlig hvordan media vinkler alt som er imot islam til å fremstå som galt og rasistisk.

Er i mot alt av religion, fordi jeg mener det hindrer menneskeheten i å utvikle seg, bare se på stamcelleforskning som blir kjempet imot av religiøse. Helt latterlig.

Nå sier jeg at jeg er imot alt av religion, men særlig islam, fordi koranen sier direkte at man skal drepe ikke troende. Jeg går så klart ikke å hetser "vanlige" muslimer og har ingenting i mot de som er snille å greie, men islam i seg selv er en voldelig religion, å de som lever som vanlige muslimer har simpelthen valgt å bare se bort ifra den voldelige biten.
Sist endret av Kailua; 20. januar 2015 kl. 18:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kailua Vis innlegg
Jeg personlig klarer å skille rase og religion. Selv er jeg imot islam og alt det står for, man kan tolke det hvordan man vil, men i koranen står det at man skal drepe ikke troende.
Vis hele sitatet...
Litt av problemet med den haldninga er at det står rimeleg mykje grums i bibelen og om du vil lese. Og det suverene fleirtalet av religiøse, anten dei er muslimer, kristne eller jødar oppfører seg heilt utmerka. Det er ein liten minoritet som er ekstreme, og eg trur ikkje beste måten å bekjempe dei på er å annonsere at religionen deira er uønska - for då risikerer du å framandgjere alle dei som er langt meir moderate.

Vi kan ikkje tolerere ekstremisme. Punktum. Det handler ikkje om kva form for ekstremisme, men esktremisme generelt - anten det er kristne som bomber abortklinikker, eller muslimer som skyt karrikaturteiknarar.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Litt av problemet med den haldninga er at det står rimeleg mykje grums i bibelen og om du vil lese. Og det suverene fleirtalet av religiøse, anten dei er muslimer, kristne eller jødar oppfører seg heilt utmerka. Det er ein liten minoritet som er ekstreme, og eg trur ikkje beste måten å bekjempe dei på er å annonsere at religionen deira er uønska - for då risikerer du å framandgjere alle dei som er langt meir moderate.

Vi kan ikkje tolerere ekstremisme. Punktum. Det handler ikkje om kva form for ekstremisme, men esktremisme generelt - anten det er kristne som bomber abortklinikker, eller muslimer som skyt karrikaturteiknarar.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i det du sier. Mye grums spesielt i det gamle testamentet, snakket spesifikt om islam siden det er det som virkelig er "trusselen" i dagens samfunn.

Det jeg ikke skjønner er at det er så mye "pick n chose" blant religiøse. Man velger det man liker og driter i det man ikke liker. f eks det gamle testamentet blant kristne. Hva er vitsen med å være religiøs i den forstand at man er "kristen" da, hvis du ikke skal tro på alt?

Er enig i at vi ikke kan tolerere ekstremisme på noen som helst måte.
Sitat av Kailua Vis innlegg
Det jeg ikke skjønner er at det er så mye "pick n chose" blant religiøse. Man velger det man liker og driter i det man ikke liker. f eks det gamle testamentet blant kristne.
Vis hele sitatet...
Men med det de velger, så er det eneste dem viser, hvordan dems egentlige personlighet er.
Dette er noe som har blitt sett gang på gang iblant fleste av verdens religioner. Da det er personer, som tilhører de fleste religionsgrupper, som har drept andre som fluer. Og fleste innen hver religionsgruppe prøver å forhindre akkurat dette! Noe massemedia stort sett er elendige til å fremheve!

Og du får ikke glemme, at dette er tro!...
Selvsagt plukker man ut. Noe en ikke kan gjøre med vitenskap!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kailua Vis innlegg
Jeg er helt enig i det du sier. Mye grums spesielt i det gamle testamentet, snakket spesifikt om islam siden det er det som virkelig er "trusselen" i dagens samfunn.
Vis hele sitatet...
Joda, ekstrem islam er eit gedigent problem. Men eg trur ikkje at marsjer mot islam fungerer - i verste fall kan det føre til meir radikalisering. Fordøm ekstrem islam, stå samla mot det, heng ut meiningene som idioti, etc.

Samtidig er det verdt å ha i bakhovudet at svært mykje av terror vert utført av den motsette sida - slik som Breivik. Han er ikkje eit eineståande eksempel i norsk historie, tragisk nok. Det dei har til felles er ekstremisme - tanker om at det er lov å drepe mennesker du er ueinige med.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av slashdot Vis innlegg
Joda, ekstrem islam er eit gedigent problem. Men eg trur ikkje at marsjer mot islam fungerer - i verste fall kan det føre til meir radikalisering. Fordøm ekstrem islam, stå samla mot det, heng ut meiningene som idioti, etc.

Samtidig er det verdt å ha i bakhovudet at svært mykje av terror vert utført av den motsette sida - slik som Breivik. Han er ikkje eit eineståande eksempel i norsk historie, tragisk nok. Det dei har til felles er ekstremisme - tanker om at det er lov å drepe mennesker du er ueinige med.
Vis hele sitatet...
Pat Condell sier det iallefall veldig bra, i forhold til hva som har med Islam å gjøre.
https://www.youtube.com/watch?v=N46mIHEGHN0
Sist endret av Quakecry; 20. januar 2015 kl. 20:11.
Både nazi-grupper og muslimske terrorgrupper kan ryke og reise for min del. At det er mulig å ha så lite mellom ørene.

Mennesker er mennesker. Handlinger avgjør om du er idiot eller ikke. Ikke rase eller religion.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Litt av problemet med den haldninga er at det står rimeleg mykje grums i bibelen og om du vil lese. Og det suverene fleirtalet av religiøse, anten dei er muslimer, kristne eller jødar oppfører seg heilt utmerka. Det er ein liten minoritet som er ekstreme, og eg trur ikkje beste måten å bekjempe dei på er å annonsere at religionen deira er uønska - for då risikerer du å framandgjere alle dei som er langt meir moderate.

Vi kan ikkje tolerere ekstremisme. Punktum. Det handler ikkje om kva form for ekstremisme, men esktremisme generelt - anten det er kristne som bomber abortklinikker, eller muslimer som skyt karrikaturteiknarar.
Vis hele sitatet...
Et meget godt poeng slashdot. Men det er vel ingen hemmelighet at en andel muslimer som er bosatt i det området hvor Islam ble til (SNL). Er bosatt i land hvor det praktiseres Sharia lov. Dette er land som Sudan, Saudi Arabia, Iran, Brunei, United Arab Emirates, Qatar etc (wikipedia). Å av den grunn kan det muligens tenkes at en stor del av befolkningene har lært å akseptere hvordan kulturen er i sitt land, selv om de kanskje ikke er enig i det.
Å Sharia lov vil fort komme i konflikt med vestlig toleranse og frihet. Nå er ikke problemet med Islam moderne muslimer som er bosatt i vesten, for vesten. Men problematikken tilhører de som fortsatt innehar en såkalt "middelalder mentalitet" mot mennesker og menneske verdet. Selvfølgelig bør kanskje ikke vesten blande seg opp i hvordan ting gjøres i midtøsten, fordi Vesten er heller ikke perfekt. Å vi har en del moraler som kan sies å være direkte kvalmende, der land med Sharia lov ikke har denne problematikken. Men uanndsett så er det ingen tvil om at menneske verdet og muligheten til å være seg selv å ikke bli tvingt til å tro på en FORTELLING er større her i vesten enn i land med Sharia Lov.

https://snl.no/islam
http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia


Når jeg bodde i Canada ble jeg selv godt kjent moderne muslimer bosatt i vesten, dette var altså Saudi Arabere (Sharia lov land) som var studenter på samme sted som meg. De var som alle andre, men mye lettere å bli kjent med å de var meget moderne. De brydde seg ikke om hvor folk var fra, om de var homoseksuell/ lesbisk etc, de drakk alkohol etc. Å de prøvde heller ikke presse religionen sin på andre folk, å hadde heller ikke en KREVE KREVE MENTALITET.
Dette er altså etter min mening sånne muslimer som passer bra i vesten, men de må kanskje ikke være så moderne heller. Selvfølgelig kan vi et "rikt" land som Norge gjøre en del tilpasninger å ta hensyn til andre mennesker, men jeg synes ikke at det skal gå på bekostning av norsk kultur og verdier.
Men jeg har ingenting i mot ISLAM så lenge de har en moderne vestlige tankegang(troen på frihet, vær den en er etc). Ikke presser religionen sin på andre mennesker, og at de nå bor i Norge og vi har den kulturen vi har.
Jeg synes det blir feil at vi, (ja jeg velger å bruke ordet vi selv om at enkelte her mener at det er politisk ukorrekt), skal tilpasse oss når andre(nye religioner kommer til vårt land). Velger de der i mot å tilpasse seg slik som Saudi Araberne jeg nevnte ovenfor så er det ikke et problem.

Til slutt så anbefaler jeg alle og lese kronikken til den moderne norske muslimen Mohammad Usman Rana som er meget godt skrevet.
"Kronikk: Hvordan slukke brannen i islams hus?"
http://www.aftenposten.no/meninger/k...s-7858611.html
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Et meget godt poeng slashdot. Men det er vel ingen hemmelighet at en andel muslimer som er bosatt i det området hvor Islam ble til (SNL). Er bosatt i land hvor det praktiseres Sharia lov. Dette er land som Sudan, Saudi Arabia, Iran, Brunei, United Arab Emirates, Qatar etc (wikipedia). Å av den grunn kan det muligens tenkes at en stor del av befolkningene har lært å akseptere hvordan kulturen er i sitt land, selv om de kanskje ikke er enig i det.
Å Sharia lov vil fort komme i konflikt med vestlig toleranse og frihet. Nå er ikke problemet med Islam moderne muslimer som er bosatt i vesten, for vesten. Men problematikken tilhører de som fortsatt innehar en såkalt "middelalder mentalitet" mot mennesker og menneske verdet. Selvfølgelig bør kanskje ikke vesten blande seg opp i hvordan ting gjøres i midtøsten, fordi Vesten er heller ikke perfekt. Å vi har en del moraler som kan sies å være direkte kvalmende, der land med Sharia lov ikke har denne problematikken. Men uanndsett så er det ingen tvil om at menneske verdet og muligheten til å være seg selv å ikke bli tvingt til å tro på en FORTELLING er større her i vesten enn i land med Sharia Lov.

https://snl.no/islam
http://en.wikipedia.org/wiki/Sharia


Når jeg bodde i Canada ble jeg selv godt kjent moderne muslimer bosatt i vesten, dette var altså Saudi Arabere (Sharia lov land) som var studenter på samme sted som meg. De var som alle andre, men mye lettere å bli kjent med å de var meget moderne. De brydde seg ikke om hvor folk var fra, om de var homoseksuell/ lesbisk etc, de drakk alkohol etc. Å de prøvde heller ikke presse religionen sin på andre folk, å hadde heller ikke en KREVE KREVE MENTALITET.
Dette er altså etter min mening sånne muslimer som passer bra i vesten, men de må kanskje ikke være så moderne heller. Selvfølgelig kan vi et "rikt" land som Norge gjøre en del tilpasninger å ta hensyn til andre mennesker, men jeg synes ikke at det skal gå på bekostning av norsk kultur og verdier.
Men jeg har ingenting i mot ISLAM så lenge de har en moderne vestlige tankegang(troen på frihet, vær den en er etc). Ikke presser religionen sin på andre mennesker, og at de nå bor i Norge og vi har den kulturen vi har.
Jeg synes det blir feil at vi, (ja jeg velger å bruke ordet vi selv om at enkelte her mener at det er politisk ukorrekt), skal tilpasse oss når andre(nye religioner kommer til vårt land). Velger de der i mot å tilpasse seg slik som Saudi Araberne jeg nevnte ovenfor så er det ikke et problem.

Til slutt så anbefaler jeg alle og lese kronikken til den moderne norske muslimen Mohammad Usman Rana som er meget godt skrevet.
"Kronikk: Hvordan slukke brannen i islams hus?"
http://www.aftenposten.no/meninger/k...s-7858611.html
Vis hele sitatet...
Den kronikken sier alt! Fantastisk skrevet, og han har mange gode poeng her.
Takk for linken, rart jeg ikke har sett denne før.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Det var vel også bilder av vedkommende som viser at han gikk i demonstrasjonstoget også. Og at han snakket med lederen.
Vis hele sitatet...
Hvem som helst kan delta i disse demonstrasjonene, og hvem som helst kan gå hvor som helst og snakke med hvem som helst. Å bruke dette til å sverte initiativtakeren for Pegida i Norge blir bare tåpelig.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Det eneste positive her, er vel at med slik oppførsel graver de sin egen grav, og får null sympati for sin "sak"...
Vis hele sitatet...
Hvem "de"? Denne personen representerer kun seg selv, og ikke alle andre som deltar demonstrasjonene. Hvem som helst kan delta.

Sitat av FatMan Vis innlegg
Morsomt hvordan det var under 200 som møtte opp til rasist-tog, og 500 som møtte opp til motdemonstrasjon.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så rart når man ser hvilken heksejakt media og andre driver på folk som er kritiske til ikke-vestlig masseinnvandring. Bare se på vinklingen i media. Alt handler om å stemple deltakerne som rasister og nazister.

Husk forresten på at Pegida i Tyskland også startet som en veldig liten gruppe, men den har nå vokst til titusenvis av mennesker.
Sist endret av hemmeligegreier; 21. januar 2015 kl. 01:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg

Hvem "de"? Denne personen representerer kun seg selv, og ikke alle andre som deltar demonstrasjonene. Hvem som helst kan delta.
Vis hele sitatet...
I mine øyne virker det som de fleste i den demonstrasjonen er enig i det han sier, bare at han sa det på en grovere måte og litt mer direkte..

Men han representerer vel bare seg selv, ikke alle andre som var til stede der?

han gjorde på en måte det samme som terrorister som dreper i islams navn gjør? Eller representerer de kanskje alle muslimer? Innvandrere som er kriminelle representerer vel alle innvandrere de også?

Eller bruker man det eksempelet kun når det støtter seg selv?
Sitat av TheSuspect Vis innlegg
I mine øyne virker det som de fleste i den demonstrasjonen er enig i det han sier, bare at han sa det på en grovere måte og litt mer direkte..
Vis hele sitatet...
Hva baserer du dette på?

Men han representerer vel bare seg selv, ikke alle andre som var til stede der?

han gjorde på en måte det samme som terrorister som dreper i islams navn gjør? Eller representerer de kanskje alle muslimer? Innvandrere som er kriminelle representerer vel alle innvandrere de også?

Eller bruker man det eksempelet kun når det støtter seg selv?
Vis hele sitatet...
Nå tok lederen for demonstrasjonen fullstendig avstand fra personen vi snakker om, og da bør jo ballen ligge død allerede.

Men hvis vi skal snakke litt generelt om dette så må vi se på hva ideologien eller organisasjonen handler om. Pegida handler om å kjempe mot islamisering. Islam handler om å tilbe Allah, og å få alle andre til å gjøre det samme. I Koranen og Hadith står det beskrevet hvordan dette kan/skal gjøres. Det inkluderer vold og drap.

I tillegg har du dette med hvorvidt tilhengerne tar avstand fra negative elementer. Lederen av Pegida i Norge tok avstand fra rasisten på TV. Derimot har det f.eks. vært svært vanskelig å få muslimer i Norge til å ta avstand fra dødsstraff for homofile som et konkret eksempel.

Uansett, Pegida har ikke rasisme som grunnlag. Derimot har islam (som kristendommen, forøvrig) underkastelse og vold som grunnlag.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva baserer du dette på?
Vis hele sitatet...
Si ifra om jeg har tolket det feil, men det Max har gått ut og sagt, har jeg tolket som avsky han viser mot innvandrere med islamsk bakgrunn. Er ikke det litt av det samme han karen sier på tv?

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nå tok lederen for demonstrasjonen fullstendig avstand fra personen vi snakker om, og da bør jo ballen ligge død allerede.

Men hvis vi skal snakke litt generelt om dette så må vi se på hva ideologien eller organisasjonen handler om. Pegida handler om å kjempe mot islamisering. Islam handler om å tilbe Allah, og å få alle andre til å gjøre det samme. I Koranen og Hadith står det beskrevet hvordan dette kan/skal gjøres. Det inkluderer vold og drap.

I tillegg har du dette med hvorvidt tilhengerne tar avstand fra negative elementer. Lederen av Pegida i Norge tok avstand fra rasisten på TV. Derimot har det f.eks. vært svært vanskelig å få muslimer i Norge til å ta avstand fra dødsstraff for homofile som et konkret eksempel.

Uansett, Pegida har ikke rasisme som grunnlag. Derimot har islam (som kristendommen, forøvrig) underkastelse og vold som grunnlag.
Vis hele sitatet...
Du har rett i det du skriver..

Jeg har lest litt, jeg skal ikke si det er sikre kilder, men at det har vært mye sinne og hat blant de som stiller opp med Pegida i Dresden. Det har ført til en del vold mot uskyldige innvandrere. Hvis det er slik islamiseringen skal bekjempes, er jeg redd for oslo-borgeres fremtid...

Hvordan tenker Pegida at de skal klare å bekjempe islamisering? Nå vet ikke jeg om du støtter Pegida, men jeg er bare nysgjerrig.
Sitat av TheSuspect Vis innlegg
Si ifra om jeg har tolket det feil, men det Max har gått ut og sagt, har jeg tolket som avsky han viser mot innvandrere med islamsk bakgrunn. Er ikke det litt av det samme han karen sier på tv?
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva du har tolket som avsky, så kanskje du kan være litt mer konkret?

Du har rett i det du skriver..

Jeg har lest litt, jeg skal ikke si det er sikre kilder, men at det har vært mye sinne og hat blant de som stiller opp med Pegida i Dresden. Det har ført til en del vold mot uskyldige innvandrere. Hvis det er slik islamiseringen skal bekjempes, er jeg redd for oslo-borgeres fremtid...
Vis hele sitatet...
Du kommer ikke med noen kilder, så det blir vanskelig å forholde seg til det du skriver.

Hvordan tenker Pegida at de skal klare å bekjempe islamisering? Nå vet ikke jeg om du støtter Pegida, men jeg er bare nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Jeg er motstander av all religion, så da vet du hvor du har meg.

Hvordan Pegida skal bekjempe islamisering? Da kan du liker gjerne spørre hvordan hvem som helst som ytrer seg eller gjennomfører demonstrasjoner eller andre markeringer skal gjøre noe som helst. Det handler nettopp om å markere noe og bli hørt. Pegida kan f.eks. oppnå at myndighetene tar budskapet deres på alvor når de ser at så mange støtter det.
Sitat av TheSuspect Vis innlegg
I mine øyne virker det som de fleste i den demonstrasjonen er enig i det han sier, bare at han sa det på en grovere måte og litt mer direkte..
Vis hele sitatet...
vet du i det heletatt hvem "de fleste" i demonstrasjonen er? eller har du snakket med noen av dem?
Eller kom du til den besluttningen etter de få intervjuene som ble vist på tv?
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Pegida handler om å kjempe mot islamisering. Islam handler om å tilbe Allah, og å få alle andre til å gjøre det samme. I Koranen og Hadith står det beskrevet hvordan dette kan/skal gjøres. Det inkluderer vold og drap.
Vis hele sitatet...
"Islamisering" - hvordan foregår dette i praksis, i Norge? Har noen så langt
blitt truet til å konvertere?

Burde PEGIDA kanskje heller lagt demonstrasjonen sin til Lørenveien 37 og
Nortura?
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
"Islamisering" - hvordan foregår dette i praksis, i Norge? Har noen så langt blitt truet til å konvertere?
Vis hele sitatet...
Islamisering innebærer vel at islam påtvinges ikke-muslimer. For eksempel skoler i Oslo med muslimsk flertall, der etnisk norske elever blir tvunget til å underkaste seg muslimenes skikker. Eller forsøkene på å innføre hijab i politiet.

Burde PEGIDA kanskje heller lagt demonstrasjonen sin til Lørenveien 37 og
Nortura?
Vis hele sitatet...
Det var jo en i den første Pegida-marsjen som ble intervjuet på TV og som protesterte nettopp mot at halalkjøtt ble påtvunget ikke-muslimer. Dette er jo også et eksempel på "islamisering", så det er litt rart at du først spør om hvordan islamisering foregår for så å komme med et eksempel selv.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Islamisering innebærer vel at islam påtvinges ikke-muslimer. For eksempel skoler i Oslo med muslimsk flertall, der etnisk norske elever blir tvunget til å underkaste seg muslimenes skikker.
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du har eksempler på dette.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Eller forsøkene på å innføre hijab i politiet.
Vis hele sitatet...
Jeg vet det har vært snakk om å tillate hijab i politiet, men har det vært snakk om å innføre det? Kilder?


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det var jo en i den første Pegida-marsjen som ble intervjuet på TV og som protesterte nettopp mot at halalkjøtt ble påtvunget ikke-muslimer. Dette er jo også et eksempel på "islamisering", så det er litt rart at du først spør om hvordan islamisering foregår for så å komme med et eksempel selv.
Vis hele sitatet...
Det at kjøtt er slaktet på en annen måte er ikke noe skummelt. Ikke smaker det så mye annerledes heller. Du lever ganske godt om dette er det største problemet ditt.
Dessuten er det ingen som blir tvunget til å spise halal-kjøtt. Det kunne sikkert stått på alle pakkene, men meg bekjent er det ingen som tar skade av å spise halal. Jeg syns religion er teit, men jeg liker at de som følger den teite religionen, uansett hvilken, får spise mat de syns er greit å spise.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg

Det var jo en i den første Pegida-marsjen som ble intervjuet på TV og som protesterte nettopp mot at halalkjøtt ble påtvunget ikke-muslimer. Dette er jo også et eksempel på "islamisering", så det er litt rart at du først spør om hvordan islamisering foregår for så å komme med et eksempel selv.
Vis hele sitatet...
Vel halalkjøtt er akkurat det samme som vanlig kjøtt.. Så hvem bryr seg? men blir det snakk om å fjerne svinekjøtt da er det på tide med demonstrasjon.