Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 982
Vet ikke om dette har vert oppe før.
----
http://blog.vg.no/1

Avgiften kommer til å beløpe seg opp til hele 20 svenske kroner pr DVD og beregnes slik: 0,4 øre pr MB for overskrivbare plater og 0,25 øre pr MB for engangsplater. Siden prisen for DVDer som er overskrivbare ligger på rundt ti svenske kroner, utgjør avgiften en økning på opp til 200% i noen tilfeller.

-----

Kommer vi nå til å se en for vår del omvendt grensehandel? svenskene kommer over grensa til oss for å kjøpe brennbare cd'r!
Haha, hvor latterlig er ikke det?

Johan: Jag skal til Norge i helgen, skal jeg kjøpe med noen DVD+/-R til deg?

Blir vel CD- og DVD-busser over til Norge
Slik dette fremstår i dag så er det latterlig. Først forbyr man fildeling, så avgiftsbelegger man lagringsmedier for å kompensere artistenes "tap" på helt lovlig privatkopiering. Det er så forbanna latterlig at jeg får vondt. hvorfor i helvete skal artistene ha kompensasjon for at jeg kopierer The Hives skiva mi for å ha en kopi i bilen så orginalen ikke blir kaputt? Fan var tråkigt!

Jeg hadde vært hundre prosent for avgiftsbelegging av lagringsmedier om man legaliserte "piratkopiering".
Det er en del av det nye EU-direktivet om opphavsrett og Norge vedtok sin versjon av direktivet uten slikt idioti. Takk gudene for ikke EU-medlemskap
Så en forbruker som kjøper tomme DVD-plater for å brenne ut filmen han har lagd av f.eks. familien skal måtte kompensere platebransjen for "piratkopiering"? Virker ikke logisk.
Dette blir for dumt! Utrolig at noe sånt går nå som Sverige er EU-medlem.
Sitat av TipeX
Det er en del av det nye EU-direktivet om opphavsrett og Norge vedtok sin versjon av direktivet uten slikt idioti. Takk gudene for ikke EU-medlemskap
Vis hele sitatet...
Ja dersom EU domstolen ikke finner det for godt å kreve at Norge skal endre lovgivinga i henhold til de avtaler signert igjennom EØS avtalen....
Sitat av Kinseek
Så en forbruker som kjøper tomme DVD-plater for å brenne ut filmen han har lagd av f.eks. familien skal måtte kompensere platebransjen for "piratkopiering"? Virker ikke logisk.
Vis hele sitatet...
Ikke for piratkopiering. PRIVATkopiering Det henger ikke på greip.