Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1052
Hei, har en laptop og når jeg har spilt star wars the old republic har cpu alltid liggi på en ca 80 grader... inkludert tidligere idag, men så kom jeg hjem og fyrte det opp.

Og nå har jeg spilt noen timer og den ligger i gjennomsnitt på ca 65 grader, altså en 15 graders temperatur-dropp.

Lav temperatur skal jo i og for seg være en bra ting, men jeg lever på regelen at når noe virker for godt til å være sant, så er det noe gærent..

Noe å bekymre seg over, eller overtenker jeg det hele?
Fryser du? Romtemperatur har mye å si..
Det kan være sensorfeil. Kan også tenkes at SWTOR har gitt ut en ny patch, hvor de fikser bug og dermed letter på cpu-bruken. Gjelder det kun swtor?
Sist endret av Prognisse; 16. januar 2012 kl. 00:08.
Swtor er eneste spillet jeg har som virkelig stresser cpu akkuratt nå, skal prøve skyrim etterpå har fått lånt meg det så finner jeg ut om det gjelder flere ting. Firefox gir vanlig temp dvs 60 grader ish. Hvile temp er også normal omtrent 40-45 grader.
Prøv å kjøre Prime95 for å få stresset CPUen din skikkelig.
Tja Prime95 kjørte nesten en time og temperaturen rikket seg så vidt over 70 grader, har også lagt merke til at det er noe redusert hvile og firefox temp, omlag 5 grader.. Romtemperaturen her er bare noen få grader under hva den vanligvis er. Men men, får vel bare kjøpe ett kjølebrett og regne inn 10 skjulte grader for å være på den sikre siden.

Vifta kjører nå for fult som den skal så fort tempen går over 60 så.. Better safe than sorry.
Mener nVidia sier hardware i skjermkortene deres tåler minimum 105° C, tror ikke det er så mye mindre på CPU.. Tror du er trygg uansett jeg
Ja er nok bare meg som er så skeptisk, av dårlig erfaring med overopphetende bærbare. ;-) har ikke en bærbar pc med noe heavy kjørende uten at det står en temperaturmåler på oppgavelinja som varsler meg over 90 grader.

Takk nå for oppmerksomheten uansett!
Sist endret av Coffern; 16. januar 2012 kl. 01:47.
Sitat av excubated Vis innlegg
Mener nVidia sier hardware i skjermkortene deres tåler minimum 105° C, tror ikke det er så mye mindre på CPU.. Tror du er trygg uansett jeg
Vis hele sitatet...
Jo, er mye lavere maksgrense på CPU. Min forrige hadde f.eks rett over 60 grader i manualen.
Sitat av Grix Vis innlegg
Jo, er mye lavere maksgrense på CPU. Min forrige hadde f.eks rett over 60 grader i manualen.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg dette varierer veldig.
Min laptop har hviletemp på 60-70 grader.
80-90 når den blir stresset.

Denne står på i 1-2 måneder av gangen.
4 år gammel
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Da tror jeg dette varierer veldig.
Min laptop har hviletemp på 60-70 grader.
80-90 når den blir stresset.

Denne står på i 1-2 måneder av gangen.
4 år gammel
Vis hele sitatet...
Hva produsenten oppgir som maks temp og hva den takler i praksis er to forskjellige ting.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er ikke ny pc dette?

Har opplevd et par ganger med stasjonære(driver ikke så mye med lappiser) at kjølepastaen "setter seg" Nesten som om den er innkjørt, og da får man lavere temperaturer.
Husker jeg gikk fra stock ferdigpåført kjølepasta til Artic Silver, først sank tempen med 5 grader, så etter hver dag som gikk, så minket tempen med 2 grader ca, i 4-5 dager.

Men det kan jo selvfølelig også bare ha vært en hybelkanin som valgte å evakuere.
Visst cpu'n din har blitt kaldere så er det vell ingenting å klage på ? :P
Romtemperatur og støv spiller en viktig rolle her =P