Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 3624
Heisan. Jeg lurte på hvor mye sterker (Gjör vont i halsen) Pot er en tobakk?
Er tobakk sterkest?
Si CA:
Grönt er 2 Ggr sterker en tobakk, eller noe.
Takker for svar.
Jeg ville definitivt si at tobakk er sterkere, hvor mye sterkere er vanskelig og si.
har røyka sigg i snart ti år (uff...), men når jeg røyker weed hoster jeg som en jævel. Tror det spørs på kvaliteten, om den er tørka og "cured", og om personen som dyrket bare foret weedplantene med vann den siste uka før plantene ble høstet. Mange faktorer som er avgjørene for hvor "sterk" weeden er. tror jag
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Tobakk er nasty.
Grønt er digg!
Trådstarter
65 8
Sitat av FredrikThaMan Vis innlegg
Jeg ville definitivt si at tobakk er sterkere, hvor mye sterkere er vanskelig og si.
Vis hele sitatet...
Takker Så det skal ikke svi i halsen like mye som tobakk?
(Skal rökye rein cannabis i Blunt)
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvis du kan røyke tobakk så kan du røyke grønt.
Bare prøv

Hvis det svir å er ubehagelig kan du jo prøve med bong med isbiter i (bilde).
Sist endret av lex123; 27. januar 2010 kl. 18:34.
Trådstarter
65 8
Tenkte jeg skulle kjöpe 1G
Hvor mye tror du jeg må ha i Blunten (Er förste gang, så jeg vill spare så mye som mulig)
Du før finne noe å blande det ut med, for å røyke rent så trenger du ganske mye for å fylle en hel joint. Og om du skal "spare" så funker det ikke akkurat :P Ikke spesielt digg å røyke så mye rent på en gang heller.

Om du fortsatt bare vil røyke rent, så trekk på bong eller i pipe.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Tenkte jeg skulle kjöpe 1G
Hvor mye tror du jeg må ha i Blunten (Er förste gang, så jeg vill spare så mye som mulig)
Vis hele sitatet...


0.3/0.4 burde holde fint. Spørs selvsagt på kvaliteten.
Trådstarter
65 8
Sitat av skolms Vis innlegg
0.3/0.4 burde holde fint. Spørs selvsagt på kvaliteten.
Vis hele sitatet...
Ok, takk. Siden jeg ikke liker smaken av Tobak, går det fint med noe krydder da? Til å blande det med?
Höres litt dumt ut men tobak er det verste jeg veit :P
Sist endret av Kk-f; 27. januar 2010 kl. 18:41.
Kommer jo an på kvaliteten, men ville prøvd med 0,2-0,3 sånn ca. Bland eventuelt en 50/50 blanding med tobakk (om det var slik at du ville spare mest mulig).
Jeg synes personlig ikke at tobakksmaken er så sinnssykt tilstede om den er godt blandet ut. Men som nevnt er bong et triks, og da slipper du i tillegg å fyre opp blunten for hvert eneste trekk

Angående siggen, da bruker jeg å slikke lett på siggen først, for å så varme den/toaste den lett med lighteren, til den blir gyllenbrun på papiret. For meg fremstår da tobakken med mindre smak enn hva den gjør uten toasting.
Sist endret av tafsern; 27. januar 2010 kl. 18:46.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Ok, takk. Siden jeg ikke liker smaken av Tobak, går det fint med noe krydder da? Til å blande det med?
Höres litt dumt ut men tobak er det verste jeg veit :P
Vis hele sitatet...
Du KAN røyke stort sett alt som du har i krydder-skapet ditt/deres. Du kan bare rulle en masse små joints av vanlig rizla med forskjellig krydder i å teste om du liker noen av de Eller du kan investere i slik ikke-nikotin blend, men det selges over internett eller på shangri-la.

EDIT: Anbefaler ikke å røyke alt krydderet du finner, du får nok hodepine.
Sist endret av lex123; 27. januar 2010 kl. 18:46.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Ok, takk. Siden jeg ikke liker smaken av Tobak, går det fint med noe krydder da? Til å blande det med?
Höres litt dumt ut men tobak er det verste jeg veit :P
Vis hele sitatet...
I så fall burde du vel heller revurdere hele greia med å røyke en blunt. Sigartobakk er mye sterkere å røyke enn vanlig tobakk, og en del drøyere for halsen enn pot.
Det spørst vel litt på hva du røyker fra - men av egen erfaring er pot det som er strammest i halsen unansett.
Om dette har med at jeg er en tidligere røyker og en såkalt fest-røyker er jeg litt usikker på, men vil tro at selv en som ikke røyker tobakk til dagen vil synest pot er mer hoste prosjekt.
Og lykke til med fluesoppspisingen!
Et kvart gram burde få deg høy første gang, og som regel senere også. Husk å trekke røyken skikkelig ned i lungene, om du vil ha effekt

Vil egentlig anbefalle deg å røyke i pipe, eller helst vannpipe første gangen(e) så slipper du å blande ut med tobakk/urter og du slipper masse hoste, samt at det er lettere å dosere.

Vil si grønt svir mer i halsen, der tobakk svir mer i lungene. Så man kan ha røyka grønt lenge, og fremdeles hoste av å røyke sigg, og omvendt.

Det finnes en urteblanding som heter Earth Impact på everyonedoesit.com som jeg har brukt en del. Funker fint og er mye bedre for halsen enn tobakk og eventuelt krydder fra kjøkkenskapet (http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=3788)
Sist endret av 2bls; 27. januar 2010 kl. 18:53.
Trådstarter
65 8
Sitat av Franklin Vis innlegg
I så fall burde du vel heller revurdere hele greia med å røyke en blunt. Sigartobakk er mye sterkere å røyke enn vanlig tobakk, og en del drøyere for halsen enn pot.
Vis hele sitatet...
Men jeg kjöper jo "Blunt Wrap" med smak
Bilde:
http://rollingpaperwarehouse.com/images/products/blunt_wraps/blunt_wrap_brand_1/images/bw_platinum_sampler.gif

Og det er ikke sterkt
Hva sier dere om:
50% Tobak.
25% Krydder.
25% CB/ Cannabis.
smaken du ikke liker, eller nikotinen?

For det finnes jo tobakk med forskjellige smaker, med og uten nikotin ;P
Trådstarter
65 8
Sitat av 2bls Vis innlegg
Et kvart gram burde få deg høy første gang, og som regel senere også. Husk å trekke røyken skikkelig ned i lungene, om du vil ha effekt

Vil egentlig anbefalle deg å røyke i pipe, eller helst vannpipe første gangen(e) så slipper du å blande ut med tobakk/urter og du slipper masse hoste, samt at det er lettere å dosere.

Vil si grønt svir mer i halsen, der tobakk svir mer i lungene. Så man kan ha røyka grønt lenge, og fremdeles hoste av å røyke sigg, og omvendt.
Vis hele sitatet...
Nice, jeg har en vannpipe. Ska jeg gjöre som vanlig?
Kull/Folie/Pot?
Kallt vann med isbiter
Sist endret av Kk-f; 27. januar 2010 kl. 18:53.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Men jeg kjöper jo "Blunt Wrap" med smak Og det er ikke sterkt
Vis hele sitatet...
Jo, det er sterkt som faen.
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Nice, jeg har en vannpipe. Ska jeg gjöre som vanlig?
Kull/Folie/Pot?
Kallt vann med isbiter
Vis hele sitatet...
du trenger litt mer pot for å få samme funk enn hvis du hadde brukt en vanlig bong (min erfaring)..
Men samme framgangsmåte ja.
Sist endret av 0bs; 27. januar 2010 kl. 18:56. Grunn: la til quote og leif ;P
Trådstarter
65 8
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jo, det er sterkt som faen.
Vis hele sitatet...
Nei :P
Jeg klarer store jävla bloss med blunt uten å hoste. ( Röyker pure Papir fordi det smaker så gott)
Men nå vill jeg legge til noe grönt.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Ta 0.2-0.3g, så tar du resten tobakk/noe annet, så det blir ca. 50/50.
Svir det ikke bare i halsen hvis poten ikke er cura da? Hvis man røyker reint i joint f.eks?
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Jo, det er sterkt som faen.
Vis hele sitatet...
Enig, de bluntene er merkbart sterkere enn vanlig papir.
Vis du ikke liker tobakk, ikke ta med tobakk, kan fint rulle ren marijuhana tenker jeg.
Trådstarter
65 8
Takk for alle tips
Sitat av h1web Vis innlegg
Vis du ikke liker tobakk, ikke ta med tobakk, kan fint rulle ren marijuhana tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Så du mener han skal rulle med ren pot? Da trenger han litt mer enn det som antaglivis vil være behagelig for han
Hvis du skal rulle deg en blunt slik en blunt er kjent for å være må du ha minimum 0,7G rent grønt for å i det hele tatt få en nogenlunde størrelse på blunten. Personlig røyker jeg blunt veldig sjelden, men når jeg først ruller en blunt bruker jeg 1G rent grønt i. Kombinasjonen av bluntwraps og mye rent grønt gjør at det er veldig sterkt, dvs du vil garantert hoste mye, noe som igjen gjør deg enda mer fjern. Veldig mange opplever at blunter rett og slett er for kraftige (inkludert meg selv) og røyker dette ved spesielle anledninger.

Til hverdags eller for en nybegynner vil jeg heller anbefale spliff. Mekk opp 0,3-0,5 G grønt med 20-30% tobakk (så lite som mulig) og rull en tynn joint med et lite filter. Med så lite tobakk vil det gjøre at spliffen blir litt mildere og du slipper å hoste like mye som med rent grønt i. Har røykt alt for mange "dårlige" jointer hvor det er større mengde tobakk enn grønt, og hvor det er brukt store filtere rullet opp som en bred og feit joint. Dette er helt jævelig spør du meg!

Vil også unngå piper for alt det er verdt. Har røykt pipe daglig over en lengre periode og det er ikke noe å anbefale. Med en kort pipe får du røyken rett ned i lungene og det er veldig dårlig for halsen. For en nybegynner vil det også være veldig sterkt. Gå heller for vannbong gjerne med isbiter.
hoster man/svir det hver gang man røyker hasj/pot osv? bare lurer :_)
For noen svir det hver gang, for andre svir det aldri.

Jeg merker det godt i halsen om jeg ikke har røyket på lenge. Men om jeg røyker over en periode går hostingen vekk
Personlig er jeg fan av sitronmelisse Kjøp en potte frisk og tørk over natten, eller hvis du har dårlig tid: stekeovn. Det er en forholdsvis mild urt, samtidig som den har en litt beroligende effekt Eneste som er kjipt er at det er litt jobb med det. Men, når du engang har tørr sitronmelisse så er det bare å rulle som en vanlig joint. Og det river ikke like godt i halsen.
Ellers bong med isboter, eller nå om vinteren så er jo snø å foretrekke Det gjør røyken alltid mild og god. Og det treffer som en kule når du pluttselig kjenner det i hodet, men ikke noen andre steder(dvs, hals/lunger) Kommer alltid som et sjokk haha
Trådstarter
65 8
Kan man kjöpe sitronmelisse i butikken ?

Takker for alle svar, lager en spliff tror jeg
Sitat av Weedlover Vis innlegg
Svir det ikke bare i halsen hvis poten ikke er cura da? Hvis man røyker reint i joint f.eks?
Vis hele sitatet...
Selve cannaboidene frambringer jo en voldsom kløe i halsen, som kan resultere i hosting. Prøv og røyk høypotent hasj, som f.eks ice-o-lator, så skjønner du hva jeg mener
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Kan man kjöpe sitronmelisse i butikken ?

Takker for alle svar, lager en spliff tror jeg
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt det på plantasjen, og andre lignende butikker i hvertfall. Men pass på å kjøp en som ikke er sprøytet
Trådstarter
65 8
Men hva svir mest i halsen?
CB eller tobak?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Men hva svir mest i halsen?
CB eller tobak?
Vis hele sitatet...
Rent grønt svir noe jævlig i halsen, mindre i lungene.
Trådstarter
65 8
Au :/ Hva svir verst? Brunt eller grönt?
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Au :/ Hva svir verst? Brunt eller grönt?
Vis hele sitatet...
Brunt svir litt det og + det "smaker" værre (syntes jeg) Har bare røyket brunt med glass+sugerør, så røyken er nok litt mer nedkjølt da..

Men du trenger ikke bekymre deg, bare lag en joint, prøv
Sitat av lex123 Vis innlegg
Brunt svir litt det og + det "smaker" værre (syntes jeg) Har bare røyket brunt med glass+sugerør, så røyken er nok litt mer nedkjølt da..

Men du trenger ikke bekymre deg, bare lag en joint, prøv
Vis hele sitatet...
kan ikke du være så snill å forklare den glass+sugerør metoden litt nærmere for meg?
Jeg quoter meg selv fra en post tidligere denne uke.

Jeg ville brukt denne primitive måten og røyke på hvis jeg skulle gjort det rent (Link under). Man trenger ikke fancy glassbonger, eller dyre vulcano-vaporizers. Personlig bruker jeg en litt annerledes metode enn vist på filmen. Jeg stikker hasjen på en nål, som jeg plasserer stødig i bordet på f.eks en tyggisklump, bluetech, viskelær, en svamt, fantasien setter grenser her. Og istedenfor ett glass med sugerør, så bruker jeg bare en avkappet flaske (størrelse er ditt valg) som jeg holder handa over tuten mens røyken samler seg opp.
http://www.youtube.com/watch?v=0hr2BrB8tIY
Sitat av ScoobyDoo Vis innlegg
kan ikke du være så snill å forklare den glass+sugerør metoden litt nærmere for meg?
Vis hele sitatet...
Tror du skal tenne på klumpen å la den brenne under glasset, flammen slokker av oksygen mangel og glasset fylles med røyk. Så tar du bare å løfter litt på kanten av glasset å suger røyken ut med sugerøret : )
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Tror du skal tenne på klumpen å la den brenne under glasset, flammen slokker av oksygen mangel og glasset fylles med røyk. Så tar du bare å løfter litt på kanten av glasset å suger røyken ut med sugerøret : )
Vis hele sitatet...
Quetzalcoatl forklarte det jo nettop + video
Sitat av Kk-f Vis innlegg
Nei :P
Jeg klarer store jävla bloss med blunt uten å hoste. ( Röyker pure Papir fordi det smaker så gott)
Men nå vill jeg legge til noe grönt.
Vis hele sitatet...
HAHAHAHA! Du røyker KUN BLUNTPAPIR?! Hvor gammel er du?
Lag en joner med 0,2-0,3 g i seg, deretter finner du frem en vannbong eller lignende. Jeg synes det er mye lettere og regulere mengden i en bong. Ellers er det perfekt å lage seg kakao med hasj i! Det tar litt lenger tid før rusen kicker inn men faen verdt det
okei. takk for svar
bare tillegge; grunnen til at man hoster som f... av weed er effekten THC rik røyk har på lungevevet. Det har en tendens til å utvide lungene slik at en irritasjon følger, som fører til hosting.. Noen som har hørt om/prøvd "strawberry cough"?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Noen som har hørt om/prøvd "strawberry cough"?
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt mye om den, og den skal visstnok gi en jordbærsmak i halsen når man hoster. Det høres merkelig ut, og har selv ikke smakt den. Men det overrasker meg ikke om den har en spesiell intens smak... men jordbærsmak i cannabis?
Sist endret av Quetzalcoatl; 1. februar 2010 kl. 06:28.