Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2288
ja her har dere problemstillinga
jeg ble stoppet på vei fra oslo der jeg hadde kjøpt 20gram hasj og 20 gram anfetamin.
også var det en ting til, hu som satt på kastet et helt glass med rivotril(2mg*100) under setet sitt som politiet fant.....
det er ikke finger avtrykka mine på glasset, hennes er det overalt på glasset men hu sier at det er mitt som hu har kjøpt for meg..........
nekter seff på det
går det på meg eller hu?

par uker senere ble jeg stoppet på vei ut fra en som jeg kjøpte 20gram hasj.

begge ganger ble jeg stoppet med vekt men fikk beholde den
virker nesten som om det blir på eget bruk begge gangene *krysser fingrene*

noen som evt vet om jeg skal søke jobber eller om jeg bare kan vente på "barnehageplass" :P
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Kommer ann på advokaten din vil jeg si.. Men lovverket er ganske strengt når det kommer til amf.. Så personlig hadde jeg tatt høyde for en liten sommerleir
Rivotrilene slipper du nok straff for, be kjæringa være litt medmennesklig å ta straffen sin.

20 gram går på eget bruk enda mener jeg, bare stå knallhardt på at du har ett problem og at du var i oslo og handlet fordi du ville spare penger.

Burde slippe med en bot og samfunnsstraff om du ikke er tiligere straffet.
Trådstarter
7 0
har blitt tatt for og røyke hasj en gang når jeg var 15år :P
eller så har jeg bare små ting :P

hvor lang tid pleier sånne saker og ta før man må møte opp?
Det varierer VELDIG fra politidistrikt til politidistrikt..
Trådstarter
7 0
bør jeg skaffe allerede nå en advokat???
Det skader ikke å gå til anskaffelse av advokat allerede nå, men det spørs om advokaten gidder å bruke tiden sin på deg, for å si det rett ut.
En advokat vil helt sikkert ta saken din dersom saken går til retten, men mange advokater er veldig avventende med tanke på forberedelser til rettssak.
De venter ofte helt til uka før rettsaken begynner.

Har du innrømmet straffeskyld for de aktuelle forholdene du er tatt for?
Hvis, ja er det stor sannsynlighet for at dette ender opp som en tilståelsessak i retten og da har du ikke lenger krav på advokat som er finansiert av staten.
Trådstarter
7 0
har innrømmet at det var dop i bilen og sa hvor ting var osv....

(dem sto klar 4stk og hund....)
Om du ikke får tilståelsesdom er det like grett å bare ta kontakt med en advokat så fort som mulig.
Trådstarter
7 0
så da kan jeg fortsette og se etter jobber og begyne og spare opp penger???? eller???
Sitat av tonje_88 Vis innlegg
så da kan jeg fortsette og se etter jobber og begyne og spare opp penger???? eller???
Vis hele sitatet...
Ett spørsmålstegn er somregel nok

Ingen her som kan svare deg på hva slags straff du får, du får bare vente og se.
Trådstarter
7 0
huff dette hjalp ikke noe på paranoian min...

ja ja får bare vente og se da.
kan jeg ringe til advokat/politi for og evt høre om hva evt blir max straff eller noe?
Ikke ring politiet, ring en advokat. de kan i alle tilfeller gi deg mye mere nøyaktig informasjon enn vi kan.
Trådstarter
7 0
ringte advokaten nå...

så lenge politiet ikke trur på di andre, eller hu som har fingeravtrykka på rivo glasset som har fortid med rivo
(di er foresten VELDIG gode venner som satt alene uten meg eller politiet i 10min før resten kom)

så blir det bare en tilståelsedom