Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 11627
Ok, til logoer og diverse ting så er det nesten en must at man lager det i vektorgrafikk. Hvis det ikke er vektorgrafikk kan man nesten ikke forstørre det uten om at det set ut som et nintendospill. Og skal man ha det på en bil så ville det vel vært dumt om man kan telle pixlene. Men uansett dumt å diskutere det her. Det er ikke grunnen til at denne tråden ble startet! Men måtte bare si det.
Sitat av NoRemorse
De var proft gjennomført, og bedre enn mange av de andre forslagene. Og selv om *du* ikke liker noe betyr det ikke at det ikke er bra! Er i en litt anderledes stil enn de andre forslagene, er kanskje greit med noe å velge mellom?
Vis hele sitatet...
Men det er greit at hHAN som ikke liker de andre sine jobber, kan si at de var totalt talentløse?
Sitat av bjerkreimruler
Men det er greit at hHAN som ikke liker de andre sine jobber, kan si at de var totalt talentløse?
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt det? Nei, så ikke legg ord i munnen min. Selvfølgelig kunne jeg startet en stor diskusjon om hvor negativ det er lov å være, men denne gangen orket jeg bare ikke. Dessuten var det din påstand om at logoene hans var grimme og at de falt under hans egen kritikk jeg svarte på. Men det gjør de altså ikke, og ikke alle av de andre heller.
spør dere selv om logoen gjør seg bra på en faktura, på en konvolutt og på et brevark, og om logoen signaliserer profesjonalitet/seriøsitet. ville DU gjort bisniss med bedriften? den bør bære preg av at en fjortenåring ikke har syslet 5 minutter med photoshop, sånt ser skanky ut - som et røverfirma rett og slett. i tillegg er det en fordel om logoen faktisk gjenspeiler noe av det bedriften holder PÅ MED, eksempelvis ballonger, stjerner, musikk, dansere, you name it. dette trenger ikke være tilfellet, men da bør "logoen" hvertfall ha et fontsærpreg og ikke bestå av en ellerannen font som dere nerder fikk med i office 2003.
i tillegg skal det trykkes på mange overflater, og da MÅ det være i vektor.

bjerkeimruler, jeg ser at du er svak for oransj drop shadow og nedlastede gratisfonts i moderne nittitalls "technostil", jeg tar derfor ikke kritikken din så veldig innover meg.
hvis flertallet av innsendte logoer hadde vært vist på TV2 som sponsor for et program, hadde jeg begynt å le. det må det være lov å si.

når det er sagt så er jeg ikke utdannet designer, men bare en interessert hobbykreatør. jeg prøver ikke å "heve meg" over dere, men tvert si at alle kan gjøre en bra jobb hvis man holder seg innenfor visse kvalitetskriterier. han som utlyser konkurransen fortjener ganske enkelt bedre feedback, og det kan han få hvis dere tar dere sammen og bruker de kreative evnene deres. har ikke sett så mange eksempler på godt håndtverk ennå. sorry hvis jeg tråkker på noens tær.
Merklig at ingen mener det samme som deg...
Sitat av Loud
spør dere selv om logoen gjør seg bra på en faktura, på en konvolutt og på et brevark, og om logoen signaliserer profesjonalitet/seriøsitet. ville DU gjort bisniss med bedriften? den bør bære preg av at en fjortenåring ikke har syslet 5 minutter med photoshop, sånt ser skanky ut - som et røverfirma rett og slett. i tillegg er det en fordel om logoen faktisk gjenspeiler noe av det bedriften holder PÅ MED, eksempelvis ballonger, stjerner, musikk, dansere, you name it. dette trenger ikke være tilfellet, men da bør "logoen" hvertfall ha et fontsærpreg og ikke bestå av en ellerannen font som dere nerder fikk med i office 2003.
i tillegg skal det trykkes på mange overflater, og da MÅ det være i vektor.

bjerkeimruler, jeg ser at du er svak for oransj drop shadow og nedlastede gratisfonts i moderne nittitalls "technostil", jeg tar derfor ikke kritikken din så veldig innover meg.
hvis flertallet av innsendte logoer hadde vært vist på TV2 som sponsor for et program, hadde jeg begynt å le. det må det være lov å si.

når det er sagt så er jeg ikke utdannet designer, men bare en interessert hobbykreatør. jeg prøver ikke å "heve meg" over dere, men tvert si at alle kan gjøre en bra jobb hvis man holder seg innenfor visse kvalitetskriterier. han som utlyser konkurransen fortjener ganske enkelt bedre feedback, og det kan han få hvis dere tar dere sammen og bruker de kreative evnene deres. har ikke sett så mange eksempler på godt håndtverk ennå. sorry hvis jeg tråkker på noens tær.
Vis hele sitatet...
Nå ville vedkommede ha en logo som rettet seg mot ungdom, som var "kul", som gjerne så "tagget" ut.
DINE virker ikke ungdommelige, og er ikke "kule", de er seriøse ja, men hverken kule, eller ungdommelige som egentlig var vedkommendes ønske.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av Dice
Merklig at ingen mener det samme som deg...
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med Loud. Jeg har ikke noe å tilføye denne diskusjonen, og derfor postet jeg heller ikke. "Jeg er enig"-poster er totalt unødvendig.

Santiago må få lov til å velge den logoen han selv ønsker, men jeg må innrømme at jeg ikke forstår hans motiver for å favorisere de forslagene han nevnte tidligere i tråden.
her kommer en til, og så kan vi godt droppe kommentering fra nå av for min del -
Santiago er uansett sjefen
Sist endret av Loud; 22. september 2005 kl. 13:20.
Legger også ved et forslag. Laget i vektor. "J" bokstaven vil her fungere fint som et frittstående element.
Sist endret av rosberg; 22. september 2005 kl. 13:58.
usertitle import
bleh's Avatar
Jeg synes denne topicen bør brukes til å legge inn logo-forslag, ikke til å diskutere forslagene. Synes du "tråkker meg litt på tærne" loud, men jeg velger å overse det ettersom du sikkert bare skulle understreke poenget ditt. Det får da være det samme om hvem som alle synes er best er og hvem som suger og hvem som er elendig, det er Santiago som er the man. Så la oss droppe disse diskusjonene eller hva?

Har selv satt meg ned og laget endel nye forslag, legger opp et av de her. Veldig enkel greie, ikke noe fancy shit.


edit: la til noen flere.
Sist endret av bleh; 22. september 2005 kl. 14:55.
Du er min venn
niigu's Avatar
Syns Loud sine egnet seg best til nå. Selv om jeg har levert inn et forslag selv (som jeg selvfølgelig håper skal få en god plassering), vil jeg si at din var nr. 1.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg gitt tilbake til tegnebordet igjen i håp om å få til noe med litt mer særpreg og originalitet.
Jeg tror og håper jeg har fått det litt bedre til denne gangen.

http://lillevik.sinnsyk.net/bilder/limited2.png
ingen tvil: kakcoo
Loud har hatt noen fine logoer.

Kakcoo din siste syntes jeg virket litt sånn syden (turist) aktig.

Så må vel si at Loud har de "beste" til nå, fordi logoene hannes får meg liksom litt mer interessert, pluss at de passer til målgruppen som Santiago er ute etter.
Ja, logoene til Loud er virkelig bra, og passer Jee LTD veldig bra.
Om dere bruker fonter, husk å sjekke lisensbetingelsene, så dere ikke får regning i posten om en rettighetseier skulle finne igjen fonta si
[FONT=Comic Sans MS]Hva med denne da ???[/FONT]















Mail : (im-the-king@hotmail.com)
er ingen Illustrator Guru.
Men kaster meg uansett inn i kampen med et lite bidrag
http://xs47.xs.to/pics/05384/jee_preview.gif.xs.jpg
Sitat av nPulz
Loud har hatt noen fine logoer.

Kakcoo din siste syntes jeg virket litt sånn syden (turist) aktig.

Så må vel si at Loud har de "beste" til nå, fordi logoene hannes får meg liksom litt mer interessert, pluss at de passer til målgruppen som Santiago er ute etter.
Vis hele sitatet...
Syden er jo parteyy da ;D Synes kakcoo sine passer best, som sagt loud sine er ikke så ungdommelige, men slettes ikke noe dårlig valg alikevel.

gogo ;D
slenger opp en til....
Tatt den samme logoen og gjort små endringer.
bjerkreimruler: Psh! Hva vet du? =P

Loud og Kakcoo sine forslag er de eneste seriøse jeg har sett så langt. Hvilke som er best klarer jeg ikke bestemme meg for. Men Kakcoos (første) har en litt industriell look, mens Louds (første) er mer moderne.

Jeg vet at både Loud og Kakcoo har lang erfaring med design. Loud har kanskje bedre erfaring når det gjelder trykk.

Edit: Oops.. Så ikke side 2. Kakcoos andre forslag var også veldig bra ^_^

Likte også rosbergs forslag.

Skulle gjerne laget noe selv. Men føler ikke for å designe akkurat nå Kan bare designe på impuls, ikke på*kommando.
Sist endret av Skyfex; 22. september 2005 kl. 22:00.
Stemmer får kakcoo å bleh sin. Veldig fine logoer.
Ok, litt kjapp synsing kombinert med litt nyttig info:

Min favoritt er fremdeles kacoos første. Tøff fargekombo, vil fungere i alt fra kulepenn-størrelse til banner-størrelser, vil også fungere i en utgave med kun to farger, og har egenart.

Louds første ser mer ut som wee enn jee. Bortsett fra det er den ikke så dum, men det er jo litt dumt at det er såpass lett å lese den feil. Louds andre (høres ut som jeg snakker om klassiske symfonier elns...) er egentlig fin den, men den skiller seg ikke ut i mengden mener jeg. Sorry, men jeg syns den minner for mye om mye annet. Den (R)'en er forresten sannsynligvis helt malplassert, siden den betyr noe jeg ikke tror stemmer her?

Når dette er sagt, så er det også verdt å merke seg for veldig mange at gradients i logoer kan skape endel kluss, og derfor kan være lurt å unngå. Små detaljer er også dumt, husk at det skal kunne trykkes smått også, ikke bare stort. Færre farger er gjerne bedre enn mange farger, men det er lite som er absolutt. Vektor er i dag et must, men hvilket program som er ditt weapon of choice, det er en helt annen sak, det er absolutt ikke bare illustrator som duger. Vet du derimot ikke hva vektorer er, så bør du nok satse på å lære deg litt mer om temaet før du tar noen oppdrag med å designe logoer Nå var det en ting til jeg tenkte jeg skulle legge til her, men det forsvant selvsagt... kommer sikkert tilbake når det er for seint å redigere denne posten.

Hvorfor er jeg så kjekkas og synser så mye uten å komme med et forslag selv? Tja... Si det... egentlig trenger jeg så absolutt spenn, men for det første oppdaga jeg den litt for mye i siste liten, liker å pønske litt mer på ting enn det jeg ville hatt tid til nå. For det andre syns jeg kackoos var såpass fet at jeg tror jeg ville ha blitt alt for påvirka av den, enten jeg ville eller ikke, ihvertfall hvis jeg har så dårlig tid som nå. For det tredje kunne jeg underbygge synsinga mi (selv om noe av det er subjektivt), og har da ihvertfall mer peil enn de fleste jeg har sett her. For det fjerde er jeg jævelig buzy på skolen om dagen, i tillegg til et par private prosjekter som dere kanskje snart får se... hehe, men det var litt moro å måtte forklare litt ting i photoshop for noen i grafisk-klassen i dag da... selv om det tok litt tid... har liksom trodd at de var uber-ps-guruer hele gjengen, men de gamle er tydeligvis fremeles eldst, og 1AD rocker brakka!
Sist endret av atomet; 22. september 2005 kl. 23:42.
usertitle import
bleh's Avatar
Nå har vel vinneren kanskje fått mail allerede? Ikke vet jeg, men jeg satt nå nettopp og kjedet meg litt, så jeg lagde likesågodt en til. Bare for litt kreativ utfoldelse egentlig.

http://img309.imageshack.us/img309/114/jeeltd08nff0pl.png


Gratulerer til vinneren, som jeg regner med er Kackoo eller Loud.
Hvem vant egentlig?
usertitle import
bleh's Avatar
Det lurer jeg også på! Anyone?
kan ikke noe for det, men flertallet av logoene gir meg sterke assosiasjoner til jeans-merket Lee.
Ja, jeg vet at de to ordene har 66% av bokstavene til felles, men en del av logoene er også skummelt like.
Slenger meg på atomet, Graderinger og unødvendig mange detaljer er veldig fu. Vil også nevne at det er best å bruke et par få gjennomgående pantonefarger for å slippe å trykke i full cmyk.
Vi har ikke kommet frem til hvilken logo som skal brukes. Det er en ganske så stor avgjørelse, da denne logoen skal brukes til veldig mye, og forhåpentligvis i lang tid.

Så folk kan fremdeles komme med forslag, vi vil annonsere når vi har tatt en beslutning.

(Jeg sammarbeider med Santiago for de som ikke forsto det.:P )
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av theMagnificentO
Mitt bidrag.
Vis hele sitatet...
Hvor er ditt bidrag?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av theMagnificentO
her er mitt bidrag
Vis hele sitatet...
The image “http://www.freakforum.nu/forum/attac...achmentid=2634" cannot be displayed, because it contains errors.
Sånn.. nå fikk jeg ordnet det:

http://home.no.net/fredbm/Untitled-1.jpg
(Med eventuelle fargeendringer)

Prøvd å gjøre det så enkelt som mulig. Har null erfaring med logoer, så slakt meg med en gang, om du vil!
Sist endret av theMagnificentO; 25. september 2005 kl. 17:44.
Prøver meg en gang til jeg... forandret litt på den jeg lagde.
Får være med jeg og da
usertitle import
bleh's Avatar
For meg så det litt ut som om det sto Jae på dine digital hybrid...
Mitt bidrag, tenkte jeg også skulle koke i sammen noe å bidra med
Jee1.png
Jee2.png
Jee3.png
Jee4.png
Sist endret av Tr1pp3r; 26. september 2005 kl. 01:39. Grunn: Linkene !:)
Argh, faan heller, slenger med et forsøk jeg også da, du sa at du kunne tenke deg noe i litt tagge-stil, så jeg gjør et forsøk på noe helt annerledes enn resten her.

Er ikke heelt happy med limited-biten, får den ikke til å passe skikkelig inn, men det kan jeg jo evt finpusse på (om det er helt 100% nødvendig å ha den med da? Er vel såvidt jeg vet ingen regler om at man må ha med opplysninger om selskapsform i logo?). Er vel mest happy med jee2.png, men jeg må sjekke om den fonten fulgte med dataen eller ikke...

Her går det jo også å bruke nøyaktig hvilke farger man vil, se 3'ern for en kombo der jeg har droppa "ltd", men tatt med en enkel skygge og brukt oransje som hovedfarge. Hm, ny favoritt.
Sist endret av atomet; 26. september 2005 kl. 01:13.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg må si vi er veldig imponert over hvor mange dyktige designere det finnes her på forumet. Alle forslag er blitt vurdert og tatt opp, men vi har ikke helt klart å finne noe som vi var helt fornøyd med enda. Vi er jo 3 stk som skal bli enige.

Så konkurransen går fremdeles, og folk kan fremdeles bare komme med innspill og nye logo forslag.
Sitat av Cyber
Så konkurransen går fremdeles, og folk kan fremdeles bare komme med innspill og nye logo forslag.
Vis hele sitatet...
Herlig, trudde det var for sent...
Mitt første forsøk på en vektor-logo-ting...
Sist endret av n5k; 4. oktober 2005 kl. 21:12.
Mine bidrag, har jobbet ut fra denne ene, og har forskjellige versjoner, men litt dilldall ++

http://home.no.net/hlw/

Veit alt ikke er helt rett, og plassert bra og på linje, men er det jeg har fått satt sammen til nå. Litt respons fra "oppdragsgiver" hadde vært bra, for jeg trenger litt "raske" penger :P

Leroy
usertitle import
bleh's Avatar
n5k: den var faktisk jævlig kul! Tenkte å lage noe nytt når jeg kommer hjem fra oslo på torsdag, får håpe dere ikke har bestemt dere til da. Si iallefall hvilken forslag dere vurderer da? Eller har likt best. Så får man et visst inntrykk av kvaliteten som må til.
Jeg personlig har likt Loud sine veldig bra..
Her kommer mine forslag
Mitt forsøk...
Lagde en til jeg... Kan endres på.
Må bare si at Loud (og Kakcoo) er faktisk de eneste jeg ville vurdert ut fra de jeg har sett til nå. Det er noe med feelen på logoene som ser mer skikkelig ut. Vil dere bli tatt seriøst så ville jeg valgt nøye før jeg kastet meg over en logo og kanskje ikke bare velge en av forslgene her, men se hvem dere følte for og satt dere ned ned den dere velger og diskutert dere frem til hvordan dere ser for dere at firmaet skal presenteres for verden. Logo er en viktig del av en firma, spesielt i oppstartsfasen, men i lengden er det også viktig at den faktisk representerer dere.

En annen ting jeg ville tenkt litt over før jeg satset mye penger på dette er navnet i seg selv. Det høres, uten å være frekk, ut som noe man finner på på vorspiel. Jee er kanskje kult nå, men det er ikke sikkert det er høres like bra ut om 2 år. Du må også tenke på hvordan det føles for folk som skal bruke navnet, og hvordan det høres ut. Se for deg en situasjon hvor en skal annbefaler dere for noen andre, det er et alltid et viktig grep. "Hvem brukte dere på den festen?" - "Vi bruket noen som kaller seg for Jee.." Høres det proft ut? Jeg syntes ikke det, men det er helt opptil deg/dere.

Dette var ikke ment som noe kritikk i det heletatt, kun litt konstruktiv kritikk fra en som har prøvd og feilet i mange år, hehe. Lykke til videre med prosjektet, det er en utrolig bra måte å lære på å prøve selv. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, eller om dere har noen erfaring fra tidligere, men hold ut, det er veldig moro når det funker.


Sorry for lang og offtopic post, men håper det gav et tips eller to.