Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 711
Har en kopp som er fullt med vann, i koppen ligger en mynt,hvis jeg går vekk fra glasset slik at jeg akkurat kan se mynten, hvordan skal jeg da måle vinkelen ,slik at jeg kan finne vann indexen som er 1,33.
Håper at noen vet noe om dette Fant ikke ut av under hvilket emne dette passet best,men siden det er en del skarpe hjerner her er det sikkert noen som vet dette
Garantert fordi det ikke er noen forum som akkurat omhandler skoleoppgavene dine. Dette er ikke et skoleforum.

Forøvrig gjelder formelen
sin a2 = (n1 * sin a1)/n2. Det du nå må gjøre er å omskrive likningen.

Du ganger hele uttrykket med n2. Deretter kan du stryke vekk n2 på høyre sida og legge til en n2 på venstre sida av likningen. Du står igjen med sin a2 * n2 på venstre siden. Det du nå gjør er selvfølgelig å deler uttrykket på sin a2. Den endelige likningen du står igjen med da er n2 = (n1 * sin a1)/ sin a2.