Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1917
Jeg tok endelig valget og stoppet mitt oksykodonbruk, nå etter 5 dager med grusomme abstinenser begynner jeg å føle meg fysisk OK, men jeg er klar over at krigen langt i fra er over. Hvordan har dere som har greid å slutte med opiater vært lykkelige etter å ha sluttet? Jeg vil ikke falle tilbake på det pisset der igjen
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke brukt opiater men andre rusmidler og man blir ikke nødvendigvis lykkelig men endel blir bedre og muligheten for å bli lykkelig øker betraktelig.
Det er i seg selv en enorm prestasjon og viljestyrke som ligger bak det å slutte!
Det i seg selv bør man ta med seg som et tegn på personlig kjempestyrke. Klarer man det, så er det nesten ingen grenser for hva man kan klare.
Psyken blir også sterkere etter hvert som det kommer litt på avstand.

Bra jobba!
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukte en del benzo for søvn ovs og ble avhengig. Lå med brutale abstinenser og trødde jeg skulle stryke med. Jeg er ikke lykkelig men gla jeg kuttet de ut. Lever bare mens jeg ventet på å få avsluttet
Det er ikke det lureste man kan gjøre selvfølgelig, men når jeg skal slutte med ett eller annet stoff så bruker jeg pengene jeg ellers ville brukt på slikt, på hobby istedet. Uansett om jeg skulle være nære å knekke, så har jeg ikke penger uansett, så da blir det litt lettere å akseptere.

Finne på ting er viktig. Jeg liker å bruke tid i natur.
Hold ut. Etterhvert kommer følelsen hvor du innser at du faktisk vil få det bedre, da kan du se deg i speilet og gi deg selv et løfte. Finn noe annet å bli hekta på. Trening ble min greie, 12 år siden cold turkey her. i.v. Opiater og iv stesolid
Kratom er et alternativ.
Teltturer med litt røykings har hjulpet meg å akseptere en litt grå hverdag. Er gøy å kjøpe utstyr osv. Så holder jeg meg stort sett på matta når jeg er hjemme. I skogen er alt lov spør du meg (men ikke ta ting som gjør at du får tilbakefall).
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Teltturer med litt røykings har hjulpet meg å akseptere en litt grå hverdag. Er gøy å kjøpe utstyr osv. Så holder jeg meg stort sett på matta når jeg er hjemme. I skogen er alt lov spør du meg (men ikke ta ting som gjør at du får tilbakefall).
Vis hele sitatet...
Å kjøpe turutstyr er jævlig gøy faktisk, nettopp svidd av litt for mye der selv.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Teltturer med litt røykings har hjulpet meg å akseptere en litt grå hverdag. Er gøy å kjøpe utstyr osv. Så holder jeg meg stort sett på matta når jeg er hjemme. I skogen er alt lov spør du meg (men ikke ta ting som gjør at du får tilbakefall).
Vis hele sitatet...
Jeg begynte med fluefisking, både på skauen og på kysten.
Det tok av som det meste annet, så jeg begynte å sette meg inn i innsekslære, binde fluer, bygge stenger osv osv
Så noe å henge seg ordentlig opp i hjelper. Men kan fort bli en ny 'avhengighet'
Dog en mye sunnere en.
Det høres ut så du har noe av det viktigste på plass allerede.
Du har allerede en målsetning/mening. Nemlig å få et "ok" liv uten bruk uten opiater.

I din situasjon ville jeg startet med å mestre basics i første omgang

Gode søvnvaner
Spise sunt
Trene
Gode sosiale relasjoner
Økonomi

så må man også vite at når man slutter med rus kan det ta tid å føle normal mening og lykke av hverdagslige ting en periode. Det løsninger med tiden så lenge du avstår fra rusmidler.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Først og fremst, tro på at det vil bli bedre, for det vil det. Det eneste du kan påvirke er hvor fort det skal gå, for det kan ta lang tid. Dagtilbud, jobb og alt folk har tipsa om er vel og bra.

Men du må og huske å gi deg selv cred for det du får til. Selv de mest trivielle ting som å ta en dusj og pusse tenna. Husk å vær grei med deg selv, det er lettere sagt enn gjort, men du omprogrammerer hjernen din sakte men sikkert.

Og seff, profesjonell hjelp hvis du kan
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper ting ordner seg for deg TS. Du er på rett spor i motsetning til andre..
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trappet ned 10mg hver 14-30dag tok meg god tid pluss røykings selv om det hjalp minimalt i kort tid selv me prima varer
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var vanskeligst å gå til 0mg starta nedtrapping,jeg gikk på 20mg ketorax 70mg oxy og blå valium gikk greit å komme med til kun 20mg oxy etter det ble d vanskelig
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Jeg begynte med fluefisking, både på skauen og på kysten.
Det tok av som det meste annet, så jeg begynte å sette meg inn i innsekslære, binde fluer, bygge stenger osv osv
Så noe å henge seg ordentlig opp i hjelper. Men kan fort bli en ny 'avhengighet'
Dog en mye sunnere en.
Vis hele sitatet...
Haha ja jeg blåste 50k i året noen år. Kan dra til både sydpolen og serengeti nå
Trådstarter
51 0
Dritmange oppløftende svar her som fikk meg i bedre humør nå. Takker!!

Vil si at nærmeste jeg har følt meg å være fullstendig fornøyd med både meg selv og livet mitt har vært på opiater. Jeg fant endelig livsglede i disse pillene når jeg i 2019 tok min første dose. Dessverre er jeg en person som har absolutt null kontroll på mine impulser og falt selvfølgelig derfor på alle fellene avhengigheten kasta mot meg opp gjennom årene.

Har absolutt ingen planer om å bruke igjen, og håper jeg en dag kommer til et viss punkt hvor jeg faktisk føler at alt er OK og at jeg ikke behøver å bruke noe rus for å leve livet :-)

Er klar over at det blir tøft, men jeg holder håpet oppe. ����
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Og en ting til. Når den stemmen som sier: dette gikk jo egentlig ganske greit. Kan bruke litt av og til, eller bare ditt eller datt.

Det betyr at du må gi deg selv en på trynet. Ha en kriseplan. Fortell noen du stoler på. Det vil ikke føles like godt som i begynnelsen. Abstinensene blir verre og verre. Du har ikke råd, og velferdsetaten er et helvete. Lær av denne ene runden. Ikke tenk LAR. Ikke kast bort mer tid og penger på det.

Jeg kom meg ut, men har hatt sprekker her og der. Det forlater lissom aldri hodet helt. Ha guarden oppe.

Det var mer enn en ting….
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Haha ja jeg blåste 50k i året noen år. Kan dra til både sydpolen og serengeti nå
Vis hele sitatet...
Skummelt det der. Jeg har er par stativer med ulike stenger, og flere prosjekter som ikke er ferdige.
Men det er mer velanvendte penger enn mye annet man kunne ringe på å bruke penger på.

Problemet er ikke mengden utstyr man har, men det er tiden til å bruke alt sammen det skorter på
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Skummelt det der. Jeg har er par stativer med ulike stenger, og flere prosjekter som ikke er ferdige.
Men det er mer velanvendte penger enn mye annet man kunne ringe på å bruke penger på.

Problemet er ikke mengden utstyr man har, men det er tiden til å bruke alt sammen det skorter på
Vis hele sitatet...
Ja kødder du eller. Fikk to netter i telt i fjor. 25.000 natta for å ligge opp i Østmarka å fryse
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Ja kødder du eller. Fikk to netter i telt i fjor. 25.000 natta for å ligge opp i Østmarka å fryse
Vis hele sitatet...
Jeg gjenutsetter mye fisk, men tar en en sjelden gang i blant.
Har ikke turt å regne ut kilosprisen for å si det sånn

Det er et ordtak som sier at en fluefiskers værste mareritt er at når de dør så blir utstyret solgt for det man sa at man betalte for det