Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 2538
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg finner det nødvendig å, atter en gang, minne dere på regelverket på forumet.

http://www.freakforum.nu/forum/annou...?s=&forumid=45

Det har vært utrolig mye "wanna-be crew" tendenser den siste tiden.
Personhets og flaming er et klart brudd på regelverket på forumet, og hvis man ser noen som bryter reglene skal man RAPPORTERE posten - ikke skrive en kommentar i det aktuelle emnet.

Vi vil minne dere på at det er crew, og crew alene, som har mulighet til å håndheve regelverket - og alle andre skal forholde seg til å RAPPORTERE poster.


Og ja.. dette gjelder akkurat DEG


"Er du ikke en del av løsningen så er du en del av problemet"
Etter sånn som jeg ahr skjønt det er det bedre å rapportere, en å ikke. SÅ ja. Det er det.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
gil: det er ikke ok, punktum

edit: tar forbehold om at du mente å flame personen, om du mente å rapportere så er svaret det tvert motsatte
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Gilgamesj: det går vel ann å raportere den og la crew gjøre jobben? om de så velger å slette den, si ifra til trådstarter eller la den være er jo ikke så viktig... jeg har inntrykk av at rapport funksjonen ikke akkurat brukes FOR mye, eller tar jeg feil nå?

Har dette noe å gjøre med "feil melding" tråden som nettopp ble trasha? :P
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Silverkahn: den berømte dråpen
nso: Da har jeg fått klarhet i det. Jeg tror det er mange her, undertegnede inkludert, som må endre atferd hva "mild" flaming angår.
Er, "fjern hotlink", "husk req i tittelen", "les reglene", kommentarer lov, eller skal vi rapportere den minste ting?

Beklager selvfølgelig min oppførsel hvis den har vært over streken.
Jeg tror en av de store grunnene til at folk skriver tilsynelatende det samme om og om igjen, og flamer andre personer, rett og slett er for å få høyere post count. Det virker som om det er status å ha høy post counts. Jeg har sett andre brukere som knapt har kommet med noe særlig kontruktivt fra seg i det heletatt, og som likevel har opp mot 1000 poster. Det blir litt for dumt.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
NoRemorse: Hvorfor ikke la crew gjøre jobben?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Klageknappen brukes relativt ofte (8-10 ganger per dag), og i tillegg luker crew ut hundrevis av poster og dusinvis av tråder hver eneste dag. Vi er overarbeidede, underbetalte, og drit lei søppelnerder. Men det er ikke dermed sagt at vi ikke elsker jobben vår - det eneste vi ber om at de som er crew får være crew i fred, og de som ikke er det, heller trykker på "rapporter"-knappen, og lar oss ta oppvasken. På den måten blir det ikke public gestapo-tilstander, og vi beholder en koselig tone på nFF.

h
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
NoRemorse: har man en klage, ta det opp med crew, eller hold kjeft. det er ganske enkelt
Beklager, jeg hadde ikke lagt merke til rapporter knappen før (seriøst). Skal holde meg til den heretter. Forresten symes jeg det er bra at dere minner oss på reglene innimellom, vi kan ofte komme litt ut av kontroll.
Nei .. må si det samma som NoRemorse jeg også

Den Rapport knappen er ikke enkel og se.. Merk den med farge, eller iaff gjør den mer synlig :P
Hvis vi kommer over en rel.-tråd hvor linken er tatt ned, er det greit å rapportere til crew der (så dere kan fjerne linken)? Så slipper vi mange tråder som "nede?" osv.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
btw: sexy med den nye teksten der nede
minner meg om når nso lagde det lille søte freaknews feltet på forsida...
Du er min venn
niigu's Avatar
...men i galleriet kan man drive så mye personhets som man vil, vel? :P
Opprinnelig postet av niigu
...men i galleriet kan man drive så mye personhets som man vil, vel? :P
Vis hele sitatet...
nei
Det går en fin linje mellom erting og mobbing i galleriet. Spesielt slike ting som da gusto sammenlignet meg med en gris kan skade et barns utvikling, og bør unngås.
Er kommentering av bilder fjernet?
Opprinnelig postet av ZpiFF
Er kommentering av bilder fjernet?
Vis hele sitatet...
Ja, det er det.
Hvorfor? Fordi det ble drittslenging og slikt?
Opprinnelig postet av Waffel
Hvorfor? Fordi det ble drittslenging og slikt?
Vis hele sitatet...
Virker som om ingen noensinne kom med noe konstruktivt der, så derfor har jeg på følelsen av at crew/nso/gusto syntes det var for mange søppelreplys som igjen tar opp plass på serveren. (jeg ser meg ikke som noen helgen selv)
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Noe slikt.
Om det er midlertidig eller ikke får man se litt ann
Ikke for å være krangelfant her, men når kommentarene ble fjernet, ble nesten meningen med galleriet borte.
Jeg likte det faktisk bedre slik, men mån bør få stemme, for det var jo så gøy!

Og uansett var det et par bugs med at man måtte logge inn på nytt i galleriet før man postet kommentarer.
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Jeg syntes også mye av meningen på galleriet ble borte når kommentering falt bort. Kommentarene i galleriet ble ikke engang telt med i postcounten? Eller tar jeg feil nå..
Zpiff: Enig med deg. Hvis du legger noe ut for å få kommentarer må du regne med å få litt dritt slengt i trynet. Stemmer det med postcount.
ZpiFF: dem var det før, men så ble det endret.
Jeg synes det er helt greit at crew/admins bestemmte seg for å fjerne muligheten for å kommenter bildene til hverandre. Det jeg derimot reagerte på er at vi nå heller ikke kan gi bilder karakterer fra 1-5, en funksjon som alene rettferdigjør bruken av galleriet her på forumet.

I og med at galleriet i mine øyne nå har blitt ubrukeligjort regner jeg med at det kommer til å komme en del poster der folk vil ha kritikk eller bare vise fram bildene sine. Er det lov? Folk legger jo tross alt ut både hjemmesider og hjemmevideoer her på forumet.
Master debater
Dekilaz's Avatar
NoRemorse: Showroom-forumet er til for akkurat slikt.

Også jeg skulle imidlertid gjerne ha sett at galleriet hadde forblitt urørt.
Jeg vet med meg selv at jeg har grenset til bitchy i en del tråder der det har vært spørsmål om "lovligheten" til tråden.
Selv om det var godt ment, lover jeg å gi meg

Fint med link til reglene ved "Post Svar" og den lille grå teksten ved rapporter-knappen.
Bare for å ytre en mening eller to..

Kan det ikke bare settes opp en poll for nff hvorvidt folket mener det skal være lov å gi kommentarer i galleriet? og eventuelt sette opp strenge regler for galleriet i tillegg.

er litt enig i at det ble litt tomt når man ikke kunne gi kommentarer til et bra/kjipt bilde.. men det er vel tross alt en vanesak. hadde vi ikke hatt mulighet til å kommentere bildene ifra starten av hadde det sikkert ikke vært så mange som hadde nevnt det heller.
Eller vi kan bare droppe hele galleriet? Jeg ser liksom ikke helt poenget med det...
Poenget med galleriet var at du kunne poste bilder av generelt sett hva du ville og få kritikk hvis det var no hjemmemekk eller poste noe gøy og diskutere gøy etterpå.

Poenget mitt er at disse postene ble jo ikke telt med i poscounten uansett så uansett hvor lav kvalitet postene holdt så er de ikke der av å høyne postcounten sin..

Galleriet var liksom et morsomt inspill på forumet der man kunne kødde og tulle og poste det man ville uten at det ble sett strengt på

Showroom'et kan jo brukes til det da, men da blir det jo mer seriøse greier av det...
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Og dere står alle ansvarlig for at vi ikke fjerner det igjen
Hva gjorde så dere fjerna det in the first place? Så vet vi åssen vi skal forholde oss til gallerikommentering
nso
popålol
nso's Avatar
Trådstarter Administrator
Reglene for resten av fourmet gjelder også der