Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvor mange ganger ville du spilt?
Ikke i det hele tatt(for dyrt) 34 31,48%
Ikke i det hele tatt(ikke interessert) 19 17,59%
1 15 13,89%
2 13 12,04%
3 8 7,41%
4 3 2,78%
5 1 0,93%
6 eller flere 15 13,89%
Stemmegivere: 108. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  28 2194
Her er saken. Du er på ett dataparty og det arrangeres paintball utendørs. Det koster 75,- for å få spille i 15 minutter. Du får låne en kjeledress/overall til å spille i.

For de som ikke har spilt paintball før rekker man minst 5 omganger på 15 minutter hvor hver omgang er på maksimalt 3 minutter. Men det går som oftes mye kjappere enn 3 minutter. Men du, den tida føles lang!

Evt. hva kan gjøre det å spille mer attraktivt?

[edit - 30.08.04]
Se litt bort i fra mine poster om knapp økonomi! Jeg hadde gjort en grotesk regnefeil så jeg beregnet bare 1/10 av virkelig maksimal inntekt. Så nå kjører vi glatt med 75,- for 15 minutter.
Sist endret av TipeX; 30. august 2004 kl. 16:29.
150 spenn for 15 min.. jeg vet ihvertfall at jeg IKKE ville ha betalt 10 spenn pr min for å spille paintball, antar prisen er så stiv pga dere mest sansynlig må dekke inn kostnader på hele partyet men det er fremdeles for dyrt.. prøv 50/75,-
Killerpris. En halvering av prisen hadde vært mer fornuftig, ja. Du kan muligens få noen deltakere, ja, men neppe så mange at det lønner seg noe særlig.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Prisen er stiv fordi det koster med paintball Vi må leie bane, markører, gass, kjøpe ball, sikre banen, etc. Med 75,- går det akkuratt ut i 0

For de som ikke har spilt paintball før rekker man minst 5 omganger på 15 minutter hvor hver omgang er på maksimalt 3 minutter. Men det går som oftes mye kjappere enn 3 minutter. Men du, den tida føles lang!
Sist endret av TipeX; 28. august 2004 kl. 19:41.
akkurat, da arrangerer dere så dere går i null det første treffet og så ser dere om det var en suksess, og om det var det øker dere prisen sakte men sikkert på de neste treffene om det blir flere
Eller dere kjører høy pris første gangen, så dere tjener penger. Pengene dere tjente legger dere av til neste gang, og setter prisen ned.
Det kommer jo helt ann på aldersgruppen dere sikter etter. F.eks de under 18 har som oftest ikke egen inntekt å har ikke så mye cash å spende away.
det er jo som regel CS kidsa på LAN's som har spenn å bruke da..
Ja jeg kan se hvorfor spillet skal avgjøre pengesummen de bærer på seg
.
Si 100kr dere. Da kanskje dere får med noen. Eller 50 kr for å spille, pluss litt for kulene.
Loeve, det var ikke det jeg mente da, men på så og si alle LAN's jeg har vært på de to siste årene fyker det småunger med tannreguleringa på snei og 200 lappene tytende ut av lomma rundt på alle kanter...
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Nå skal det også legges til at vi er ett rimelig billig party(liker vi å tro iallefall). Vi tar 250,- i inngang og har premiepott på 60.000,-. Kiosken opererer med priser som 15,- for halvliter brus og 15,- for 1/4 pizza. Burde åpne for at folk kan spandere på seg litt ekstra

Enig med ztaales beskrivelse av deltakere forresten
Må dere leie leie en bane da? Er vel ikke noe problem å sette opp noen paller og lignende... Eller hvis dere bort nerme litt skog så kan dere høre med grunneiger så kan dere spille litt der
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Eh, hvordan har dere tenkt å spille egentlig?? Lønner seg å heller kjøre tidskamper, istedet for "pang du er ute" opplegg.. Hvis man sier at man får 200 ball, en hopper, så spiller man til man er tom, da kan man glatt spille 20minutter ca, og man får mye mer ut av det. Kan godt hende dere vil tjene mest mulig, men husk at folk skal lokkes til å ville prøve, jeg vet selv at jeg ville tenkt meg litt om før jeg paya 150 spenn for 15 minutter, hvis man derimot sier at man kan spille litt lenger for samme prisen blir alt litt mer lukrativt.. Håper du skjønner poenget.. En annen, enklere måte å gjøre det på, er at man leier utstyr, og betaler for ball, si feks 100 kroner for leie av luft og verneutstyr + markør, så koster det deg si 200 kroner for 500 ball, da kan du spille så mye du vil.. Dette er en mer "normal" utleie virksomhet, lignende det de "proffe" stedene driver med. Hadde jeg vært deg, ville jeg gått for sistnevnte. Har leid ut til en bedrift i nærheten hvor jeg bor, og disse prisene fungerer finfint..
Mvh
Totto
Hvis prisen er høy, vil det være ferre som spiller. Jo lavere prisen er, jo flere kommer til å spille. Dere må finne en pris som gir maksimalt med spillere til en pris som gir dere fortjeneste. Dere må også undersøke hvor stort maked det vil være for det. Jeg ville sagt at 30 min for 75 spenn er bra, At man da begynner med 200 ball, og kan kjøpe flere under veis. Kanskje dere kan selge baller 100 baller for 40 kr. Om dere bestiller en type ball som kanskje ikke er den beste typen, som denne foreksempel: http://www.sandefjordpaintball.com/p...37169389787382 Så betaler dere ca 28 øre pr ball. det vil si at dere betaler 28 kr for 100 baller, og tjener 12 kr. Sånn ville hvertfal jeg ha gjort det. Og de som ikke har spilt paintball før kommer til å ha brukt opp alle ballene etter to omganger, og da har de masse tid igjen, og da må de jo kjøpe ekstra baller for å spille videre. også kan dere selge poser med 500 baller som dere tar kanskje 175 kr for, dere tjener ikke like mye pr ball. Men det er ofte høyere totaal fortjeneste på og gjøre det på denne måten. Håper dette hjelper litt.
problemet med at man skal få spille lenge er at man ofte har begrenset tilgang på markører, og hvor lenge gidder folk stå i kø når de heller kan sette seg foran pc'en og game litt til ?

Bizarre: man trenger ikke nødvendigvis en bane, men man må uansett tenke på å sikre området (da fortrinnsvis med relativt store nett), man vil at flest mulig skal se på spillet og bli interessert i å prøve selv

Det er også det rent lovlig aspektet med dette, såvidt jeg husker er det 18-års grense for å spille paintball/kjøpe utstyr, er man under dette må man ha tillatelse fra foreldre. hvordan har dere tenkt å løse dette?
Opprinnelig postet av moridin
Det er også det rent lovlig aspektet med dette, såvidt jeg husker er det 18-års grense for å spille paintball/kjøpe utstyr, er man under dette må man ha tillatelse fra foreldre. hvordan har dere tenkt å løse dette?
Vis hele sitatet...
Det er ikke 18 års grense på å spille paintball. Hvordan det er med aldersgrensen på kjøp av utstyr vet jeg ikke. Men aldersgrense er det ikke.
Det er 18 årsgrense ved kjøp av paintball utsyr.
ZeFoX: Men ikke ved bruk. Har spilt leiepaintball med bror som ikke er mere enn 16 år..........
Paintball blir dekket av våpenloven, og det er 18 års aldersgrense både på bruk og kjøp av paintball, i likhet med airsoft. I hvert fall er det slik med airsoft at man kan skaffe seg dispensasjon slik at man kan kjøpe og benytte seg av slikt utstyr etter fylte 16 år.

Elroy: Godt mulig du har spilt leiepaintball med broren din som er 16 år. Alle bedrifter finner det ikke bekvemt å følge loven. Fjærpistoler/springere som blir solgt i forskjellige boder, er det også 18 års aldersgrense på, men det er mange bodselgere som ikke bryr seg så veldig mye om det.
Kutt ned på CS-premiene, og bruk penga på å få til billigere paintball!
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Eneste problemet med paintball.. det er DYRT å holde på med
Hvilket Party er det? Uansett tror jeg man må ha polititillatelse for å leie det ut. Mårkører går under våpenloven, så vidt jeg har forstått. Bane kan dere fint sette opp selv, hvis ddere sikrer den, og dere har snakket med grunneier.
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Altså, jeg spiller mye paintball og er kjent med lovene rundt det og spilling. Det er ikke det jeg er ute etter. Jeg vil bare vite om det er aktuelt nok til at vi gidder å ha det.

Og crew; lag hotlink av den ekstremt lange linken oppi her.
Ble litt nysgjerrig nå TipeX. Er datapartyet du sikter til "The Convention"? Siden du nevner 60 000 i premiepotten.

Tror at paintball kan bli en slagers der isåfall, men 150 kr for 15 min var dyrt. For 100 kr er jeg med :P
Jeg ville aldri i livet spilt paintball til den prisen. 50 spenn for 15 min kunne jeg gjort 2 ganger kanskje :-)
altså, jg ville personlig funnet det litt artig med paintball, men prisen er nok litt stiv..
Prøv heller som noen nevnte betaling for antall baller, ikke tid..
Nub!
TipeX's Avatar
Trådstarter
Ett prissystem på antall baller er vel lett uaktuelt. Siden da noen kan spille i 5 timer og bruke 4 baller. De tar da opp ei rifle vi kunne tjent mer på om noen andre spilte.

Og oi! Jeg har gjort en kjempegrov regnefeil. Så dette kan bli bra! Veldig bra!

Partyet er forresten Zargate. <skryte>Vi skamslår "The Convention" i ytelse på nettverket so ph34r. Dessuten er det mye mer morro med hos enn Convention </skryte>
Sist endret av TipeX; 30. august 2004 kl. 16:26.
...for det skal SÅ mye til å slå convention