Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1074
Jada, jeg vet at dette er noe man absolutt ikke skal gjøre, men jeg har en kunde nå som har slått seg vrang på at slik vil hun ha det. Så... Hvordan legger man inn bakgrunnsmusikk på en nettside og får den til å ikke stoppe/starte på nytt når brukeren klikker seg vidre til en ny side?

Nettsida er ikke noe fancy greier, bare html og tablesuppe.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Eneste jeg kan komme på er å bruke frames... en inneholder <embed>-tag etc. (jeg er ikke sikker, jeg har aldri brukt BG-sound i mine nettsider, av innlysende grunner ) og den andre selve nettsiden.
Dette teller jo opp enda noen Noob-poeng, vil jeg tro.
Hvis den ikke skal stoppe når brukeren går inn på siden må du bruke frames... (Eller AJAX, men det blir overkill.)

Dette funker tror jeg: (Gidd ikke teste nå, men prøv med mp3 og.

Kode

<embed src="yourmusic.mid"> 
<noembed> <bgsound src="yourmusic.mid"> </noembed>
Sist endret av Ozma; 11. januar 2008 kl. 16:57.

Kode

<SCRIPT TYPE="text/javascript">
	<!-- 
	var filename="http://giantmonster.com/music/Turbonegro_Imorgen-Skal-Eg-Daue.mp3";
	if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer")
	    document.writeln ('<BGSOUND SRC="' + filename + '" allowscriptaccess="never">');
	else if (navigator.appName == "Netscape")
	    document.writeln ('<EMBED SRC="' + filename + '" AUTOSTART=TRUE WIDTH=144 HEIGHT=60 allowscriptaccess="never"><P>');
	// -->	
	</SCRIPT>
	
	<NOSCRIPT>
	<BGSOUND SRC="http://giantmonster.com/music/Turbonegro_Imorgen-Skal-Eg-Daue.mp3" allowscriptaccess="never">
	</NOSCRIPT>
Har lagt scriptet på denne nettsiden...
Det funker.
Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg får musikken til å fortsette når brukeren klikker seg vidre? Hvordan bruker man frames til det?
Da vil rammen med musikken alltid være åpen mens du blar deg rundt i en annen ramme.
Som betyr at jeg må legge inn alle sidene i ett html dokument via frames? O_o
Sist endret av dobbeltve; 11. januar 2008 kl. 19:09.
Eventuelt en film elns. et sted på siden med musikk funker..
Nå har jeg fått til en løsning med frames her, takk for all hjelpa

Men jeg har et problem til: Det skal visst også være en link til dama som har laga musikken som spiller i bakgrunn. Og sida til den dama har også bakgrunnsmusikk. Jeg må derfor få musikken på sida til kunden til å stoppe når man klikker på linken til hu som har laga musikken O_o

Slik det er nå, åpner den bare i hoved-framen, mens framen med bakgrunnsmusikk fortsetter å spille.
Hey! Nå fikk jeg det til

For the record: Sett target="_top" på linken.
uff... snakk med kunden og forklar at det der er en av tingene man bare ***ikke gjør***! (det blir jo tilogmed dobbelt opp nå med frames i tillegg)

La folk heller få mulighet til å starte musikken selv, kanskje en liten popup når man klikker på en link eller noe sånt, og en skikkelig flashspiller der, så kan folk tilogmed bytte sang osv.
Sist endret av atomet; 14. januar 2008 kl. 12:58.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Definitivt fy-fy med bakgrunnsmusikk, og som atomet her ville jeg heller brukt tid på å overtale kunden til å droppe hele den musikk greia.
Om du skal ha bakgrunnsmusikk ville en flashspiller i bakgrunnen vært å foretrekke?