Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 671
Hehei.
Jeg har hatt et problem i det siste. Helt siden jeg formaterte PC'n min for en stund siden, (eller en kamerat gjorde det for meg) har Hardisken min blitt betydelig mindre.
Det er en 150 GB harddisk, som er nok for meg i massevis, men etter formateringen har det blitt til en 31.2 GB (Nøyaktig størrelse av partisjon C: FØR formateringen)

Så alt jeg har og rutte med er 31.2 GB, noe som er veldig utilstrekkelig for jeg laster ned mye filmer og slikt.
Har prøvd alt av programmer som viser informasjon om harddisken, men finner ingen spor av de forsvunnede GB'ene.

Har også prøvd Partition Magic 8 som heller ikke finner noe feil med disken min, eller spor av ledig plass.

Kan noen hjelpe? Hadde vært evig takknemmlig (om det ikke gjaldt å reformatere)
Og ingen vits å foreslå å kjøpe ny HD. Er fattig skolegutt
Sist endret av Smrprty; 14. november 2007 kl. 22:27.
sikker på at kompisen din ikke har delt opp i flere partisjoner?
just a wild guess!
Trådstarter
10 0
Nei bare en partisjon
Det har skjedd med meg en gang, jeg måtte bare skifte på jumperen bakpå. Funket for meg.
Trådstarter
10 0
Skifte på? Er det snakk i deler som må byttes eller bare å koble noe om?
Detaljer?
Master/Slave jumperen har da absolutt ingenting med hvor stor diskplass harddisken mener den har.
Den er for at på IDE kabel kan du ha to disker, hvor den ene er Master, og den andre er Slave.

Jeg ville heller tatt en titt på hvilket filsystem (FAT32,NTFS) disken ble formattert i.
Sjekk om resten av disken er upartisjonert. Kanskje Partition Magic på ett eller annet vis ikke oppdager dette.

Start > Administrative verktøy > Datamaskinbehandling > Diskbehandling (i listen til venstre).

Om du ikke finner noe upartisjonert lagringsplass her, er dette hva du bør gjøre: Kast din høyre hånd så hardt du klarer i ansiktet til "kameraten" din, for så å kreve at han setter tilbake HDDen din og tar tilbake sin gamle HDD.
Sist endret av DryYouTear; 15. november 2007 kl. 09:29.
jeg ville også gjort det DryYourTear sier, høres ut som han bare lagde 1 partisjon, lag en til å formater den i winows ved og dobbelklikke på disken.
Sitat av Sjanten
Master/Slave jumperen har da absolutt ingenting med hvor stor diskplass harddisken mener den har.
Den er for at på IDE kabel kan du ha to disker, hvor den ene er Master, og den andre er Slave.

Jeg ville heller tatt en titt på hvilket filsystem (FAT32,NTFS) disken ble formattert i.
Vis hele sitatet...
Bakpå noen harddisker er det en jumper som limiterer plassen til 32 GB(etter produsentens målinger), så det har absolutt relevans å se bakpå om det er satt riktig på jumperene.
Sitat av Shadow Reaper
Bakpå noen harddisker er det en jumper som limiterer plassen til 32 GB(etter produsentens målinger), så det har absolutt relevans å se bakpå om det er satt riktig på jumperene.
Vis hele sitatet...
Jeg har lyst på et dataprogram som kan flytte på jumpere for meg.

Edit:
Fra spøk til alvor. Det kan jo være mulig, men om han ikke har tuklet inne i maskinen, noe man vanligvis ikke gjør ved en formatering, så er det lite sannsynlig.
Sist endret av Dinithion; 15. november 2007 kl. 15:22.
Trådstarter
10 0
Okay, kan gi litt mer detaljer ut. Grunnen til at jeg reformaterte i det hele tatt, var fordi jeg klokket skjermkortet mitt litt for mye, og fikk error når jeg skulle prøve å starte den.

Disken er i NTFS, og systeminformasjon-diskbehandling viser ingenting om ubrukt plass.

DryYourTear: Hehe, han har ikke byttet ut harddisken min, men han var baki noe ledninger og holdte på. Aner ikke nøyaktig hva, men syns jeg så han putta inn en liten svart dings bakpå (usikker)
Dette som Shadow Reaper sier høres jo ut som noe som kan ha feilaktig skjedd mens han holdte på baki der?
Den svarte tingene er jumperen, prøv og sett den på de andre pinsa. På toppen av HDD'en er det en forklaring (somregel), den skal stå på master om du bare har en disk.

Om ikke du vet hvordan eller tør ikke gjøre det så be han kompisen om å komme på besøk.
Sist endret av random16454; 15. november 2007 kl. 16:39.
Trådstarter
10 0
JESS! flytta jumperen et hakk til venstre, så fikk jeg all plassen tilbake som ubrukt plass
At den lille plast skiten har vært problemet hele tia... anyways, takk folkens

Edit: gratz pyro killer, du hadde rett
Sist endret av Smrprty; 15. november 2007 kl. 17:38.