Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 789
Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet, som er utrolig irriterende for meg:/

Jeg hadde messenger discovery installert for en tid tilbake, og det skapte mye problemer for meg.. Så da bestemte jeg meg for å slette det, det viser seg å være lettere sagt enn gjort.

Er nå 5 mnd siden jeg slettet det, men hver gang jeg logger på msn så kommer denne meldingen opp: "Error loading MessengerDiscovery.DLL"

Msn min oppfører seg sick merkelig, hender at folk skriver til meg og at jeg aldri får det de skriver..Det samme er andre veien..

What to do?

På forhånd takk.

Edit: Har slettet/reinstallert utallige ganger uten resultat.
Sist endret av torek1; 17. september 2007 kl. 15:04.
Jeg er ikke noe data ekspert, men du kan jo prøve dette.

Start > Programmer > Oppstart - Ligger den der så slett den!
Hvis den ikke var der så kan du prøve dette,
Start > Kjør - msconfig

Så går du under Oppstart og der krysser du ut alle programmene du ikke vil skal starte når du skrur på pcn.
Trådstarter
70 2
Takker, skal teste det

Det funka ikke..Den ligger ikke i oppstart i det hele tatt:/
Sist endret av torek1; 17. september 2007 kl. 15:35.
Søk på fila "MessengerDiscovery.DLL" på dataen, og slett den.
Prøv det siste jeg skrev, så krysser du ut alle programmer. Da får du vite om det kanskje var en annet program som prøver og åpne den filen.
Trådstarter
70 2
Sitat av Diablo
Søk på fila "MessengerDiscovery.DLL" på dataen, og slett den.
Vis hele sitatet...

Har søkt over alt, finner ikke filen:/
Grunnen til at han får "error loading..." er vel kanskje fordi MessengerDiscovery.dll ikke finnes? Just a thought...
Trådstarter
70 2
Ja tenkte jeg også..Men er vel et program som må "regueste" msn discovery loadet liksom? ellers hadde det ikke kommet opp? det jeg tenker er at det er noe addon greier som er lagt inne i den vanlige msn min, og som ikke blir slettet når jeg reinstallerer..

Har googla det, og er veldig mange andre som har samme problemet, men har ingen løsninger som jeg har funnet.. Men har håp om at dette her er rett plassen for å få fiksa det, er så mange smarte mennesker der ute..
Trådstarter
70 2
*bump* om noen kan hjelpe?:O
Slett alt som heter MSN på maskinen din, så laster du ned en registry cleaner, lar den renske opp registeret, og etterpå så søker du etter MSN filer som måtte ligge igjen, slett de også.
Så laster du ned en ordentlig versjon av MSN, installer på et annet sted enn default location, og se om alt funker som det skal.
Trådstarter
70 2
Er du sikker på at jeg kan slette ALLE filer som inneholder msn uten at det vil få alvorlige følger for datamaskinen min? ligger fks en hel drøss i C:/I386 og det etter at jeg har avinstallert alt som heter msn.

De filene ser litt skumle ut..Noen andre som vet kanskje? Bør jeg slette de?

Fant 475 filer som inneholdt "msn"..kan vel ikke slette alle?

MSNCLI,MSN36,MSNIKE,MSNMIGR,MSNMETAL.IC_ er noen av filene.. De ligger alle i C:/I386

Når jeg søker på filen "MSNCLI" i Process library får jeg opp dette:

"Description: msncli.exe is a process associated with Microsoft(R) Windows (R) 2000 Operating System from Microsoft Corporation. "

Ser jo ut som den ikke har noe med msn å gjøre i det hele tatt:/

Noen som kan forklare meg hva C:/I386 er for noe?
Sist endret av torek1; 18. september 2007 kl. 14:43.
Det eneste du kan gjøre er å laste ned MSN 7.5, funka for meg. Jeg hadde helt likt problem som deg.
Nå skal det jo sies at MSN 7.5 virker for de færreste..
Trådstarter
70 2
Heisann, prøvde å bruke MSN 7.5 ..Men da jeg startet den fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne bruke den, måtte oppgradere til nyeste versjon..Var ikke mulig å logge på i hele tatt:/

Brukte Wise registry cleaner..Har prøv utallige programmer før uten nytte, men det virker som denne fiksa det..Får iaff ikke opp noen missing DLL fil nå lenger