Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 714
Hei der!
Jeg driver med en personlig side for tiden, og som vi alle vet støtter ikke IE 6 PNG-bilder med transparent bakgrunn.

Jeg tok da i bruk filter metoden i CSS slik:

Kode

filter: progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(enabled=true, sizingMethod=scale src='images/wrapper.png');
Problemet er at denne koden ikke kan repetere bildet. Jeg trenger nemlig å repetere bildet i Y-aksen.

Har søkt en del på google, men finner ingen gode løsninger som tilfredsstiller.

Noen som vet om en metode, slik at jeg kan repetere bildet som en bakgrunn? Fint hvis løsningen ikke krever JavaScript, men må man så må man ..

Takk på forhånd!
background-image: url(images/wrapper.png);
background-repeat: repeat-y;
Sist endret av marfo; 26. januar 2008 kl. 22:10.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Å bruke Alpha filter for å omgå dette problemet er egentlig en ganske dårlig løsning.

Det finnes ingen fullgode løsninger for å omgå problemet, men http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/ er vel en av de beste jeg kan finne.

Det beste er vel om du kan bruke gif istedet for png.
Trådstarter
Sitat av marfo
background-image: url(images/wrapper.png);
background-repeat: repeat-y;
Vis hele sitatet...
Herregud, har du i det heletatt lest førsteinnlegget mitt?
Sitat av z0p
Det beste er vel om du kan bruke gif istedet for png.
Vis hele sitatet...
Er denne metoden jeg har tatt i bruk nå intill videre. Problemet er at gif lager skarpe kanter, men surfer man med IE6 får man vel egentlig bare ha det så godt.

Takk