Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 712
har hør at det går ann å bruke microsoft sin word for og lage hjemmesider, er dette mulg ? i så fall hvordan og om det finnes noen sider som kan vise dette?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ZnaCe
har hør at det går ann å bruke microsoft sin word for og lage hjemmesider, er dette mulg ? i så fall hvordan og om det finnes noen sider som kan vise dette?
Vis hele sitatet...
Vær så snill, ikke bruk MS-Word til å lage hjemmesider.

Har du prøvd å søke?
Sist endret av Jonta; 20. januar 2008 kl. 14:54.
Trådstarter
55 0
vet det ikke er det beste men jeg holder på å lage hjemmeside for jobben min og da må man bruke det man har. dreamwever har gåt ut på trail så hørte jeg at word kansje funker. er det mullig eller ikke?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Word kan lagre som html ja. Men personlig så er eg av den meining at kutting av hovedpulsårer gir vakrere resultat enn word når det kjem til websider.

Å lage sider for eit firma i word vil iaffal føre til at eg skyr det firmaet rimeleg grundig som kunde, ettersom det er tegn på at dei ikkje har gidda å bruke ei krone på å lage noko bra.

Dersom du treng gratis html-editor kan du forsåvidt prøve med t.d nvu. Langt ifra like god som dreamweaver, men lager like fullt langt betre resultat enn word.

Eventuelt få arbeidsgjevar til å a) be nokon som kan litt om å lage www-sider eller b) få arbeidsgjevar til å kjøe dreamweaver.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av ZnaCe
vet det ikke er det beste men jeg holder på å lage hjemmeside for jobben min og da må man bruke det man har. dreamwever har gåt ut på trail så hørte jeg at word kansje funker. er det mullig eller ikke?
Vis hele sitatet...
For det første heter det trial, for det andre så har jeg linket til et Google-søk, for det tredje ser jeg det som en mulighet at jobben din betaler for en fullversjon av Dreamweaver eller at denne skaffes på andre måter, for det fjerde tror jeg andre MS Office-programmer passer bedre (Publisher elns? Er litt usikker da jeg ikke bruker hele MS-Office), for det femte ser det ut til at en eller annen gratis online-WYSIWYG muligens passer dine behov (Weebly.com elns. søk litt på forumet).

Lykke til!

Edit: Og de delene av det vidarlo sa som jeg ikke fikk med.
Sist endret av Jonta; 20. januar 2008 kl. 15:04.
Sitat av ZnaCe
har hør at det går ann å bruke microsoft sin word for og lage hjemmesider, er dette mulg ? i så fall hvordan og om det finnes noen sider som kan vise dette?
Vis hele sitatet...
save as> save as type> der velger du webside
Trådstarter
55 0
for det første jeg har dykleksi. for det andre så lenge det virker er det bra. for det tredje. du glemte å pungte alle argumentene dine. lol
Sitat av ZnaCe
for det første jeg har dykleksi. for det andre så lenge det virker er det bra. for det tredje. du glemte å pungte alle argumentene dine. lol
Vis hele sitatet...
Du snakker om grammatikk feil?
Uansett, kan jo alltids laste ned en piratkopiert dreamweaver eller lignende.
Dog, ville heller brukt notepad enn word.
Hva slags firma er det du jobber i? Skriv tekstene i word du, også får du noen som vet hva de driver med til å lage sidene. Ellers kan jeg garantere at firmaet ditt vil tape mange penger.