Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 683
Ok. Jeg vil ha en relativt kraftig bærbar pc.
Pris mellom 11 000 og 12 000.

Jeg har sett meg ut to stykk, men er meget i tvil.
Jeg har satt opp hva jeg føler er +/- med dem, i forhold til hverandre.

ASUS G1S
Litt bedre prossesor
Noe bedre skjermkort?
Ett år mer garanti


HP Pavilion dv9575
Større skjerm
Dobbelt så stor harddisk


Trykk her for link der begge sammenlignes på Komplett.no
Hva tror dere?

Jeg trenger virkelig litt hjelp her.

På forhånd, takk!
One of the good guys
2rs1's Avatar
har hatt asus bærbar de siste to åra, og min erfaring er at de funker fett, men blir grusomt varme og batteritiden er ikke helt på topp.

stor skjerm er sjeldent fordel på en bærbar. Går ann å diskutere hvor bærbare 17-tommere egentlig er.
Spørs jo om du vil ha en stor skjerm, og om den da kan regnes som en bra "_bær_bar" pc. Men personlig ville jeg gått for asus, fordi jeg også har hatt god erfaring med dem. Liker asus jeg.
Det kommer litt ann på hva den skal brukes til.
Om du skal bære den rundt hver dag er stor skjerm sjeldent en godt ting. Blir ikke serlig bærba da.
Personlig ville jeg gått for Asus.
Grunnet at den er "Mer" bærbar, når det kommer til harddisk kan jo man kjøpe seg en liten ekstern hvisman begynner og slipe opp for plass, og bedre prosessor og skjermkort er altid bra og ha.

Litt mer garanti skader heller ikke.
Større skjerm er tyngre og bruker mer strøm. Skal du ha bærbar eller "hybrid"?

Jeg angrer i alle fall blodig på at jeg valgte å gå for "en litt større og kraftigere bærbar" når det jeg egentlig ville ha var en bærbar som var grei å ta meg seg.

Garantien er ikke noe jeg ville betalt ekstra for. Det er sjelden garantien dekker noe særlig mer enn reklamasjonsretten, og den er uansett på fem år...
Sist endret av Cikey; 19. oktober 2007 kl. 00:26.
Hva med denne?
http://www.elprice.no/Product/Produc...29053&cid=5417

Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56
Minne: 2048 MB
Harddisk : 320 GB
Skjerm: 17" WXGA (1280x800) Acer Crystal Bright
Grafikk: nVidia GeForce 8400M-G 256MB / 768MB HM
DVD Brenner - Dual Double Layer
0.3MP webcam
Bluetooth
5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)
WLAN 802.11 b/g
Integrert 10/100 /1000 Gigabitnettverkskort
Innebygget 56.6 (V90) modem
Lithium batteri (6 celler)
Dolby®-sertifisert surround lyd system med to innebygde Acer 3DSonic stereo høyttalere
1 x PC CARD port type II
4 x USB 2.0 porter
1 x DVI-D port med HDCP
1 x VGA port
1 x S-video utgang
1 x IEEE 1394 port
1 x CIR port
1 x Line out jack med S/PDIF support
1 x Line-in jack
1 x Microphone-in jack
Vekt . 3.7 Kg


8.995,-
Sist endret av d0nk3y; 19. oktober 2007 kl. 00:29.
On a sidenote: Acer er boss!

Jeg vil på ingen måte anbefale Acer, har bare dårlige erfaringer med de. Og skal de på service (i alle fall i bergen) kan du like gjerne kjøpe deg ny, for den servicen er det TCI som står for, og de er i alle fall ubrukelige!
Har akkurat denne typen selv. ( "Aspire 7520G" ) og er fornøyd.
Har også betalt for 3 års garanti ( for 1300,- ekstra ) ...Da dette er en "idiot-sikker" garanti, kan man smash'e PC'n, og få en ny.. ( hvis du da f.eks klarte å miste den i trappa? )
Så jeg ser ikke akkurat på service mulighetene som relevant.
Sist endret av d0nk3y; 19. oktober 2007 kl. 00:35.
Sitat av d0nk3y
Har akkurat denne typen selv. ( "Aspire 7520G" ) og er fornøyd.
Har også betalt for 3 års garanti ( for 1300,- ekstra ) ...Da dette er en "idiot-sikker" garanti, kan man smash'e PC'n, og få en ny.. ( hvis du da f.eks klarte å miste den i trappa? )
Så jeg ser ikke akkurat på service mulighetene som relevant.
Vis hele sitatet...
Ah, betaler man for idiotforsikring av el-produktene sine trenger man selvsagt ikke bry seg om at produktet i seg selv er dårlig og at man må regne med å sende det fra seg for reperasjoner / service.

Men dersom trådstarter ikke er villig til å legge på 10-15 % på prisen for å få en slik forsikring er det jo høyst relevant. Det kan være bedre å kjøpe kvalitet enn å kjøpe dyre forsikringer vet du
Joda, sant. Men iallefall er jeg meget fornøyd med denne maskinen, og jeg har ikke opplevd vanskeligheter med den så langt.

Dessuten koster jo maskinen 9k, og legger man på 1300,- overskrides fortsatt ikke økonomisk høyestepris hos trådstarter.. og hvis man DA opplever feil med produktet, så KUNS det, og få ny!.

Det eneste jeg vil anbefale etter å kjøpt denne maskina, er å installere Vista Ultimate, eller XP.
og fjerne driten som ligger der fra før.

Men uansett. Skulle jeg velge mellom de 2 første maskinene som var aktuelle, ville jeg klart valgt asus maskinen.
Støtter de andre i tråden her som ikke anbefaller HP, har selv hatt et par HP maskiner med heller dårlig erfaring. Riktig nok var begge bærbare og neppe et representativt utvalg, men mye tull med begge som kranglete cd-rom og en harddisk som stadig får flere skadede blokker (gjelder begge maskinene).

Den siste maskinen er testet både med win xp og nå ubuntu, og sistnevnte har vist seg som vesentlig snillere med tanke på drift, ytelse og færrest kræsj. Heldigvis.

Men utenom det kjenner jeg ikke de to maskinene du anbefaler godt nok, min personlige mening fra min erfaring er at jeg vil unngå HP.

Hilsen Anders
beklager...feil plass
Sist endret av Ξ-Xpress-Ξ; 19. oktober 2007 kl. 07:30.
Ikke at det har noe som helst i denne tråden å gjøre Ξ-Xpress-Ξ, men du kan gjøre dette ved å pakke isofilen ned med Winrar i alle fall. Godt mulig det finnes andre og bedre muligheter...

EDIT: Du har laget en ny tråd! Ta det der!
Sist endret av Cikey; 19. oktober 2007 kl. 07:34.
EDIT:
(sorry folkens, jeg er ny her så blander litt av og til) feil plass
Sist endret av Ξ-Xpress-Ξ; 19. oktober 2007 kl. 07:36.