Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5883
som tittelen, tok kodein for 1 time sia, når kan jeg drikke meg full i dag?
du kan begynne nå om du drikker forsiktig. om det er sånn at du ikke kan drikke med måte å er redd for å gjøre noe dumt så ville jeg droppa drikkinga i dag siden kl allt er 22
tenkte å vente til 12 vertfall, å ta det rolig idag
Venter du til kl 12 som du skreiv, så går det nok bare fint
Har aldri blandet kodein og alkohol før selv, men vil nok tro at du kansje får deg en ekstra buzz
Blir jo dobbelt kanonskudd mot lever'n da, men men, kroppen leger seg selv over tid. Ta'n ut.
Ikke bare leveren som får det, men to sentralnervesystemshemmende stoffer kan også føre til at du slutter å puste og andre utrivelige greier. Selvsagt avhengig av dosering, kroppsvekt og toleranse... Men i motsetning til han her over så vil jeg ikke anbefale å bare "ta'n ut"

180 kodein tilsvarer ca 6 paralgin. Ikke skremmende mye, men blandet med alkohol i uante mengder hos noen med ukjent toleranse og ukjent vekt ...

Anbefaler totalt motsatt av Taurean. Og synes det viser til manglende forståelse av medikamenters innvirkning på kroppen. Han har tydeligvis fått med seg at levra har noe med saken å gjøre, men ville ikke kjøpt farmakologiboka hans hvis han ga ut en i morgen.
Noen ganger skriver jeg ekstreme ting for å provosere en meningsfylt reaksjon. Hvis jeg ser at det ikke er meningsfylte reaksjoner tilstede fra før. Kan redde liv.

Folk sitter ofte på gode kunnskaper. Det som er så trist er at de ikke velger å ta det fram.
Sist endret av Taurean; 30. november 2013 kl. 00:57.
Sitat av random_kid Vis innlegg
drikke meg full i dag?
Vis hele sitatet...
Sitat av random_kid Vis innlegg
ta det rolig idag
Vis hele sitatet...
Er det bare jeg som ikke drikker meg full når jeg skal ta det rolig en kveld?
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke drikker meg full når jeg skal ta det rolig en kveld?
Vis hele sitatet...
Haha, motsa vel meg selv der. Men ja, tenkte å prøve å ta det LITT rolig ivertfall. Men har drukket 4 øl nå å føler meg jææævlig sliten i kroppen egentlig. Får se hvordan det går utover kvelden.
Om jeg var deg TS så hadde jeg stått over alkoholen og heller ventet til Lørdagen.
Å blande opiater og alkohol blir noe helt annet enn benzo og alkohol. Førstnevnte vil mest sannsyneligvis gjøre deg slapp og god, sikkert passet bra på nasj, men her er det viktig å tenke på respirasjonen din. Selv om det bare er snakk om kodein, så kan man i værstefall duppe og stoppe å puste. Sistnevnte kan du bruke fra vors til nasj, men her tar du dosen med benzo når du begynner å drikke og tar det langsomt. Aldri ta benzo når du allerede har drukket, med mindre du går rett til sengs. Er en viss fare for respirasjonssvikt, men det skal veldig mye alkohol og benzo til.

Og det med levra; den tåler en god dose kodein og alkohol sånn av og til, bare det ikke blir en vane.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Noen ganger skriver jeg ekstreme ting for å provosere en meningsfylt reaksjon. Hvis jeg ser at det ikke er meningsfylte reaksjoner tilstede fra før. Kan redde liv.

Folk sitter ofte på gode kunnskaper. Det som er så trist er at de ikke velger å ta det fram.
Vis hele sitatet...
Vel, livredder, du har en solid jobb foran deg. Vet da fan hva du mener med meningsfylte reaksjoner som feedback men fan ta, ta'n ut!!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Noen ganger skriver jeg ekstreme ting for å provosere en meningsfylt reaksjon. Hvis jeg ser at det ikke er meningsfylte reaksjoner tilstede fra før. Kan redde liv.

Folk sitter ofte på gode kunnskaper. Det som er så trist er at de ikke velger å ta det fram.
Vis hele sitatet...
Så med andre ord var fraværet av kvalifiserte frarådinger i tråden grunnen til at du valgte å anbefale en farlig pille/alkohol-miks? Og dette mener du redder liv?
Ved å skape sterke ytre kontraster og motsetninger opplyser vi trådstarters syn på tilværelsen og kanskje vi avverger et mulig skadeutfall..

Ikke jeg, men VI. Sinnatagger.
Drakk ca 8 øl å 4 glass vin, gikk fint, men ble veldig trøtt å sliten. Uansett, god natt

EDIT: Dårlig kombo vis du skal på fest, bra kombo vis du skal chille hjemme. (Vis noen lurer)
Sist endret av random_kid; 30. november 2013 kl. 05:55.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Blir jo dobbelt kanonskudd mot lever'n da, men men, kroppen leger seg selv over tid. Ta'n ut.
Vis hele sitatet...
Jeg forsto sarkasmen i det han skrev

Bruker selv paralgin mot smerter, mellom 6-10 om dagen. Dette har aldri hindret meg i å ta meg en fest
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Jeg forsto sarkasmen i det han skrev

Bruker selv paralgin mot smerter, mellom 6-10 om dagen. Dette har aldri hindret meg i å ta meg en fest
Vis hele sitatet...
Håper du tar jevnlige tester av leverfunksjon? Legen din burde kanskje vurdere et alternativ uten paracetamol, som for eksempel tramadol. Hvis du ikke allerede har prøvd det da.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Håper du tar jevnlige tester av leverfunksjon? Legen din burde kanskje vurdere et alternativ uten paracetamol, som for eksempel tramadol. Hvis du ikke allerede har prøvd det da.
Vis hele sitatet...
Hei tilbake
Jevnlige tester. Jeg har hatt hepatitt c, fått behandling og nå virusfri, min lever er suuuper! !
Tåler ikke tramadol, det blir for mange bivirkninger.
Så mye paralgin er kun i en tidsbegrenset periode til operasjon.
Godt å høre at leveren din har det bra :P Du får ha lykke til med operasjon )
Sjønner jo at denne tråden har noen dager på seg og sikkert ikke relevant å svare på, men.. ;p
De fleste finner frem til tråder på Google. Uten at jeg har lest gjennom alle svarene, så skal det sies
at jeg kjenner til Kodein preparatet relativt bra.

Lever/mage problemer er helt normalt å få. Forstoppelse, hard avføring etc. skyldes nemlig at kroppen
får i seg kjemikalier. Selv om Kodein er et rent opiat og er "naturlig", vil kroppen likevel reagere på akkuratt
samme måte som alle andre typer rusmidler. De fleste kjenner nok til å bli tørr i munnen når de røyker hasj.
På samme måte, reagerer kroppen når den får i seg Kodein; det er et stoff som ikke hører hjemme, så kroppen
trekker til seg vann for å rense. Dermed får avføring/magen mindre prioritet til væske, ergo; hard avføring/forstoppelse.

Kodein hemmer visse steder i hjernen som gjør at du føler smerte. Her ligger også puls og andre basiske funksjoner
i kroppen. Dermed er Kodein med på å tynne blodet i kroppen, så dersom man drikker alkohol sammen med Pinex Forte,
Paralgin Forte eller Codaxol vil man bli fortere full/få heftigere effekt.

Alt jeg har å si er dette; Man skal ikke kødde med Kodein. Den blir ofte sett på som "kjærring-rus", men skal absolutt
behandles med respekt. Det er svært avhengighets-skapende og gir alene seriøse bivirkninger med bruk over lengre
tid. Benskjørhet, dårligere tannhygiene (les; munntørrhet pga. rensingen i kroppen, dermed mindre immunforsvar i munnen) og hjerte/hjerne problemer kan oppstå.

Lykke til!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av random_kid Vis innlegg
som tittelen, tok kodein for 1 time sia, når kan jeg drikke meg full i dag?
Vis hele sitatet...
du kan nok drikke deg drita når som helst.. har selv tatt over 400mg og så 2 timer senere drikki meg helt drita helt uten problemer

Men merk deg at dette kan variere fra person til person seff så hvis du ikke vil ta sjangsen på at noe skal gå galt så ikke følg dette rådet....hehe