Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2038
Er det farligt å ta apodorm hvis man kombinerer det med alkohol?
Nei. Har en kompis som har gjort det flere ganger. Han pleier som regel å drikke 12-15 øl. Men når han har tatt apodorm pleier det å holde med 5-6. Blir bare fortere drita, det dobler effekten av alkohol.
("min" erfaring, sier ikke det er fasiten)
Du bør begrense det STERKT og ikke høre på han over her. Du høres uerfaren ut og benso+alkohol kan ha (til dels) uventede effekter og få deg til å gjøre rare/farlige ting. Samtidig er det lurt å ikke ha tilgang på masse piller om du har tenkt å ta 2-3 sammen med noen få pils. Du kan fort komme til å få lyst på flere.
Trådstarter
11 1
Kan man dø av det hvis jeg tar for mangen i meg?
Short answer: Ja.

Long answer: http://felleskatalogen.no/

Interaksjoner: Samtidig alkoholinntak anbefales ikke. Forsiktighet utvises ved kombinasjon med CNS-depressiver.
Vis hele sitatet...
Etter overdosering bør oppkast fremprovoseres (innen 1 time) hvis pasienten er ved bevissthet, eller det bør foretas ventrikkelskylling under beskyttelse av luftveiene hvis pasienten er bevisstløs. Aktivt kull gis for å redusere absorpsjonen, i de tilfeller ventrikkelskylling ikke er hensiktsmessig. Det må under intensiv overvåkning vises særlig oppmerksomhet for åndedretts- og hjertefunksjoner. Benzodiazepinoverdosering viser seg normalt ved forskjellige grader av CNS-depresjon, som kan variere fra sløvhet til koma. I lette tilfeller omfatter symptomene sløvhet, mental forvirring og døsighet, i alvorligere tilfeller omfatter symptomene ataksi, hypotoni, hypotensjon, åndedrettsbesvær, sjeldent koma og meget sjeldent død.
Vis hele sitatet...
Man dør neppe. Benzodiapiner er vanskelig å overdosere slik at det resulterer i død, selv sammen med alkohol. Problemet er vel mer at man ofte mister total kontroll når man mikser alkohol og benzodiapiner. Og ikke ta med deg flere piller ut enn det du har planlagt å spise. Er man først litt full og pilleloka, så får man alltid lyst på mere.
Sitat av pidget Vis innlegg
Du bør begrense det STERKT og ikke høre på han over her. Du høres uerfaren ut og benso+alkohol kan ha (til dels) uventede effekter og få deg til å gjøre rare/farlige ting. Samtidig er det lurt å ikke ha tilgang på masse piller om du har tenkt å ta 2-3 sammen med noen få pils. Du kan fort komme til å få lyst på flere.
Vis hele sitatet...
Ble litt brydd da du sier "ikke hør på han over", så jeg testet dette ut.
Igår tok jeg 2 apodorm, drakk 3-4 pils, røyka en good del. Jeg hadde tilgang på mye mer tabletter, alkohol ++ men jeg valgte å ta det, og hadde full kontroll på meg selv hele tiden. Gjorde ingenting jeg ikke ville gjort uten å ha tatt dette, syklet til og med en tur (hjem) på 8km i "påvirket tilstand".
Så da ser jeg ikke helt problemet med dette. Selvsagt ble jeg litt mer "susete" i hodet osv, men det er ikke på langt nær så farlig og "DETTE MÅ DU IKKE GJØRE", som folk skal ha det til.

Tester man seg frem, og ikke hiver i seg alt på en gang vil det gå bra etter min erfaring.
Sitat av nimr0z Vis innlegg
Ble litt brydd da du sier "ikke hør på han over", så jeg testet dette ut.
Igår tok jeg 2 apodorm, drakk 3-4 pils, røyka en good del. Jeg hadde tilgang på mye mer tabletter, alkohol ++ men jeg valgte å ta det, og hadde full kontroll på meg selv hele tiden. Gjorde ingenting jeg ikke ville gjort uten å ha tatt dette, syklet til og med en tur (hjem) på 8km i "påvirket tilstand".
Så da ser jeg ikke helt problemet med dette. Selvsagt ble jeg litt mer "susete" i hodet osv, men det er ikke på langt nær så farlig og "DETTE MÅ DU IKKE GJØRE", som folk skal ha det til.

Tester man seg frem, og ikke hiver i seg alt på en gang vil det gå bra etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Det er ofte man ikke føler seg ruset, selv om man er helt på jordet. Sier ikke at du ble det, men det er ofte tilfelle.