Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6948
Har en sinnsyk i hodet ex som på en eller annen måte har kommet seg inn på min tlf, har møtt ei ny og meldinger fra ny dama blir slettet og nr blir plutselig blokkert.. Har ingen annen forklaring.
Er det i mulig????

Kan noen ha tilgang på min tlf fra sin egen eller fra en data?
Exen var sykelig opptatt av en person fra min fortid, og når vi gjorde det slutt gjenopptok jeg kontakten med denne personen. Men nå har det skjedd at denne personen plutselig har vært vært blokkert, meldinger blir slettet osv.
Og det skjer kun med denne personen.

H*n (exen) har også fått tlf utskrift fra min tlf operatør for å se hvem jeg har hatt kontakt med.
Sist endret av Veggen; 21. juli 2021 kl. 14:44. Grunn: Slo sammen innlegg
Alt er mulig det er bare svært lite sannsynlig...
Om du likevel velger å tru på dette er første skritt å begynne lete på telefon etter noe sånt

https://www.techsafety.org/spyware-a...e-surveillance
Sist endret av Dough; 21. juli 2021 kl. 14:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Limited edition
Moff's Avatar
Det er mulig, men dette har garantert en helt annen forklaring.

Å gjennomføre et slikt angrep krever en del kompetanse og innsats. Hvis noen er smarte nok til å klare å hacke telefonen din og fjernstyre den, så klarer de også å gjøre dette uten å bli oppdaget. En langt mer sannsynlig forklaring er at du simpelthen har glemt å logge ut fra en eller annen tjeneste på en laptop som eksen din har tilgang til, eller at den nye dama har slettet det og at dette ikke har noe som helst med eksen å gjøre. For å fikse dette er det bare å skifte passord på tjenester som er knyttet til det du driver med. Om dere sender meldinger via Messenger, så skifter du passord på Facebook og sørger for å logge ut alle aktive enheter på kontoen. Samme med Google- og/eller Apple-kontoer og andre meldingsplattformer dere bruker.

Sitat av wildthing Vis innlegg
H*n (exen) har også fått tlf utskrift fra min tlf operatør for å se hvem jeg har hatt kontakt med.
Vis hele sitatet...
Dette er kriminelt, så først og fremst tror jeg ikke et sekund på at dette er sant, og hvis det er sant så går du rett til politiet.
Hvis det er iPhone kan ike slike innstillinger også gjøres fra andre enheter via iTunes?

Eller Android via Google innlogging?

Første steg er å logge seg ut av alt slikt, og bytte passord, får vel da spm om å logge v alle enheter gjør det. Bytt passord på mail. Og klag til telwselakapet om at de leverer ut data til uvedkommende.
Hvis jeg var deg så hadde jeg endret passordet mitt hos telefonoperatøren. Man kan som regel via deres nettsider få oversikt over telefonloggen.

Hen kan også ha installert noe så simpelt som "Mine Meldinger" e.l som gjør at meldinger kan leses og sendes via nettleser fra hvilken som helst enhet.

For å sperre nummer så må man vel som regel ha tilgang til selve telefonen. Evnt. så kan man kanskje bruke f.eks "Se Hvem" som er en app som viser anropsliste og som man bl.a kan sperre nummer via, men usikker på om denne kan styres fra en annen mobil eller pc. Man bruker såvidt jeg vet samme passord på begge disse løsningene som på telenorbrukeren.

Kan også selvfølgelig være en slags trojan, så du burde vurdere å stille mobilen tilbake til fabrikkinnstillingene.
Finnes en del RAT's til android og ios, men sjansen for at noen har klart å legge sånt inn på telefonen din er veldig liten. Sjansen for å få det til øker tho betraktelig om angriper har hatt fysisk tilgang til telefonen din ulåst.
Trådstarter
Ja exen har hatt tilgang til telefonen de 3 mnd vi var sammen. Passord osv til alt, hjelper det å nullstille tlf?
Sitat av wildthing Vis innlegg
Ja exen har hatt tilgang til telefonen de 3 mnd vi var sammen. Passord osv til alt, hjelper det å nullstille tlf?
Vis hele sitatet...
Vist hen kan alle passordene dine så er første step å endre passord på ALT, eposter, sosiale medier og hele dritten. Så kan du kjøre en hard reset på telefonen din (google det) du vil miste all data så ta vare på det som er viktig før du gjør det. Så ville jeg installert avast eller bit defender på telefonen min.
Sist endret av Alge; 21. juli 2021 kl. 19:09.
Trådstarter
Takk for tips!
Hvis det er iPhone, og du er logget inn på andre enheter - t.d. Mac vil du/andre kunne slette meldinger som kommer til din mobil.

Om dette er tilfelle kan du sjekke innloggede enheter på instillinger.
Hvis du er veldig paranoid, ville jeg anbefalt ny telefon, nytt nummer, ny operatør, hemlig nummer, nytt passord og brukernavn på alle apper du ønsker å ha på telefonen. Dette er ekstremt, men det er ditt valg.
Man skal vel ikke forvente full tilgang til alle kontoer av en partner? Du må ihvertfall bytte alle passord nå, og så hadde jeg aldri gitt fra meg passord igjen. Ikke engang min nærmeste familie har tilgang til et eneste passord.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Man skal vel ikke forvente full tilgang til alle kontoer av en partner?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke noe og forvente, men vis man er sammen og ikke har noe å skjule så ser jeg ikke problemet! Sier ikke at dersom du ikke gir fra deg passordet så har du noe å skjule, kan hende du setter pris på privatliv men ja, er vel opp til en hver og enkelt!
Sitat av AbSoul Vis innlegg
Nei det er ikke noe og forvente, men vis man er sammen og ikke har noe å skjule så ser jeg ikke problemet! Sier ikke at dersom du ikke gir fra deg passordet så har du noe å skjule, kan hende du setter pris på privatliv men ja, er vel opp til en hver og enkelt!
Vis hele sitatet...
Jeg kan skjønne tankegangen sånn sett, men plutselig sitter man jo i en situasjon som dette. Ikke hadde jeg forventa eller hatt noen grunn til å gå inn på en partner sine kontoer heller. Det høres ikke helt bra ut å forvente slik "overvåking". Stoler man på noen burde man jo ikke ha noen grunn til slikt innsyn.