Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1356
Hei dere. Vet ikke om dette er helt riktig del av forumet, men.

En kompis av meg har stressa litt mye i det siste. Jobb osv. Men nå er pulsen på 110-120 og vært der en god stund. Han blir litt urolig av det.

om han tar seg en rivotril tror dere det vil roe han ned litt ? Han har tatt det før så jeg tror ikke det vil være noe farlig.
Jeg bruker rivo etter en joggetur.. og da er jo pulsen høy :P
Han har ikke inntatt noe btw.

Men om høy puls kan være noe annet er jo et annet spm.
Rivotril funker beroligende, så ja.. vil hjelpe på pulsen.
Rockern
Trådstarter
Ja i know
Bare lurer på om det med pulsen hans. Er jo ikke akkurat normal hvilepuls. Det begynte på han halvannen dag siden ca.
Har jo gått noen dager selv med sky høy puls i et par når jeg er i farta..og da hjelper de godt.
Sitat av Dpac Vis innlegg
Ja i know
Bare lurer på om det med pulsen hans. Er jo ikke akkurat normal hvilepuls. Det begynte på han halvannen dag siden ca.
Har jo gått noen dager selv med sky høy puls i et par når jeg er i farta..og da hjelper de godt.
Vis hele sitatet...
Høy puls kan være mye annet. Ventrikulære eller supraventrikulære tachycardier feks. Dersom pulsen har vært slik i noen dager, og særlig dersom han har hatt hjertebank, svimmelhet eller noe sånt, be ham gå til legen som kan ta et EKG.
Rockern
Trådstarter
Sånne ting jeg tenkte på.. men pulsen er gått ned til 100, og han er ikke svimmel eller noe sånt. Han er ganske flink til og overtenke ting og da, så spiller vel en rolle det og. Hehe.
Ja, støtter lege-ekg rådet. Kan fort være supraventrikulær arytmi, som f.eks nyoppstått atrieflimmer.

EDIT: Er pulsen jevn? Uansett hva det er er det lurest å få det sjekket ut før en begynner selvmedisinering med diverse uhumskheter.
Sist endret av Mastermark; 6. oktober 2011 kl. 23:10.
Rockern
Trådstarter
Jepp kanskje ikke det lureste og innta noe hvis det kan være noe værre... Hadde det vært en vanlig stress dag så okei. Men han sa det hadde dunka fort nå en stund, så.

Moren hans er sykepleier så hun kommer vet vel litt bedre ^^

Takk for svar folkens.
IKKE ta rivotrilen... Om han har så høy hvilepuls og har hatt det noen dager så ta det med ro og reis til legen. Overtenker han mye er det sikkert stress... Men om det i verstefall er en hjerte forstyrrelse så kan rivoen gjøre det værre.