Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2612
Heisann! Fant ikke helt riktig kategori så prøver meg her.

Hvis jeg leverer inn et B preparat hos apoteket for destruering. Kan jeg levere preparatet og forlate apoteket, eller kommer de til å ville notere mitt fulle navn og dokumentere dette i sine egne registere?

Hvis de dokumenterer leveranser, vil fastlegen min få innsyn i dette?
Sitat av SilentForrest Vis innlegg
Heisann! Fant ikke helt riktig kategori så prøver meg her.

Hvis jeg leverer inn et B preparat hos apoteket for destruering. Kan jeg levere preparatet og forlate apoteket, eller kommer de til å ville notere mitt fulle navn og dokumentere dette i sine egne registere?

Hvis de dokumenterer leveranser, vil fastlegen min få innsyn i dette?
Vis hele sitatet...
Bare lever det til meg

Nei, de vil ikke notere ditt fulle navn.
Sist endret av vet_ikke_jeg; 22. desember 2020 kl. 04:25.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Så mye trollposting det var i natt, da?!
Vis hele sitatet...
Trollposting? Hadde et legitimt spørsmål, vet du ikke fasit kan du la være å kommentere

Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Bare lever det til meg

Nei, de vil ikke notere ditt fulle navn.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, skal ikke gå inn på detaljer men tviler på at du hadde hatt lyst på det xD Har bare litt noya for at apoteket skal notere ned det jeg leverer, så ser fastlege at jeg aldri har fått slik
Sist endret av SilentForrest; 22. desember 2020 kl. 05:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
så hvorfor hiver du det ikke i peisen?
Du kan jo evt. skylle det ned i do? Tror du kan levere det, hvis du bare kaster det over kassen, men kamera vil jo fange deg opp uansett. Invester i en parykk og de brillene med en bart, kanskje også en trench-coat for å dra den helt ut.
Lover deg 100% at apoteket ikke registrerer på deg hvilke typer legemidler du leverer til destruksjon. Og de har taushetsplikt.

Det "verste" de kan gjøre er å tilby deg poeng i kundeklubb for at du har vært flink og levert medisinen istedenfor å kaste i søpla, men dette kan du bare takke vennlig nei til/si at du ikke er medlem i kundeklubb.

Bare legg pakken i en pose, gå til kassa og si at du har legemiddel til destruksjon. Kan også si at du leverer for et familiemedlem som er for dårlig til å komme selv, hvis du fortsatt er litt nervøs.
Gjerne et dumt spørsmål. Men hvorfor ikke bare kaste i do, eller kast det i peisen som en over nevnte?

Er det pga det skader miljet? Type eco green.. At du ikke bare kaster det?

Kan vell gjerne gi det til noen du vet 100% tåler det og trenger det.

Hilsen en uviten kar!
Sist endret av eRixn; 22. desember 2020 kl. 18:56.
https://www.helsenorge.no/medisiner/...mle-medisiner/

Der er svaret.

Googlet «gamle medisiner»
Sist endret av Taxidriver; 22. desember 2020 kl. 20:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
"Øko-Terrorist"
I værste fall sier du bare at du rydder ett dødsbo.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du må ikke kaste medisiner i dass! Hvilken effekter tror du det kan bli for ting som lever i elva eller andre steder der kloakken din kan havne. Før tenkte man jo dette med alle typer søppel! Liksom bare; Jaja vi hiver malingen i havet der vi ikke ser at det blir et problem. Men det er jo en grunn til at vi har ordentlige ordninger av retur på maling da vi vet hvor ekstreme skader det kan ha i naturen. Og det er faktisk akkurat det samme med medisiner, DET SKAL LEVERES PÅ APOTOKET! sånn at det kan bli tatt hånd om eller destruert på en forsvarlig måte.