Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3331
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vurderer å ta en antabuskur på noen uker for å renske opp i kropp og skjel.

Trenger en god pause fra rusmidler, og siden det er alkohol som får meg til å ta det ene og det andre så er det alko jeg først må stoppe med.

Jeg har ekstremt dårlig selvdisiplin, havner fort på en tredagers fest selv om jeg så har avtalt med meg selv at det skal ikke skje.

Bivirkningene som en kan få av antabus høres ille ut, men er det noen som har opplevd noen av dem? Erfaringer?

Jeg er super klar for antabus, men alt som er skrevet om dem skremmer meg..
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var trøtt den første uka ellers ingen bivirkninger.

Usikker på om det er noe man får med hensikt for å bare ta noen ukers pause, hensikten er vel at når man har et så problematisk forhold til alkohol at man skal slutte helt å drikke.
Bivirkninger av Antabus kan jeg ikke huske og har heller aldri hørt om. Hvis jeg ble trett så hadde nok det helt andre naturlige årsaker som f eks slippe å være lys våken 4.00 med absitenenser....

Du leser ikke om hva folk opplever av å drikke, for det er svært individuelt? Noen kan faktisk drikke på Antabus uten å merke noe særlig mens andre kan bli dausjuke...
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har man problemer med å si nei til en fest og havner alt for ofte på spontanfylla så er antabus fint å bruke for å holde seg unna alkohol.

Tar en pille før helga og en midt i uka så vet jeg at jeg ikke kan drikke den uka.

Jeg skal få tablettene av venninnen min, så skal ikke blande inn noe lege.

Men litt tretthet kan jeg fikse, takk for svar!
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Bivirkninger av Antabus kan jeg ikke huske og har heller aldri hørt om. Hvis jeg ble trett så hadde nok det helt andre naturlige årsaker som f eks slippe å være lys våken 4.00 med absitenenser....

Du leser ikke om hva folk opplever av å drikke, for det er svært individuelt? Noen kan faktisk drikke på Antabus uten å merke noe særlig mens andre kan bli dausjuke...
Vis hele sitatet...
Har lest om bivirkninger ved å ta antabus alene, og såklart uten alkohol.

Jeg har ikke noe alkoholproblemer, bare at jeg tar speed eller cola med en gang jeg tar noen en øl, klarer ikke å la være! Så en hygge øl eller glass vin som ofte tas litt for ofte med venner i disse corona tider kan skli riktig galt ut..
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis venninnen din får foreskrevet antabus burde hun ta pillene selv og ikke gi bort.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis venninnen din får foreskrevet antabus burde hun ta pillene selv og ikke gi bort.
Vis hele sitatet...
Det går bra med henne, hun var litt i samme situasjon som meg for noen år siden, men valgte å ikke bruke dem.

Derfor jeg kan få hennes nå.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det går bra med henne, hun var litt i samme situasjon som meg for noen år siden, men valgte å ikke bruke dem.

Derfor jeg kan få hennes nå.
Vis hele sitatet...
Hvis pillene er gamle vil de ikke ha samme effekt uansett
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fersk erfaring her, sluttet å bruke dem for noen mnd. siden. Første to dagene litt løs i magen, deretter lite eller ingen bivirkninger. Jeg ble litt trøtt da, jeg var en sånn som tok det hver dag ett halvt års tid. Anbefaler deg å ta dem jevnlig, da blir du mer vant til dem og bivirkningene lindrigere. Bortsett fra det er det et supert legemiddel og var helt avgjørende for at jeg (helt nødvendig) klarte å bli avholdsmann.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fersk erfaring her, sluttet å bruke dem for noen mnd. siden. Første to dagene litt løs i magen, deretter lite eller ingen bivirkninger. Jeg ble litt trøtt da, jeg var en sånn som tok det hver dag ett halvt års tid. Anbefaler deg å ta dem jevnlig, da blir du mer vant til dem og bivirkningene lindrigere. Bortsett fra det er det et supert legemiddel og var helt avgjørende for at jeg (helt nødvendig) klarte å bli avholdsmann.
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Godt valg og bra jobba!
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis pillene er gamle vil de ikke ha samme effekt uansett
Vis hele sitatet...
Så lenge man tror de har effekt, om så bare litt, så rører man ikke alkohol.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har brukt antabus i 6 år, og aldri merket noen bivirkninger. Heller ikke tidligere, da jeg startet og stoppet bruken av de jevnlig (gjerne kombinert med eddik. De som vet, vet ).

Go for it, TS!