Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 21007
Det ødelegger ikke spillet, da halve delen av spillet er å være kreativ. Eneste er at du tar vekk survival mode og bruker creative mode istedet.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Kan jo legge til at Minecraft har en IRC-kanal irc://irc.esper.net/Minecraft og en hjelpekanal irc://irc.esper.net/MinecraftHelp som Notch ofte er inne på og oppdatere oss med behind the scenes stuff
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Det ødelegger ikke spillet, da halve delen av spillet er å være kreativ. Eneste er at du tar vekk survival mode og bruker creative mode istedet.
Vis hele sitatet...
Men det er jo ikke noe imponerende eller givende å bygge ting hvis man har uendelig ressurser, kan fly rundt og egentlig bare plasserer brikker rundt om. Det finnes jo haugevis av spill og map-editors som gjør det mye bedre enn minecraft.
Gleden jeg finner i spillet er å utforske huler, lage komplekse gruveganger, bygge ting fra bunnen og det å vite at jeg aldri kommer til å bli fornøyd.
Skal jeg bygge mer jernbane eller skal jeg bruke det lille jernet jeg har til å lage meg nytt verktøy?
Hvor mye kull, hvor mange ovner og hvor mye sand trenger jeg for å lage så mye glass at jeg kan lage meg glasstak, en glassheis eller ett glasstårn? Er det verdt å bruke så mange timer for å få nok materiale til å bygge det jeg vil?
Sist endret av Mith; 24. september 2010 kl. 09:16.
Kjøpte spillet, og har spillt det litt. Syns ikke det var så morro som alle skal ha det til? Knuse blokker for så å bygge dem opp igjen når det er natt for å beskytte seg mot zombier.

Er det virkelig alt man kan gjøre eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Kjøpte spillet, og har spillt det litt. Syns ikke det var så morro som alle skal ha det til? Knuse blokker for så å bygge dem opp igjen når det er natt for å beskytte seg mot zombier.

Er det virkelig alt man kan gjøre eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Vis hele sitatet...
Her er min mening: Det er veldig kjedelig i starten ,men når du har spilt det litt blir du helt avhengie.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Her er min mening: Det er veldig kjedelig i starten ,men når du har spilt det litt blir du helt avhengie.
Vis hele sitatet...
Samme erfaring, men så fort man får spilt litt, er det umulig å stoppe.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Kjøpte spillet, og har spillt det litt. Syns ikke det var så morro som alle skal ha det til? Knuse blokker for så å bygge dem opp igjen når det er natt for å beskytte seg mot zombier.

Er det virkelig alt man kan gjøre eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Vis hele sitatet...
kan si det samme om lego, men river tingene fra hverandre for å bygge noe for å rive det fra hverandre igjen. Ja det er alt du gjør, men når man bruker kreativiteten (som er det eneste som setter grenser) kan du få til masse morsomt
Bad video card drivers!
-----------------------

Minecraft was unable to start because it failed to find an accelerated OpenGL mode.
This can usually be fixed by updating the video card drivers.



--- BEGIN ERROR REPORT 7fe0271 --------
Generated 25.09.10 16:32

Minecraft: Minecraft Alpha v1.1.2_01
OS: Windows 7 (x86) version 6.1
Java: 1.6.0_20, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode, sharing), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
[failed to get system properties (java.lang.NullPointerException)]

org.lwjgl.LWJGLException: Pixel format not accelerated
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.nChoosePixelFormat(Native Method)
at org.lwjgl.opengl.WindowsPeerInfo.choosePixelFormat(WindowsPe erInfo.java:52)
at org.lwjgl.opengl.WindowsDisplay.createWindow(WindowsDisplay. java:185)
at org.lwjgl.opengl.Display.createWindow(Display.java:311)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:856)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:784)
at org.lwjgl.opengl.Display.create(Display.java:765)
at net.minecraft.client.Minecraft.a(SourceFile:196)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:554)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT c5e88e5b ----------



Hmm, rart, har da fullt oppdatert grafikkdriver?
Om jeg kjøper dette og laster ned til Mac'en min, kan jeg da også laste det ned til skolePCen uten å kjøpe det på nytt? Kan jeg spille på samme saven og synkronisere dem?
Sitat av Mokko Vis innlegg
Om jeg kjøper dette og laster ned til Mac'en min, kan jeg da også laste det ned til skolePCen uten å kjøpe det på nytt? Kan jeg spille på samme saven og synkronisere dem?
Vis hele sitatet...
Ja, når du kjøper det, er det ditt.
Herlig. Selv om jeg ikke er helt frelst etter å ha sett videoer og slikt, så må jeg teste det ut i og med at det er så mange som elsker det. Kjøper nuh.
Sitat av etse Vis innlegg
kan si det samme om lego, men river tingene fra hverandre for å bygge noe for å rive det fra hverandre igjen. Ja det er alt du gjør, men når man bruker kreativiteten (som er det eneste som setter grenser) kan du få til masse morsomt
Vis hele sitatet...
Ah, der har vi problemet. Undertegnede har ikke kreativitet verdt 5 øre. :P
Sitat av Synderen Vis innlegg
mc.norgplay.net
Multiplayer server for de som har lyst å spille med noen Norske.
Vis hele sitatet...
Jeg lo når jeg gjorde entrè i "Norgplay Diskotek"
Er det blitt kjørt ut noe kart over serveren?
for de som trenger tips og ideer på hva de skal gjøre i spillet anbefaler jeg og se på videoene til paulsoaresjr på youtube.

start på film 1 hvor du får de meste grunnlegende tipsene.
på serveren, er det kjørt noe spesiel software for å kunne bruke commandoer som /sethome og /spawn?

vi har en server på Bungie.net men den mangler slikt, hørte med Admin som sa at han ikke hadde sett noe mulighet til å bruke slike commands...
lasta det ned fra thepiratebay for noen dager siden og prøvde det litt..... syns virkelig ikke det dette var noe å skryte av altså.
kan ikke skjønner hvordan alle dere liker dette... med mindre dere er 3 år i hue hele gjengen, det er jo akuratt som å bygge lego bare at det tar mye lenger tid:S
A madman with a box
mabala's Avatar
Noen så vet hvor jeg kan skaffe meg sånn mode til multiplayer server? Der jeg bare trenger å skrive #toolkit eller no, for å få f.eks. en båt eller hva jeg vil.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Jeg syns det er et bra spill, så lenge du reskinner det til den stilen som passer deg best og litt fantasi skader ikke når du først skal prøve det ut. slenger ved en Minecraft Tutorial Images fil for de som måtte trenge det
Sitat av andyyy Vis innlegg
lasta det ned fra thepiratebay for noen dager siden og prøvde det litt..... syns virkelig ikke det dette var noe å skryte av altså.
kan ikke skjønner hvordan alle dere liker dette... med mindre dere er 3 år i hue hele gjengen, det er jo akuratt som å bygge lego bare at det tar mye lenger tid:S
Vis hele sitatet...
å sammenligne med lego kan være ganske misledende.

jeg tror folk liker Minecraft fordi folk liker å skape ting, bygge og lage imponerende verk.

at du ikke liker det er din sak, ikke stereotyp alle som spiller det.
Sitat av F4celess Vis innlegg
å sammenligne med lego kan være ganske misledende.

jeg tror folk liker Minecraft fordi folk liker å skape ting, bygge og lage imponerende verk.

at du ikke liker det er din sak, ikke stereotyp alle som spiller det.
Vis hele sitatet...
/thread

Jeg har en level som tar en vel 25-26 MB nå, komplett med to strandhus med jacuzzi, to båtnaust med båter i, en hule jeg brukte 2 timer på å finne veien ut av og kufeller.
Noen som vet hva som må til for å sette opp en egen server?
Sitat av lolb0b Vis innlegg
Noen som vet hva som må til for å sette opp en egen server?
Vis hele sitatet...
En server å sette opp fra, eller hamachi.
Da her jeg en uoffisel Nff server:

ip 2.ethicgamers.com
build server
ikke greif

Ps minecraft.net kan være ned innimellom da funker ikke servern
Sist endret av sanmagician; 26. september 2010 kl. 21:29.
du vet du spiller for mye Minecraft når...

http://fc06.deviantart.net/fs71/f/2010/270/7/5/too_much_minecraft__by_f4celessshopps-d2zmi9w.jpg

mekka den på 20min i natt
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av andyyy Vis innlegg
lasta det ned fra thepiratebay for noen dager siden og prøvde det litt..... syns virkelig ikke det dette var noe å skryte av altså.
kan ikke skjønner hvordan alle dere liker dette... med mindre dere er 3 år i hue hele gjengen, det er jo akuratt som å bygge lego bare at det tar mye lenger tid:S
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt om jeg vil ha barn enda, men å ha en unnskyldning for å kjøpe og bygge med Lego igjen er så desidert den største for-grunnen til at jeg skulle fått meg en unge.

Nå har jeg endelig lov til å leke med Lego igjen og samtidig være sosialt akseptert, dessuten vil ikke spillet ha barnebidrag og kostet med knappe 81kroner og 62øre inkludert all fremtidig vedlikehold også er der en wiki som fungere som manual.

Sho med deg!
Kan jeg kjøpe dette spillet og legge det over på en USB til bruk på skolepcn?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Kan jeg kjøpe dette spillet og legge det over på en USB til bruk på skolepcn?
Vis hele sitatet...
Sitat av prenix Vis innlegg
Ja, når du kjøper det, er det ditt.
Vis hele sitatet...
Sitat av Totalli Vis innlegg
Kan jeg kjøpe dette spillet og legge det over på en USB til bruk på skolepcn?
Vis hele sitatet...
Imponert over hvordan dere klarte å bruke eksakt de samme ordene.
Sist endret av Sio; 28. september 2010 kl. 03:39.
Jævlig stilig bilde F4celess

Jeg har selv hatt noen skikkelige minecraft drømmer etter litt for mye sammenhengende spilling
Sitat av Sio Vis innlegg
Imponert over hvordan dere klarte å bruke eksakt de samme ordene.
Vis hele sitatet...
Haha, visste jeg hadde lest det der tidligere i tråden.
Sitat av bomchickawahwah Vis innlegg
Noen så vet hvor jeg kan skaffe meg sånn mode til multiplayer server? Der jeg bare trenger å skrive #toolkit eller no, for å få f.eks. en båt eller hva jeg vil.
Vis hele sitatet...
Om du kjører multiplayer server selv, eller kjenner noen andre som kjører den.
Skriv i consolevinduet til serveren " op [ditt-navn] ".
Gå så inn i spillet og dra opp chatten med å trykke på T
Her skriver du /give [ditt-navn] 35 1 for å gi degselv en båt.
35 er Item ID, 1 er antallet du ønsker.
Fungerer på alle items som er lagt inn i spillet, bare å finne item ID'en (i desimal) på Wiki'en.

Andre OP kommandoer kan finnes på Wiki'en.
når jeg skal betale får jeg bare opp dette " Kortet du oppgav, kan ikke brukes for denne betalingen. Oppgi et annet kreditt- eller debetkortnummer.
"

hva er galt?
IndieGames.com Podcast #2: Minecraft Special With Markus Persson for de som er interessert i litt chit-chat rundt spillet, mannen bak og planene framover.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Enda en dedikert norsk server:
IP: sigma-network.org
Fun fact, Persson tjener fett på Minecraft.
Faktisk så mye som sjokkerende TRE HUNDRE OG FEMTI TUSEN DOLLAR PER DAG!

Link til artikkel om saken.
Sist endret av Deadlock Radium; 28. september 2010 kl. 21:39.
Akkurat kjøpt spillet, utrolig artig konsept!
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Fun fact, Persson tjener fett på Minecraft.
Faktisk så mye som sjokkerende TRE HUNDRE OG FEMTI TUSEN DOLLAR PER DAG!

Link til artikkel om saken.
Vis hele sitatet...
Da burde han få rævva i gir og gi oss flere funskjoner
Satan. Jeg er ganske noob i Minecraft, brøytet meg gjennom en laaaaaang underjordisk hule i dag, samlet en hel haug coal og iron og bygde meg opp til overflaten for å begynne på den umulige oppgaven å finne igjen sted mitt (hvordan gjør dere dette egentlig, når dere legger ut på "tur"?). Så snart jeg stakk hodet opp ble jeg voldtatt til døde av tre monsteredderkopper og mista alt jeg hadde samlet med meg. Satan.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Satan. Jeg er ganske noob i Minecraft, brøytet meg gjennom en laaaaaang underjordisk hule i dag, samlet en hel haug coal og iron og bygde meg opp til overflaten for å begynne på den umulige oppgaven å finne igjen sted mitt (hvordan gjør dere dette egentlig, når dere legger ut på "tur"?). Så snart jeg stakk hodet opp ble jeg voldtatt til døde av tre monsteredderkopper og mista alt jeg hadde samlet med meg. Satan.
Vis hele sitatet...
en regel er egentlig å aldri grave deg bort. Bruk, skilt osv. Lag deg en hule, forholdsvis stor, så du har god oversikt og jobb deg innover. Husk å alltid ha fakler siden monstere spawner der det er mørkt.

Sjakter er fine. jeg pleier å lage en 8x8 firkant og jobber på den nedover. Pass på at du har med deg stiger så du har vei opp igjen hvis du vil slippe å hakke deg en trapp i veggen opp.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Satan. Jeg er ganske noob i Minecraft, brøytet meg gjennom en laaaaaang underjordisk hule i dag, samlet en hel haug coal og iron og bygde meg opp til overflaten for å begynne på den umulige oppgaven å finne igjen sted mitt (hvordan gjør dere dette egentlig, når dere legger ut på "tur"?). Så snart jeg stakk hodet opp ble jeg voldtatt til døde av tre monsteredderkopper og mista alt jeg hadde samlet med meg. Satan.
Vis hele sitatet...
Du kunne bare fulgt hulen tilbake til start igjen ^^
A madman with a box
mabala's Avatar
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Om du kjører multiplayer server selv, eller kjenner noen andre som kjører den.
Skriv i consolevinduet til serveren " op [ditt-navn] ".
Gå så inn i spillet og dra opp chatten med å trykke på T
Her skriver du /give [ditt-navn] 35 1 for å gi degselv en båt.
35 er Item ID, 1 er antallet du ønsker.
Fungerer på alle items som er lagt inn i spillet, bare å finne item ID'en (i desimal) på Wiki'en.

Andre OP kommandoer kan finnes på Wiki'en.
Vis hele sitatet...
Ah, thanks. Jeg som setter opp serveren ja, skal teste det i morgen.
Mokko: Jeg pleier å markere stedet jeg skal grave i, før jeg graver.

Dette gjøre jeg ved bruk av masse fakler/lage en høy struktur ved stedet.
Sitat av Mokko Vis innlegg
Satan. Jeg er ganske noob i Minecraft, brøytet meg gjennom en laaaaaang underjordisk hule i dag, samlet en hel haug coal og iron og bygde meg opp til overflaten for å begynne på den umulige oppgaven å finne igjen sted mitt (hvordan gjør dere dette egentlig, når dere legger ut på "tur"?). Så snart jeg stakk hodet opp ble jeg voldtatt til døde av tre monsteredderkopper og mista alt jeg hadde samlet med meg. Satan.
Vis hele sitatet...
Jeg fant en diiiiiiiger hule en gang, gravde meg nedover innimellom, men det var for det meste en naturlig, dog diiiiiiger hule. Fant over 200 Redstone, 26 diamonds, MASSE gold, MASSE iron og sykt masse coal. Brukte 2 timer opp igjen for så å bli drept av skjeletter og zombier fordi jeg hadde på hard og jeg skrur ikke ned på Peaceful.
Jeg var lei meg
Har spillt i et par dager nå, og er helt hekta. Har bygd konstruksjoner av en annen dimensjon, og utforsket rundt. Utrolig spennende spill, men samtidig glimrende for å koble av fra en stressende hverdag. Stemmer for at folk legger ut screens av det de har laget, eller starter tråd og poster bilder.
Slottet mitt
Jeg bruker slottet som en "home base", har mye lagringsplass der, pluss jernbane til en gruve bak som jeg strip-miner.
Jeg klarte forresten å lage en jernbane som looper kontinuerlig ved bruk av såkalte "booster carts", veldig sært fenomen men det har enormt potensiale, spesielt siden det fungerer bedre enn kullfyrte minecarts (noe som er litt trist igrunn)

Det andre bildet er mitt litt mer udefinerte prosjekt. jeg begynte med å plante masse trær på en liten øy, for å så plante trær oppå de trærne igjen osv osv.. Jeg vet ikke helt hvor dette går enda, men vi får se
Sist endret av Gegnar; 29. september 2010 kl. 01:40.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hvordan finne veien tilbake til huset ditt:

Når du skal ut å grave er det ikke så mye hvor langt borte ha huset du graver som bestemmer om du overlever eller ei, men heller forberedelsene du gjør i forveien. Det jeg typisk gjør er å lage store høye tårn med fakler på slik at jeg kan bruke dem som kjennetegn, disse bygger en på store hauger slik at du kan se dem hvor som helst.

Når du har funnet en god huke, ikke bare hiv deg ut i det, lag en vei hjem først. Gjør dette med å lage mindre tårn (typisk to blokker) og sett en fakkel oppå hver med gjevne mellomrom. Har du allerede gått deg vill før dette er problemet at du er for glad i å bare drifte avsted uten å merke deg hvor du går.

Med noen få store kjennemerker og trygge stier fra hus til hule burde du være rimelig safe, men er det fyktelig langt fra hule til hus anbefaler jeg at en bygger en liten hytte med furnace og storage i. Dette bør du også ha i hulen, storage med tools og furnace for alt det andre du burde trenge.

Senere kan du bygge vognlinjer, se youtube linker som er linket noen poster tidligere
Her satt jeg og var i grunn litt småfornøyd med slottet mitt, helt til jeg finner denne videoen

http://www.youtube.com/watch?v=LGkky...layer_embedded

Det skal bli spennende å se hva denne karen får til etterhvert
Noen som ikke får til å logge inn i dag? :/
Sitat av djxfade Vis innlegg
Noen som ikke får til å logge inn i dag? :/
Vis hele sitatet...
servern er vel nede da...kommer ikke inn på M.net.
Sitat av F4celess Vis innlegg
servern er vel nede da...kommer ikke inn på M.net.
Vis hele sitatet...
Nei, merket dette.
Men en ting som irriterte meg, er at så lenge jeg ikke får logget inn, så får jeg ikke engang spilt på egen LAN server. Håper dette blir fikset i Beta
er jo ganske lett å finne veien hjem, det som er viktig er å bygge hjemmet ditt nære spawnpointet ditt (der du havner når du dør.

så lager du et kompass, dette peker alltid mot spawnpoint