Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1204
Hei

Er et praktisk spørsmål jeg lurer på om noen kan bekrefte. Jeg er under utdanning på høyskole. Akkurat fått meg ny hybel og skrevet kontrakt. Kan legge til at dette er første året, og nå er vi under en heavy oppgave som skal telle 70% i det ene faget.

Men til saken, fått en dom på 3 uker jeg må sone. Er det mulig å få utsette dette over et halvt år fram i tid? Vil gjerne gå ferdig dette året ellers mister jeg mange uker med viktige forelesninger å står å fare for å stryke i flere fag.

Jeg får ikke ringt kriminalomsorgen i dag da kontortiden stengte for 41 min siden.
Utsettelser er mulig.

Jeg fikk selv utsatt min soning med en måned ved å sende en mail, jeg fikk da beskjed at om jeg skulle utsette noe mer enn dette måtte det skrives en egen søknad.

Du kan sende en mail til kriminalomsorgen med saksinfo og lignende og spørre om utsettelse, du vil da få hjelp til videre handling.
Ja har lest at det er mulig, men er usikker så lenge det er så langt fram i tid. Håpet er jo å ta det når jeg er ferdig med alle avgitte eksamener som er rundt mai/juni. Men takk for svar !

Sitter og er litt nedenfor pga den dommen, da jeg egentlig regnet med å bli frikjent. Det verste som skjer er jo om jeg må avslutte utdanning, levere alt tilbake av midler fra lånekassen og sitte igjen med en hybel jeg da i utgangspunktet ikke har bruk for.
Som nevnt, utsettelse er mulig. Tok meg under 24timer å få utsettelse på min dom (ca. 2måneder før opprinnelig soning), men som nevnt fikk jeg beskjed om at utsettelser på 1måned var enkelt å få, skal man ha lenger utsettelse så krever det en ordentlig søknad.

Min utsettelse var for øvrig også grunnet skolegang. Kriminalomsorgen pleier å være behjelpelig med å ordne avtjening av straff i ferier o.l.

Har du fått innkalling til soning? Det kan fort ta en stund fra dom til innkalling kommer og denne innkallingen er gjerne enda et par måneder frem i tid.
Unsub: Nei jeg har ikke fått innkalling til soning, fikk forkynning av dommen i dag. Så er nok en stund til før jeg får innkallelse. Men kjipt å bruke pengene fra lånekassen. Om jeg stryker blir jo ingen ting omgjort til lån. Altså veldig dumt økonomisk. Fordi som jeg tenker da er det bedre å betale tilbake studielånet og ikke få en økonomisk smell i ettertid.