Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2405
Jeg har nylig tatt lappen og driver å vurdere om jeg skal kjøpe meg bil, men aner ikke om dette med forsikring. Alle steder jeg prøver å sjekke skal de ha personnummeret mitt og annen info og helt ærlig så frister det lite. Litt med hensyn til personvern, men mest fordi jeg ikke orker å bli ringt opp av folk som skal selge meg forsikring i hytt og pine.

Hvor mye ligger det på sånn ca? Jeg skjønner at det er noe som varierer veldig med tanke på den som eier, hvor man bor og hvilken bil man kjører, men veldig kort:

Nettopp fått lappen
ca 30 år
Bor i Oslo Øst
Har parkeringsplass
Plettfri vandel og alt det der.

Regner vel med å ende opp på en bil som er ca 10 år gammel og har kjørt sitt.

Noen som har noe peiling på hva jeg ca kan forvente? For akkurat nå vet jeg ikke om det er snakk om 300kr i måneden eller 30.000kr.
Siden du ikke har spart opp bonus vil jeg tippe ca 700,-.
Sist endret av nattenssønner; 10. februar 2019 kl. 15:01.
Minst 700,- avhengig av km.
30 år så unngår du verste ungdomsprisene.
Hvor du bor kan være avgjørende i varierende grad.

En bil som har gjort sitt kan du vurdere å bare ha ansvar med/uten brann og tyveri også kalt delkasko. Kasko og del-kasko koster.

https://kasko.no/kasko-delkasko-ansvarsforsikring/
Du kan sjekke uten person.nr på https://www.nemiforsikring.no/medius...ction?page=car ,men det blir fort dyrt siden du er ung og ikke noe bonus, bruker å starte på 20% bonus. Nå er det sagt at Nemi ikke er altid den billigte som jeg har sett, men bruker den for å få en kjapp oversikrt på pris.
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Du kan sjekke uten person.nr på https://www.nemiforsikring.no/medius...ction?page=car ,men det blir fort dyrt siden du er ung og ikke noe bonus, bruker å starte på 20% bonus. Nå er det sagt at Nemi ikke er altid den billigte som jeg har sett, men bruker den for å få en kjapp oversikrt på pris.
Vis hele sitatet...
Tror jeg fikk nærmere det dobbelte av hva jeg betaler der.

Verdt å huske på at årsavgiften nå betales med forsikringen som trafikkforsikringsavgift.
De skal ha personnr. for å se om du er betalingsdyktig. Om du har betalingsanmerkninger må du forskuddsbetale for 1 år.
Kjøper du bil fra Forhandler, så lar du de fikse forsikring. Får ofte gode startavtaler de første mnd, varierer fra 3 til 24 mnd med superpris.
Ellers så har de fleste nå 40% startbonus
Forsikringsrådgivere har tilgang til folkeregisteret med navn/personnr/adresse til hele den norske befolkning uansett, så ift «personvern» er du fucked uansett. Når det kommer til å bli oppringt er det bare å reservere seg for det i brønnøysund registeret.
Kommer helt Ann på hva slags bil du kjøper. Men di fleste forsikringsselskap har pris kalkulator. Kjøper du en gammel bil så er ikke kasko noe du trenger. Du trenger og ikke ta høyeste kjørelengde. Kan virke litt dyrere nå PR mnd men det er pga årsavgiften nå er bakt inn i forsikringen.

Hjelper og å ringe og prate med selskapene. Si at du er blitt tilbudt 50% bonus oss konkurenten. Får du da 60% så ringer du neste selskap og sier at du er tilbudt 60 osv. Det kan du tjene en del på.
Tribe gir 40% i startbonus, i tillegg garanterer de at de er billigst. Og på toppen av det hele, får du vennebonus. Anbefales!
Sitat av RapTouR Vis innlegg
Du kan sjekke uten person.nr på https://www.nemiforsikring.no/medius...ction?page=car ,men det blir fort dyrt siden du er ung og ikke noe bonus, bruker å starte på 20% bonus. Nå er det sagt at Nemi ikke er altid den billigte som jeg har sett, men bruker den for å få en kjapp oversikrt på pris.
Vis hele sitatet...
Nemi er ett selskap jeg ville holdt meg unna. De har en tendens til å fjærene enkelte forsinringer (fører og passasjer forsikring) for å gjøre tilbudet sitt billigere. Uten å gi beskjed til deg såklart.

EIKA starter du med 50% bonus. Og er generalt ett billig selskap. Jeg ville startet her pga bonusen. Etter det er gått ett halvår kam du bytte selskap og gå opp i bonus. Da går du opp i bonus på halvparten av tiden det vanligvis gjør.

Når du når 70% bonus er det gjerne 5 åe før du får 75%. Men Frende fprsikring tilbyr deg 75% etter bare 3 år. Så når du er på 70% 3. Året kan du bytte dit å få 75%.

Prisen avhenger av mange faktorer. Blandt annet:
-Hvor du bor
-Hvordan bil du kjører
-Alder
-Type forsikring (ansvar, delkasko, kasko osv).
- Selskapet du velger (de har forskjellig epriser på forskjellig ebilmerler, områder osv, alt handler om ulylkestatistikken de selv har)

Jeg er 20 år og betaler ca 250kr (+TFA på ca 250) måneden for en BMW 5 serie. Har 60% bonus og straks 70% når jeg bytter.

Så er mye å spare på å handle rett forsikring. Andre selskap enn det jeg har nå tilbyr meg vanligvis rundt 600kr + tfa.

Tribe gir deg 5% avslag på tilbud fra andre selskap. Men er dtt nytt selskap pg har ingen erfaring med dem, så vet ikke om de kan stoles på. Men om du bare skal ha ansvars forsikring er det ikke så stort problem.
Sist endret av iColdman; 11. februar 2019 kl. 03:07.
Trådstarter
Aight, man gode svar og takker for det. Men da kan jeg regne med ca 1000kr. Så overbudsjetter jeg litt.