Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 654
Hei. Jeg har en PC jeg bytter litt deler på ca en gang i året, og idag fikk jeg en oppgraderingspakke fra komplett (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752348) samt en ny harddisk på 1tb (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...Page=2#reviews)

Jeg har allerede 7950 grafikkkort og 550w PSU jeg har brukt i ett år nå som det ikke er noen problemer med.

Så, jeg satte inn alle delene, min gamle Harddisk i SATA 1 og min nye i SATA 2.

Det som skjer når jeg starter er at jeg kan kjøre i "vanlig modus" eller jeg kan feilsøke problemene, som ikke har fungert hit til. Når jeg starter i vanlig modus får jeg frem en Bluescreen på ca 1 sek akkuratt slik at jeg ikke rekker å lese noe av feilmeldingen, før den rebooter automatisk igjen.

Jeg har prøvd å reboote og endre på rekkefølgen og diverse i BIOS instillingene uten lykke. Jeg har også prøvd å kjøre begge diskene hver for seg. Og med min gamle disk får jeg bluescreen, og når jeg bare bruker min nye disk får jeg fram feilmeldingen "Reboot and select proper Boot Device or insert boot media in selected boot device and press a key."

Jeg har en mistanke om at jeg har fått samme problem som beskrivet i produktanmeldelsene på Harddisken her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku...Page=2#reviews.

Noen som har noen forslag på hva jeg kan gjøre?? har gått tom for ideer, og synest det er rart min gamle harddisk bare slutter å fungere helt uten videre bare fordi jeg bytter noen deler..
Sist endret av Solong67; 9. august 2013 kl. 23:02.
du la inn ny windows når du byttet deler right? jeg har samme harddisk og den er dønn stabil, dog kjører ikke jeg windows på den.
Jeg har windows 7 på min andre disk, derfor har jeg ikke lagt inn. Er ikke sikker på om jeg har disken lenger heller. Og dessuten har jeg ingen måte å legge win7 inn når den ikke blir oppdaget..
du må legge inn ny windows når du bytter hovedkort, ellers blir det bare driver krasj og bluescreen. Last ned win7 fra bukta, brenn det på en cd. Sett inn den nye disken, boot opp på cden og installer ny windows.
Ååh, jeg trodde ikke det var nødvendig, tenkte det lå på disken. Takk for hjelpen, skal prøve imorgen! Holder tråden oppdatert om det funker (y)

OK, jeg lastet ned win7 på bukta, hev inn win7 på en minnepenn, gikk inn på bios, satte minnepennen til å boote først,og det som skjedde var at dette dukket opp igjen "Reboot and select proper Boot Device or insert boot media in selected boot device and press a key."

Har ikke DVD-R disk så får ikke brent ut på CD, kan dette vere grunnen til at det ikke funker? Om jeg kjøper meg WIN8 på mandag vil det funke da?

OK, jeg lastet ned win7 på bukta, hev inn win7 på en minnepenn, gikk inn på bios, satte minnepennen til å boote først,og det som skjedde var at dette dukket opp igjen "Reboot and select proper Boot Device or insert boot media in selected boot device and press a key."

Har ikke DVD-R disk så får ikke brent ut på CD, kan dette vere grunnen til at det ikke funker? Om jeg kjøper meg WIN8 på mandag vil det funke da?