Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2319
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er skadelig for hjerte? Er det amfen eller mollyen? Snakker om xtc og molly
Både speed, molly å xtc er skadelig for hjertet.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begge får hjertepompa til å slå mye raskere, men er nå det så farlig hvis en har et friskt og fint hjerte? Har du en en hjertefeil ( som du ikke vet om ) så kan det gå galt på all slik rusmidler. En plutselig treningsøkt for utrente kan også sete hjertet ut av spill.. også en overaktiv kveld med dans non stop på knips hvis ikke kroppen er vant med det. Alle kropper og hjerter er forskjellige, men tror det kommer ann på hvordan du tar vare på kroppen din underveis på en "tripp" . Dette er bare hva jeg synser og tenker her og nå, absolutt ikke sikkert jeg har rett!
Siden jeg har ingenting å gå ut i fra, sier jeg amfen, da den har lengre halveringstid og er lengre i kroppen. Derfor utsetter ut hjertet over lengre tid enn X.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De to blir som pest og kolera. Like jævlig begge deler.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Siden jeg har ingenting å gå ut i fra, sier jeg amfen, da den har lengre halveringstid og er lengre i kroppen. Derfor utsetter ut hjertet over lengre tid enn X.
Vis hele sitatet...
Nå, men en knips inneholder gjerne begge deler samt koffein og så videre. Uansett, i en vanlig brukerdose av hver, så antar jeg mollyen, men så varierer det nok fra kropp til kropp, og varene selvsagt.
Begge deler påvirker hjertet, og man vil helst ikke at hjertet skal pumpe særlig raskt med mindre kroppen har et naturlig behov for det (som under trening). Dette er en av grunnene til at en haug med mennesker går på betablokkere, særlig de som får høy puls og tilhørende høyt blodtrykk i eldre alder eller som følge av stress-lidelser.

Hvis man er en fast bruker kan man også risikere seponeringssyndrom hvis man slutter brått, som i verste fall kan forårsake hjertestans.

Off topic, men ordtaket "pest eller kolera" tilhører nok fortiden nå. Pest kan forårsake at man mister både lemmer og det som verre er, mens kolera kan man bli kvitt ved en kort innleggelse hvor man bare sørger for å få inn like mye væske som man taper - og det hele kan være over på 12-24 timer.

https://forskning.no/spor-en-forsker...r-verst/459152
Sist endret av rogerrask; 23. mai 2019 kl. 20:15. Grunn: Presisering.
All of the above, men jeg har kun sett en reaksjon på amf, av de som er nevnt over.
Men jeg vil tro det har mye med renhet, styrke og hvis du til og med har lite erfaring eller vært av en stund.
For friske individer er ingen av delene farlig for hjertet i normale mengder.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Håper dere kan lese dette.

Praktisk informasjon.
Droppa 3 ganger i mitt liv
Vet ikke om noen nære familiemedlemmer som har hjertefeil
Trener hver dag med høy intensitet
Hadde en litt tungt dødsangst for noen par måneder siden. Roa seg nå

Det som er greia er at jeg fikk borrelia for typ 3/4 mndr siden å det medførte til 180 til 200 i blodtrykk på det verste. Ikke noe farlig med EKG. Fikk også først bestilt privat time hos en hjerte doktor som undersøkte hjerte grundig. Alt var helt normalt så fikk jeg 3 uker etterpå en 1ukes EKG av sykehuset. Alt var bra der å. Tenkte jaja smeller i meg en mdma pille. Under oppstarten så får jeg ordentlig blodtrykk. Klarte ikke holde tellinga på slaga. Det jeg lurer på da er: Er det angsten som spiller meg et puss eller er det kanskje noe underliggende. Ingen nærme i familien har hjertefeil som jeg vet om?

Hvorfor jeg spør så fælt er at alle kompisene skal droppe i dag. Jeg fikk ordna meg krystaller istede for xtc
Angst/stress kan spille inn. Husker jeg skulle fortelle fastlegen at jeg bola på de første blodprøvene jeg skulle ta. Da var blodtrykket unormalt høyt. Vi testet igjen etter litt, og blodtrykket hadde normalisert seg.

Hvis du dropper ~150mg ila kvelden, så tror jeg ingen skade kan skje om du holder deg hydert.
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for tilbakemelding. Setter pris på det.

Har alltid holdt meg pp 150 og en redrop. Tenker å ta en 120/150 i kveld. Må bare høres dere meninger