Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1454
Hvis dere MÅTTE velge en av pakkene:
http://www.netonnet.no/search?query=eos+600d

Hvilken pakke hadde dere valgt om kameraet skulle brukes til filming?

-Tusen takk
Kameraet er jo identisk i hver pakke. Forskjellen er objektivet. Og siden det stort sett kun er brennvidden som er forskjellig i de pakkene så ville eg valgt 18-55mm.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
600D + 18-135 mm. Kun ett objektiv å bekymre seg om, ingen teit veske fra Canon du føler deg tvunget til å slepe rundt omkring, bra brennviddeområde.
Pakken med 18-135 mm koster 1200 mer enn 18-55 mm. Og når trådstarter legger fokus på filming så ville eg heller kjøpt 18-55 mm og spart pengene til et bedre objektiv. De var ikke akkurat noe å skryte av lysmessig. Evnt kan man legge i et par hundrelapper til og få både 18-55 mm og 55-250 mm.
Trådstarter
Hvilket objektiv til under 1500 kr anbefaler dere til ekstra objektiv til Canon EOS 600d da?)

Sitat av tom3008 Vis innlegg
Hvilket objektiv til under 1500 kr anbefaler dere til ekstra objektiv til Canon EOS 600d da?)
Vis hele sitatet...
2500 kr***
Hei tom !
Det jeg hadde kjøpt meg er et fast objektiv på 50mm
f.eks http://www.lefdal.com/product/foto-v.../canon-ef-50mm
Lysterk og billig. Ikke minst gir et bra resultat

FILMING
Sist endret av SRB; 30. januar 2012 kl. 17:05.
Hva skal du bruke det til?
Trådstarter
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hei tom !
Det jeg hadde kjøpt meg er et fast objektiv på 50mm
f.eks http://www.lefdal.com/product/foto-v.../canon-ef-50mm
Lysterk og billig. Ikke minst gir et bra resultat
Vis hele sitatet...
Nice


Nomore: Filming, vi har medieprosjekt på skolen, så blir mye rart, men mest inne i butikk... Tror jeg satser på Srbija sitt tips
Skal du bruke det til filming inne er et lyssterkt 50 mm absolutt et godt valg Jeg elsker mitt i vertfall!
Sist endret av Eiol; 30. januar 2012 kl. 17:13.
Trådstarter
Sitat av Eiol Vis innlegg
Skal du bruke det til filming inne er et lyssterkt 50 mm absolutt et godt valg Jeg elsker mitt i vertfall!
Vis hele sitatet...
Takk
Om du skal bruke det mye til filming, dvs hovedsaklig filming, så ville eg som Eiol sier også anbefale fastobjektiv.

Så det du da bør gjøre er å velge kameraet uten objektiv til 5149,- og dette fastobjektivet(50mm) til kr 2879: http://www.netonnet.no/art/foto/obje...m/114877.4569/
Jeg ville også kun kjøpt kamerahus. Canon 18-55mm er litt skrøpelig og gir ikke optimale bilder. Er heller ikke spesielt lyssterkt. Til filming anbefaler jeg deg fast brennvidde. Du kommer dog til å mislike Canon 50mm f/1.8 på grunn av fokusringen. Den sitter helt fremme og er veldig grov (autofokus fungerer dårlig på Canons DSLR). Da ville jeg heller kjøpt f/1.4. Den er også skarpere ved større blenderåpninger enn f/1.8.

Personlig bruker jeg eldre objektiver på kameraet mitt. Eksempler: Olympus Zuiko OM 50mm f/1.8, Olympus OM Zuiko 28mm f/2.8, Helios 77m-4 (50mm, f/1.8) og Helios 44m-6 (58mm f/2). Disse får du til rundt $20 (117 kroner) på ebay.com. Alle disse gir skarpere bilder enn Canon 50mm f/1.8 (testet helt åpent og f/8), samt at de har knallgode fokusringer. Ettersom de ofte er fra 80-tallet eller tidlig 90-tallet spørs deg også litt på hvordan den tidligere eieren har tatt vare på dem. Det negative med dette er at du ikke får autofokus. Objektivet kommuniserer ikke med kameraet og gir deg ikke like mye metadata (som hvilken brennvidde du brukte og blendertallet). Du trenger et $10 adapter for å koble dem til 600D, men det fungerer veldig fint. Gamle Nikkor-objektiver er også verdt å se på, selv om de gjerne koster litt mer. Kjent for å være noe av det skarpeste som har blitt laget. Poenget er hvert fall at du ikke nødvendigvis må se i tradisjonelle, norske nettbutikker for å få de fineste bildene
60D hus, dropp standard linsa.
Kjøp deg en Tamron 17-50 2.8 separat, koster rundt 3000,-kr
Trådstarter
Fordelen med 60d a?