Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1758
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det å ta med valium inn til Hellas mtp strafferamme? Hva kan straffen være om jeg blir tatt med 2-3 brett ~30-45 stk i tollen i Hellas feks?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du tar direktefly til Hellas eller via et EU-land er det tilnærma ingen fare.
Jeg tok Rivotril og Xanax fra Ungarn til Norge via Finland.
Bare slengte de i bagasjen. Ingen problem.

Jeg tok Rivotril fra Norge til Romania.
Ingen problem. Bare slengte det i bagasjen.

Jeg tok Xanax fra India til Romania via De Forente Arabdiske Emirater.
Slengte de i bagasjen, men hadde litt nerver, det skal jeg innrømme.
Ingen problem.

Men det skal og være sagt at jeg smuglet ikke og hadde resept i 2 tilfeller.
Den ene gangen hadde jeg fått det illegalt og det var seff i Norge fordi i andre land skriver de faktisk ut det mener du trenger, men vi snakker om ca 20 pilllere... ikke 20 kg pillere.

Kan ikke svare for Hellas.
Sist endret av Guy_Incognito; 14. august 2020 kl. 12:37.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ta med noe du ikke har resept på. Hellas har hatt blant europas strengeste regelverk mot narkotika, inkludert benzo. Nå er det høy aktivitet på flyplasser, politi, tollere, helsepersonell, og sikkert langt større sjanse for å møte hunder, politi eller tollere enn normalt. Langt mindre risk å gå på første shady bar og score der.
Anonym bruker
"Ond Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eller du kan bare gå til en lege i Hellas, så får du stort sett det du vil ha. Hunder er forresten ikke trent til å lukte medisiner. Da hadde de fått det ganske hektisk på en flyplass, der veldig mange har med seg benzo mot flyskrekk.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke ta med noe du ikke har resept på. Hellas har hatt blant europas strengeste regelverk mot narkotika, inkludert benzo. Nå er det høy aktivitet på flyplasser, politi, tollere, helsepersonell, og sikkert langt større sjanse for å møte hunder, politi eller tollere enn normalt. Langt mindre risk å gå på første shady bar og score der.
Vis hele sitatet...
Dette jeg var litt redd for, mener å ha hørt det samme om Hellas, at det er ett helvette om du blir tatt. Men jeg får valium fra legen hver mnd, men de er spist opp. Om jeg hiver inn hvite galenika valium i disse tomme brettene fra legen. Har boksen og alt sammen, men man ser jo på blisteret at det har vært åpnet dog.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller du kan bare gå til en lege i Hellas, så får du stort sett det du vil ha. Hunder er forresten ikke trent til å lukte medisiner. Da hadde de fått det ganske hektisk på en flyplass, der veldig mange har med seg benzo mot flyskrekk.
Vis hele sitatet...
Ja. Samme sier jeg.
Gå til en lege i utlandet og si hva du vil ha så får du det.

Er du i Asia kan du stikke litt penger i tillegg så får du 200 pillere istedet for 20.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir en øy i Hellas, så ikke Asia. Men er bare å ta med meg boksen med valium jeg får her hjemme og evt kontakte lege/apotek?
Får du av legen, er det bare å be han skrive ut en medisinliste på engelsk hvor den medisinen er med.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir en øy i Hellas, så ikke Asia. Men er bare å ta med meg boksen med valium jeg får her hjemme og evt kontakte lege/apotek?
Vis hele sitatet...
Kan jo hende det virker så bare forsøk. Du kan jo si du har fått tilbakefall av sosial angst og takler ikke alle folka rundt deg og varmen gjør ting ennå vanskeligere. Går sikkert helt fint, de skriver ut resept og i Hellas har jo mange apotek døgnåpent i de store byene.

Men det vanlige er jo at folk som har med seg medisiner fra Norge i A eller B listen har med et skriv fra legen som bekrefter at medisinen gies som behandling, og de vanlige er at legene i norge skriver ut disse papirene på engelsk, legen kjenner til dette. Akkurat i Hellas vet har jeg hørt at også de med epilepsi trenger et slikt skriv fordi noen av våre epilepsimedisiner går under narkotika i Hellas og det kan skape krøll om papirene mangler.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar! Jeg drar før jeg får kontakt med noe lege. Så jeg får bare ta med boksen og se hva som skjer mtp dette.

Om det IKKE går, hva skal jeg gjøre mtp. litt abstinenser? Vil en shot med noe alkohol hjelpe meg? Drikker ikke mye til vanlig.
Hvordan gikk det?
Har bodd i Hellas, de driter i sånt. Legene der skriver ut hva du vil. Noen leger vil ha noe som heter AMKA kode, slags registreringsnummer som er individuelle. For å holde kontroll på hvor mye som skrives ut, dette kom når jeg var der i fjord. Men hadde en lege som tok 5 euro hver 30 pakning med hva som helst, feks 15 euro fikk man 30 Rohypnol, 30 valium og 30 bikkjebein. Send pm hvis du er i aten og trenger guide til piller.