Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 6070
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har dyrket litt forskjellig frø en av de er auto. Det er den eneste som begynner å få litt blomster med «hår» på. De står ute i skogen. At det er auto, betyr det at de går i blomstring uansett hvor mange timer i døgnet det er lyst? Mens må vente med de som ikke er auto?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Autoen går i blomst uten at det behøves endringer i lyssyklusen.

De andre må bare stå til de oppnår 12/12.

Dette har jeg lest ett sted så usikker på hvor sant det er men: dersom du har mulighet så kan du putte en lystett tøønne over de og fremprovosere 12 timer lys.
Gjør du dette i noen dager skal de begynne å blomstre og holde seg i blomst.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trenger jeg bare å ha noe over de så de får 12/12 lys/mørke noen dager og deretter at de får mer lys, vil de fortsette å blomstre selvom de får mer lys igjen senere?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Trenger jeg bare å ha noe over de så de får 12/12 lys/mørke noen dager og deretter at de får mer lys, vil de fortsette å blomstre selvom de får mer lys igjen senere?
Vis hele sitatet...
Enten går de tilbake til vegetasjonsfasen, eller hva verre er, de blir hermafroditer å ødelegger for alle plantene dine, ville ikke engang forsøkt det
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok da får jeg bare vente og se til høsten. De har klart seg ute i kalde netter bra, så kanskje de vender seg til høstkulda og blomstrer til høsten?
de fleste vanlige planter vil blomste ved 12-12. I sørlige deler av Norge skjer dette i midten av september.
så skal plantene stå ute i 6-10 uker til, helst med minimum 5 timer direkte sollys, ikke over 60% luftfuktighet og helst ikke regn de siste 3-4 ukene før høsting.
Frost og vind er også drepen før en innhøsting
Skjønner ikke at folk gidder å legge ned arbeid i det...
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De står i skogen i Sør-Norge. Har gått veldig bra så langt. Er bare spent på Åssen det vil gå i blomstringen med de som ikke er auto-frø. Den som er auto blomstrer nå uansett. Vet jo at flere dyrker ute i skogen i Norge med hell så jeg får vel bare krysse fingrene/evt prøve å få de i hus etterhvert
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De står i skogen i Sør-Norge. Har gått veldig bra så langt. Er bare spent på Åssen det vil gå i blomstringen med de som ikke er auto-frø. Den som er auto blomstrer nå uansett. Vet jo at flere dyrker ute i skogen i Norge med hell så jeg får vel bare krysse fingrene/evt prøve å få de i hus etterhvert
Vis hele sitatet...
Hva slags strains er det snakk om?

I mange tilfeller blir man lurt av at det er kort blomstringstid på en strain og konkluderer dermed feilaktig med at dette er en strain som passer godt ute i naturen her i Norge.
Med andre ord; kort blomstringstid er ikke det samme som at en plante starter blomstringen tidlig - hvilket er det foretrukne valget for planter som skal blomstre ferdig i Norge.

Om det skal vise seg at du har gått på denne smellen kan du likevel få en god del olje som kan ekstraheres fra plantematerialet på ulike måter.
La det stå så lenge som nødvendig, med forbehold om muggsopp, høststormer etc.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Plantene er blitt store og sterke og har klart seg utmerked gjennom kraftig vær og temperatursvingninger.

Plantet et frø jeg ikke vet hva er men aller mest sannsynlig et hun-frø av et slag, og feminisert Jack herer. Disse er ikke auto-strains, men plantet en måned senere white widow Xxl2 feminisert auto-strain. Den er ikke så veldig stor men har begynt å få blomster. De to andre er svære, men ingen blomster.

Hva om jeg henger over en søppelsekk 12 timer i døgnet F eks ha en søppelsekk over fra 21-09, tror men det kan ha noen effekt? Eller setter de et sted med mer skygge?
til photo strainsa ikke gjør no, risikerer mer enn du kan tjene på det så sant du ikke kan ta de inn.
er du heldig så blir de ferdige.
kødder du med lyset er sjansen stor for hermies, og med tønne/svartsekk osv over vil du ganske garantert koke dem ihjel.

autoene blir ferdig, og selv om photo'sa kanskje ikke blir det så kan du fint lage olje/hasj osv av de, og satse på strains som blir ferdige til neste år
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar og råd :-)

Noen som har peiling på ca hvor lang tid den som er auto tar på å bli «klar» for høsting?
Håper virkelig de to andre som ikke er auto blir klare før frosten for de er svære..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar og råd :-)

Noen som har peiling på ca hvor lang tid den som er auto tar på å bli «klar» for høsting?
Håper virkelig de to andre som ikke er auto blir klare før frosten for de er svære..
Vis hele sitatet...
60-100 dager fra frø, spørs på auto-strainen og forhold den har fått.
Kan du legge ved bilde TS ?
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skal prøve Å legge ved bilder ����





Den over er ikke auto, den er ca 1,50 høy.
Denne er auto-frø og mye mindre.

Har en til som er et eller annet feminisert frø, hakket mindre enn den over, men ganske stor

Den over har begynt å få buds med «hår» på. Den får mye lys, men går i blomstring uansett. Aner ikke når den er «ferdig»... vet at ca 70% av håra på budsa må bli brune først hvertfall. De to andre ber jeg bare om at må få leve og blomstre seg ferdige før frosten kommer
Sist endret av Veggen; 21. juli 2019 kl. 13:22. Grunn: Slo sammen innlegg
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva tror dere? Hva syns dere om plantene?
Synes det der ser veldig bra ut
ser sunne og fine ut de ^^
skaff deg forstørrelsesglass el bruk kamera på tlf om det zoomer nok, så ser du på trikomene (de små "krystallene") når det er ferdig.

la alle bli hvertfall melkehvite, 50% amber og 50% melkehvitt er fint. selv liker jeg 75% amber da det er mer couchlock effekt.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Amber betyr det at de blir brune? Om jeg ikke venter til det er 75% får man da en mer oppkvikkende effekt?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Amber betyr det at de blir brune? Om jeg ikke venter til det er 75% får man da en mer oppkvikkende effekt?
Vis hele sitatet...
Jeg liker best 20% gjennomsiktige, 80% melkehvite og 20% oransje/brune, grunnen til at det er 20% glassklare med selv om de ikke gir ruseffekt er bare at det er uvanlig at alle blir klare samtidig. Men her er det jo subjektivt smak og behag. Og her snakker vi om trikomene("krystallene") og ikke pistillene (hårene)

Og ja, desto tidligere du høster desto mer oppkvikkende er rusen, men høster du for tidlig kan rusen bli ubehagelig og enkelte har lettere for å bli paranoid.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fargen på hårene er forresten i beste fall veiledende så du MÅ se på trikomene.
Jeg har høstet planter som har hatt tilnærmet like forhold mellom hvite og oransje trikomer mens hårene har vært brune på ca 60% av den ene planten og 90% på den andre.
Det eneste du kan vite sikkert ved å se på hårene er om det nærmer seg eller ikke.

Planten kan også plutselig produsere nye blomster slik at du kan gå fra 90% brune hår til 70% brune hår nesten over natten pga de nye som spretter ut selv om resten av planten egentlig er ferdig.
går fint å høste halve planta og vente med resten til de er i modningsgraden du vil ha.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for råd!

Noen som vet Åssen jeg får sletta bildene? Kjente noian kom...
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for råd!

Noen som vet Åssen jeg får sletta bildene? Kjente noian kom...
Vis hele sitatet...
Selv om stedene ser identifiserbare ut for deg så ser det ut som en hvilken som helst skog for meg.

Munted Artist: Jeg mener ikke at halve planten er ferdig men på budsene. Mine buds er som regel 10 - 15 cm høye (selve blomsten) og på toppen av hver bud fortsetter det å poppe ut nye hvite hår selv om planten egentlig er klar for høsting .
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det er de «dråpene» på bladene som er viktigst, ikke fargene på «håra»?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så det er de «dråpene» på bladene som er viktigst, ikke fargene på «håra»?
Vis hele sitatet...
Jepp, fargen på hårene er kun en indikasjon på at prosessen har startet. Så må du se på disse dråpene hvor langt prosessen har kommet.
Når halvparten av hårene er fargede pleier jeg å starte å kikke på trikomene (dråpene). Etterhvert merker du fort hvordan du liker potten din og kan høste når tidspunktet er akkurat riktig.
Du vil merke forskjell på pot som er høstet med 2 ukers mellomrom.

På min første grow begynte jeg å kutte buds veldig tidlig for å selv ha en referanse til hvor potent potten er i de forskjellige fasene, og jeg merket endringer I rusen uke for uke.



Litt som at fargen på bladene på epletrær ikke sier noe om kvaliteten eller hvor modne eplene som vokser der er.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar!

Hvor lang tid tar det fra du kutter av en buds til den er så tørka at den kan testes og røykes?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for svar!

Hvor lang tid tar det fra du kutter av en buds til den er så tørka at den kan testes og røykes?
Vis hele sitatet...
Om du skal hurtigtørke tar det bare noen timer om du klipper opp bud-en og legger den ett sted med rundt 25 grader og tørr luft (feks rundt varmtvannsbereder e.l). Jeg la mitt på ett ark oppå forsterkeren min på kvelden og kunne som oftest røyke det dagen etter.
Men selve smaken er jo dritt når det hurtigtørkes, så det var kun for å få en pekepinn på hvor potent den var i de forskjellige stadiene.

Vanlig tørking tar mellom 4 og 7 dager ca før de er tørre nok til å røyke litt avhengig av temp, luft-temp, utskifting av luft, størrelse på buds, om de er trimmet først etc, så kommer curing i tillegg (anbefales på det sterkeste! Du vil garantert smake forskjell på curet og u-curet pot).
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan curer man weed?
Og hvordan klipper man til budsa uten å ødelegge planten?

Takk for råd og svar
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan curer man weed?
Og hvordan klipper man til budsa uten å ødelegge planten?

Takk for råd og svar
Vis hele sitatet...
Etter tørking skal du legge alt i glasskrukker med lokk og åpne disse med jevne mellomrom (1 gang om dagen går fint, men 3-4 ganger er bedre).
Dette bør du gjøre i 2-3 uker.

Da endrer smaken seg og du får den velkjente pot lukta og smaken.

Du merker hva jeg snakker om de første gangene du åpner lokket, da lukter det en blanding av kattepiss, gress og pot som gradvis forsvinner under curingen.

Curing kan sees på som en sakte langtidstørking av budene for å få ut siste rest av bismak uten å ødelegge effekten.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for råd!

Har også hørt at å vanne det ut i en tid før tørking vil være bra på mange måter, men vet ikke hvordan man gjør dette eller om det er så bra som det sies
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for råd!

Har også hørt at å vanne det ut i en tid før tørking vil være bra på mange måter, men vet ikke hvordan man gjør dette eller om det er så bra som det sies
Vis hele sitatet...
Å flushe tenker du på?
Jeg har aldri gjort det, har dyrket autoer og hatt minimalt behov for næring så har ikke sett helt vitsen for min del.

Men det påstås at dette skal gi en bedre smak, men jeg tror det er på fotoperiode planter som har fått mye næring.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Plantene får noe næring nå, men tenkte å slutte å gi de næring og gi de kun vann Når de har begynt å blomstre. Kan bare tenke meg at det setter seg i budsa og det ikke er bra å trekke ned i lungene, om jeg dropper næringa de siste ukene blir det noe annet... TROR jeg. Noen som vet?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Plantene får noe næring nå, men tenkte å slutte å gi de næring og gi de kun vann Når de har begynt å blomstre. Kan bare tenke meg at det setter seg i budsa og det ikke er bra å trekke ned i lungene, om jeg dropper næringa de siste ukene blir det noe annet... TROR jeg. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke fasiten, men om jeg tenker litt høyt så er ikke flushing noe som har noe for seg, og muligens bare placebo.
Poenget er å "tømme planten" for næringstoffer, men plantematerialet på bud-ene er fortsatt grønt etter en flush (så det inneholder fortsatt næring) så jeg tror det har liten effekt i praksis.
Men uavhengig om effekten er placebo eller ikke så er det en rapportert effekt.

I tillegg er det ett spørsmål om en uke er nok for å tømme en plante for næring som ikke lenger i vekstfasen (den forbruker svært lite næring helt mot slutten).
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei får jeg hijack tråden litt
jeg tror jeg har magnesium brist eller noe. men har ikke cal mag. eller noenting annet som har magnesium i seg.
vem selger cal mag? finnes det noe annet man kan gi? (ikke flytende feks)
jeg har vært på nermeste hage butikk men det fanns ingenting :S har noen blader som begynner å slite ((
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei får jeg hijack tråden litt
jeg tror jeg har magnesium brist eller noe. men har ikke cal mag. eller noenting annet som har magnesium i seg.
vem selger cal mag? finnes det noe annet man kan gi? (ikke flytende feks)
jeg har vært på nermeste hage butikk men det fanns ingenting :S har noen blader som begynner å slite ((
Vis hele sitatet...
Gartner butikken har cal-mag
Du kan vel også bruke benmel eller Kalksaltpeter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei får jeg hijack tråden litt
jeg tror jeg har magnesium brist eller noe. men har ikke cal mag. eller noenting annet som har magnesium i seg.
vem selger cal mag? finnes det noe annet man kan gi? (ikke flytende feks)
jeg har vært på nermeste hage butikk men det fanns ingenting :S har noen blader som begynner å slite ((
Vis hele sitatet...
sikker på du har mangel på mag? det er lett å kjenne igjen:
https://sensiseeds.com/blog/wp-conte...deficiency.jpg

dyrker du inne/ute? or regner med du dyrker i jord?
om så bruk bananer om du ikke kan vente på cal mag.
lag en te på banan og skall og vann med det, ute så filtrerer du ikke teen.
dyrker du ute så grav opp jorda litt (ikke skad røttene) før du vanner og legg på jorda igjen, dette for å holde dyr og insekter unna, mens mark og mikroorganismer i jorda fort bryter ned banan til næringstoffer som blir tilgjengelig for plantene.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren


slenger inn bilde, har ikke mer tid nå, må stikke.
men dere ser dær blad krøller seg, de er knusk tørre.
toppen er lys, å nye blad har vite tupper.
ellers litt misfarging.

vanner med ph 6.5, gir canna næring. noen mg iblant bare.

var natt til i dag dette har skjed
fuktighet er på 50% og temp 27 grader.
har 100W led cob. kanskje det kan være lys burn? har iallefall øket distanse på lys. jorda var tørr. gav nesten en liter vann i morgest.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg


slenger inn bilde, har ikke mer tid nå, må stikke.
men dere ser dær blad krøller seg, de er knusk tørre.
toppen er lys, å nye blad har vite tupper.
ellers litt misfarging.

vanner med ph 6.5, gir canna næring. noen mg iblant bare.

var natt til i dag dette har skjed
fuktighet er på 50% og temp 27 grader.
har 100W led cob. kanskje det kan være lys burn? har iallefall øket distanse på lys. jorda var tørr. gav nesten en liter vann i morgest.
Vis hele sitatet...
ser ut som mangel på fosfor.
noe bananer også er fulle av om du ikke har en npk gjødsel med høyt fosfor innhold (p'en in NPK er fosfor)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Plantene får noe næring nå, men tenkte å slutte å gi de næring og gi de kun vann Når de har begynt å blomstre. Kan bare tenke meg at det setter seg i budsa og det ikke er bra å trekke ned i lungene, om jeg dropper næringa de siste ukene blir det noe annet... TROR jeg. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Under blomstring trenger plantene alle (de rette typene) næringsstoffene den kan få slik budsene kan vokse seg store. Det vil gå kraftig ut over avlingen og i værste fall kan plantene dø av bare vann om jorden er næringsfattig.

Det er vanlig å "flushe", altså å bare gi plantene vann de siste to ukene før innhøsting, på denne tiden vil planten bruke opp næringsstoffene den har lagret og vil begynne å vise nærings-mangel, som man bare ignorerer, før man høster inn.

Det å inhalere røyk er skadelig for lungene. Men, om du ikke flusher så vil det kunne påvirke smaken, næringsstoffene utgjør ingen større skade på lungene dine enn røyken.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei får jeg hijack tråden litt
jeg tror jeg har magnesium brist eller noe. men har ikke cal mag. eller noenting annet som har magnesium i seg.
vem selger cal mag? finnes det noe annet man kan gi? (ikke flytende feks)
jeg har vært på nermeste hage butikk men det fanns ingenting :S har noen blader som begynner å slite ((
Vis hele sitatet...
Epsom salt på helsekostbutikker er magnesium.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg


slenger inn bilde, har ikke mer tid nå, må stikke.
men dere ser dær blad krøller seg, de er knusk tørre.
toppen er lys, å nye blad har vite tupper.
ellers litt misfarging.

vanner med ph 6.5, gir canna næring. noen mg iblant bare.

var natt til i dag dette har skjed
fuktighet er på 50% og temp 27 grader.
har 100W led cob. kanskje det kan være lys burn? har iallefall øket distanse på lys. jorda var tørr. gav nesten en liter vann i morgest.
Vis hele sitatet...
Tror du har lampa for nære. f.eks en 150W Solarmass UFO LED bør være minst en meter over plantene i starten, det er ganske intenst lys.
CFL 250W grolamper (brukes under vekst-perioden) derimot kan plantene gro helt inntil, de blir bare skadet av varmen fra pæra, ikke lyset.

50% fuktighet er litt lite, ideelt burde man være opp i en 70-80% RH, kan ha med at lampen din er så kraftig.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar og råd

Fortsetter med næring. Bruker noe som heter «superbra» næring fra Felleskjøpet. Bruker ikke så mye som anvist da de står i næringsrik og gjødslet jord og får en god del vann, er redd for at de skal få for mye. Men de ser veldig fine og friske ut. Jeg lurer på om auto-frø-planten begynner å nærme seg klar for høsting. Skal prøve å ta noen tydelige bilder senere så kanskje noen her har noen formening
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takker for svar og råd

Fortsetter med næring. Bruker noe som heter «superbra» næring fra Felleskjøpet. Bruker ikke så mye som anvist da de står i næringsrik og gjødslet jord og får en god del vann, er redd for at de skal få for mye. Men de ser veldig fine og friske ut. Jeg lurer på om auto-frø-planten begynner å nærme seg klar for høsting. Skal prøve å ta noen tydelige bilder senere så kanskje noen her har noen formening
Vis hele sitatet...
regner med du mente superba? den har npk på 14-4-21, altså veldig lite fosfor.. pøser du på med mer av den vil du antageligvis overgjødsle med de andre næringstoffene når du har fått nok fosfor.

du trenger det midterste tallet høyt i forhold til til 2 andre tallene for å rette opp mangelen uten å gjøre vondt værre :/

edit, never mind! svarte feil person!
TS, plantene dine ser fine ut så ville bare fortsatt det du har gjort til nå.
Sist endret av Dodecha; 26. juli 2019 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Muntedartist: superba heter den, stemmer det. Men jeg skal fortsette med den?

De to som ikke er auto har ikke begynt å blomstre, men er mye større enn auto-planten. Auto-planten sådde jeg en måneds tid om ikke mer senere også, men de blir kanskje ikke så store.
Prøver å laste opp noen bilder så kanskje noen har noen meninger om planten:









Hva syns dere? Der er litt brune hår på den autoplanten, men vet jeg må opp med forstørrelsesglass en dag og se etter de krystallene på bladene ved buda, ikke sant..? Er helt nybegynner ..
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Noen gjetning om
Hvor mange uker før den kan høstes?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Muntedartist: superba heter den, stemmer det. Men jeg skal fortsette med den?

De to som ikke er auto har ikke begynt å blomstre, men er mye større enn auto-planten. Auto-planten sådde jeg en måneds tid om ikke mer senere også, men de blir kanskje ikke så store.
Prøver å laste opp noen bilder så kanskje noen har noen meninger om planten:









Hva syns dere? Der er litt brune hår på den autoplanten, men vet jeg må opp med forstørrelsesglass en dag og se etter de krystallene på bladene ved buda, ikke sant..? Er helt nybegynner ..
Vis hele sitatet...
for tidlig enda ser det ut som, fiks så du kan se på trikomene (krystallene, du ser de på bildet men ikke zooma nok til å se fargen skikkelig, "støvet/krystaller" osv).
ser ikke så godt på bildet, men tipper 1-3 uker ca? vil anbefale 50% melkehvite og 50% amber (brune) trikomer første gang.
derfra kan du bedømme selv etter om du vil kjøre 25/75% el omvendt, el 50/50%.

ang gjødslinga så ville jeg personlig fortsatt som du har gjort, men også få i mer fosfor da superba har veldig lite av det.
cannabis liker ca 10-20-20 NPK i blomstringa, 20-10-10 i vegativ fase.
superba er på 14-4-21.

du ser på trikomene når du har fått zooma nok at det ser ut som en stengel med en boble på, den bobla er det du vil bedømme fargen på for høsting.
sjekk detta bildet for å forklare det litt mer:
https://www.growweedeasy.com/wp-cont...rvest-weed.jpg
Sist endret av Munted Artist; 27. juli 2019 kl. 00:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tusen takk for utfyllende svar
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte og prøve og lage cannabis olje. Lurer da på om jeg kan bruke sprit fra apoteket som denne: https://www.apotek1.no/produkter/ant...-750ml-906129p


Alkoholen skal jo fordampe vekk uansett men lurer på om det blir værende noe igjen som ikke er bra å få i seg? Noen som vet?
Kan man lage olje med effekt av bladene og ikke bare budsa, og med effekt? Noen med erfaringer?
Har lest en del om det men hadde vært fint å høre om noen har noen erfaringer med dette og hvordan gjøre det best mulig, det er jo så mange forskjellige måter å gjøre det på. Det jeg ser for meg er at jeg først tørker cannabisen, tar vekk stilker, og kanskje lager en egen olje av budsa og en egen av bladene. Etter de har tørket tar jeg det i en blender så det blir små biter. Har det i en ildfast form med aluminiumsfolie over i ovnen på 100-120 grader i tre kvarter. Deretter har alkoholen i et tett glass i vannbad så det får litt lunk i seg, har oppi cannabis, og rister godt på glasset, og filtrerer alt gjennom et kaffefilter. Tar det i et vannbad så alkoholen fordamper og sitter igjen med olje. Hørtes det riktig ut?
Ser at folk blander alkoholen og cannabisen kun 3 min men jeg syns det hørtes kort ut. Noen som vet om det trekker ut mer virkestoffer om man lar det trekke lenger?
Takker for alle svar og råd, jeg har en sykdom som legene gir meg altfor mye medisiner med bivirkninger for. Jeg vil prøve å lage min egen medisin men er ny på dette men vil gjerne få best mulig resultat

En ting til; noen som har tips til riktig næring F eks fra Felleskjøpet, europris, Rema eller no som har det cannabis trenger mest av i riktige mengder?
Sist endret av Veggen; 27. juli 2019 kl. 20:45. Grunn: Slo sammen innlegg
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tenkte og prøve og lage cannabis olje. Lurer da på om jeg kan bruke sprit fra apoteket som denne: https://www.apotek1.no/produkter/ant...-750ml-906129p


Alkoholen skal jo fordampe vekk uansett men lurer på om det blir værende noe igjen som ikke er bra å få i seg? Noen som vet?
Kan man lage olje med effekt av bladene og ikke bare budsa, og med effekt? Noen med erfaringer?
Har lest en del om det men hadde vært fint å høre om noen har noen erfaringer med dette og hvordan gjøre det best mulig, det er jo så mange forskjellige måter å gjøre det på. Det jeg ser for meg er at jeg først tørker cannabisen, tar vekk stilker, og kanskje lager en egen olje av budsa og en egen av bladene. Etter de har tørket tar jeg det i en blender så det blir små biter. Har det i en ildfast form med aluminiumsfolie over i ovnen på 100-120 grader i tre kvarter. Deretter har alkoholen i et tett glass i vannbad så det får litt lunk i seg, har oppi cannabis, og rister godt på glasset, og filtrerer alt gjennom et kaffefilter. Tar det i et vannbad så alkoholen fordamper og sitter igjen med olje. Hørtes det riktig ut?
Ser at folk blander alkoholen og cannabisen kun 3 min men jeg syns det hørtes kort ut. Noen som vet om det trekker ut mer virkestoffer om man lar det trekke lenger?
Takker for alle svar og råd, jeg har en sykdom som legene gir meg altfor mye medisiner med bivirkninger for. Jeg vil prøve å lage min egen medisin men er ny på dette men vil gjerne få best mulig resultat
Vis hele sitatet...
Hvis du skal ha oljen i mat må du ikke bruke sprit som er denaturert som den fra apoteket (dette er tilsetning for å gjøre spriten giftig).

Og ang hvor lenge du skal blande:
Dette er kun viktig om du skal spise det. Når jeg røyker merker jeg sjeldent noen rar smak om jeg lar det ligge i noen minutter ekstra å trekke.

Om du skal spise det blir det fort vond smak om du får for mye klorofyll ut av planten.
Sist endret av Veggen; 27. juli 2019 kl. 20:45. Grunn: Slo sammen innlegg
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok, så jeg burde gå for sprit fra polet eller hjemmebrent evt?

Tenkte å ha oljen i kapsler og svelge

Takk for info