Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 679
Heiho Freaks! Jeg lager nå en fototråd delvis på mine vegne og delvis på to kameraters vegne, så here goes!

En kamerat av meg fikk i skoleoppgave å ta bilder i depressiv og gammeldags stil, så vi tok kontakt med en kamerat til med et 60D, 50mm 1.4 og et sett lommelykter og la ut i nattemørket.

Iført dressbukse, skjorte, bukseseler, frakk og hatt skulle jeg posere som modell på bildene, og her er to av bildene som ikke skal brukes (Deler ikke de som brukes i oppgaven, da disse skal finpusses litt mer først):

Bilde 1: Film Noir?
http://bildr.no/thumb/1082298.jpeg

Bildet er tatt under en lokal bro, og vi ble ganske fornøyde med lyset med tanke på at det er lommelykter som lyser opp (Gjennom et ark for å ikke få så sterkt og direkte lys) frakken og greier.

Bilde 2: Spontant actionfilbilde.
http://bildr.no/thumb/1082300.jpeg

Dette bildet ble tatt mens vi var på vei tilbake til hybelen min for å se på bildene, og var ganske spontant da den ene kameraten min brøt ut "Gå litt tilbake, skal bare ta et bilde!" Så ble resultatet som over.

Dette er bare svart-hvitt-versjonene da, siden Photoshop var fucked hos meg, og jeg ikke har fått de fargede bildene ennå.
Det er også lurt å merke seg at det første bildet er tatt av den ene kameraten min som så vidt har rørt et kamera, mens det andre er tatt av en med litt mer erfaring med kamera osv.

Så, hva synes dere?

EDIT: Ingen av bildene er etterbehandlet i Photoshop eller Camera Raw o.l., da Photoshop ikke virket som det skulle.
Sist endret av Deadlock Radium; 18. januar 2012 kl. 20:15.
Alltid gøy med classy foto-prosjekter

Bilde 1

Jeg syns bakgrunnen blir litt kjedelig. Jeg er klar over at det skulle være litt in-the-moment, men syns hullene, stripa bak huet og det store svarte skyggepartiet er med på å ødelegge litt. Jeg ville valgt noe litt renere men som samtidig har noe tekstur i seg. Fotografen kunne gått litt lenger ned, og lyset kunne blitt plassert høyere, så det hadde blitt litt mer lyktestolpe/spotlight-preg over bildet.

Bilde 2

Digger poseringen hans, men her er det altfor mye luft over hodet. Hadde det vært noe i bakgrunnen som kunne passet til bildet hadde det gått ann, men det er det ikke. Det er også veldig støyete.

Jeg syns dere er inne på noe med stilen over bildene, men med litt jobbing med det fototekniske tror jeg det blir mye bedre
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Butchern Vis innlegg
Alltid gøy med classy foto-prosjekter

Bilde 1

Jeg syns bakgrunnen blir litt kjedelig. Jeg er klar over at det skulle være litt in-the-moment, men syns hullene, stripa bak huet og det store svarte skyggepartiet er med på å ødelegge litt. Jeg ville valgt noe litt renere men som samtidig har noe tekstur i seg. Fotografen kunne gått litt lenger ned, og lyset kunne blitt plassert høyere, så det hadde blitt litt mer lyktestolpe/spotlight-preg over bildet.

Bilde 2

Digger poseringen hans, men her er det altfor mye luft over hodet. Hadde det vært noe i bakgrunnen som kunne passet til bildet hadde det gått ann, men det er det ikke. Det er også veldig støyete.

Jeg syns dere er inne på noe med stilen over bildene, men med litt jobbing med det fototekniske tror jeg det blir mye bedre
Vis hele sitatet...
Takker for kritikken!

Det er faktisk meg selv som er avbildet, og jeg har en croppet versjon av det nederste bildet liggende, og ser selv at det er mye bedre, da en får mindre luft over.
Som sagt var dette bildet noe spontant, og dermed er det ikke så godt forberedt, og vi hadde ikke annet fotoutstyr enn et 60D med et 50mm-objektiv, samt et par lommelykter, så lyssetting ble litt begrenset.

Vi skal sikkert ut på flere fotoeskapader utover året, så jeg kan nok oppdatere om vi tar noen interessante bilder, og jeg kan legge ved enda et bilde fra sessionen og som kameraten min har lagt ut på DA'en sin:
Link til bildet.