Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1688
For de som ikke vet det kom det nylig ut en dokumentar om UFOer kalt "The Phenomenon".

En kort trailer kan ses her.

Det som skiller denne dokumentaren fra andre andre dokumentarer om temaet er mengden er kvaliteten og mengden høystående folk som blir intervjuet.

* Blant annet har man Chistopher Mellon (tidligere "senior intelligence offical" i US. Deparment of Defence) som hevder at myndighetene i USA er i besittelse av utenomjordisk "materiale".

* Harry Reid (tidligere senator og majoritetsleder i senatet) hevder at myndighetene i USA har dekket over UFOer i flere tiår.

* I tillegg har man flere titalls personer som jobber på militærbaser med atomvåpen har gått ut og hevdet at de ikke bare har sett UFOer, men at UFOer aktivt har deaktivert atomvåpen. Ikke bare har man intervjuer i ettertid, men også lydopptak tatt av reaksjonene underveis. Du har også lignende helt uavhengige rapporter fra Russland.

* De siste årene har det kommet frem at flere titalls jagerflypiloter har observert UFOer. Det har til og med blitt fanget på film flere ganger med varmesøkende kamera, noe som skapte mye oppmerksomhet i 2017.

* Prøver tatt fra steder det hevdes at UFOer har kræsjet eller landet viser en uvanlig sammensettning av isotoper man ikke naturlig finner på jorden.

Det som er overraskende er hvor konsistente alle observasjonene er, hvor godt observasjoner helt tilbake til 40 tallet passer med videoene som ble sluppet i 2017 og hvor kredible mange av folkene som har gjort observasjonene er.


Jeg ønsker å sette noen premisser for denne tråden for denne tråden for å gjøre diskusjonen mer interessant. Unngå:

* Meningsløse påstånder som "Det være aliens fordi det kan ikke være noe annet". Det er ingen offentliggjorte beviser enda for hva dette faktisk er. Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære beviser.

* Argumenter som omgår alt som kommer frem i denne dokumentaren og andre ting som har kommet frem de siste årene, som f.eks. argumenter som "Vi har ikke sett en økning i bilder eller film av UFOer til tross for økningen i antall kameraer og folk som tar bilder/filmer". Dette er et godt argument, men det forklarer null og niks av de tingene som faktisk har kommet frem. Jeg ønsker å holde diskusjonen til tingene som har kommet frem.

Hva kan forklare alle disse tingene? Løgner? Massehallusinasjoner? Aliens?

Jeg er en generelt skeptisk person. Hver enkelt sak er lett å avfeie alene, men sammen er åpenbart at det er et eller annet merkelig som skjer som ikke er så lett å forklare. Det som gjør dette temaet så spennende er at det ekstremt merkelig uavhengig om det er aliens, en gigantisk hoax eller noe helt annet ingen har tenkt på. Snurr diskusjon!
Anbefaler også å se podkast episoden JRE #1574 - Jacques Vallée & James Fox

James er regissør av nevnte dokumentar, Jacques er verdens fremste ufo ekspert.

Om du vil dykke enda dyper, kan jeg anbefale,

https://www.reddit.com/r/ufo/comment...he_department/
Endelig! Hørte JRE #1574 i dag morges, kan også anbefale den. Har ventet lenge på dette! +1 for langt og interessant innlegg. Endelig noen som tar tak i det.
Endelig.
Drakes equation
Å da snakker vi bare om vår egen galakse, we are not alone..
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Drakes equation
Å da snakker vi bare om vår egen galakse, we are not alone..
Vis hele sitatet...
Men så har du jo fermi paradokset i tillegg, så om vi hadde oppdaget utenomjordisk liv på jorda før andre steder i verdensrommet ville jeg blitt veldig overrasket.

Det forklarer heller ikke hvordan de kom seg hit.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Drakes equation
Å da snakker vi bare om vår egen galakse, we are not alone..
Vis hele sitatet...
Drake-likninga er kun strukturert gjetting. Så langt veit vi ikkje kva sannsynet for liv er, gitt at omstenda for liv er til stades. n = 1. Vi veit heller ikkje ekstremt mykje om eksoplaneter. Vi veit dei eksisterer, og litt om kjemien, men ikkje så veldig mykje meir.

Vi veit heller ingenting om oddsen for intelligent liv gitt liv. Igjen er n=1...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Drake-likninga er kun strukturert gjetting. Så langt veit vi ikkje kva sannsynet for liv er, gitt at omstenda for liv er til stades. n = 1. Vi veit heller ikkje ekstremt mykje om eksoplaneter. Vi veit dei eksisterer, og litt om kjemien, men ikkje så veldig mykje meir.

Vi veit heller ingenting om oddsen for intelligent liv gitt liv. Igjen er n=1...
Vis hele sitatet...
Mehn ouch da, popping my bubble.
Uansett som du sier er alt strukturert gjettning, da støtter jeg meg til matematiske strukturerte gjettninger any day..
Å støtte seg på tro å hearsay er det som gav oss religion, å vi vet alle hvilken shittstorm det skapte.
Sist endret av Eyeamare; 9. desember 2020 kl. 21:16.