Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1677
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det ligger massevis av video guides om cannabis dyrking på nettet, men jeg lurer på om noen vet om noen norsk(ish) videoer?

Jeg kan fint engelsk, grunnen er bare at det blir litt komplisert med alle kjemikaliene etc. man skal bruke, utstyr etc... navn på ting jeg aldri har hørt om. Hadde vært greit med en norsk, eller skandinavisk guide.
Hvorfor vil du ikke lese?
Fordi lesing er for nørder, og et norsk howto hadde vært konge.
Sitat av Itsnotover Vis innlegg
Fordi lesing er for nørder, og et norsk howto hadde vært konge.
Vis hele sitatet...
Lesing er for nørder og filmer er for latinger? Jeg vil tørre og påstå nørdene får bedre resultat enn latingene isåfall. Men jeg er uenig med deg!
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Trådstarter
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Hvorfor vil du ikke lese?
Vis hele sitatet...
Jeg har lest en del, men jeg lærer rett og slett mye bedre visuelt, med video eller bilder
Sitat av lex123 Vis innlegg
Jeg har lest en del, men jeg lærer rett og slett mye bedre visuelt, med video eller bilder
Vis hele sitatet...
Norsk Cannabishåndbok som ligger ute på norcan.org har best mulig lesestoff og forklaringer for det norske språk. Der finner du også bilder, og alt av informasjon du trenger.

Jeg skjønner ikke hva du skal ha bilder og film for. For og kunne sette opp lamper? For og se hvordan man vanner plantene?

Hvis du interesserer deg for dette, og vil ha resultat, så må du sette deg inn i temaet og faktisk slå opp noen lesbare linker, bøker eller guider. En film blir rett og slett ikke like utdypende og forklarende som norsk cannabishåndbok er.
Sist endret av Quetzalcoatl; 1. mars 2010 kl. 22:05.
Om han ikke vil lese, hvorfor kommer du da med lesestoff?
Noen burde absolutt lage en norsk video som viser hvordan man dyrker cannabis.

Med:
* Enkle og greie navn på billige og dyrere lamper
* Enkle og greie navn på billige og dyrere kjemikalier som blir brukt



Det skal ikke så hinsides mye til for å dyrke et ugress.
Norcan eller NORMAL burde fikse en slik video asap.
Sist endret av mahogn; 1. mars 2010 kl. 23:28. Grunn: meh
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Norsk Cannabishåndbok som ligger ute på norcan.org har best mulig lesestoff og forklaringer for det norske språk. Der finner du også bilder, og alt av informasjon du trenger.

Jeg skjønner ikke hva du skal ha bilder og film for. For og kunne sette opp lamper? For og se hvordan man vanner plantene?

Hvis du interesserer deg for dette, og vil ha resultat, så må du sette deg inn i temaet og faktisk slå opp noen lesbare linker, bøker eller guider. En film blir rett og slett ikke like utdypende og forklarende som norsk cannabishåndbok er.
Vis hele sitatet...
Cannabisdyrking handler om langt mer enn å sette opp noen lamper og å vanne plantene. Det er mange arbeidsoppgaver og prosesser som skal utføres på best mulig måte. Oppsett av selve rommet, lete etter mangelsykdommer og skadedyr, sikkerhetsrutiner, trimming av buds osv osv.

For mange mennesker bli lange tekster fort litt for abstrakt, og ikke alltid så lett å omdanne til helt detaljerte handlinger. Videoer kan faktisk være veldig lærerikt. Det blir litt som å ha en lærer, noen som viser deg hvordan det skal gjøres, istedenfor å måtte studere tingene helt på egenhånd.
Skulle gjerne filma jeg, men er nybegynner og mangler kamera Har tenkt tanken å legge opp en tråd med masse bilder og en mer detaljert logg etterhvert, men det blir ikke film så med andre ord ikke no vits?
Hva med å sitte med norsk cannabishåndbok foran deg når du ser engelske dyrkevideoer? Burde ikke være så vanskelig å finne fram til det man trenger av produkter o.l. (huff, det ordet, selv med punktum mellom bokstavene gir meg fortsatt frysninger) da.
Jeg skummet igjennom Norsk Cannabishåndbok før min første grow, og resten lærte jeg av å prøve og feile. Dette er ikke noe man blir flink til ved å bare lese eller se på videoer, men det er greit å ha noe referansemateriale til å begynne med. Jeg finner ofte at de gode filmene mest baserer seg på veldig store grows, og dermed er det ikke alltid så veldig mye å lære ved å se på dem.

Når det gjelder utstyr, så kan du starte en grow med et par hundrelapper, eller med mange tusenlapper. Kjøp deg et starterkit og prøv deg fram, og går det galt kan du alltids slå opp eller spørre i LoveToGrow sin egen Groguide-tråd her på forumet.

Å lage en growlog er én ting, da har man selv kontroll over hva som vises, men når det gjelder film, så er det mange andre ting som stemmer, lyder utenfor dyrkestedet og mange andre ting som kan avsløre for mye.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Det er mye nyttig med å lese igjenom dyrkehandboka, jord, næring, lys, lumen, etc, etc.... ikke bare video filmer