Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva foretrekker du, Marihuana eller Hasj?
Hasj 61 16,40%
Marihuana 149 40,05%
Bare prøvd hasj 57 15,32%
Bare prøvd marihuana 6 1,61%
Har\vil ikke prøvd værken, men gidder ikke ødelegge voten for og se stemmene 99 26,61%
Stemmegivere: 372. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  36 16641
Godkveld.
Jeg røyker hasj fra tid til annen, ikke ofte, men har alltid hatt lyst tl og prøve marihuana da jeg følelsen av og være høy frister mer enn det og være stein.
Har lest en del på nettet og slikt men infoen her er mye bedre.

1) Hva liker dere best av de to cannabis formene?
2) Er det lettere og omgås sosial når du er høy på cannabis?
3) Hva er prisen for marihuana iforhold til hasj?

Vet jo at hasj er mye lettere og importere i slike plater, og derfor er det sikkert litt billigere, her jeg bor er ikke marihuana like lett tilgjengelig iallefall.

Alle innspill er velkommene, legger opp en liten vote for og se hvordan det blir
Godkveld.

Jeg må si at jeg liker pot bedre enn hasj. Det kan ha noe med at jeg er mest vant til hasj og pot er en "sjelden" ting og derfor blir det mer kos.
Synes pot har en spesielt god smak og det er vanligst og bli "høy" når man røyker pot. "Høy" eller "Stein" har egentlig ingenting og si om det er hasj eller pot, men det er "vanligvis" sånn at man blir stein av hasj og høy av pot. Jeg liker følelsen av og være lett og fjern bedre enn og være sløv og stein. Jeg bruker vanligvis og bli ekstra glad og veldig kreativ når jeg røyker pot.

Jeg synes det er lettere og omgås sosial når man er høy og kvikk enn når man er stein og sløv.

Pot og hasj er vell egentlig den samme prisen, men har hørt at noen plasser så er pot litt høyere i prisen enn hasj. Du kan søke i tråden "Priser?" hvis du vil vite mer om det.


--
Det er vell mange tråder lik denne, så tipper denne tråden vil bli slettet.
Sist endret av rbt; 10. oktober 2007 kl. 02:25.
Sitat av rbt
Jeg liker følelsen av og være lett og fjern bedre enn og være sløv og stein.
Vis hele sitatet...
Sitat av rbt
Jeg synes det er lettere og omgås sosial når man er høy og kvikk enn når man er stein og sløv.
Vis hele sitatet...
Akkurat det samme jeg tenkte\trodde, selv om jeg aldri har prøvd marihuana.
Når det gjelder andre tråder som denne så fant jeg ikke noe når jeg søkte etter "marihuana cannabis" men så vell ikke godt nok etter.

Men som du sier s er det viktig og nevne at det ikke er slik at "hasj gjør deg stein, marihuana gjør deg høy"
Men i mange(de fleste?) tilfeller er dette den mest beskrivende forskjellen mellom stoffene.
Jeg har aldri opplevd og bli noe annet en stein av hasj.
Sist endret av torsken; 10. oktober 2007 kl. 02:34.
1=liker hasj best jeg ihvertfall, blir som regel hallstein, litt kreativ og "opplakt" av hasj jeg...
pot bare sovner jeg av... kjedelig.
2=tja...
3=pris, er ikke det ca det samme a..? hvet ikke jeg
Sist endret av adiabatic; 10. oktober 2007 kl. 03:44.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Som rbt sier, så har du missforstått hele høy vs. stein greiene litt. Om du blir "høy" eller "stein" avhenger ikke av om det er hasj eller marihuana, men av hvilken strain hasjen eller marihuanaen er basert på. Jeg har det siste året eller så røykt en god del indica-basert marihuana, så som Northern Lights og White Widow, og må si jeg er drittlei av å bli så grisestein som man blir av disse strainene.

Så, får du hasj fra en sativa-basert strain, så c99 eller jack herer, så vil du bli høy. Får du hasj fra indicastrain så vil du bli stein. Hvorvidt det kommer i hasjform eller marihuanaform er knekkende likegyldig for rusen sin virkning, det er opphavet som har noe å si.

Så alt i alt, jeg tror jeg må svare hasj i dag. Skifter litt frem og tilbake
Sist endret av Tias; 10. oktober 2007 kl. 04:21.
Aha! Jeg skulle egentlig endra tråden litt da, men men
Høy/stein problematikken er egentlig ikke aktuell i det hele tatt. Hasj og pot er fra den samme planten, og har nøyaktig det samme virkestoffet THC (delta-9-tetrahydrocannabinol). Hasj er en blanding av sekret og blomsterstøv fra cannabisplanten, og pot er tørkede toppskudd fra samme plante. Innholdet av THC varierer sterkt, og derfor varier også rusen du får av å bruke det. Etter min mening blir man da "høy" av batcher med mindre THC, og "stein" av batcher med mye THC.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av bronsky
Høy/stein problematikken er egentlig ikke aktuell i det hele tatt. Hasj og pot er fra den samme planten, og har nøyaktig det samme virkestoffet THC (delta-9-tetrahydrocannabinol). Hasj er en blanding av sekret og blomsterstøv fra cannabisplanten, og pot er tørkede toppskudd fra samme plante. Innholdet av THC varierer sterkt, og derfor varier også rusen du får av å bruke det. Etter min mening blir man da "høy" av batcher med mindre THC, og "stein" av batcher med mye THC.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet blir man høy av strainer med mye THC, og stein av strainer med lite. I tillegg til THC så inneholder cannbis veldig mange andre stoffer, blant annet CBD og CBN. Hvordan disse virker inn er ikke helt klart, men det er foreslått at CBD fungerer som en slags stabilisator for THC, og tar vekk hele angst-problematikken.

Sativa-strainer er kjent for å inneholde mye THC men mindre CBD, og disse er også kjent for å kunne skape mye paranoia.
foretrekker helt klart god pot. Fikk ikke stemme vært medlem for kort tid.
Imidlertid stor forskjell fra type til type. alt til sitt bruk.
Nothern light virker som skikkelig god hasj.
haze hybrider, jack herer og andre med mer sativa strains virker mer hallusinogene og kan framkalle angst hos noen.
superskunk er imidlertid en fin vare. du blir energisk og høy.

tips; dersom du lar budsen tørke lenge i lys vil en del av thcen gå over til cbd og cannabinol og gi mer sedativ rus. men husk den blir litt svakere også.
hasj i norge suger. lite god kvalitet ute og går.
røyker for tida lite og dosserer forsiktig. - røyker jeg for mye blir jeg helt glemsk og småforvirra.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Ryddekick på grønnsaker eier hardt! Røyker jeg brunt, gidder jeg aldri en dritt.
1) Hva liker dere best av de to cannabis formene?
2) Er det lettere og omgås sosial når du er høy på cannabis?
3) Hva er prisen for marihuana iforhold til hasj?

1. liker begge deler jeg kommer bare helt an på hva man er ute etter.
Føler jeg er mer oppegående med pot og den er noe mer intens rus forholdt til standard hasj.
Men ingenting slår UbEr-god hasj når du er ute etter noe som går i et med sofaen og chill, siden jeg er sjeldent borti hasj som gir den up high feelingen du får av pot.

2. Spørs hva du mener med sosial, på fest eller bare ta det rolig med noen venner.
Pot er vell igrunnen lettest, men egentlig merker jeg ikke så mye forskjell liker begge
deler. Men pot er kanskje lettest siden man er litt mer oppegående.

3. Ca samme.
Sist endret av sneipen; 10. oktober 2007 kl. 15:19.
Sitat av UNNAMED
1=liker hasj best jeg ihvertfall, blir som regel hallstein, litt kreativ og "opplakt" av hasj jeg...
pot bare sovner jeg av... kjedelig.
2=tja...
3=pris, er ikke det ca det samme a..? hvet ikke jeg
Vis hele sitatet...

Snedig pot du har tilgang til.: prøv white widow eller superskunk. Sovner du bare da veit ikke jeg. Drikker du øl i tillegg??
Prisen på god pot er høyere enn for standard brunt. Jeg har en kjenning som har et par lamper og jeg får billig av ham. 750 kr for en tier
Sist endret av nothern light; 10. oktober 2007 kl. 15:30.
Gress er p.t. det eneste alternativet, siden det ikke er bra brunt å oppdrive i kongeriket. Får håpe at MC-gjengene etterhvert overtar markedet fra innvandrerne, da kanskje det dukker opp bedre greier enn skiten fra Marocko.

Norskdyrket gress eier, btw. Har prøvd og sammenlignet f.eks. både norsk og nederlandsk Northern Lights, White Widow og AK-47:
3 - 0 til Norge, faktisk!
Sitat av torsken
1) Hva liker dere best av de to cannabis formene?
Vis hele sitatet...
Usikker. Der jeg bor er pot sjelden vare, og har derfor bare prøvd det et par ganger. Men, jeg føler at jeg fikk mye mer for pengene med pot. 5 gram pot varte mye lengre enn 5 gram hasj, liksom, og jeg fikk mye bedre rus av det - jeg følte det som om at jeg var med i en stonerfilm i en ukes tid. Mye bra munchies.
Man blir veldig lett for fjern på hasj kontra pot, imo, men så lenge man klarer å begrense seg er hasj veldig fin den også.
Sitat av torsken
2) Er det lettere og omgås sosial når du er høy på cannabis?
Vis hele sitatet...
Det spørs. Det er totalt noia å gå ut blant folk, men innad i "kretsen" gjør cannabis en mer sosial, da "kretsen" da har mer til felles, mer å prate om.
Sitat av torsken
3) Hva er prisen for marihuana iforhold til hasj?
Vis hele sitatet...
Spørs hvor du bor. Her hvor pot er sjelden vare koster pot'en 150 kr per gram, mens hasjen har en standard pris på 120 kr per gram (heslig opplegg - om noen selger en neve (5 gram) for under 600 spenn blir'n tysta på av de andre dealerne).
Sist endret av anx; 10. oktober 2007 kl. 15:44.
1. Liker hasj best.
2. Blir mer sosial av pot
3. Pot er som regel dyrere etter min erfaring
Og har du en Indica plante du gjerne vil bli mer høy på enn stein kan du høste den tidlig, Jo seinere i en Indica's liv jo mer delta 9 THC(høy), vil omdannes til cannabioder av andre typer enn delta 9 THC som CBD, CBN, THSV, CDBV, CDC og CDL(stein) Så med andre ord jo tidligere du høster jo større mengde med cannabioder som inneholder delta 9 THC, delta8 THC er også med, mend enne har ingen invirkning på rusen. Styrken på alle cannabioder er også genetiske og kan ikke påvirkes av dyrker, kun kvantitet.
Sitat av sillun
Gress er p.t. det eneste alternativet, siden det ikke er bra brunt å oppdrive i kongeriket. Får håpe at MC-gjengene etterhvert overtar markedet fra innvandrerne, da kanskje det dukker opp bedre greier enn skiten fra Marocko.

Norskdyrket gress eier, btw. Har prøvd og sammenlignet f.eks. både norsk og nederlandsk Northern Lights, White Widow og AK-47:
3 - 0 til Norge, faktisk!
Vis hele sitatet...
Det spørs hvor i Nederland og på hvilken coffeeshop du har vært. Generelt sett er shops'a i Red Light District ikke noe særlig bra, da de sjelden har stamkunder.
Ta heller toget til Rotterdam (tar kun 40 minutter). Det ligger fler bra shops i gangavstand fra sentralstasjonen.


Mon Camarade (1e Middellandstraat 10-A)
Dette er en marokkansk shop, og de er kjente for å ha knall hasj. Min favoritt er SuperPolm. Den er midt i prisklassen og funker som en drøm. Av weed har de K2 som er veldig bra.

Koffieshop Reefer (Oppert 1)
Veldig stilig coffeeshop med mye bra weed.

The Act (Westewagenstraat 80)
Denne ligger 50m fra McDonald's i Hoogstraat, som er et populært sted å shoppe. Her kan det være en del turister, men de har tre etasjer og meget bra WW.
min mening er at uanseet hva så er brunt best!
men en sativa basert strain.
vet enkli ikke helt hvorfor jeg liker brunt best men.
det å være høy er faen så mye mer digg en å være couchlook stein ass!
men har ikke det store problemet med å komme meg rundt fordi om jeg røyker indica...

min mening er det at indica er avslappings hasj
å sativa er partyhasj
mer våken å sånt.

så jeg stemte hasj men det må være sativa
hadde med norsk prod ned til holland i 99. og vi satt på sensi og sammenlikna. Virkningen var ikke noe dårligere av den hollandske - men smaken av vår norske var klart bedre. Potten kom fra et lite bruk som blei dyrka med kjærlighet - skylla i reinvann i 10 dager før høsting og tørka i løpet av ei uke i 22 grader og mørke. Vi fant ut at det måtte være vannet (reinere i norge) og at mange kommersielle i holland bare tenker kvantum - pøser på med gjødsel til siste slutt og tørker for fort og hardt - luft over 32 grader og lys under tørkeprosessen er ikke bra.
Sist endret av nothern light; 10. oktober 2007 kl. 17:02.
jeg røyker ganske mye og er overbevist at marijuana er best. etter å ha røyka tjall i et par uker (hvis jeg ikke kan få tak i pot) føler jeg meg sløvere og verre, selv når jeg ikke har røyka. I Norge er det meste av hasjen man kan få tak i av ganske lav kvalitet, og ofte blandet ut eller manipulert på annen måte. men det finnes veldig god hasj som er mye sterkere enn hvilken som helst marijuana plante hvis man tenker per gram, rusen man kan få av henholdsvis hasj og marijuana avhenger av hvilken type marijuana det er laget av. mitt tips er å røyke organisk innedyrka
Liker hasj så mye bedre enn grønt.
Men det er veeldig lite god hasj og oppdrive her jeg bor nå, men er ikke noe problem og få tak i grønt.
Begynner og bli ganske lei, for det er nesten det eneste jeg har røyka siden i sommer.
Tar brunt av høy kvalitet over grønt anyday. Først og fremst fordi skikkelig god tjall er vanskelig å oppdrive, og weed'n jeg får tak i er nesten aldri skikkelig dårlig.
Våt slaskete weed for 150kr grammet uten bonus? nei takk
liker best coctail mix, men stemmer pot her, bra brunt er bra sovemedisin
du glemte å legge inn "trollmekk" hehe. bytte ut tobakken i hasj som mange blander med og bruke marihuana i staden.
jeg synes at oppturen av, hasj er ganske lik det aa vaere hoy av sativa pot.
Oj, så interessant å lese om hvem som liker å røyke hva.. Førstesidestoff gutter!

Selve undersøkelsen er kanskje ikke totalt borte i natta, da den i det minste viser et gjennomsnitt av brukernes meninger, eller ihvertfal de brukerne som gidder å avgi stemme. Men det er vel ærlig talt ingen som bryr seg om hva hver enkelt bruker foretrekker?
Sitat av nothern light
Snedig pot du har tilgang til.: prøv white widow eller superskunk. Sovner du bare da veit ikke jeg. Drikker du øl i tillegg??
Prisen på god pot er høyere enn for standard brunt. Jeg har en kjenning som har et par lamper og jeg får billig av ham. 750 kr for en tier
Vis hele sitatet...

Aner ikke hvilken type det var.. Lenge sia jeg har røyka nå men, drikker ikke noe øl eller alkohol samtidlig. Bruker som regel og reagere helt motsatt av alle andre jeg, uansett stoff... Men takk for tipset..

ACID,BOOZE AND ASS,
NEEDLES,GUNS AND GRASS,
EVERYBODY'S SAYING,
THAT HELL'S IS THE HIPPIEST WAY TO GO,
WELL,I DON'T THINK SO,
BUT I'M GONNA TAKE A LOOK ARAUND IT THOUGH
Sist endret av adiabatic; 11. oktober 2007 kl. 03:20.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hva er forskjellen paa pot/hasj/marijuana? For i USA er pot oh hasj bare slang for marijuana ikkesant? :S
har aldri visst det var en forskjell i Norge... hva er den?
Den generelle oppfatning er vel at marijuana skal gjøre deg høy, mens hasj skal gjøre deg stein. Men avhengig av selve strainen kan du f.eks bli stein av marijuana, og høy av hasj. Det finnes ikke noe fasitsvar med variasjonen av dritt og gode produkter her i Norge =)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av kummi90
Hva er forskjellen paa pot/hasj/marijuana? For i USA er pot oh hasj bare slang for marijuana ikkesant? :S
har aldri visst det var en forskjell i Norge... hva er den?
Vis hele sitatet...
I amerikanske filmer prater de som oftest om Marijuana fordi det kun eksiterer det der borte. Hasj er ikke så veldig vanlig i USA i mot settning til i Norge.
Pot/Marijuana er grønn på farge og det er selve topp skuddene av planten som blir røykt. Mens hasj er brun/svart aktig på farge og består presset fin siktet plante materiale.
Sitat av torsken
1) Hva liker dere best av de to cannabis formene?
2) Er det lettere og omgås sosial når du er høy på cannabis?
3) Hva er prisen for marihuana iforhold til hasj?
Vis hele sitatet...
1) Kommer ann på dagsform, stemning osv. osv. Har ingen klar favoritt annet enn at jeg liker smaken av hasj bedre enn av MJ.
2) Jeg bil som regel såpass fjern at jeg forsvinner inn i mitt eget hode å blir der. Svaret er for min del nei.
3) På dette gudsforlatte stedet er prisene utjevnet etter en tørke for en tid tilbake. Brunt heller mot 150 mens det grønne holder seg stabilt på 150.
Sist endret av eXpergefacio; 12. august 2008 kl. 17:12. Grunn: Blir litt mye skriveleif med denne eeeen gitt.
heller mot 150? vil det si at det heller fra 200 ned til 150 ? pleier jo å være slikt at gørnt er dyrere.
Jeg røyker mest brunt, eller når jeg røyka røket jeg mest brunt fordi det var lettest å få tak i, men var tider det bare fantes grønt, eller fantes begge deler men lettest å få tak i grønt.

Personlig foretrekker jeg grønt framfor hasj når det gjelder sosial omgang, vors, samenkomst etc.
Brunt er godt når en skal se en film, slappe av, nachspiel osv

men min dopkarriere er over så blir nok en GOD stund til jeg smaker på litt morrotobakk igjen
Grønt for helgen og brunt til hverdagen Får alltid angst etter jeg har røyka grønt av en grunn som er nevnt i et innlegg. Brunt digger jeg best; får en chill følelse og slipper angsten. Faktisk så blir jeg mer sosial etter jeg har røyket brunt.


By the way: Hasj er ikke vanlig i usa, men da jeg var i NY så var det ganske lett å få tak i det. Kostet litt mer, men det var gode saker.
Jeg går for brunt ass! Vis man røyker pot ofte så må dosene bli større mye fortere..
som noen her nevnte så er det strainen det kommer mest ann på når det gjelder rus, og da må jeg si jeg går for indica, når jeg røyker så er det for å bli avslappet og stein, ikke energisk og rastløs.
får som regel taki godhasjen så må jeg si jeg går for det.
kan av og til få hjertebank og noian på sativapot også.
+ jeg syntes det smaker bedre av en hasjjoint enn weedjoint
Det beste jeg vet er å ha 60% pot og 40% hasj, beste jeg vet er å blande. Så blir nok både og.