Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1050
Hei.
Sitter her med en Medion 2040 pc som jeg skal formatere, men finner ikke ut hvordan, har sittet i flere timer og prøvd å finne ut hvordan, men kommer ingen vei..
Anyone?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og... Hva har du prøvd da?
Man skal jo trykke f12 på oppstart, og så skal man kunne formatere, er en stund siden jeg har gjort det men det eneste jeg kommer til er "reparer windows"

Ingen som vet hvordan man gjør det på denne maskinen? Kan jeg f.eks. gå til coop og få hjelp der?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dette er en recoverypartisjon du prøver å boote, reparer windows restorer alle windowsfilene iallefall, men normalt sett skal du kunne "restore" fra denne partisjonen.

Hvis ikke følger det ofte med recovery-dvd'er i esken til maskinen også.
Fant nå ut at jeg ikke har en full windows cd, kun recovery. Så da er det vel jeg som har gjort feil, og ikke pcen? :P
Får vel vente og se hva jeg får til med en cd jeg får fatt i om et par dager :P
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Litt off-topic kanskje, men å formatere harddisken er ikke det samme som å reinstallere Windows
Sitat av djxfade Vis innlegg
Litt off-topic kanskje, men å formatere harddisken er ikke det samme som å reinstallere Windows
Vis hele sitatet...
Det er helt feil. Finner ikke ordet, men du sletter, renser og legger til rette for windows sitt ntfs filsystem slik at du kan installere windows på nytt.
Man kan f.eks. formatere en minnepenn i ntfs eller fat. det vil ikke si at man plutselig må installere windows på den fordi man skal skifte filsystem. Formatering er også en fin måte å slette alt på.

Edit: av en eller annen grund så jeg ikke djxfade sin post før jeg posta....
Sist endret av Atec; 21. juli 2009 kl. 12:11.