Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1704
Hei!

Vet ikke om det passer under rusmidler men jeg prøver meg:

Jeg er på febrilsk leting etter den deiligste ølen jeg noen gang har smakt.
Landet er tjekkia og merket heter staropramen.
Noen som vet hvor jeg får kjøpt dette i bergen?
Sist endret av toby; 10. oktober 2008 kl. 14:57.
Kan bestilles på vinmonopolet.
Søkte du på polet, for den eksisterer ikke der. Er kun en øltype fra Tjekkia der, og det er ikke den. Men jeg leste et sted at den har havnet der... Kan hende jeg er helt koko nå, men finner den jaggu ikke!

http://www.staropramen.com/english/index.html er jo hjemmesiden.
Sist endret av tafsern; 10. oktober 2008 kl. 15:07.
http://img.radio.cz/pictures/alkohol/staropramen1.jpg Drar nok damer skaffer du slikt. heeeh. Nope ikke å få tak i. leit. http://www.bryggeri.net/viewtopic.ph...=asc&start=240
Sist endret av Luric; 10. oktober 2008 kl. 15:07.
Sitat av tafsern
Søkte du på polet, for den eksisterer ikke der. Er kun en øltype fra Tjekkia der, og det er ikke den.
Vis hele sitatet...
Vinmonopolet sine sider er langt fra komplette, er voldsomt mye du kan bestille som ikke er listet der.

...eller bare bestille her fra og hente på polet: http://www.aperitif.no/aperitif/index.db2?id=10785
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Orker ikke lage ny tråd.

Er det mulig å få tak i et vietnamesisk øl som heter "333"? (Beste jeg har smakt)
Og et belgisk øl som heter Maes?
Det står jo ovenfor hvordan du kan gjøre det på enklest mulig måte jo!
Trådstarter
Problemet er at jeg ringte vinmonopolet, og de har det ikke i sitt sortiment lenger. Så ringte jeg meny og de sa at det ikke har vært bestilt opp til bergen på over 3 måneder, de hadde det men det var valgfritt for butikkene å ta inn det.
Sist endret av toby; 10. oktober 2008 kl. 15:39.
Det er mulig å overtale den som bestiller varer i butikken til å ta inn noe som de kan få fra leverandør, men som er valgfritt. Dog varierer dette fra butikk til butikk hvor villig de er til å gjøre dette. Men vist du får de til å bestille en eske (evnt. kolli) å du sier deg villig til å kjøpe hele, så kan det vel gå. Men det enkleste hadde jo selvfølgelig vært å fått det gjennom vinmonopolet da.
Drit i Vinmonopolet. Staropramen får du på flaske i diverse vanlige matbutikker med litt mer utfyllende sortiment enn Rema 1000 (type Meny, ICA Maxi etc.). Det er riktignok bare den mørke som selges i Norge - ikke pilsneren - men den mørke er veldig fin den.

EDIT: nå har jeg ikke sjekket de siste dagene, men vil tro en del butikker fremdeles fører Staropramen.

Det som irriterer meg mest var at norske butikker sluttet å selge Budvar Budweiser på et tidspunkt for noen få år siden. Har ikke helt skjønt hvorfor. Det er tilsynelatende to tsjekkiske pils å få tak i nå på butikkbasis - Pilsner Urquell og Starobrno. De er fine pils de også, men liker personlig Budvar bedre.
Sist endret av vaskemask; 10. oktober 2008 kl. 18:32.
Jeg er ganske sikker på at jeg har sett pilsneren også (Staropramen Premium Lager). Jeg har hvertfall fått kjøpt denne flere ganger på div. utesteder.

Har selv ikke vært på leting etter den i butikkene, så kan ikke garantere noe.
Har sett både mørk og pilsner variant av Staropramen i de fleste byer rundt på vestlandet. Mener å huske jeg så noen på polet. Er det en sterkølvariant ute?
Uansett så er det hovedsaklig meny, ICA maxi, Obs og større matbutikker som pleier å ha det.

Det er forresten et kurant øl, men ser ikke hva som skal være så jævlig spesielt med det.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Bare synes det smaker j****g godt.. det er det eneste noen er vinsmakere og andre er ølsmakere hehe