Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2792
Hallois!
Jeg har tenkt litt på å lage meg en nunchaku, og da lurer jeg litt på;

- Er det lovelig å bruke nunchakuer som treningsmiddel i Norge?

- Noen som vet hvor jeg kan få skaffet meg såkalte Chain Repair Kits (http://www.valleymartialarts.com/ind...roducts_id=275) i Norge, Sverige eller Danmark?

- Hvordan tresort burde jeg bruke?
Helt lovlig å lage nunchako(?) jeg trener med nunchako og jeg har laget en sånn, men jeg må si deg at det ikke er nødvendig med metall mellom de to stavene. En god sterk trå er også bra.


Jeg tror du bør bruke furu, jeg brukte det til min, ellers synes noen at gran også grei.

Send meg en pm hvis du vil ha oppskrift for hjemmelaget nunchako
Toppers!
Har sendt deg en PM nå !
Jeg tror ikke nunchaku er lovlig i Norge... Jeg mener å huske at "karatepinner" er definert som ulovlig i Norges Lover. However, hvis du skal ha en nunchaku til å trene med, vil jeg sterkt anbefale deg til å kjøpe en nunchaku med polstring, for det er ikke så lett som det ser ut, og du kan veldig lett skade deg selv. Chuks er våpen, ikke leketøy.
milo9000:

Har allerede nunchaku med polstring som jeg trener en del med, og jeg kommer til å polstre nunchakuen jeg lager, ellers er det jo livsfarlig :P
Hva slags kampsport trener du?

Minimal kontakt med kroppen når du bruke nunchako. Men du har jo trent så du vet sikker hvordan man håndterer sånt
Akkurat nå trener jeg ingen kampsport. Jeg tenker på å begynne på Capoeira, ettersom jeg syns (etter det jeg har sett og vært med på) det er kulere/morsommere en de fleste andre kampsporter. Men Muay Thai er også passe kult, men seff mye mer voldelig :P.
Jeg trente MMA i 2 år der hadde vi thai boksing, personlig syntes jeg at det var rå. Det er utrolig hva et kne kan gjøre
Sitat av Djrack
- Hvordan tresort burde jeg bruke?
Vis hele sitatet...
Bruk hvit eik. Det er stein hardt, og ganske tungt. Noe av det bedre å bruke i slike ting.

Sitat av Djrack
- Noen som vet hvor jeg kan få skaffet meg såkalte Chain Repair Kits i Norge, Sverige eller Danmark?
Vis hele sitatet...
Du kan få kjøpe slike av meg, for ca. 150.- stykket (+ porto 22.-)
Nunchakuer er lett å lage. To stolbein, puss dem litt, og bruk den tynne kjettingen som ofte finnes på hundebånd. Klart den er hard å få i bakhodet, men det går.
Sitat av Unneberz
Nunchakuer er lett å lage. To stolbein, puss dem litt, og bruk den tynne kjettingen som ofte finnes på hundebånd. Klart den er hard å få i bakhodet, men det går.
Vis hele sitatet...
Men nå har det seg slik at nunchakuer er til for å gjøre skade
Med mindre du skal ha dem kun til trening.

Og Hvorfor bare hvit eik? Alle andre harde treslag er like egnet. Men vil anbefale noe som er hardere enn furu (bjørk, eik, lønn etc. duger). Men skal du ha noe ekslusivt, så dreier du to identiske kubber av rødlig mahogni og fester de sammen med kjetting av messing.
hvorfor er desse nunchakuene ulovlige da ? er de så farlige ?
Fordi de er lagd kun for å utøve vold. Akkurat som springkniver og knokejern.
Selvfølgelig kan man ha det som "hobby", men er ulovlig å inneha og bruke slikt i Norge.
...med mindre man søker politiet om godkjennelse. De som får innvilget slik godkjennelse er typisk medlemmer i seriøse kampkunstklubber, evt samlere av slike våpen.