Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1702
Sikkert helt feil sted å poste menmen

Er det noen der ute som vet hvor man får tak i fingeravtrykkspulver i oslo?
Evt. noe annet som kan brukes?
Melis kan vel brukes? Eller talkum? Eller bare et hvilket som helst fint, lyst pulver. Skulle jeg tro i alle fall.
taker, skal teste det

Men det er vel ikke alle stoffer som fester seg like godt da? :/

Hva med knust blyant bly? Eller er det helt på jordet? :P
Jeg brukte alltid talkum da jeg hadde detektivklubb med en kamerat for snart 20 år siden
Og det funker?

*blush* Hva er det, og hvor får man tak i det?
Talkum brukes som smøremiddel, pudder og sminke. Kan fås kjøpt hos din lokale dagligvareforretning.
Ah flott, takker!
talkum ble forresten brukt av politiet en gang i tida
Jeg får aldri til det der, den stygge kosten jeg hadde var for hard.

Tips til andre måter å bruke talkum på ? :P
går det ikke an å bare strø talkum og blåse vekk da?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kommer ann på hvilket underlag fingeravtrykkene er på. Talkum fester seg på fettet/olja fra fingrene dine. Om det er rett underlag (metall eller no) så vil det kunne gå ann å blåse vekk talkumet. Visst det er vått, blir det bare en stor, ekkel, grisete masse.
Hva med å bare bruke hvetemel? Trur det skal funke
Men når du har funnet fingravtrykket. Hva skal du da gjøre ? Du kan jo ikke gjøre noe uten noe register og sikkert en scanner : p
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Går jo alltids ann å sammenligne manuelt, jeg så en episode av Brisco County Jr. der de gjor det her om dagen
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av snoopg
går det ikke an å bare strø talkum og blåse vekk da?
Vis hele sitatet...
talkum, en rouge børste (rapp mamman din sin), litt kontaktpapir og så er du i gang...

G.