Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 2587
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er det ulovlig å fortelle noen at du håper at de dør av en hjerneblødning?
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uff nei, nå følte jeg meg krenket
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uff nei, nå følte jeg meg krenket
Vis hele sitatet...
Det var ikke deg det var meningen å krenke
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bør kansje ikke ytre på SoMe eller diverse profiler.
Tviler på at du blir straffet.
Sist endret av _abc_; 4. oktober 2023 kl. 11:35.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bør kansje ikke ytre på SoMe eller diverse profiler.
Vis hele sitatet...
Nei dette ble sendt som SMS, de skal vite hvem som står bak.
Ja, men bare hvis du holder jugekors med fingrene. Da er det ikke straffbart.

Til referanse så ønsker jeg ofte at både teammates og motstanderne dør av både kreft og at de dør i branner på Dota2. Ofte ber jeg mødrene deres dø også, men da er jeg skikkerlig tilta.
Sist endret av IneartheDx; 4. oktober 2023 kl. 11:39.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje ikke ulovlig, men ikke veldig smart om det faktisk skjer noe med denne personen. Da vil du fort få oppmerksomhet du ikke ønsker
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Ja, men bare hvis du holder jugekors med fingrene. Da er det ikke straffbart.

Til referanse så ønsker jeg ofte at både teammates og motstanderne dør av både kreft og at de dør i branner på Dota2. Ofte ber jeg mødrene deres dø også, men da er jeg skikkerlig tilta.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte at det var en grad ned fra ille hvis jeg heller ønsket dem en naturlig innsovning
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det var ikke deg det var meningen å krenke
Vis hele sitatet...
Du vet hva dette betyr ikke sant? Rett i fengsel!
Tviler på det.

Trusler om å volde noens død derimot kan straffes.
Sist endret av vindaloo; 4. oktober 2023 kl. 11:46.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FreeMax Vis innlegg
Du vet hva dette betyr ikke sant? Rett i fengsel!
Vis hele sitatet...
Er mer lavterskel-tilbud som konfliktråd og sånt jeg vil unngå. Ville bare gi en klar beskjed, men kan se for meg at dette vedkommende kunne funnet på å lage styr.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Tviler på det.

Trusler om å volde noens død derimot kan straffes.
Vis hele sitatet...
Takk, det var egentlig det jeg så for meg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er mer lavterskel-tilbud som konfliktråd og sånt jeg vil unngå. Ville bare gi en klar beskjed, men kan se for meg at dette vedkommende kunne funnet på å lage styr.
Vis hele sitatet...
Da er det nok best å la være, no til dags lager folk unødvendig mye styr av det meste. Vil helst unngå å havne på forsiden av Dagbladet, som etter min mening er værre en dødsstraff..
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FreeMax Vis innlegg
Da er det nok best å la være, no til dags lager folk unødvendig mye styr av det meste. Vil helst unngå å havne på forsiden av Dagbladet, som etter min mening er værre en dødsstraff..
Vis hele sitatet...
Men identifisering og uthenging av privatpersoner er vel ikke lovlig det heller?
Selvsagt er ikke det ulovlig. Jeg håper Putin dør. Lykke til med å få meg dømt for den meningen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men identifisering og uthenging av privatpersoner er vel ikke lovlig det heller?
Vis hele sitatet...
Hjelper ikkje det, om er ute etter helvete så klarer del lett å finne ut hvem der snakk om
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FreeMax Vis innlegg
Hjelper ikkje det, om er ute etter helvete så klarer del lett å finne ut hvem der snakk om
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke akkurat Dagbladet-materiale at noen ønsker en annen person død.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje ikke ulovlig, men ikke veldig smart om det faktisk skjer noe med denne personen. Da vil du fort få oppmerksomhet du ikke ønsker
Vis hele sitatet...
Da måtte de i såfall ha gått igjennom vedkommendes SMS-er.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo ikke akkurat Dagbladet-materiale at noen ønsker en annen person død.
Vis hele sitatet...
Kommer litt an på.
Denne for eksempel klinger fint på forsiden.
Erna: Jeg håper Sindre dør!
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da måtte de i såfall ha gått igjennom vedkommendes SMS-er.
Vis hele sitatet...
Kanskje litt komisk i denne sammenhengen, men jeg ble fortalt om en venninnes eks-kjæreste som psykiskt terroriserte henne. De hadde barn sammen. Jeg sa på et tidspunkt noe sånt som at vi kunne jo håpe på at han dør i en bilulykke, noen uker inn i skoleåret så var det akkurat det som skjedde. Jenta forsvant fra skolen så jeg aner ikke om hun husker det.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kommer litt an på.
Denne for eksempel klinger fint på forsiden.
Erna: Jeg håper Sindre dør!
Vis hele sitatet...
Hahahah, ja det hadde vært noe jeg hadde klikket meg inn på.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo ikke akkurat Dagbladet-materiale at noen ønsker en annen person død.
Vis hele sitatet...
Kommer vell helt an på hvor mye styr personen er villig til å lage, dette vet du nok best
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FreeMax Vis innlegg
Kommer vell helt an på hvor mye styr personen er villig til å lage, dette vet du nok best
Vis hele sitatet...
Njaa, vet ikke jeg. Det skal jo også kunne generere klikk til Dagbladet.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da måtte de i såfall ha gått igjennom vedkommendes SMS-er.
Vis hele sitatet...
Det kan jo det godt hende de gjør om noe alvorlig skjer med den du ønsker død?
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan jo det godt hende de gjør om noe alvorlig skjer med den du ønsker død?
Vis hele sitatet...
Det hadde egentlig gått fint. Ingen i denne personens omkrets er relevante i livet mitt.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hadde egentlig gått fint. Ingen i denne personens omkrets er relevante i livet mitt.
Vis hele sitatet...
Jaja, men da så. Jeg bare sier at om man ikke ønsker oppmerksomheten, besøk av onkel blå og avhør så er det sikkert best å la være
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jaja, men da så. Jeg bare sier at om man ikke ønsker oppmerksomheten, besøk av onkel blå og avhør så er det sikkert best å la være
Vis hele sitatet...
Jeg er enig, jeg burde egentlig ikke ha gjort det.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kommer litt an på.
Denne for eksempel klinger fint på forsiden.
Erna: Jeg håper Sindre dør!
Vis hele sitatet...
Når hun var statsminister, ville PST ha fanget opp denne posten da, og flagget den for vurdering?
Sist endret av vindaloo; 4. oktober 2023 kl. 12:38.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det blir vel som trakassering.

Hva er trakassering? Det er trakassering når en person blir utsatt for uønskede negative handlinger eller ytringer, som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlige, nedverdigende eller ydmykende.

Mobbing og trakassering som gir seg til uttrykk i fysisk vold, som dytting, spytting og knuffing, er straffbart. Det samme gjelder trusler. I følge straffelovens paragraf 390 kan «skremmende eller plagsom opptreden» som krenker en annens fred straffes.

Straffeloven § 266 Hensynsløs atferd

Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd forfølger en person eller på annen måte krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år
HVORFOR ØNSKER DU MEG DØD??
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvem tørr å skrive at de ønsker at kongefamilien dør? Ikke jeg!!! det er en farlig ytring! Hvem ønsker PST på nakken?

Pls ikke smell ned døra mi..
Jeg ønsker at kongefamilien dør.
Ingen, uansett hvor ubrukelige bør dømmes til å måtte leve evig.

Hjerneslag høres chill ut.
Bedre enn å bli spist av zebra.
Det er Gud som bestemmer hvem som skal dø eller ikke, du kan ønske det på noen så mye du vil, men blir litt det samme som å ønske seg selv død egt. Waste of time, er du sur gå tren eller noe.
Sist endret av HallaKompis; 4. oktober 2023 kl. 15:17.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, da hadde jeg mista våpenet mitt for lenge sia.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg var i kontakt med politiet for å få faktiske svar. Paragrafen om ''hensynsløs atferd'' vil kunne omfatte ytringer som det, men det var ikke noe de ville tatt seriøst da neste oppfordring var ''Prøv å ta kontakt med den det gjelder og ordne opp. Det er virkelig lett å si stygge ting på nett!''. Case closed.
En god pekepinn på hvor grensa går når det gjelder ytringer over nett er «hadde jeg turt å sagt dette i virkeligheten?» hva ja kjør på hvis nei hold kjeft
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
En god pekepinn på hvor grensa går når det gjelder ytringer over nett er «hadde jeg turt å sagt dette i virkeligheten?» hva ja kjør på hvis nei hold kjeft
Vis hele sitatet...
Tusen takk for hjelpen.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
En god pekepinn på hvor grensa går når det gjelder ytringer over nett er «hadde jeg turt å sagt dette i virkeligheten?» hva ja kjør på hvis nei hold kjeft
Vis hele sitatet...
Hei hei, ikke ødelegg interwebz. Det er lager for å lire av seg dritt man ikke ville sagt i virkeligheten.
Nei. Jeg ønsker halve verden rett til helvete fortest mulig så det går ann få litt fred og ro her på planeten.
Si at du ønsker han får ligma. Når han spør hva ligma er svarer du "ligma balls"
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
En god pekepinn på hvor grensa går når det gjelder ytringer over nett er «hadde jeg turt å sagt dette i virkeligheten?» hva ja kjør på hvis nei hold kjeft
Vis hele sitatet...
Skal du først si at du ønsker noen får kreft eller hjerneslag får vel ha mot nok til å si det i levende livet fjes til fjes. Det er vel kanskje den ultimate fornærmelse? Døden kan være så mangt, den kan komme akutt, i nattens mulm eller som en ti år lang og brutal kamp mot kreft, eller som et hjerneslag som fører til 10 år på pleiehjem med daglige bleieskift og konstant sikkel rennende ut av munnvikene.

Ønsker du en slik død som kreft eller hjerneslag på noen så skjønner de du sier det til at du er mer enn bare lettere oppgitt for å si det sånn.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Si at du ønsker han får ligma. Når han spør hva ligma er svarer du "ligma balls"
Vis hele sitatet...
hm da er du fort omtalt i en #metoo knagg....
Sist endret av _abc_; 4. oktober 2023 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så vidt jeg vet så er det ingen samer som har havnet i trøbbel for å ha gannet noen. Det er jo basically det samme.
Anonym bruker
"Overtalt Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt å se at jeg ikke er alene om å ønske menneskeheten død, smerte og fordervelse. Visste jeg kunne støtte meg på dere gutta. <3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke uvolig men er vel heller ikke så unormalt vil jeg tro
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil ikke straffes om det er ett enkelttilfelle, men det blir fort hensynsløs/truende adferd om det er noe man gjentatte ganger gjør.

Å si at du ønsker at noen dør av hjerneblødning er som å si at du vil ha personen død, uten å selv måtte ty til noe. Det er ganske likt som å si at du håper hen dør i en ulykke, og det kan absolutt være en skummel ting å høre.
For eksempel «Håper du brenner inne i kåken din» kan fort bli til at du håper vedkommende er hjemme når du setter fyr. En hjerneblødning kan av noen tolkes som ett utfall av grov vold mot hodet.

Så er dette ett engangstilfelle? Neppe noe å bekymre seg over isåfall.
Det er sjelden jeg ønsker noen død, men det skjer av og til at jeg ønsker noen fikk kronisk sopp i underlivet. Sopp i underlivet er ikke dødelig, men fryktelig ubeleilig og irriterende, 24 timer i døgnet.

Eller pulserende hemoirider.

Det er jo litt mildere enn hjerneblødning.