Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1539
Hva syntes dere om at staten prøver å forby Satudarah i Norge? Burde de få holde på?
Den siste tiden har medlemmer i klubben vært involvert i mange av sakene som omhandler knivstikking, skyting og annen vold i ovedstaden, konflikter med Young Guns og så videre.. Halvparten av de kjente medlemmene sitter inne for øyeblikket.

Personlig mener jeg at man ikke bør forby 1%’ere, men noen av Satudarah’s medlemmer gjør det vanskelig å forsvare de for tiden når de er så synlige i media, dette har jo negativ innvirkning på hvordan man tenker om 1%’ere generelt som allerede har ett dårlig rykte.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Det er jo ikke engang en MC klubb annet enn i navnet. Er vel bare innvandrere med stortsett der også? Lik de tidligere klubbene.
Hva trenger vi sånt søppel til? Men trenger ikke forby det. Men heller bruke mafia paragrafen oftere så straffene står i stil til det dem holder på med.
Minner om da trøndergutta ville leke tøff. De klarte fint oppløse seg selv. Var mange saker på kort tid der det var grov vold inne i bildet.
Satudarah er kjent for ekstrem voldsbruk. Ikke kun her i Norge. Så det gjenspeiler vel måten de vil drive butikken på.


https://www.aftenposten.no/norge/i/G...en-uten-lappen
https://www.nrk.no/trondelag/mongols...-opp-1.8035400

T0 av de mest sentrale i saken er forsåvidt i vanlig normalt arbeid den dag i dag. Virker som om de vokste opp til slutt.
Husker selv jeg hadde en periode for 10 år tilbake ca hvor jeg var på endel bar-heng med en av disse klubbene sammen med en kompis som var prospect,det som slo meg var hvor umodne mange av disse folkene var,unge som gamle.Det var langefingeren på vært bilde og ellers merkelig oppførsel.

Tror ikke nødvendigvis forbud er veien å gå, men forbud mot å bære vest og gear med klubb emblem i by bildet tror jeg vil kunne ha effekt på å verve nye medlemmer, da forsvinner litt av halve spenningen med hele greia og det vil ikke være like attraktivt for unge som ønsker å verve seg..
Sist endret av Bjørneboe; 22. februar 2023 kl. 08:34.
De ødelegger for alle MC klubber og bringer stigmatisering. Ingen av de kjører motorsykkel eller har lapp for det.

Presidenten har lettsykkel...?

Søppel ja. Disse folka vil tvinge fram sin vilje med vold og har helt sikkert påvirkningskraft på noen unge.

Syns det er bra når kommuner rundt om nekter de etablering