Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 13223
Jeg vet om et verktøy som heter/blir kalt Grisepigg!
Jeg ve thalvveis hva det brukes til..
Jeg vet om mange som bruker dete verktøyet for å stjele motorsykkler osv.. Er det noen her som har erfaring med det? Går det, eller er det bare snakk?
Og heter verktøyet grisepigg, eller er det bare et kallenavn? Finner det ikke i clas ohlson katalogen osv..

Takk for svar..
Det kalles både grisepigg og grisepikk, men er egentlig en ekstraktor.

Det en lite sak du skrur inn i muteren etter at du har borret et lite hull i den. Den er formet nesten som en kjegle og har gjenger som skrur ut den tingen som sitter fast samtidig med at den selv skrur seg inn.
Sitat av martin899 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Stemmer ganske bra det. Vet ikke hvordan kvaliteten på Clasern er på dette verktøyet.
Sist endret av Grimdoc; 26. oktober 2009 kl. 11:35.
Ok, takk ^^

Noen andre her som har erfaring med dette verktøyet når det gjelder å stjele motorsykkler eller liknende? Og eventuelt hvordan dette fungerer..
Sikkerhetsklarert
Denne brukes til å skru ut skruer som har knekt, ikke muttere ( Grimdoc )

Hvordan den kan brukes til å stjele en motorsykkel er beyond me.
Lurer på om det du har hørt bare er en historie som har utvidet og forbedret seg... har ingen erfaring med at en motorsykkel skal starte ved å skru ut noen skruer. og at de skruene du evt skal skru ut ikke har "spor" til skrutrekkeren virker også litt rart. Det er ofte 2 skruer som skal ut for å få av en rattlås og den ene er uten spor men motorsykkelen starter jo ikke av den grunn.
PS. Ikke kjøp det på clasohlson, Mine knakk i ett sett. (Eller så satt skruen veldig hardt fast=P men de burde kunne tåle det) hehe..=)
Er du ute etter utstyr for å stjele motorsykkler, er du nok på utkikk etter annet verktøy en
grisepikk. Er vanlig skrujern f.eks vil fungere ypperlig!
Tror dette verktøyet ekentlig er blitt blandet mellom glidehammere som kan brukes til å ekstrahere dørlåser, og det utretterverktøyet til bilkarosserier.
Tomdah: Jeg tror ikke den blir brukt til å skru ut skruer når det gjelder å stjele motorsykkel. Mener å ha blitt fortalt at man setter den inn i tenninga og bare røsker den ut.. Om det hjelper på å stjele en motorsykkel da?
søk på en glidehammer, den kan "røske" ut tenninga av en sykkel. En grisepikk kan ikke drage noe som helst ut så lenge som det ikke er gjenget inn sånn som f.eks en skrue med avknekkt hode.
grisepikken vil nok fungere på tenningslåsen. men da må du bruke en "runker". for å røske ut tenningslåsen. du må sveise på en mutter på bakenden av grisepikken. som passer med gjengene på runkeren. "runker" er en stang med et lodd som du bruker for å få dunke ut låsen.

http://www.torshovbil.no/Dokumenter/...a_2009_lav.pdf

side 153
1730173 Opprettersett 9 deler 299,-
Men man får vel heller ikke start på en motorsykkel ved å røske ut tenningen, eller kanskje men da hadde det vel vært lettere å bare klippe av ledningene som går fra tenningen? Dette vil jo da mest sannsynlig ikke fungere på nye sykkler, bare gamle modeller?
Sitat av tomdah Vis innlegg
Men man får vel heller ikke start på en motorsykkel ved å røske ut tenningen, eller kanskje men da hadde det vel vært lettere å bare klippe av ledningene som går fra tenningen? Dette vil jo da mest sannsynlig ikke fungere på nye sykkler, bare gamle modeller?
Vis hele sitatet...
Har jeg ingen erfaring med. men tar vel rattlåsen. Resten må man fikse med å "rydde" litt i ledningene. Da jeg hadde moped var det bare å nappe ut den sorte/hvite ledningen under kåpa. (honda mtx/mt5) Så startet den. Gjorde det da jeg rotet bort nøkkelen noen ganger.. Der satt rattlåsen i tenningen.
Sist endret av mropel; 26. oktober 2009 kl. 23:30.
ta en flattrekker slå den ned i tenninga men en hammer og skru!
En grispikk har "links-gjenger".
Altså gjenger som er viklet omvendt rundt den sylindriske bolten som igjen er konisk.

Den brukes til å skru ut en bolt/skru som har knekt hodet el.
Så når du vrir grispikken mot klokken (venstre/åpne colan) så skrur grispikken seg inn i skruen/bolten og vil da dra ut det hele.

Så tror neppe at du kan stjele en motorsykkel med en grispikk.
Sist endret av Ondskap; 28. oktober 2009 kl. 15:37.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
En grisepigg eller glidehammer er et godt verktøy til og røske ut tenninga på motorsykler,4hjulinger eller lignende. Man fester en skrue i toppen (helst messingskrue) skrur den ned i tenninga så det tar tak. deretter drar man loddet på piggen hardt og rett opp av tenningsylinderen.

Da kan man starte kjøretøyet med en flattrekker etterpå noe som tar 2sekunder.
Jeg har selv gjort dette på en rekke motorsykler, dette funker på alle ktm sykler, aprilia, kawasaki, yamaha (uten startsperre) og mange flere merker.. de jeg vet ikke går er: bmw, honda (over 2002mod)
Sist endret av Antrax-Vtec; 29. juli 2010 kl. 00:17.
gidd å stjel motorsykkler! tjen heller pengene ærlig og kjøp!
etter ett år siden denne tråden var aktiv, håper jeg han er i fengsel.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
En grispikk har "links-gjenger".
Altså gjenger som er viklet omvendt rundt den sylindriske bolten som igjen er konisk.

Den brukes til å skru ut en bolt/skru som har knekt hodet el.
Så når du vrir grispikken mot klokken (venstre/åpne colan) så skrur grispikken seg inn i skruen/bolten og vil da dra ut det hele.

Så tror neppe at du kan stjele en motorsykkel med en grispikk.
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig du mener grisepigg, for hvis ikke har jeg lært mye man kan gjøre med en gris' kjønnsorgan i dag
Der jeg jobber så selger vi sånne og de aller fleste kaller det for en grisepikk.De som ikke tør spørre etter en grisepikk spør etter en sånn sak til å få løsnet skruer med
Hvis noen her har sett pikken til en gris og dette verktøyet så skjønner dere hvorfor den har fått det navnet
Sitat av sky_king Vis innlegg
Jeg håper virkelig du mener grisepigg, for hvis ikke har jeg lært mye man kan gjøre med en gris' kjønnsorgan i dag
Vis hele sitatet...
I en film som heter Kill Buljo sier de et sitat som passer godt til svaret ditt:
"Satan du er dum!"

Les nå innholdet i trådene før du kommenterer, så skjønner du godt at det ikke dreier seg om det du ønsket å lære mer om.

Hva metoder for å stjele mopeder med dette verktøyet angår, så er det vel bare en enkel måte å få ut selve tenningslåsen slik at man enkelt kan tyvkoble tenninga, eller?
Personlig stjeler jeg ikke kjøretøy. Vertfall ikke på den måten.
Sitat av sky_king Vis innlegg
Jeg håper virkelig du mener grisepigg, for hvis ikke har jeg lært mye man kan gjøre med en gris' kjønnsorgan i dag
Vis hele sitatet...
tror den kan kalles for en "grisepikk" også, altså dette verkstøyet.... det høres litt for fantastisk ut det her, noen som har et bilde eller en link som viser til dette redskapet?
http://www.bilxtra.no/admin/common/getimg.asp?FileID=1717&hbox=288,288&vbox=288,288
Bruk den "piggen" som ligger nesten i midten av bildet. Det er denne som kalles en "grisePIKK".
Hammeren kalles en "Runk", men heter egentlig glidehammer.

Piggen skrur man inn i tenningslåsen, eller dørlåsen og så napper man loddet på hammeren bakover så hardt man greier. Da løsner som oftest selve låsen. Det kreves da at grisepikken sitter SKIKKELIG i låsen man skal ha ut, og det kreves derfor at selve pikken sveises fast i låsingen på runken.

Kanskje jeg burde begynne med "undervisning" i hvordan man åpner, starter, stopper/saboterer kjøretøy?
For her inne virker det som om de aller fleste tror at det som vises på filmer er slik man faktisk gjør ting IRL. Makan til hjernevaskede folk...
Sitat av Motorn Vis innlegg
tror den kan kalles for en "grisepikk" også, altså dette verkstøyet.... det høres litt for fantastisk ut det her, noen som har et bilde eller en link som viser til dette redskapet?
Vis hele sitatet...
er vel flere som syntes det er risikablet å google "grisepikk" etter hvilke følger det kan få når du ser resultatene
Sitat av sky_king Vis innlegg
Jeg håper virkelig du mener grisepigg, for hvis ikke har jeg lært mye man kan gjøre med en gris' kjønnsorgan i dag
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi trenger en aldri så liten oppklaring her:

grisepikker: SFW
grisepikk: [COLOR="Red"]NSFW[/COLOR]
Sist endret av VivaLatrina; 29. juli 2010 kl. 23:06.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Nasty!

Tror nok valget er lett om du har en skrue med knekt hue...
Sitat av laxzzi Vis innlegg
er vel flere som syntes det er risikablet å google "grisepikk" etter hvilke følger det kan få når du ser resultatene
Vis hele sitatet...
Tja, man kan jo komme til slike grisete bilder som dette her:
http://tinyurl.com/39zwqyp
Sitat av sky_king Vis innlegg
Jeg håper virkelig du mener grisepigg, for hvis ikke har jeg lært mye man kan gjøre med en gris' kjønnsorgan i dag
Vis hele sitatet...
Å herregud din jævla gjøk!
Du må da vel fatte at det er et slangord?
Jeg er fra landet, å grispikk er noe man bare sier:P
ArbeidsledigProletar
Kjært barn, mange navn.
▼ ... over en uke senere ... ▼
glem alt som har m piggen som følger m glidehammer´n fra butikken...bruker selvsagt den delen som piggen skal sitte i.. sett inn en grovgjenget tre/blikk-skrue istedet. få spent fast denne.Nå er den klar. Foran låsen, skru skruen inn i hele lengden som tilsvarer nøkkelen som du burde hatt....hold hele stanga stille og ikke bend noen vei...napp lett i loddet...nå har du en sykkel. SÅNN GJØRES DET! (nå er tiden inne for en tur ut for min del....hehe)
See ya!!
Sitat av Verilon Vis innlegg
I en film som heter Kill Buljo sier de et sitat som passer godt til svaret ditt:
"Satan du er dum!"

Les nå innholdet i trådene før du kommenterer, så skjønner du godt at det ikke dreier seg om det du ønsket å lære mer om.

Hva metoder for å stjele mopeder med dette verktøyet angår, så er det vel bare en enkel måte å få ut selve tenningslåsen slik at man enkelt kan tyvkoble tenninga, eller?
Personlig stjeler jeg ikke kjøretøy. Vertfall ikke på den måten.
Vis hele sitatet...
Festelig kommentar.
Dette verktøyet er ikke nødvendig på mopeder.
På de nyere mopedene kan man bare nappe ut en av de grønne ledningene som går ned i coilen så er det bare å trille den i gang.
Det er nesten ingen som bruker rattlåsen nå for tiden likevel.

Og dersom man absolutt skulle ha tyvkoblet tenninga så hadde det vært lettere å fjernet dekselet som står forran tenningslåsen.


Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg

Jeg har selv gjort dette på en rekke motorsykler, dette funker på alle ktm sykler)
Vis hele sitatet...
Jasså?
Jeg var fryktelig sikker på at KTM ikke leverte MC-ene sine med tenningslås.

Dette verktøyet passer best som innbruddsverktøy spør du meg.
Det er jo bare å skru inn tuppen i dørlåsen og nappe den rett ut.
Låsesylinderen holdes normalt bare på plass av en liten skrue, denne skruen knekker eller glipper når du nykker til med runken på verktøyet.
Sist endret av Knask; 11. august 2010 kl. 08:07.
hallo, det blir for dumt å stjele mopeder. er vel ikke noe å tjene på det uansett.... dessutten er det lavmål å stjele fra 16år gamle gutter som kanskje har brukt alle spare pengene sine på en moped!

Som sagt tidligere her også, mopeder er så lett å tjuvkoble uansett så det er ikke noe poeng i å ødelegge tenninga på den av den grunn. :P

En grisepigg er vel best egnet til små låser som er i diverse skap og bokser... f.eks slike bokser som er i postboksene osv?
Sist endret av Motorn; 11. august 2010 kl. 12:02.