Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2158
Bor på en slik barnevernsinstutisjon, og vi har sånne nøkler som er noe ekstra. Alle som bor her har fått en nøkkel hver, alle er forskjellige, den vi får passer til utgangsdøra og vårt eget rom. Personalet som jobber her, har en nøkkel som passer alle rommene i hele huset. Er en viss fordel å ha en slik nøkkel. Det jeg lurte på er, hvis jeg får tak i den ene nøkkelen dems (får maks beholdt den i 2-3min før de merker det). Så lager jeg av trykk av nøkkelen på en eller annen måte, hva kan jeg da gjøre med det avtrykket for lage min egen nøkkel?

Probably skriveleifer her, og kan hende teksten er klumsete satt opp, men hate it or love it.

Takk for hjelpen på forhånd freakere !
ikke at jeg vet hvordan du skal kopiere den siden du bare har mulighet for å ha den et par min, men det hadde vært en fordel om du forklarte hvilken type nøkkel det er snakk om. f.eks om det er elektronikk i dem.. ^^
det som blir brukt hetter system nøkel,
sånn det funker er at 1 pinne er kutte i 2, så det er normalt bare se forsjellen. ved å legge den over den nøklen du har.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Det er system nøkkel ja, står på dem. Men kommer det til å funke hvis jeg bruker den ideen "Tomacco" har?
enkleste er bare holde den nøklen du har, over den nøklen master nøklen.
så vil du se at 1 eller 2 spor er veldig lave eller høyre enn deg. så stikk til en som kopier nøkler, og få han til å slipe en kopi av den du har så er det bare starte og file 1mm om gangen mens du prøver den vær gang i døra, til slutt vil du treffe rett.
eller kombiner med aluminums box'en så har du mal å file etter.
Sist endret av ranvik; 31. januar 2010 kl. 23:31.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Er det ikke veldig veldig strict å kopiere nøkkler og sånt? Blir ikke han fyren bak disken mistenktsom når jeg skal kopiere systemnøkler liksom?
Sitat av Smurfen113 Vis innlegg
Er det ikke veldig veldig strict å kopiere nøkkler og sånt? Blir ikke han fyren bak disken mistenktsom når jeg skal kopiere systemnøkler liksom?
Vis hele sitatet...
De fleste steder kan ikke kopiere systemnøkler, jeg jobber et sted der vi kan kopiere nøkler og det har vært en del innom som vil ha en systemnøkkel til, f.eks til oppgangen i blokka o.l. men vi kan ikke gjøre det av den grunn at de må ha en spesiell grunn + tillatelse av boretslaget. Og vel, selvom de har det kan vi fortsatt ikke gjøre det fordi vi ikke har systemnøkler til salgs.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Så konklusjon er? Jeg får ikke kopiert min hos en låsservice-forhandler og tilpasset den så den blir lik den jeg vil ha?
Noen som vet om jeg kan lage det på den måten som Tomacco har lagt ut video av? Med tanke på det det er en system nøkkel?
Du kan jo bare prøve med din egen nøkel først
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Prøve hva?

Edit: Gikk litt fort i svingene der. Ja har tenkt å gjøre det, men trenger en skalpell først. Hvor får jeg tak i det?
Sist endret av Marcel Domini; 1. februar 2010 kl. 10:57. Grunn: Fail
Sitat av Smurfen113 Vis innlegg
Prøve hva?

Edit: Gikk litt fort i svingene der. Ja har tenkt å gjøre det, men trenger en skalpell først. Hvor får jeg tak i det?
Vis hele sitatet...
En skalpell er en kirurgisk kniv. Det du trenger er en fil
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Snakker ikke om fil Se på videoen som "Tomacco" har lagt ut tidligere i tråden Kommer til å trenge en skalpell til å kunne utføre de greiene der Skalpell anyone?
apoteket? tror dem har
man får vel kjøpt skalpel i diverse hobby butikker??

eventuelt nettbutikk http://dinhobby.datasenter.no/butikk...roducts_id=868
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for hjelpen kjære freakere ! Skal se hva jeg får gjort
Du bør også bruke flasker av tynn plast (slik som bonaqua, imsdal og dr. pepper har) hvis du skal kunne bruke skapell. Hvis ikke så må du vel bruke ei fil, eller så kan du også bruke brødkniv, men vet ikke hvor nøyaktig det blir. Samtidig kan jeg også tenke meg at du vil få en liten bøy på hele nøkkelen i.o.m. at flasken er rund og ikke like lett å bøye tilbake som tynnplasten, men du vil da få en hardere og mer solid nøkkel.

Legg også merke til at duden i vidoen tidligere har en metallbit ytterst med to "tenner". Noe lignende må du også skaffe deg eller lage, fordi selve plasten (av den tynne typen) er ikke sterk nok til å vri om låsen (vil jeg tro), så du trenger tenner som kan bite litt ytterst i låsen for å kunne vri den uten at nøkkelen går i stykker. Holder nok bare om du presser en tynn liten metallbit inn ved siden av nøkkelen og bruker den til å vri om låsen med.
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
må bare si takk igjen jeg as, folk her på forumet er utrolig hjelpsomme ! appriciated
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Skalpeller, eller sånne kniver som han har i videoen får du ganske billig på Europris.
Kunne vært kult om du posta resultatet