Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1264
Hei alle sammen! Er helt ny på forumet, men har lest rundt ganske mange uker.

Mine spm er:
1) Det er en kodelås jeg gjerne skulle visst hva koden var.
http://www.bewatorgroupuk.com/k42.htm Det er da denne låsen.

2) leste noe om en annen bewator lås, der rannvik (tror jeg) hadde masse bilder og forklaring. Men etter det jeg forstod, og ser er det en helt annen lås. På den må du bruke både kort og kode. På den jeg snakker om er det bare kode. Finnes det noen standar kode, tilfelle personal/eiere/privatperson skulle glemme koden?

3) Har også tenkt på vaseling på alle knappene og så etter en dag, når jeg vet det har vært folk der inne kaste litt mel/kritt på. Noen som har prøvt dette i praksis?

4) Kan eieren skru av låsen når han vil? F.eks at det ikke er mulig å taste inn koden etter kl 19.00?

Takker på forhånd på svar og vær så snill å holde dere så saklige som mulig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til kodelås å være er k42 en bra kodelås.
Koden "dippes" fysisk, og det blir alltid gjort om da ingen vil ha en standardkode på en slik. Hvertfall ikke der det er verdi inne i bilde.

Jeg har satt koden til 1-2-3-4 en gang i mitt liv. Da skulle den fungere slik at demente pasienter ikke skulle forstå hvordan de kom seg ut. Greit å ha dem på en og samme plass, samtidig som at pårørende e.l. kan enkelt komme seg ut og inn.