Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1431
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.
De siste årene har jeg fått noen psykiske plager som følger av en turbulent oppvekst.
Jeg fikk skrevet ut sobril og valium av legen, for å roe ned angsten når den var værst.
Jeg har forelsket meg i Lyrica, fordi den varer lenge og tar vekk det negative humøret mitt.

(Dette har jeg ikke fått av lege men har ubegrenset tilgang på alt av beroliggende dersom jeg vil) - av en privatperson.
Jeg blir pratsom og sosial..
Kombinerer man det med andre piller så booster jo lyrican det.
Jeg har ikke brukt piller hver dag, kanskje 3-4 ganger i mnd, av og til mer, av og til mindre i 1 års tid.
1 mnd har jeg kanskje ikke tatt så mye som ei pille engang...

I julen ble det litt mye amf, og litt vell mye piller. Husker svært lite av julen..
På nyåret tenkte jeg at jeg skulle være uten ei stund og tre dager etter jeg tok min siste lyrica så opplevde jeg søvnparalyse for første gang.
Jeg hadde det tre netter på rad og jeg har nå fått lakenskrekk for det der var JÆVLIG.
Depresjonen min er også sterkere enn før, sammen med skumle tanker.
Har hatt hallusinasjoner ved søvnparalysen i form av en stemme og musikk
Trodde et øyeblikk det hadde rabla helt for meg før jeg spurte pillefyren som forsyner meg om han hadde opplevd det før.
Han sa det kunne være absinenser.

Flere som har opplevd dette og bør jeg bare kjøre cold turkey her?
Jeg sover som sagt dårlig. Veksler mellom å svette/fryse. Blir fort sint og isolerer meg mer nå.
Har også en ekkel rar følelse inni meg som jeg ikke helt kan beskrive.. Føler jeg har sement inni meg, veldig tung i hele kroppen men føler også en overveldende tomhet.

Jo mer jeg skriver jo mer skjønner jeg at svaret er sikkert ja, det jeg opplever er abstinenser. Det hadde jeg aldri trodd skulle skje meg
Jeg så for meg at man måtte bruke det hver dag eller ihvertfall ukentlig for å være avhengi men man må vel ikke det da.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Garantert Lyrica-abstinenser. Trappet ned fra 600 mg daglig til 25 mg og selv da var de første dagene uten helt jævlige. Du bør trappe gradvis ned for å redusere abstinensene.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan var abstinensene for deg?
Hvor lang tid tok det før det ga seg?
Jeg tok aldri mer enn 300 mg per dag, men kunne finne på å ta valium/rivo/rohypnol/xanax ved siden av..
Og jeg tok akkurat en lyrica for jeg skal prøve å være sosial med en gjeng ikveld. Ekkel tanke at jeg har abstinenser og «må ta noe» for å greie å gjennomføre det. Fysja!
Nå har den akkurst begynt å virke så nå ble jo alt bare bedre da.. For idag. :<
Ingen av venninnene mine vet jeg bruker heller, eneste noen har påpekt er at jeg stammer veldig noe jeg gjør når lyrican holder på å gå ut.
Hvem skulle trodd at uansvarlig bruk av rusmidler har negative konsekvenser?

Kanskje du skulle tatt en prat med psykolog for å prøve å finne roten til disse problemene?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg går til psykolog.
Sikkert en faktor med Lyrica-abstinenser, men på generelt grunnlag er det jo ikke rart du blir sjuk av å gå på speed og legemidler gjennom hele jula. Ikke så veldig vanskelig å finne en forklaring, kanskje?
Anbefaler rolig nedtrapping på f eks Valium, eller til og med også Tramadol, men da må du ha en plan og ikke bare binge det. Da blir det verre igjen.
Det høres på ingen måte ut som om du er psykotisk eller syk, men hvis du ikke roer ned kan du veldig fort bli det. Kroppen din prøver å fortelle deg noe rimelig vesentlig, og da gjør du klokt i å lytte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg går til psykolog.
Vis hele sitatet...
Og du har fortalt om misbruket? Ingen hjelp å få der?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ikke fortalt om misbruket nei.
Pga lappen og andre årsaker.. Burde jeg? Tror jeg greier å slutte selv. Eller tror.. Jeg vet.

Får bare trappe ned her og se :-)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke fortalt om misbruket nei.
Pga lappen og andre årsaker.. Burde jeg? Tror jeg greier å slutte selv. Eller tror.. Jeg vet.

Får bare trappe ned her og se :-)
Vis hele sitatet...
Når du sier du klarer og slutte selv så ser jeg ikke grunn til og fortelle psykologen. Når dette kan ha konsekvenser for lappen osv
Sist endret av BensinErGodt; 5 dager siden kl. 23:58.
Det er ingen poeng å miste lappen som du gjør dersom du snakker om det til psykologen din, denne tråden alene viser at du tar ansvar for bruken din. Jeg står på Oxy og Lyrica, og det legen er redd for der han teller "pillene" det er på Lyrica. Som han sier Lyricaen er værre en oxy hvis du begynner å "overforbruke". Så det er nok ikke rart kroppen din slår litt hardt fra seg når den seponerer lyrica. Anbefaler en trinnvis seponering, mindre og mindre doser av lyricaen til du er av den. Eddie her er innpå en god ting nemelig å bruke litt tramadol og valium mens du seponerer da Tramadolen faktisk har noen "mood stabilizer" potensiale (bare vær nøye med å holde deg under 4-500 mg om dagen grunnet krampe fare etc), selv om Valiumen jo vil minske risikoen for det, samt lette det generelle "presset" på kroppen under seponering.
Lykke til, gjerne PM meg om du lurer på noe.
Kan noen beskrive Lyrica-effekten for meg? Jeg vet hva det er, men er nysgjerrig på å høre om erfaringer.
Litt eller mye, fortell så mye du ønsker.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Kan noen beskrive Lyrica-effekten for meg? Jeg vet hva det er, men er nysgjerrig på å høre om erfaringer.
Litt eller mye, fortell så mye du ønsker.
Vis hele sitatet...

Det tar fra 1-2 timer før jeg kjenner at Lyricaen virker. Jeg får en likegyldighetsfølelse i kroppen. Jeg føler meg ikke nedstemt på noen slags måte, jeg blir åpen og pratsom. Lett i kroppen.
Kan slite litt med å prate, da tenker jeg på stamming og at jeg prater litt sløvt. Stammingen og rykningene kommer når lyricaen har vart etpar timer, og holder på å gå ut.
For meg sitter virkningen i i ca 5-6 timer for fullt. Såpass at jeg føler meg ”smårusa”
Tørr ikke/skal ikke kjøre bil på di.

Men man får fort toleranse på de så jeg tar de aldri to dager etterhverandre f.eks.
Og kun en 300mg tablett..

Sånn er det ihvertfall for meg
Bekymingsfritt rett og slett. Så boozter den som sagt alt annet du har i deg.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det tar fra 1-2 timer før jeg kjenner at Lyricaen virker. Jeg får en likegyldighetsfølelse i kroppen. Jeg føler meg ikke nedstemt på noen slags måte, jeg blir åpen og pratsom. Lett i kroppen.
Kan slite litt med å prate, da tenker jeg på stamming og at jeg prater litt sløvt. Stammingen og rykningene kommer når lyricaen har vart etpar timer, og holder på å gå ut.
For meg sitter virkningen i i ca 5-6 timer for fullt. Såpass at jeg føler meg ”smårusa”
Tørr ikke/skal ikke kjøre bil på di.

Men man får fort toleranse på de så jeg tar de aldri to dager etterhverandre f.eks.
Og kun en 300mg tablett..

Sånn er det ihvertfall for meg
Bekymingsfritt rett og slett. Så boozter den som sagt alt annet du har i deg.
Vis hele sitatet...

OG! Jeg loker noe så jævlig i begynnelsen. De to første timene kan jeg gå inn og ut av et rom uten å huske hva jeg skulle. Jeg vet selv at jeg er skikkelig irriterende treig men får ikke gjort noe med det 😂